Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 106 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Kun je met DVD-Lab ook zo'n intro filmpje maken die automagisch wordt afgespeeld als je de DVD in de speler steekt?
    Ja, dat kan. Standaard doet hij dat niet, maar je hebt een First Play knop in je layout scherm en daar kun je handmatig een linkje slepen naar een willekeurig filmpje (of meerdere filmpjes als je dat zou willen). Daarna gaat hij automatisch door naar het hoofdmenu.

    De enige beperkingenen die DVD-lab heeft zijn dat je maar 1 audiospoor onder een videostream kunt zetten (voor eigen producties geen probleem lijkt me ) en dat je geen ondertitels kunt maken.

    Over de Scenarist-opmerking van Pietse nog even: je hebt helemaal gelijk: ik heb inderdaad geen duizenden Euro's in mijn zak, maar ik gebruik Scenarist dan ook alleen om van te leren. Zodra ik bezig ga met commercieel spul waar ik eventueel geld aan wil verdienen doe ik dat wel in DVD-lab, waar ik in principe alles in kan doen wat ik wil.

    Wat ik privé doe staat trouwens los van de op dit forum geldende regels, dat is niet met twee maten meten, maar gewoon de dingen van elkaar weten te scheiden. Zou jij ook eens moeten proberen.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Kun je met DVD-Lab ook zo'n intro filmpje maken die automagisch wordt afgespeeld als je de DVD in de speler steekt?
    Ja, dat kan. Standaard doet hij dat niet, maar je hebt een First Play knop in je layout scherm en daar kun je handmatig een linkje slepen naar een willekeurig filmpje (of meerdere filmpjes als je dat zou willen). Daarna gaat hij automatisch door naar het hoofdmenu.
    Mooi! bedankt voor de tip, ik ga eens een trial downloaden. Ziet er wel goed uit. Zo te zien is het een redelijk uitgebreid programma. Op zich vond ik dat wel een van de sterke punten van DVD Author: simpele interface en toch redelijk wat functionaliteit. Goed voor het snelle werk, en geen steile leer-curve. En het belangrijkste: zolang je geen totale n00b bent, heb je geen manual nodig. Het programma spreekt voor zich. Je moet wél een idee hebben waar je mee bezig bent, maar dat geldt denk ik voor alles.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  3. #28
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pietse
    Ik vind het een beetje krom dat hier alle threads over het kopieren van dvd's dicht gegooid worden, terwijl members van de crew hier illegaal het programma "scenarist" gebruiken, en ga me nu niet vertellen dat je die origineel hebt gekocht, want ik geloof echt never nooit niet dat je echt 14.999 dollar daarvoor hebt neergeteld.

    http://www.motionmedia.com/vendor/so...rist100502.pdf

    Leuk he dat meten met 2 maten.
    Sorry maar je hebt er ten eerste geen flauw idee van hoe mensen aan die Scenarist of DVD Maestro raken. Het feit dat de normale prijzen die jij op het net gevonden hebt zeer hoog zijn wil nog niet zeggen dat iemand anders op legale wijze niet zeer makkelijk aan het programma kan raken

    Hoe mensen aan hun software raken stond hier niet ter discussie, daar beginnen over zeuren vind ik redelijk flauw. Daar zijn hoogstwaarschijnlijk wel andere topics over en voor.

    Trouwens zware beschuldigingen die je uit ... en die kan je dan waarschijnlijk nog niet bewijzen ook...

    Nujz .. back on topic zou ik zo zeggen !

  4. #29

    Standaard

    Aha je gebruikt dus scenarist alleen om te proberen, nou zelfs dan moet je het programma aanschaffen, en nou geen slappe opmerkingen dat hij ergens anders misschien goedkoop te regelen is, dat is hij dus niet en dus of heb jij 14.999 dollar neergeteld of je gebruikt het illegaal, dus mijn opmerking over 2 maten meten slaat wel degelijk ergens op.
    Dan nog even over het kopieren, het is toegestaan om een kopie voor jezelf te maken (als je het origineel bezit) en dus kan men onmogelijk weten of iemand illegaal of legaal bezig is, en dus slaat het nergens op om die threads te sluiten, stelletje heilige boontjes hier op dit forum. Niemand maar dan ook niemand heeft ooit eens iets gekopieerd, illegale versie van windows gebruikt, films gelopieerd, games gekopieerd, consoles omgebouwd of laten ombouwen, te hard gereden, schuin overgestoken, in de bosjes geplast, iemand uitgescholden, nee tuurlijk niet we zijn immers allemaal moraalridders en dus doen we dat niet.

    Tsssssssssssssssss

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pietse
    Tsssssssssssssssss
    Je snapt er duidelijk helemaal niets van. Maakt niet uit verder, maar hou er over op of open een andere topic als je graag je hart lucht. Ik kan je verzekeren dat je er geen bal mee opschiet.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  6. #31

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Gatver, het was net zo'n leuke thread.
    Ja, laten we het weer over DVD's hebben en al die shit negeren

    Naast authoring software ben ik eigenlijk ook op zoek naar een fatsoenlijk programma om hoesjes te maken. Ik heb het al geprobeerd met CoverXP, maar dat programma lijkt meer gemaakt voor kant en klare hoesjes. Ik zoek een simpel programma die al een template heeft voor keepcases zodat ik alleen nog maar de plaatjes op zijn plek hoeft te slepen enzo. Ik heb een template voor Photoshop maar echt handig werkt dat niet. De logo's die ik heb moet ik allemaal resizen en dat gaat zo lekker handig. Heeft iemand een goede template en logo's op het juiste formaat voor een DVD keepcase? Of een goed programma die dit allemaal in zich heeft.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  8. #33
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Gatver, het was net zo'n leuke thread.
    Gaan we ook zo houden, laten we ons plezier niet laten verprutsen door één klein ettertje hé :wink:

    Om nu in te pikken op die DVD Covers:

    Ook voor covers is er weer niet direct een instant oplossing, wel zijn er een paar mensen die reeds zo vriendelijk zijn geweest om templates te maken voor de cover layout van de belangrijkste studios.

    In de Resource Guide van DVDCoverArt.staan er enkele links naar pagina's met dergelijke templates. Simpelweg openen in Photoshop en foto's toevoegen (natuurlijk ook wat tekst hertypen) ...

    EDIT: Voor heel veel logo's kun je terecht bij www.brandsoftheworld.com staan ook een groot aantal logo's van films tussen .. zodat je die ook niet ergens hoeft te gaan uitknippen

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Gatver, het was net zo'n leuke thread.
    Ja, laten we het weer over DVD's hebben en al die shit negeren
    OK dan!
    Hoe gaat het met je surround sound experimenten?

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    OK dan!
    Hoe gaat het met je surround sound experimenten?
    Nou...laag pitje...ik had gehoopt dat er iets was waarmee het een beetje makkelijk kon. Gewoon voor de fun een DVDtje bakken met een 5.1 mix. Ook al is het fake. Maar als je dan echt aan de slag moet met filters e.d. en dan maar hopen dat er iets moois uitkomt leek me niet zo slim. Ik dacht dat als mijn receiver zoiets heeft, er ook pc-software moest zijn die dat kon. Helaas dus...
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  11. #36
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Surround Sound is inderdaad niet echt een makkie om te realiseren, je beseft dan maar pas goed hoeveel tijd en werk er wel niet kruipt in het mixen van een degelijke 5.1 track :wink:

  12. #37

    Standaard

    Afgelopen vrijdag de eerste exemplaren in ontvangst mogen nemen van mijn eerste echt grote dvd-project. Nu had ik er al een stuk of 120 gemaakt (standaard dvd's met chapterstops, animerend scenemenu, photo galleries, en trailers) maar dit was de eerste keer dat er veelvuldig gebruik is gemaakt van multi-angle opties. (Eerlijk gezegd, het hele concept is gebaseerd op het multi-angle principe).
    Er zijn zo'n 100 overlay menu's gebruikt die nodig waren voor de gewenste interactiviteit tijdens het afspelen.
    In totaal zitten er zo'n 700 buttonlinks in.
    Er was zoveel footage dat het niet eens op een dvd-9 gezet kon worden.
    Ik heb de boel een aantal malen moeten re-renderen. Uiteindelijk is besloten er een dubbel-dvd van te maken, omdat er anders teveel kwaliteitsverlies zou optreden.
    Alle bonus extra's zijn op een 2e disc (dvd-5) terecht gekomen. Dus alles weer opnieuw renderen. Het was daarmee tevens de eerste dubbel-dvd die door ons werd uitgebracht.
    In alle bescheidenheid ben ik toch stiekem best wel een beetje trots op het eindresultaat. En Apple's DVD Studio Pro (en mijn dappere G5) heeft zich weer eens van zijn beste kant laten zien!

  13. #38

    Standaard

    Bovengenoemd project met Lisa Brunet komt vanavond aan bod in de NachtSuite op RTL 5.

  14. #39
    Richard Commissaris
    Guest

    Standaard DVD_Lab, Mooi... maar wat doe ik fout ??

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Ik gebruik DVD-lab voor het snelle werk. Ondersteunt alles: DTS, Dolby 5.1, meerdere menu's, geanimeerde menu's, en ga zo maar door.

    Voor de echt ingewikkelde zooi werk ik ook weleens in Scenarist (daar worden ook bijna alle professionele DVD's in gemaakt).
    Ik ben zeer enthousiast over DVD_Lab, maaaar.. het is nog niet gelukt is om een DVD met alles erop en eraan te maken die ook in de stand alone player goed afspeeld.

    De route is als volgt: Project [Adobe Prem.PRO] > DVavi > [Tmpeg] > 2-pass VBR..ES (video-audio) > m2v + mp2 > [ DVD_Lab ] menu etc...compileren > map videoTS/audioTS > wegschijven DVD video met Nero.

    Het resultaat is, alles staat op de DVD speelt goed af op de PC, maar niet op de huiskamer DVDspeler.
    Hier werkt de high lite voor de knoppen niet ( dus het is niet te zien welke knop geselecteerd is.. lastig dus).
    En geen geluid zowel de menu muziek als het film geluid.
    Lastig dus.

    Het lijkt mij dat jij een meer ervaren DVD_Lab gebruiker bent, weet jij raad??

    Overigens DVD_lab een Mpeg2 laten DeMuliplexen tot mpv en mpa geeft het zelfde "manke" resultaat.

  15. #40

    Standaard

    Probeer ook 's Encore 1.0 van Adobe.
    Compleet semi-professioneel pakket waarmee je alles kunt doen om een professioneel resultaat te bereiken.

    Ik gebruik 't zelf en ben er zwaar van onder de indruk.

    Trialversie: www.adobe.com
    Cursussen (video!): www.wrigleyvideo.com

  16. #41

    Standaard

    Gebruik Ulead DVD Workshop 2 en dat werkt heel simpel, zelfs allemaal bewegende thumbnails in de scene menus etc, bovendien kan hij Dv formaat aan en converteerd ze zelf, zodat er max 60 min in 100% op 1 dvd kan.

    Dvd lab deed ik het eerst mee, maar ik zat met kwaliteitsverlies...

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronald Stiebolt
    Probeer ook 's Encore 1.0 van Adobe.
    Compleet semi-professioneel pakket waarmee je alles kunt doen om een professioneel resultaat te bereiken.

    Ik gebruik 't zelf en ben er zwaar van onder de indruk.

    Trialversie: www.adobe.com
    Cursussen (video!): www.wrigleyvideo.com
    en voor de nederlandse gebruikers onder ons:

    www.adobe.nl

    ulead dvd moviefactory is ook een gemakkelijk programma om even snel een svcd of dvd aan te maken. het is tevens een concurrent van nero; het brandt ook alle gangbare formaten media. :wink:

    alhoewel Nero toch het meest uitgebreide brand-pakket is - en blijft.

    voor het overzetten van home-video en opgenomen video/tv is dit een uitstekend pakket. goede beeldkwaliteit.

    voor professioneel gebruik zul je toch naar andere paketten moeten kijken.

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pietse
    Ik vind het een beetje krom dat hier alle threads over het kopieren van dvd's dicht gegooid worden, terwijl members van de crew hier illegaal het programma "scenarist" gebruiken, en ga me nu niet vertellen dat je die origineel hebt gekocht, want ik geloof echt never nooit niet dat je echt 14.999 dollar daarvoor hebt neergeteld.

    http://www.motionmedia.com/vendor/so...rist100502.pdf

    Leuk he dat meten met 2 maten.
    Het is nu eenmaal een regel die dvd.nl heeft opgesteld omtrent het discusiëren over het rippen van dvd's. ook al is het volkomen legaal om voor jezelf een copie te maken.

    voor het discusiëren over deze onderwerpen zul je dus even naar een andere site moeten gaan. :wink:

    het gaat er nu even niet om of ook crew-leden wel of niet copiën gebruiken. zolang je hier op het forum post, heb je je aan de regels van dvd.nl te houden en 1 van de regels is:
    niet posten over het (illegaal) rippen of wegbranden van dvd's! :wink:

    zo simpel is het nu eenmaal. :wink:

  19. #44

    Standaard

    Ech wil niet vervelend doen, maar ik zelf bijvoorbeeld kopieer helemaal geen dvd's, voor 10 euro heb ik ze liever origineel dan of de kwaliteit te moeten verminderen of er dingen af te gooien. Brand dvd's voor mijn videocamera en dan zijn juist deze programma's geweldig.

    Aan de andere kant begrijp ik de ophef soms ook niet, wel klagen dat er gekopieerd wordt, maar wel als een sony zelf branders en cd, dvd's verkopen en er wel van meeprofiteren, maar dat terzijde.

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rotwang
    Ech wil niet vervelend doen, maar ik zelf bijvoorbeeld kopieer helemaal geen dvd's, voor 10 euro heb ik ze liever origineel dan of de kwaliteit te moeten verminderen of er dingen af te gooien. Brand dvd's voor mijn videocamera en dan zijn juist deze programma's geweldig.

    Aan de andere kant begrijp ik de ophef soms ook niet, wel klagen dat er gekopieerd wordt, maar wel als een sony zelf branders en cd, dvd's verkopen en er wel van meeprofiteren, maar dat terzijde.
    Ikzelf heb ook alleen maar originele dvd's.

    je kunt natuurlijk niet verwachten van een site met sponsoring e.d. dat de verschillende maatschappijen het leuk zullen vinden dat hier (illegaal) kopiëren wordt bevorderd, terwijl zij zelf hun product kostenloos voor recensie aanbieden.

    Ik vind het eigenlijk wel best zo. dit is een site waar je over dvd-recensies kunt lezen en discusiëren. er zijn zat andere (technische) sites voor andere zaken. :wink:

  21. #46

    Standaard

    @Harry

    Tja, ach ik ben tevreden met deze site en het huidige beleid, vind de recensies zeer goed en waardevol, alsmede de reacties van de bezoekers. Daar kan je bijna altijd wel iets mee.

    Dus je hebt ook alleen originelen, grappig, heb er inmiddels zoveel en sinds kort wel een brander, maar ik vind het kopieeren zelf gewoon de moeite niet waard. Zolang ze rond de 10-20 euro blijven kopieer ik ook niet en mede door de groote van de originele versus de kopie. Het is ergens geen 1 op 1 kopie.

    Wel leuk dat je hier van gedachte kunt wisselen over software matige dvd programma's en branders en de dvd in het algemeen. Ik heb zelf een vermoeden dat de meeste bezoekers voor 90% voornamelijk alleen originelen kopen.

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rotwang
    @Harry

    Tja, ach ik ben tevreden met deze site en het huidige beleid, vind de recensies zeer goed en waardevol, alsmede de reacties van de bezoekers. Daar kan je bijna altijd wel iets mee.

    Dus je hebt ook alleen originelen, grappig, heb er inmiddels zoveel en sinds kort wel een brander, maar ik vind het kopieeren zelf gewoon de moeite niet waard. Zolang ze rond de 10-20 euro blijven kopieer ik ook niet en mede door de groote van de originele versus de kopie. Het is ergens geen 1 op 1 kopie.

    Wel leuk dat je hier van gedachte kunt wisselen over software matige dvd programma's en branders en de dvd in het algemeen. Ik heb zelf een vermoeden dat de meeste bezoekers voor 90% voornamelijk alleen originelen kopen.
    dat is nu juist ook de doelgroep van deze site! :wink:
    dvd(film) liefhebbers, die gewoon met elkaar kunnen kletsen over verschillende zaken.

    Ik heb zelf een vermoeden dat de meeste bezoekers voor 90% voornamelijk alleen originelen kopen.
    dat kun je ook wel zien aan de recente verkopen.
    Nemo en POTC hebben record verkopen gehad. dus zo slecht gaat het nog niet.

  23. #48

    Standaard

    Aub weer on-topic....
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  24. #49

    Standaard Re: DVD_Lab, Mooi... maar wat doe ik fout ??

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Commissaris
    Ik ben zeer enthousiast over DVD_Lab, maaaar.. het is nog niet gelukt is om een DVD met alles erop en eraan te maken die ook in de stand alone player goed afspeeld.

    <knip>

    Het resultaat is, alles staat op de DVD speelt goed af op de PC, maar niet op de huiskamer DVDspeler.
    Hier werkt de high lite voor de knoppen niet ( dus het is niet te zien welke knop geselecteerd is.. lastig dus).
    En geen geluid zowel de menu muziek als het film geluid.
    De highlight-bug bij DVD-lab is mij ook bekend ja. Vreemd genoeg viel het me vooral op dat spelers van het merk JVC de highlights niet lieten zien. Dit is op te lossen door het nummer van de betreffende menukeuze in te drukken op je afstandsbediening, maar fijn is het zeker niet. Op mijn Philips-speler overigens geen last van de highlight-bug.

    Het probleem met het geluid ligt waarschijnlijk aan het feit dat jij MPEG-2 geluid gebruikt. Veel receivers kunnen hier niet mee overweg, tenzij je het signaal analoog uit de DVD-speler stuurt. Ik gebruik zelf altijd AC3 geluid voor surroundmateriaal of LPCM voor stereo-streams.

    Ik hoop dat je iets hebt aan deze tips. En even een vraagje om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen: is die standalone speler van jou toevallig een JVC-speler?

  25. #50

    Standaard

    Sorry Nathan, heb ik nog een vraagje, hoe heb jij je avatar die "oude look" gegeven? kan dat ook met zelf opgenomen avi bestanden? ik wil er graag een paar oud laten lijken, heb je daar een tip voor?

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •