De resultaten 1 tot 23 van 23 worden weergegeven.

Discussie: planet of the apes

  1. #1

    Standaard planet of the apes

    ik lees net in de tv gids dat de planet of the apes 4 vervolg deelen heeft onderanderen escape from the planet of the apes uit 1971

    zijn deze ook als box verkrijgbaar

    en is de remake ook 5 deelen?

    groetjes chris

  2. #2

    Standaard

    Niet om je tegen het hoofd te schoppen, maar google is een goeie bron om deze dingen zelf op te zoeken. Beetje eigen research is niet teveel gevraagd toch?

  3. #3

    Standaard Re: planet of the apes

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chris tervoort
    ik lees net in de tv gids dat de planet of the apes 4 vervolg deelen heeft onderanderen escape from the planet of the apes uit 1971

    zijn deze ook als box verkrijgbaar

    en is de remake ook 5 deelen?
    De vijf Planet of the Apes-films zijn uitgebracht op DVD als box (zie de Recencies), deel 1 is ook los verkrijgbaar. De remake van Tim Burton is een remake van het originele eerste deel, van de andere delen bestaat geen remake.

  4. #4

    Standaard

    Er is ook pas een 35th anniversary disc uit van de eerste deel. Alleen deze deel vind ik een klassieker. De remake van Burton is wel aardig maar niet meer dan dat. En FrankGuthrie, niet te hard hè. Als iemand iets van een andere kenner wil weten is daar toch niks op tegen hè?
    Oskar Schindler: Stern, if this factory ever produces a shell that can actually be fired, I'd be very unhappy.

  5. #5

    Standaard Re: planet of the apes

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chris tervoort
    zijn deze ook als box verkrijgbaar
    Yep... http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=516
    en is de remake ook 5 deelen?
    Nee... Van de remake (of beter: het andere verhaal met dezelfde inspiratie) is maar één deel.

  6. #6

    Standaard Re: planet of the apes

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank
    Citaat Oorspronkelijk gepost door chris tervoort
    ik lees net in de tv gids dat de planet of the apes 4 vervolg deelen heeft onderanderen escape from the planet of the apes uit 1971

    zijn deze ook als box verkrijgbaar

    en is de remake ook 5 deelen?
    De vijf Planet of the Apes-films zijn uitgebracht op DVD als box (zie de Recencies), deel 1 is ook los verkrijgbaar. De remake van Tim Burton is een remake van het originele eerste deel, van de andere delen bestaat geen remake.
    En het niveau van de vijf films werd met het deel slechter

  7. #7

    Standaard

    Hier maar plaatsen dan.

    Ik heb net de remake van Planet of the Apes gekeken. [spoiler:fc3278022b]En ik wilde weten of ik het einde nou goed heb. Want hij komt terug op aarde, en dan zijn er ook al allemaal apen als politie etc. En er staat dan een standbeeld van Thade. Dus dan kan Leo niet terug in de tijd zijn gegaan, omdat Thade er dan toen nog niet was. Dus betekend dit dat nadat Leo wegging van 'aarde' hij nog verder in de toekomst ging waarin Thade de mensen tóch heeft vermoord (ofzo) en de apen toch aan de macht zijn gekomen. Of mis ik iets, want je ziet wel dat ene monument op de achtergrond uit Amerika, en apen in politie auto's. En ik neem aan dat Amerika er in het jaar 2500+ (waar hij dus was toen hij neerstorte etc.) er niet meer zo uit ziet. Dus ik wil weten waar en hoe het einde is van de film.[/spoiler:fc3278022b]
    Mijn DVD collectie!
    Heb je iets van Ghibli's te koop, PM me dan! Ik heb wellicht interesse!

  8. #8

    Standaard

    Hier zit ik ook nog steeds over te twisten.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cyrus the Virus
    Hier maar plaatsen dan.

    Ik heb net de remake van Planet of the Apes gekeken. [spoiler:faf047bb24]En ik wilde weten of ik het einde nou goed heb. Want hij komt terug op aarde, en dan zijn er ook al allemaal apen als politie etc. En er staat dan een standbeeld van Thade. Dus dan kan Leo niet terug in de tijd zijn gegaan, omdat Thade er dan toen nog niet was. Dus betekend dit dat nadat Leo wegging van 'aarde' hij nog verder in de toekomst ging waarin Thade de mensen tóch heeft vermoord (ofzo) en de apen toch aan de macht zijn gekomen. Of mis ik iets, want je ziet wel dat ene monument op de achtergrond uit Amerika, en apen in politie auto's. En ik neem aan dat Amerika er in het jaar 2500+ (waar hij dus was toen hij neerstorte etc.) er niet meer zo uit ziet. Dus ik wil weten waar en hoe het einde is van de film.[/spoiler:faf047bb24]
    het is enige tijd geleden, maar volgens mij moet je het einde zien als een soort van grap.

    Als je het audiocommentaar beluistert zegt Burton dit zelf ook.
    Hij was op zoek naar een einde wat op zich mogelijk was en welk iedereen zou doen verbazen! Dus geen standaard happy-end.

    gr, Coen
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  10. #10

    Standaard

    Ik vond dat het einde van Burton's versie een leuk uitgangspunt bood voor een vervolg. Helaas zal dat er niet van komen met alle kritiek op deze film.
    Send a maniac to catch a maniac...

  11. #11

    Standaard

    Ik zat nog eens na te denken over dat einde. [spoiler:38b65e40a6]Maar kan het niet een soort van metafoor zijn. Dat er mee bedoeld wordt dat wij mensen eigenlijk helemaal niet zo veel slimmer zijn dan de apen, omdat we onze eigen wereld kapot maken. En dat dat al jaren zo is. Want dat beeld van Thade is uiteraard het Lincoln beeld.[/spoiler:38b65e40a6]
    Mijn DVD collectie!
    Heb je iets van Ghibli's te koop, PM me dan! Ik heb wellicht interesse!

  12. #12

    Standaard

    het einde waar ik ook al over na zit te denken sinds ik de film zag. ik ben er ook nog steeds niet uit
    Happy Gilmore: [to Bob Barker] The price is wrong, bitch.

    my addiction
    MegaStarTrader

  13. #13

    Standaard

    volgens imdb;

    [spoiler:6ced10feaa]
    The "reworked" Tim Burton ending for this film is based on the original book ending as written by Pierre Boulle.
    [/spoiler:6ced10feaa]
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen
    volgens imdb;

    [spoiler:7b697c63b0]
    The "reworked" Tim Burton ending for this film is based on the original book ending as written by Pierre Boulle.
    [/spoiler:7b697c63b0]

    euh... ok snap m nog niet
    Happy Gilmore: [to Bob Barker] The price is wrong, bitch.

    my addiction
    MegaStarTrader

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door verry
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen
    volgens imdb;

    [spoiler:1b3dcb284f]
    The "reworked" Tim Burton ending for this film is based on the original book ending as written by Pierre Boulle.
    [/spoiler:1b3dcb284f]

    euh... ok snap m nog niet
    ff wat opgezocht;
    [spoiler:1b3dcb284f]
    The way I understand it is that the electrical storm shot everyone out of it at completely random times. So even though Wahlberg was the second one into the storm he actually came out of it first. Then when the crew came looking for him they were shot out of it years before him. So they went in last, but came out first. They searched for Wahlberg but he wasnt there yet and then the apes they had trained to be so smart turned on them and slowly took over everything. And when Pericles touched down at the end of the movie he didnt come looking for Wahlberg this was his first time on the planet since getting out of the storm.

    It also seems that somehow Thade got the other pod or the ship working and went through the storm as well. Even though he went in after Wahlberg he came out first in the distant past. Having all the knowledge from the future he was able to take control.
    [/spoiler:1b3dcb284f]

    en:

    [spoiler:1b3dcb284f]
    -The Chimp is launched into vortex

    -Davidson follows Chimp

    -Oberon follows Davidson

    -Vortex throws Oberon, Chimp and Davidson to NEW planet but at different arrival times

    -Oberon lands first

    -Apes take over

    -Davidson arrives

    -Chimp arrives

    -Davidson defeats Thade

    -Davidson leaves planet in Chimp's pod

    -Davidson goes through vortex

    -Thade leaves planet in Davidson's pod

    -Thade goes through vortex

    -Vortex throws Thade and Davidson to Earth but a different arrival times

    -Thade takes over Earth

    -Davidson arrives
    [/spoiler:1b3dcb284f]

    ...the truth is out there :wink:

    gr, Coen
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  16. #16

    Standaard

    Mooie verassing, nu snap ik het einde !
    Wat zou jij doen, als jou dat zou gebeuren op het einde ?? Spannend hoor !

  17. #17

    Standaard

    Toch heb ik nog een vraag: Gaat hier allemaal om dezelfde planeet of niet ? [spoiler:316d9aac8b]Dus is die planeet van Davidson hetzelfde als die van het einde waar Thade de planeet heeft overgenomen ?[/spoiler:316d9aac8b]

  18. #18

    Standaard

    ik vat m, maar t blijft speculeren :wink:
    Happy Gilmore: [to Bob Barker] The price is wrong, bitch.

    my addiction
    MegaStarTrader

  19. #19

    Standaard

    Ik interpreteerde het einde ook altijd zoals het hier uitgelegd wordt. Leuk bedacht, maar het komt wel totaal uit de lucht vallen. Had Burton niet vast wat aanwijzingen vooraf kunnen geven? Bv. [spoiler:6376286e0b]dat je Thade ziet ontsnappen, of dat er op enigerlei wijze wordt gesuggereerd dat hij uit zijn cel kan (inzoomen op een knopje of zo)?[/spoiler:6376286e0b] Dat had het geheel toch wat plausibeler gemaakt.
    En als Burton het als grap bedoelde, had hij het beter na of tijdens de aftiteling kunnen doen, zoals sommige films dat doen.
    Mom? If you were in a German Scheiße movie, you'd... you'd tell me, right? - Eric Cartman
    You are entering a world of pain, my friend - Walter Sobchak

  20. #20

    Standaard

    ik denk dat films voornamelijk dit soort eindes geven om puur dit soort forum te laten vollopen met speculaties de ultimate mind-fuck


    Een tijdstorm brengt namelijk niet alleen lineaire verwarring met zich mee maar ook spatial variation (NL weet ik nie).

    Ik vind namelijk Planet of The Apes niet zozeer een tijd-reis-film als een dimensie-reis-film of een combi van beide.

    Het luchtige van dimensie-reizen is dat dit soort vragen je niet blijven achtervolgen na de film. "huh hoe zit dat nou? --> andere dimensie"

    done
    make your life Sway

  21. #21

    Standaard

    Compleet eens met RicksWay.
    [spoiler:19ff32ad21]Het teruggaan van Thade naar de aarde en het overnemen van die aarde is imo onmogelijk. Hoe kan 1 aap nou de hele wereld overnemen. En daarnaast ook nog een een dermate tijd komen te leven dat hij een kostuum aan heeft en netjes recht op zit.

    Ik heb gewoon aangenomen dat het een alternatieve dimensie is waarin de apen zijn geevolueerd en zo de aarde hebben overgenomen in de manier waarop mensen dat nu hebben.

    Het is natuurlijk gewoon een gedachtekronkel van Burton geweest, waar helemaal geen logica achter hoeft te zitten.
    Nu hou ik best van een onverklaarbare doordenker in een film, maar dit einde was voor mij de druppel waardoor ik de film in de categorie "slecht" schaar[/spoiler:19ff32ad21]
    To lazy to be an evil genius

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RickySway
    Een tijdstorm brengt namelijk niet alleen lineaire verwarring met zich mee maar ook spatial variation (NL weet ik nie).
    Dit klinkt als de zogenaamde "quantum theorie", oftewel het fenomeen van de parallele realiteiten. Dit zou het volgende kunnen betekenen:
    [spoiler:3de451658e]Zodra je door een ruimtestorm heen vliegt ga je niet alleen naar een andere tijd, maar ook naar een andere parallel universum. Leo, de aap en de Oberon vlogen kort na elkaar door de storm en kwamen daardoor allemaal in hetzelfde universum terecht. Alleen de tijd waarin ze daar terechtkwamen varieerde. Toen Leo pas veel later weer door de storm vloog, kwam hij terecht in wéér een ander universum, één waar de apen op aarde de dominante soort zijn geworden (of gebleven?). Hoe dan ook, het Lincoln Memorial in Washington bevat (in het echie) de volgende tekst:
    In this Temple, as in the hearts of the people, for whom he saved the Union, the memory of Abraham Lincoln is enshrined forever.
    Abraham Lincoln won met zijn legers de Burgeroorlog en redde daarmee de 'Union', oftewel de unie van de Amerikaanse Staten (tegenwoordig de VS) van uiteenvallen.
    Thades tekst luidt:
    In this Temple, as in the hearts of the apes, for whom he saved the planet, the memory of General Thade is enshrined forever.
    Kennelijk is de Thade in dat universum opgestaan als grote leider die de hele wereld wist te verenigen. Hij is hoe dan ook in elk universum een 'natural leader'.
    Al met al past deze verklaring wel een stuk beter dan de tijdreisverklaring. Al kunnen ruziezoekers natuurlijk altijd aanvechten dat de aarde en het Washington Memorial er in een ander universum onder de heerschappij van de apen natuurlijk niet exact hetzelfde uit zou zien. Maar goed, het blijft natuurlijk popcorn-sci-fi. Wellicht wilde Burton hiermee ook refereren aan het originele boek, waarin de apen technologisch zeer geavanceerd waren. Wie weet?[/spoiler:3de451658e]
    Mom? If you were in a German Scheiße movie, you'd... you'd tell me, right? - Eric Cartman
    You are entering a world of pain, my friend - Walter Sobchak

  23. #23

    Standaard

    ik denk dat het gewoon zo uitgebeeld is om te laten zien dat wij eigenlijk evengoed de apen zouden kunnen zijn, niet meer dan dat

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •