Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 28 van 28 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Je mag door voor de wasmachine. :P Niet dat er uit een Yamaha receiver slecht geluid komt, maar genieten is anders. De Marantz geeft een vollere, warmere klank een betere laagweergave, minder in de hoge tonen.

    Maar smaken verschillen. Iedereen zal dit anders ervaren.
    Ben er in ieder geval erg tevreden over voor dat bedrag.
    May the lawenFORCEment be with you !!!

    Yamaha rx-v 630 / Marantz PM 7200 / Marantz dv 6400 / Nad c-521i / Tannoy mx-2m / Tannoy mx-cm / Rel Quake 50

  2. #27

    Standaard

    Ik heb het voor elkaar gekregen om de hd 590 koptelefoon die dacht ik wel tegen een stootje kon in de vernieling te helpen.
    Aan een kant lag de schelp uit elkaar en een draadje van het kleine luidsprekertje was los. Hoe is het mogelijk denk je? maar ja het kan echt, een kortstondige driftbui is genoeg. Er leek eerst niet zoveel schade, maar het luidsprekertje was niet helemaal goed meer. Het draadje kunnen vastsolderen, maar het klonk wat krakerig en de echte basklank van die rechterkant was weg. Ik zag dat het luidsprekertje wat in gedeukt was en wat los wat van de ondergrond (spoel? of zoiets). Nu zit ik met een koptelefoon die maar half goed is.

    Als ik het geld heb ga ik denk ik voor de opvolger hd 595 (omdat deze hd 590 me goed beviel maar). De klank zal wel ongeveer hetzelfde zijn en misschien zit ie net wat beter in elkaar dan deze.
    DVD collectie (niet actueel)- Laatste dvd: Heroes - seizoen 1 (eindelijk gekocht)

  3. #28

    Standaard

    Ik heb er lang over gedaan zo te zien (2005 ), maar omdat ik toch geld over had heb ik de hd 595 toch maar gekocht. Een koptelefoon waar je de lage tonen aan een kant niet meer echt goed hoort is ook niks.

    Het gaat me nu meer om hifi gedeelte. Ik was redelijk tevreden over de hd 590, behalve dat het geluid aan een kant minder was. Na een paar dagen de hd 595 te hebben ingespeeld (ik denk toch wel 50 of 60 uur) heb ik toch het idee dat echte rust, die in de hd 590 wel merkbaar is, uitblijft. Bij lage volumes klinkt het nog te hard (zal wel liggen aan erg lage 50 ohm, dat lees ik nu pas op de doos als ik dat geweten had, had ik hem waarschijnlijk niet gekocht). Draagcomfort is ook minder met de hd 595, deze is zwaarder, heeft hardere kussens en zit dus niet zo prettig als de hd 590. Ook heb ik bij de hd 595 nogal last van wat luistermoeheid, na 10 of een kwartier denk ik nu heb ik er wel genoeg van (via mijn oude hd 590 is het veel prettiger en kan ik veel langer luisteren en wordt er niet moe van).

    Wat ik wel goedvindt aaan de hd 595 is dat de koptelefoon steviger is, iets luxer van uitvoering en dat de kabel nu een stuk steviger is dan van de hd 590.

    Ik hoop dat de klank nog iets veranderd van de hd 590 (na meer luisteruren), iets minder hard, meer open en wat prettiger om naar te luisteren.

    En nee ik koop geen koptelefoonversterker of iets dergelijks.
    DVD collectie (niet actueel)- Laatste dvd: Heroes - seizoen 1 (eindelijk gekocht)

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •