Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 28 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Welke hoofdtelefoon voor hifi en tv?

    Ik ben op zoek naar een goede koptelefoon met draad die comfortabel zit en goed en prettig geluid geeft voor mijn hifi set en om te gebruiken voor dvd's via de tv.

    Ik dacht misschien aan een sennheiser hd 590 of beyerdynamic dt 990. deze heb ik vandaag beluisterd en vond ze beide best wel prettig klinken. De beyerdynamic had wel wat meer bas. Ik weet niet of dit gaat overheersen bij het kijken van dvd's?

    Mijn eerste keus, AKG 301 Xtra (volgens div. tests een goede koptelefoon), was al afgevallen omdat het geluid erg onprettig en hard overkwam en warmte ontbrak. Viel dus erg tegen.

    Maar over de andere twee, welke van deze of andere hoofdtelefoons zijn aan te raden voor gewone audio maar ook voor dvd's te kijken op de tv?
    DVD collectie (niet actueel)- Laatste dvd: Heroes - seizoen 1 (eindelijk gekocht)

  2. #2

    Standaard

    Ik heb zelf de Sennheiser HD 590, toevallig nu op mijn hoofd...
    Ik ben er heel tevreden over (on-line voor 109 euro trouwens)
    Lekker ruimtelijk geluid, alsof je gewoon naar speakers zit te luisteren. DVD heb ik er nog niet mee gekeken, alleen voor stereo gebruikt nu..
    Extreem veel detail, en hij zit heerlijk!
    Upgrading is a neverending story...

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PM
    Ik heb zelf de Sennheiser HD 590, toevallig nu op mijn hoofd...
    Ik ben er heel tevreden over (on-line voor 109 euro trouwens)
    Lekker ruimtelijk geluid, alsof je gewoon naar speakers zit te luisteren. DVD heb ik er nog niet mee gekeken, alleen voor stereo gebruikt nu..
    Extreem veel detail, en hij zit heerlijk!
    109 euro? Dat is goedkoop. Bij kieskeurig is de goedkoopste winkel dacht ik 168. Misschien dat ik em voor die prijs wel wil kopen. Maar waar?
    DVD collectie (niet actueel)- Laatste dvd: Heroes - seizoen 1 (eindelijk gekocht)

  4. #4
    De_Schaduw
    Guest

    Standaard

    Toevallig zit ik momenteel ook de Sennheiser op HD 590 om m'n hoofd, en die is echt heerlijk. Perfect geluid op de Yamaha receiver en de Philips tv in de huiskamer. Erg mooi ruimtelijk stereo geluid. Er valt veel te horen wat je niet hoort bij goedkopere hoofdtelefoons.
    Voor directe aansluiting op een PC of draagbare mp3-speler ed is ie niet geschikt. Die moet je vrij hard zetten om er geluid uit te krijgen en dan is dat geen vol geluid.
    Op m'n Yamaha en Philips is ie daarentegen perfect. Hoge, lage en midden frequenties zijn perfect. Moet niet bassiger zijn.
    Bovendien heb ik geen last van m'n bril als ik de HD 590 op m'n hoofd heb.
    Helaas geen ervaring met DVD's, maar het geluid van de tv is al een ervaring opzich.

  5. #5

    Standaard

    Gevonden met een beetje zoeken kwam ik bij hifihuis.nl Het is me alleen nog niet duidelijk hoe je hem dan kunt bestellen. Ik zie zo geen link.

    Ik hoop dat de aanbieding nog even loopt, kan hem niet direct betalen.
    DVD collectie (niet actueel)- Laatste dvd: Heroes - seizoen 1 (eindelijk gekocht)

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Schaduw
    Toevallig zit ik momenteel ook de Sennheiser op HD 590 om m'n hoofd, en die is echt heerlijk. Perfect geluid op de Yamaha receiver en de Philips tv in de huiskamer. Erg mooi ruimtelijk stereo geluid. Er valt veel te horen wat je niet hoort bij goedkopere hoofdtelefoons.
    Voor directe aansluiting op een PC of draagbare mp3-speler ed is ie niet geschikt. Die moet je vrij hard zetten om er geluid uit te krijgen en dan is dat geen vol geluid.
    Op m'n Yamaha en Philips is ie daarentegen perfect. Hoge, lage en midden frequenties zijn perfect. Moet niet bassiger zijn.
    Bovendien heb ik geen last van m'n bril als ik de HD 590 op m'n hoofd heb.
    Helaas geen ervaring met DVD's, maar het geluid van de tv is al een ervaring opzich.
    Heb zelf ook een Yamaha versterker (van 900 gulden), dus dat zal wel goed klinken. En een bril 8) dus dat zit ook wel goed. De hoofdtelefoon kan ik wel op mij Philips 957 dvd speler aansluiten.

    Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik voor de sennheiser ga.
    DVD collectie (niet actueel)- Laatste dvd: Heroes - seizoen 1 (eindelijk gekocht)

  7. #7

    Standaard

    Ik heb de Sennheizer HD 600 en ik hoef niets anders O,ja, ik heb ook nog een aparte koptelefoonversterker bij van X-Cans. kosten elk ± 240 euro, maar dan ben je wel meteen klaar.

  8. #8

    Standaard

    Leuk onderwerp, ben zelf ook naar zoiets op zoek, omdat ik geen plaats heb voor goed stereogeluid en goed 5.1 ( me kamer is 1.80 bij 2.30 )
    Geen dvd's kopen....NEEEEEE!

  9. #9

    Standaard

    Hehe, das toevallig. Heb gister een hoofdtelefoon gekocht voor de TV in me slaapkamer!
    Heb er alleen totaal geen verstand van en in de zaak waar ik hem gehaald had hadden ze alleen Sony (2 stuks) en Pioneer (2 stuks). Ben maar voor de Pioneer SE-M380 gegaan, kostte €69,-

    Bevalt me prima, heb alleen niet genoeg ervaring met geluid om te kunnen zeggen of dit nou een goede keuze is geweest.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intergalactrick
    Leuk onderwerp, ben zelf ook naar zoiets op zoek, omdat ik geen plaats heb voor goed stereogeluid en goed 5.1 ( me kamer is 1.80 bij 2.30 )
    Wat ik zo weet is dat Zalman een 5.1 koptelefoon heeft van 50 euro (geen geld nat. maar of ie goed is?) en AKG de series hearo 777 888 999 zijn ook 5.1, maar die zijn erg prijzig.

    zalman: zalman theatre 6
    akg hearo: akg hearo 777 888 999
    DVD collectie (niet actueel)- Laatste dvd: Heroes - seizoen 1 (eindelijk gekocht)

  11. #11
    De_Schaduw
    Guest

    Standaard

    Ik heb zojuist een nieuwe Sennheiser hoofdtelefoon gekocht voor de computer, en kreeg er een gratis DVD bij! Bij Winners & Winners hier in Spijkenisse hadden ze net een partij Senneheisers binnengekregen en die bevatten gratis DVD's. Op de verpakking van mijn m'n 497 staat een sticker met 4 titels: Grease, Saturday Night Fever, Staying Alive en The Hunt for Red October. Alleen hadden alle nieuwe hoofdtelefoons Grease, dus ik zit er nu met 2 omdat ik die al had. Maar die geef dan maar aan iemand cadeau.
    Dus let even op als je een Sennheiser gaat kopen :wink:

  12. #12
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: Welke hoofdtelefoon voor hifi en tv?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dick van Drie
    en vond ze beide best wel prettig klinken.
    Let ook even op het draag gemak, dus zit hij ook lekker.
    Zeker ook niet onbelangrijk als je m vaak zult gebruiken.

  13. #13
    Super Member
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Nieuwerkerk ad IJssel

    Standaard

    Ik heb zelf een Sennheiser HD-580, vond deze destijds fijner klinken als de 590, ondanks dat het een oudere serie is (geluid was iets wamer van de 580), maar er zit wel 1 groot nadeel aan: ik verslijt draadjes bij het leven, en dan heb ik het over een draadje per 2/3 maanden. Geen ramp zou je denken, maar voor tussen de 20 en 25 euro per draadje ga je wel anders denken, zeker als die dingen regelmatig nergens op voorraad zijn en ze dus besteld moeten worden.
    Weet niet of dit een kwaaltje van Sennheiser in het algemeen is, of van de 580 of komt hoe ik ermee omga (ik heb hem zelfs op een standaard staan als ik hem niet gebruik), maar ik zou er toch even op letten. Het geluid is wel erg goed.

  14. #14

    Standaard

    Ik heb een HD-200, prachtig ding. Iets van €60 voor betaald ofzo, maar hij doet het prima. Ik gebruik hem meestal voor MP3 als broertje wil leren (huis is extreem gehoorig tussen deze 2 ruimtes).
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  15. #15

    Standaard Re: Welke hoofdtelefoon voor hifi en tv?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dick van Drie
    en vond ze beide best wel prettig klinken.
    Let ook even op het draag gemak, dus zit hij ook lekker.
    Zeker ook niet onbelangrijk als je m vaak zult gebruiken.
    Ik had het idee van wel. Hij zat redelijk comfortabel zo op het eerste gevoel. Veel beter, ook qua klank als de akg 301. De sennheiser heeft dacht ik ook iets van een fluwelen stof die om je oren zit, dat voelt ook prettig aan.
    DVD collectie (niet actueel)- Laatste dvd: Heroes - seizoen 1 (eindelijk gekocht)

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dick van Drie
    Citaat Oorspronkelijk gepost door intergalactrick
    Leuk onderwerp, ben zelf ook naar zoiets op zoek, omdat ik geen plaats heb voor goed stereogeluid en goed 5.1 ( me kamer is 1.80 bij 2.30 )
    Wat ik zo weet is dat Zalman een 5.1 koptelefoon heeft van 50 euro (geen geld nat. maar of ie goed is?) en AKG de series hearo 777 888 999 zijn ook 5.1, maar die zijn erg prijzig.

    zalman: zalman theatre 6
    akg hearo: akg hearo 777 888 999
    Misschien een hele stomme vraag , maar heb je hierbij dan ook een 5.1 receiver voor nodig?
    Geen dvd's kopen....NEEEEEE!

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intergalactrick
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dick van Drie
    Citaat Oorspronkelijk gepost door intergalactrick
    Leuk onderwerp, ben zelf ook naar zoiets op zoek, omdat ik geen plaats heb voor goed stereogeluid en goed 5.1 ( me kamer is 1.80 bij 2.30 )
    Wat ik zo weet is dat Zalman een 5.1 koptelefoon heeft van 50 euro (geen geld nat. maar of ie goed is?) en AKG de series hearo 777 888 999 zijn ook 5.1, maar die zijn erg prijzig.

    zalman: zalman theatre 6
    akg hearo: akg hearo 777 888 999
    Misschien een hele stomme vraag , maar heb je hierbij dan ook een 5.1 receiver voor nodig?
    Tuurlijk geen domme vraag. Maar vaak krijg je die erbij (b.v.bij Sony). Anders wordt het natuurlijk wel lastig, hij moet toch een 5.1 versterkt sgnaal binnen krijgen om het te kunnen weergeven, dus vanuit dat uitgangs punt heb je er zeker 1 nodig.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dick van Drie
    Gevonden met een beetje zoeken kwam ik bij hifihuis.nl Het is me alleen nog niet duidelijk hoe je hem dan kunt bestellen. Ik zie zo geen link.

    Ik hoop dat de aanbieding nog even loopt, kan hem niet direct betalen.
    Klopt.. daar heb ik hem ook gekocht.. inderdaad stukken goedkoper dan bij andere winkels. Ik dacht namelijk eerst nog over de 570 (geloof ik, in ieder geval een type lager), maar ben voor deze prijs (kon de 570 nergens voor deze prijs vinden) toch maar voor de 590 gegaan mede a.d.h.v. reviews van mensen die beide hoofdtelefoons in bezit hebben (gehad) met een duidelijke voorkeur voor de 590. Ik helaas niet de mogelijkheid gehad (moeite genomen ) ze beide te beluisteren.
    Ik heb zelf een mailtje gestuurd en daarna het geld overgemaakt. Bij het overmaken moet je dan vermelden wat je besteld. Beetje vreemde procedure, maar het werkt..
    Voor dat geld is het zeker een van de beteren..
    Upgrading is a neverending story...

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PM
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dick van Drie
    Gevonden met een beetje zoeken kwam ik bij hifihuis.nl Het is me alleen nog niet duidelijk hoe je hem dan kunt bestellen. Ik zie zo geen link.

    Ik hoop dat de aanbieding nog even loopt, kan hem niet direct betalen.
    Klopt.. daar heb ik hem ook gekocht.. inderdaad stukken goedkoper dan bij andere winkels. Ik dacht namelijk eerst nog over de 570 (geloof ik, in ieder geval een type lager), maar ben voor deze prijs (kon de 570 nergens voor deze prijs vinden) toch maar voor de 590 gegaan mede a.d.h.v. reviews van mensen die beide hoofdtelefoons in bezit hebben (gehad) met een duidelijke voorkeur voor de 590. Ik helaas niet de mogelijkheid gehad (moeite genomen ) ze beide te beluisteren.
    Ik heb zelf een mailtje gestuurd en daarna het geld overgemaakt. Bij het overmaken moet je dan vermelden wat je besteld. Beetje vreemde procedure, maar het werkt..
    Voor dat geld is het zeker een van de beteren..
    Ik heb al iets kunnen regelen wat dat geld betreft, want ik heb hem al besteld.
    Ik hoop dat ik een goede keus gemaakt heb.
    DVD collectie (niet actueel)- Laatste dvd: Heroes - seizoen 1 (eindelijk gekocht)

  20. #20

    Standaard

    Tja.. smaken kunnen verschillen, maar het is zeker een scherpe prijs voor deze hoofdtelefoon.
    Ik denk dat je best tevreden zal zijn.. post het hier maar voor anderen..
    Upgrading is a neverending story...

  21. #21

    Standaard

    Ik heb hem binnengekregen.
    Donderdag was het geld eraf, nu zaterdag 12 uur 's morgens als pakketje gekregen.

    De eerste indruk is dat het prettig klinkt en zit. Dat is vast positief. Alleen klinkt hij nog niet erg open en sommige klanken overheersen (midden, drums etc) nog wat en andere (bas voel je wel een beetje maar hoor je niet echt) mis ik een beetje, maar misschien komt dat nog wel goed als het een beetje ingespeeld is na +/- 24 uur.

    Maar toch is mijn algemene indruk positief. Een fijne koptelefoon.

    (sommige dingen zijn ook nu al aardig, zoals bepaalde effecten op de achtergrond die je eruit kan pikken en goed kan volgen)

    ------
    Nu 1,5 uur later lijkt het toch wat vlak te klinken en de hoge tonen overheersen nog te veel. Heb wat last van luistermoeiheid (ps. ik luister niet constant). Hopelijk wordt dit beter. (ik zeg er wel bij dat ik een kritische luisteraar ben )
    DVD collectie (niet actueel)- Laatste dvd: Heroes - seizoen 1 (eindelijk gekocht)

  22. #22

    Standaard

    Na twee dagen weet ik niet precies wat ik moet vinden van de sennheiser hd 590 koptelefoon. Er zijn positieve kanten, maar ook minder goede kanten aan het geluid. Ten eerste zit de koptelefoon prima. Lekker zachte kussens.

    Qua geluid.
    De koptelefoon is goed in het weergeven van bepaalde details. Over het algemeen is het geluid wat compact (geluiden lijken wat dicht op elkaar te zitten, weinig ruimte oftewel lucht) en klinkt wat 'hol' (kastjes geluid) met daarbij details eromheen. Soms is het geluid erg hard (tenminste op mijn yahama versterker), de volumeknop staat op +/- 5% open (-60db als 0 vol open is). En dat is tam. hard. voor deze koptelefoon.

    Aan de ene kant is het geluid soms best wel goed maar aan de andere kant zou het wat opener, breder, minder compact en prettiger (meer gekleurd) mogen klinken. Misschien moet ik een goedkopere koptelefoon kopen die wat meer kleurt, maar waar ik wat meer plezier van zou hebben. Ik weet het nog niet.
    DVD collectie (niet actueel)- Laatste dvd: Heroes - seizoen 1 (eindelijk gekocht)

  23. #23

    Standaard

    Bij de betere koptelefoons is het zeker aan te raden om er eens een losse koptelefoonversterker aan te hangen. Dat kan nogal eens schelen in kwaliteit.
    Tijdje geleden ook naar koptelefooons wezen luisteren (tussen de 150 en 250 euro) en daarbij was ik gewoon niet enorm onder de indruk van het geluid. Het klonk voor mijn gevoel echt niet anders dan mijn (vrij standaard) koptelefoon. Had ik met een losse versterker geluisterd was de uitkomst anders geweest

  24. #24

    Standaard

    Heb hem ook besteld, maar het is een wereld van verschil op welke versterker ik hem aansluit, de Yamaha of de Marantz. Drie keer raden wie er wint :wink:
    May the lawenFORCEment be with you !!!

    Yamaha rx-v 630 / Marantz PM 7200 / Marantz dv 6400 / Nad c-521i / Tannoy mx-2m / Tannoy mx-cm / Rel Quake 50

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nelis
    Heb hem ook besteld, maar het is een wereld van verschil op welke versterker ik hem aansluit, de Yamaha of de Marantz. Drie keer raden wie er wint :wink:
    Marantz? Ik heb geen idee. Vertel het.

    Zelf heb ik alleen een Yamaha versterker uit 1990 om de hd 590 aan te hangen. Klinkt wel goed, maar ik moet wel telkens even wennen (zal aan het natuurlijke karakter liggen) als ik hem er opnieuw aansluit.
    DVD collectie (niet actueel)- Laatste dvd: Heroes - seizoen 1 (eindelijk gekocht)

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •