Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
De resultaten 76 tot 91 van 91 worden weergegeven.

Discussie: Dual Layer Branden

  1. #76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pepijn Wildbret
    mooi dan weet je ook meteen welke hoofdstukken je er op na kunt slaan. :wink:

    als ik bovenstaande text letterlijk neem(auteurswet) mag je als prive-persoon 1 copie maken van een origineel, waarbij geldt dat dezelfde persoon ook de kopie moet maken!

    echter wat gebeurd er: de meeste maken meerdere kopieen voor de buurman, buurvrouw etc. dit is al illegaal volgens de lettelijke text, die je zelf ook kunt lezen. Ook mag je volgens de text NIET de kopie uitlenen aan iemand want dan ben je weer met distributie bezig!

    dus, de auteurswet is er weldegelijk heel duidelijk over en is het dus WEL in de wet geregelt!



    in amerika overigens zijn een aantal prive-personen beboet met hoge bedragen voor het aanbieden van geripte files op het web. hier was ook een 8 jarig meisje bij! de ouders konden mooi 8000 dollar boete betalen omdat hun dochter illegale rips aan het DISTRIBUEREN was.
    Ik denk dat ze met name het 8 jarig meisje als voorbeeld wilden stellen: niets en niemand is veilig!

    deze onderscheid maakt de auteurswet dus ook duidelijk; zolang één en dezelfde persoon een kopie maakt en er gebruik van maakt is het legaal.
    zodra je een kopie uitleent of distribueert is het illegaal. duidelijk toch. :wink:

    zo slecht als men wil beweren gaat het trouwens ook niet in de entertainment-industrie. een onafhankelijk bureau heeft onderzocht dat het copieeren van dvd's en cd's weinig tot nauwelijks invloed heeft op de verkopen, die overigens ook elk jaar gewoon stijgen! :wink:

    ik weet wel dat rusland GEEN wetgeving heeft omtrent copieeren e.d.
    vandaar dat de meeste warez sites e.d. russiche sites zijn aangezien het daar niet illegaal is. :wink:

    dit is het laatste wat ik erover ga zeggen!
    heb wel wat belangrijkere dingen te doen. (nee, niet kopieeren )

    genoeg OFF TOPIC!
    het topic is dual layer branden dames en heren!
    Nog eentje dan..
    Ik geloof dat we elkaar begrijpen.
    Het maken van 1 kopie voor eigen gebruik is dus idd. niet strafbaar, het maken en/of uitlenen voor/aan vrienden, buren enz. inderdaad wel.

    Het gebruiken en maken van P2P software is niet strafbaar, het aanbieden van auteursrechtelijk materiaal wel...

    Dus het kopen van een dual layer branden, omdat je dan makkelijk back-ups kan maken van je orginele dvd's uitsluiten voor eigen gebruik is dus niet strafbaar.

    Maar laten we inderdaad weer on-topic terug gaan.
    even ter verduidelijking:

    ik heb nooit beweerd(lees alle posts in deze thread) dat het kopen van een dual layer brander illegaal zou zijn!

    alleen het copieeren en distribueren van deze gebrande dvd's! toch wel een wezenlijk verschil lijkt mij! :wink:


    ON TOPIC:

    11 euro valt mij nog mee.

    de goedkoopste merk dual layer schijfjes die ik tegengekomen ben zijn 15- 20 euro per stuk!

    maarja, zolang er nog zoveel dvd's in de aanbieding zijn voor 10 of 15 euro per stuk is een copie maken niet echt interessant.

  2. #77

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roland
    Morgen ben ik in het bezit van deze brander.
    Maar het probleem is dat er nog geen schijfjes te koop zijn!!!

    Deze gaan €11 p/s kosten (je leest het goed)
    Roland,

    welke heb je gekocht?
    de enige die op dit moment te koop is is de sony.
    de lite-on zal snel volgen.

  3. #78

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roland
    Morgen ben ik in het bezit van deze brander.
    Maar het probleem is dat er nog geen schijfjes te koop zijn!!!

    Deze gaan €11 p/s kosten (je leest het goed)
    Roland,

    welke heb je gekocht?
    de enige die op dit moment te koop is is de sony.
    de lite-on zal snel volgen.
    De DRU-700A

    Gekocht bij de betere computer zaak in Weert.
    Bij Sony lagen er 48 op voorraad.
    Vandaag besteld morgen in huis.
    The World is Yours
    -------------------------------------------------------

  4. #79

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roland
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roland
    Morgen ben ik in het bezit van deze brander.
    Maar het probleem is dat er nog geen schijfjes te koop zijn!!!

    Deze gaan €11 p/s kosten (je leest het goed)
    Roland,

    welke heb je gekocht?
    de enige die op dit moment te koop is is de sony.
    de lite-on zal snel volgen.
    De DRU-700A

    Gekocht bij de betere computer zaak in Weert.

    Bij Sony lagen er 48 op voorraad.
    Vandaag besteld morgen in huis.

    gefeliciteerd met je aankoop. :wink:

    deze sony is trouwens exact gelijk aan de MSI dual layer brander die waarschijnlijk toch wel wat goedkoper aangeboden zal worden.

    Ik moet binnenkort ook maar eens even eentje ophalen. :wink:

    48 op voorraad!? dat is niet veel! ik weet wel zeker dat met al die voorbestellingen e.d. er al veeeeel meer verkocht zijn!

  5. #80

    Standaard

    Ik wacht toch nog even hoor met het kopen ervan, dl media is er nog nauwelijks en die er zijn zijn me gewoon veel te duur. Er zouden toch ook nog branders komen waar je direct mee op een dvd/cd labels kon printen middels een speciale coating? Weet iemand hier misschien iets meer van?
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  6. #81

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher
    Ik wacht toch nog even hoor met het kopen ervan, dl media is er nog nauwelijks en die er zijn zijn me gewoon veel te duur. Er zouden toch ook nog branders komen waar je direct mee op een dvd/cd labels kon printen middels een speciale coating? Weet iemand hier misschien iets meer van?
    dat klopt inderdaad! deze zijn ook al overal te koop.
    je kunt deze schijfjes meteen in je printer stoppen en bedrukken. er zijn echter ook speciale dvd- en cd-rom printers. hier past precies het schijfje in en wordt het netjes afgedrukt.

  7. #82

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Mike,
    de meeste installs van windows xp of xp pro passen echt niet op een cd-rom.
    *Zucht*
    Volgens mij (maar ik ben te beroerd om terug te bladeren) had ik het daar juist over. Vroegâh maakte ik een rescue CD voor Win98 en met de komst van XP paste dat dus niet meer. Ik had het dus meer over een voorbeeld van een toepassing voor dual layer recordeables aangezien iemand beweerde dat het alleen maar goed was voor kopieren.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  8. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher
    Ik wacht toch nog even hoor met het kopen ervan, dl media is er nog nauwelijks en die er zijn zijn me gewoon veel te duur. Er zouden toch ook nog branders komen waar je direct mee op een dvd/cd labels kon printen middels een speciale coating? Weet iemand hier misschien iets meer van?
    dat klopt inderdaad! deze zijn ook al overal te koop.
    je kunt deze schijfjes meteen in je printer stoppen en bedrukken. er zijn echter ook speciale dvd- en cd-rom printers. hier past precies het schijfje in en wordt het netjes afgedrukt.
    Nou dat is eigenlijk niet precies wat ik bedoelde. 8)
    Ik heb nl zelf een Canon i865 printer en daar zit idd zo`n speciale disc interface bij waarmee je discs direct mee kan labelen.

    Nee wat ik bedoelde is dat de branders dit zelf rechtstreeks doen! Dus zonder tussenkomst van een printer. Heb het ergens gelezen maar weet met m`n zaagselkop niet meer waar, zul je net weer eens hebben.
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  9. #84

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher
    Ik wacht toch nog even hoor met het kopen ervan, dl media is er nog nauwelijks en die er zijn zijn me gewoon veel te duur. Er zouden toch ook nog branders komen waar je direct mee op een dvd/cd labels kon printen middels een speciale coating? Weet iemand hier misschien iets meer van?
    dat klopt inderdaad! deze zijn ook al overal te koop.
    je kunt deze schijfjes meteen in je printer stoppen en bedrukken. er zijn echter ook speciale dvd- en cd-rom printers. hier past precies het schijfje in en wordt het netjes afgedrukt.
    Nou dat is eigenlijk niet precies wat ik bedoelde. 8)
    Ik heb nl zelf een Canon i865 printer en daar zit idd zo`n speciale disc interface bij waarmee je discs direct mee kan labelen.

    Nee wat ik bedoelde is dat de branders dit zelf rechtstreeks doen! Dus zonder tussenkomst van een printer. Heb het ergens gelezen maar weet met m`n zaagselkop niet meer waar, zul je net weer eens hebben.
    Aha, heb het gevonden! Het betreft een techniek in dvd branders die LightScribe heet.
    Zie hier een beschrijving:

    Als het aan Hewlett-Packard ligt is het geknoei met labelstickers en cd-pennen voorgoed voorbij. Het bedrijf heeft de zogenaamde LightScribe-techniek ontwikkeld waarmee labels met een cd- of dvd-recorder gebrand kunnen worden. Het proces is vergelijkbaar met het branden van muziek of films, met als verschil dat het plaatsvindt aan de labelzijde van de schijf. De gebruiker krijgt instructies om het schijfje om te draaien zodra het gewone brandproces klaar is, waarna het apparaat het label kan branden op de schijf. Hiervoor gebruikt het dezelfde laser als voor het wegschrijven van data. Het resultaat is een label met een zijdeachtige glans met hoge contrasten, zo meldt PCWorld.
    De huidige branders en cd/dvd-'s zijn niet geschikt voor de LightScribe-techniek. Speciale cd-r's en dvd-r's zijn nodig die een speciale coating op de labelzijde hebben. Deze schijfjes zullen rond de vijf eurocent duurder zijn dan de huidige schijfjes. Branders die de LightScribe-techniek ondersteunen kosten ongeveer tien euro meer dan normale branders. Naar verwachting zullen de eerste LightScribe-branders en -schijfjes over een half jaar verkrijgbaar zijn.


    Bron: HCCNET.NL

    En een voorbeeld van hoe het eruit zou kunnen zien:





    Het artikel is geplaats in januari en het zou toen nog ongeveer een half jaar duren eer deze produkten verkrijgbaar zijn. Dit zal dan dus zo ergens medio juni - juli moeten zijn. Ik wacht dan dus mooi op deze branders. 8)
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  10. #85

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher
    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher
    Ik wacht toch nog even hoor met het kopen ervan, dl media is er nog nauwelijks en die er zijn zijn me gewoon veel te duur. Er zouden toch ook nog branders komen waar je direct mee op een dvd/cd labels kon printen middels een speciale coating? Weet iemand hier misschien iets meer van?
    dat klopt inderdaad! deze zijn ook al overal te koop.
    je kunt deze schijfjes meteen in je printer stoppen en bedrukken. er zijn echter ook speciale dvd- en cd-rom printers. hier past precies het schijfje in en wordt het netjes afgedrukt.
    Nou dat is eigenlijk niet precies wat ik bedoelde. 8)
    Ik heb nl zelf een Canon i865 printer en daar zit idd zo`n speciale disc interface bij waarmee je discs direct mee kan labelen.

    Nee wat ik bedoelde is dat de branders dit zelf rechtstreeks doen! Dus zonder tussenkomst van een printer. Heb het ergens gelezen maar weet met m`n zaagselkop niet meer waar, zul je net weer eens hebben.
    Aha, heb het gevonden! Het betreft een techniek in dvd branders die LightScribe heet.
    Zie hier een beschrijving:

    Als het aan Hewlett-Packard ligt is het geknoei met labelstickers en cd-pennen voorgoed voorbij. Het bedrijf heeft de zogenaamde LightScribe-techniek ontwikkeld waarmee labels met een cd- of dvd-recorder gebrand kunnen worden. Het proces is vergelijkbaar met het branden van muziek of films, met als verschil dat het plaatsvindt aan de labelzijde van de schijf. De gebruiker krijgt instructies om het schijfje om te draaien zodra het gewone brandproces klaar is, waarna het apparaat het label kan branden op de schijf. Hiervoor gebruikt het dezelfde laser als voor het wegschrijven van data. Het resultaat is een label met een zijdeachtige glans met hoge contrasten, zo meldt PCWorld.
    De huidige branders en cd/dvd-'s zijn niet geschikt voor de LightScribe-techniek. Speciale cd-r's en dvd-r's zijn nodig die een speciale coating op de labelzijde hebben. Deze schijfjes zullen rond de vijf eurocent duurder zijn dan de huidige schijfjes. Branders die de LightScribe-techniek ondersteunen kosten ongeveer tien euro meer dan normale branders. Naar verwachting zullen de eerste LightScribe-branders en -schijfjes over een half jaar verkrijgbaar zijn.


    Bron: HCCNET.NL

    En een voorbeeld van hoe het eruit zou kunnen zien:





    Het artikel is geplaats in januari en het zou toen nog ongeveer een half jaar duren eer deze produkten verkrijgbaar zijn. Dit zal dan dus zo ergens medio juni - juli moeten zijn. Ik wacht dan dus mooi op deze branders. 8)

    ohhh, bedoelde je dat!
    dit had ik inderdaad ook al ergens gelezen maar is verder door hardware sites nooit meer op in gegaan! :wink:

    dit is inderdaad een leuke techniek om labels te branden.
    de vraag blijft natuurlijk of er dual layer varianten van komen en welke merken die techniek ook daadwerkelijk gaan ondersteunen.
    Ook de verkrijgbaarheid van deze schijfjes zal een belangrijke rol gaan spelen.

  11. #86

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roland
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roland
    Morgen ben ik in het bezit van deze brander.
    Maar het probleem is dat er nog geen schijfjes te koop zijn!!!

    Deze gaan €11 p/s kosten (je leest het goed)
    Roland,

    welke heb je gekocht?
    de enige die op dit moment te koop is is de sony.
    de lite-on zal snel volgen.
    De DRU-700A

    Gekocht bij de betere computer zaak in Weert.
    Bij Sony lagen er 48 op voorraad.
    Vandaag besteld morgen in huis.
    Heb hem net ingebouwd.
    Nu de schijfjes nog
    The World is Yours
    -------------------------------------------------------

  12. #87

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roland
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roland
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roland
    Morgen ben ik in het bezit van deze brander.
    Maar het probleem is dat er nog geen schijfjes te koop zijn!!!

    Deze gaan €11 p/s kosten (je leest het goed)
    Roland,

    welke heb je gekocht?
    de enige die op dit moment te koop is is de sony.
    de lite-on zal snel volgen.
    De DRU-700A

    Gekocht bij de betere computer zaak in Weert.
    Bij Sony lagen er 48 op voorraad.
    Vandaag besteld morgen in huis.
    Heb hem net ingebouwd.
    Nu de schijfjes nog

    ach, het belangrijkste heb je nu.
    je kunt met een dual layer ook enkel laags dvd's branden.

    dus, zolang alles onder de 4.38 GB blijft kun je alvast prima branden. :wink:

    trouwens, bij de lite-on uit de review werd wel een dual layer dvd meegeleverd.

  13. #88

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tommy Brok
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronald Stiebolt
    Op dit forum is het illegaal kopieren van DVD's (en overige media) wel een punt. Gelieve daar dan ook geen aandacht aan te besteden.
    Ja ok, maar waar is de dual layer brander dan voor nodig?

    Denk dat vakantie films dat niet echt nodig hebben, ze zijn tegen kopieren maar brengen wel die branders op de markt, beetje scheef!
    Mijn vakantievideo heeft het zeer zeker nodig. Ik ben nu bezig met een special collectors edition. Met een commentaartrack, een trailer, twee teasers, interviews, fotogaleries en nog niet eerder vertoonde filmshots. In mijn geval breng ik 'm uit op twee single layerdvd's.

    Overigens ben ik hard op zoek naar het MGM introgeluid. Dus het muziekje (liefst zonder het gebrul van de leuuw) heeft iemand dat voor mij?

  14. #89

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pepijn Wildbret

    En oh ja:
    Ik heb het wetboek wel eens van dichtbij gezien, uiteraard een volledig legale versie....
    mierenneukmode:

    er bestaat geen illegale versie van het wetboek.... er zit namelijk geen copyright op het wetboek.

  15. #90

    Standaard

    de Lite-On SOHW-832S (Retail) is inmiddels ook beschikbaar!
    zie link:
    http://www.tweakers.net/pricewatch/86031

  16. #91

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerben van der Leun
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tommy Brok
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronald Stiebolt
    Op dit forum is het illegaal kopieren van DVD's (en overige media) wel een punt. Gelieve daar dan ook geen aandacht aan te besteden.
    Ja ok, maar waar is de dual layer brander dan voor nodig?

    Denk dat vakantie films dat niet echt nodig hebben, ze zijn tegen kopieren maar brengen wel die branders op de markt, beetje scheef!
    Mijn vakantievideo heeft het zeer zeker nodig. Ik ben nu bezig met een special collectors edition. Met een commentaartrack, een trailer, twee teasers, interviews, fotogaleries en nog niet eerder vertoonde filmshots. In mijn geval breng ik 'm uit op twee single layerdvd's.

    Overigens ben ik hard op zoek naar het MGM introgeluid. Dus het muziekje (liefst zonder het gebrul van de leuuw) heeft iemand dat voor mij?
    gerben,

    je hebt een PM aangaande de MGM-intro! :wink:

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •