Pagina 63 van 63 EersteEerste ... 13535960616263
De resultaten 1.551 tot 1.556 van 1556 worden weergegeven.
  1. #1551

  2. #1552

    Standaard Opzoek naar geschikte camera

    Hoi,
    Ik ben net nieuw op dit forum, maar ik zag dat mensen hier best veel wisten over digitale camera's. Ik wil eigenlijk binnenkort een nieuwe camera gaan kopen. Hij moet klein zijn en tussen de 100 en 200 euro kosten.

    Zelf dacht ik aan een sony DSC W230 deze is best goedkoop en heeft 4 keer optische zoom, wat blijkbaar heel belangrijk is. Ook heb ik gedacht aan de Nikon Coolpix S620, deze heeft namelijk een super korte opstart tijd wordt gezegd.

    Heeft iemand een idee.

    alvast bedankt

  3. #1553
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Na veel wikken en wegen (SLR/ Compact) heb ik toch voor een compact gekozen.
    Hoofdreden: ik loop veelal met een AVCHD camcorder en vrouwlief moet ook foto's kunnen maken.

    Nu was de optie of de Canon G11 of de SX1 IS
    Mijn keuze is voor de laatste gevallen.
    Ik vond de 'betere' G11 niet prettig in de hand liggen, de SX1 lijkt wat dat betreft op een SLR met prettige handgrip en RAW optie en de CMOS vs CCD die sneller foto's kan maken.

    Ik had veel wisselvallige tests gelezen die vooral de aanwezigheid van ruis aanhaalde, maar de mogelijkheid tot o.a. RAW( ook op G11) en breedbeeld foto's en de betere body gaven de doorslag.
    1080p Full HD filmen is leuk maar daar heb ik dus al een AVCHD camera voor.

    Komend van een G6 ben ik best tevreden over de kwaliteit.
    Wel losse batterijen maar in de Bush bush vind je eerder batterijen dan een canonshop of oplaadpunt.

    Nu een paar 2700 oplaadbare batterijen gehaald.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 11-02-2010 om 12:44
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #1554

    Standaard

    De SX1 lijkt me een erg leuke camera. Ik heb zelf een S3IS, een van de voorlopers van de SX1, en dat was een camera waar ik enorm veel plezier van heb gehad en waar ik zelfs nu nog veel mee doe.

    Dat van die ruis heb ik ook gelezen, maar ik denk dat het gewoon een kwestie is van niet de maximale ISO-waarden gebruiken. Ik heb de indruk dat Canon nog wel eens smokkelt met wat ze opgeven qua lichtgevoeligheid.

  5. #1555

    Standaard

    Afgelopen weekend tijdens het verjaardagsfeestje van mijn jongste zoon heeft mijn oudste zoon (8) mijn canon 900ti camera laten vallen op de plavuizenvloer; natuurlijk was dat met de lens uitgeschoven ,en de lens als eerste op de vloer. Kreeg lens fout als melding en het bleek dus dat er een stukje van het tandwiel was afgebroken...kaduuk dus. Aangezien de camera uit 2007 is en ik deze uit de UK heb lijkt me repareren geen optie ivm kosten die de waarde gaan overschrijden, wel mijn verzekeringsagent gebeld die zou uitzoeken of er nog iets te verhalen valt. Nu moet ik dus een nieuwe compact camera aangezien de Sony f505v die nog in de kast lag en nog werkt (in tegenstelling tot de latere aangekochte f717 die het opeens gewoon niet meer deed) wel heel erg sloom lijkt te zijn. Heb wat rondgekeken op het net en je kunt wel stellen dat je door de bomen het bos niet meer ziet, zoveel keus is er. Mijn oog viel op de Samsung WB700 (14,2mp/schneider lens/18x optische zoom, gunstige prijs ), maar kom erg veel verschillende reviews tegen, zelfs de specs zijn niet overal hetzelfde; op de ene site staat er dat er Full HD video mee gemaakt kan worden en op de andere site staat dit weer uitgevinkt.
    Iemand hier misschien ervaringen met deze camera, of kan me deze aanraden of juist afraden?

  6. #1556

    Standaard

    Zoals in de handleiding te lezen :
    In Movie mode, you can customize settings to record high-definition videos of up to 20 minutes in length. The camera saves recorded
    videos as MP4 (H.264) files.

    Is ook geen full HD want het is "slechts" 720P , maar opzich wel hele goeie kwaliteit en zuiniger qua geheugen. Let er wel op dat sommige fotocamera alleen vóóraf kunnen inzoomen bij het filmen, of digitale (en dus slechts kwaliteit) zoom.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

Pagina 63 van 63 EersteEerste ... 13535960616263

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •