De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.

Discussie: Triumph Des Willens

  1. #1

    Standaard Triumph Des Willens

    Ik zag daarstraks bij de Standaard boekhandel (Belgie) een nederlandstalige uitgave van Leni Riefenstahl's Triumph Des Willens liggen voor 12,95 eur. Natuurlijk waren de schandalig grote prijs stickers over de specificaties van de DVD geplakt. Volgens mij ging het om een uitgave van Paradiso H.E. maar ik vind hier nergens info over en ook geen release datum. Weet iemand soms meer over die uitgave (kwaliteit etc)? Naar de extras van de R1 kan je waarschijnlijk al fluiten

  2. #2

    Standaard

    Ik heb thuis de "moonstone" versie liggen, deze is allesbehalve van goede kwaliteit en ingebrande subtitles. Geen echte aanrader kwa dvd-release.

    Misschien is die van de standaard boekhandel wel beter, geen idee, ben wel benieuwd.

    Hier zie je duidelijk hoe meesterlijk Hitler was om zijn (waan)ideeen te verkondigen, deze documentaire was in die tijd echt uniek kwa filmstijl.

  3. #3

    Standaard



    Op 9 oktober 2008 verschijnt een nieuwe Nederlandse DVD release van Triumph Des Willens.

  4. #4

    Standaard

    2008? Ik heb net de dvd met bovenstaande afbeelding (Runtime: 110 min. - English/Dutch/French subtitles - original German version) gekocht, maar op de verpakking staat 2004. Ik zal 't qua beeldkwaliteit zeker kunnen vergelijken met de kale uitgaven op deze pagina:

    http://www.dvdbeaver.com/film/DVDCom...hofthewill.htm

    Ik heb 'm nog niet gekeken, maar ik ben benieuwd.

  5. #5

    Standaard

    Heb een regiovrije Amerikaanse uitgave van een paar jaar terug. Wat ik daarbij erg prettig vind, is de commentaartrack van een historicus. Mis ook de (Ned) ondertiteling niet bij de film zelf want er wordt weinig gesproken en is dat wel het geval dan is het taalgebruik meestal eenvoudig. Zit ook nog bij als bonus een door Riefenstahl gefilmde promotiefilm van de Wehrmacht.
    Qua beeldkwaliteit denk ik dat je ook niet veel kunt verwachten voor een film uit begin jaren '30.
    Laatst aangepast door HUYG : 17-11-2008 om 18:13

  6. #6

    Standaard

    Inderdaad, ik zou voor de Synapse SE gaan. Hij heeft naast de extra's die HUYG al noemde, ook nog eens een compleet gerestaureerd beeld. Het ziet er bijzonder goed uit, voor zijn leeftijd (kijk ook naar de DVDbeaver link).
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •