Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 106 worden weergegeven.
  1. #1
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard DVD Authoring software

    Zelf doe ik al een tijdje aan DVD Authoring en gebruik daarvoor het programma Spruce DVD Maestro.

    Nou was ik benieuwd wat iedereen die hier aan DVD-Authoring doet als software gebruikt ? (KWestie van misschien nog handige progs te ontdekken)

    Ohja ... als ac3 encoder (iedereen wil toch Dolby Digital geluid hebben hé ) gebruik ik de Scenarist / Daikin AC-3 Encoder.

  2. #2

    Standaard

    Ik gebruik Apple DVD Studio Pro.

    Beetje aanvulling: bijgeleverd wordt A Pack AC-3 Encoder en QuickTime m2v Export module.
    Dezelfde module overigens als in Compressor, wat bij Final Cut Pro wordt geleverd. Momenteel ben ik BitVice aan het testen als encoder.

  3. #3

    Standaard

    Ik heb Maestro eens geprobeerd, maar ik vond het een beetje te ingewikkeld voor hetgeen ik ermee wilde doen. Je kunt er wel alles mee doen. Bovendien begon ie meteen te klagen dat één van de files niet volgens de standaard was...nou ja...dan niet :wink:

    Ik gebruik nu TMPGenc DVD Author. Doet precies wat ie moet doen voor mij. Ik wil namelijk alleen van VHS banden overzetten naar DVD, en zo af en toe een TV programma wat ik wil bewaren. Het werkt lekker simpel, en het resultaat is toch heel leuk. Opties als geanimeerde menuachtergrond en voor de menuitems kun je ook de thumbnails laten animeren. Ziet er geinig uit, en je hoeft er weinig voor te doen. De nieuwe versie ondersteund nu ook AC3 geluid, dus ik ben helemaal happy...
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  4. #4
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Daarin heb je meer dan gelijk ... Maestro is niet van de simpelste (maar nog een eitje vergelekn met de ware nachtmerrie genaamd Sonic Scenarist) en je moet inderdaad alles in het juiste formaat aanleveren wil je dat het vlekkeloos verloopt.

    In ieder geval is dat waar TMPG Encoder Plus 2.5 heel erg van pas komt om alle video gegevens mooi om te zetten in DVD compatibele bestanden.

    In ieder geval zou ik zeggen om eens opd e tanden te bijten en Maestro toch wat verder uit te proberen want werkelijk alles wordt er in ondersteund, gaande van multi-angle video tot meerdere audio en ondertitel sporen.

    Deze site ken je waarschijnlijk wel al : http://www.doom9.org/

    Indien niet dan kun je daar een erg mooie tutorial terugvinden voor DVD Maestro.

    Het is dus wel zo dat DVD MAestro enkel zorgt voor het samenvoegen en ontwerpen van de DVD, alle bronbestanden moet je eerst zelf in het goede formaat zetten.

  5. #5
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Ik gebruik Apple DVD Studio Pro.
    Ik vraag me af of dit programma nou echt zo goed is als wel gezegd wordt, ik heb zelf geen Mac dus kan het ook niet uitproberen ... wel spijtig want ik hoor en lees er niks dan goeds van.

  6. #6

    Standaard

    Vraag maar raak Hans.
    Je hebt volledige controle over het proces, incl scripting.

  7. #7

    Standaard

    Ik gebruik DVD-lab voor het snelle werk. Ondersteunt alles: DTS, Dolby 5.1, meerdere menu's, geanimeerde menu's, en ga zo maar door.

    Voor de echt ingewikkelde zooi werk ik ook weleens in Scenarist (daar worden ook bijna alle professionele DVD's in gemaakt).

  8. #8
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Voor de echt ingewikkelde zooi werk ik ook weleens in Scenarist (daar worden ook bijna alle professionele DVD's in gemaakt).
    Bij veel DVD's is het zelfs zo dat een van de VTS_x_0 bestanden gewoon het Spruce DVD Maestro of het Sonic Scenarist logo bevatten !

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Vraag maar raak Hans.
    Je hebt volledige controle over het proces, incl scripting.
    Nou een mens moet ergens mee beginnen : hoe zit het met de ondersteuning van meerder video / geluids / ondertitel stromen ... en natuurlijk mijn persoonlijke must : geanimeerde menu's ?

  9. #9

    Standaard

    Wordt allemaal ondersteund.
    still menu's (bijv meerlagige PSD files), geanimeerde menu's, multi-angle (9 per track) , multiple audio tracks (8 per track) , multi subtitels of buttons over videotracks (32) , slideshows automatisch of handmatig of beide, zelf bepalen van layer change punt, scriptingsmogelijkheden voor bijv random play, GPRM's, URL links, stories (markers afspelen in zelf te kiezen volgorde), parental management settings, CSS en Macrovision encrypting, region coding. Schrijven naar DVD-R, DLT of disc image.
    Er zitten ook een zooi templates/themes in uit iDVD, maar deze gebruik ik nooit. Menu's maak ik met Photoshop en Final Cut Pro.

  10. #10
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Ik moet misschien toch maar eens dringend overwegen om een mac aan te schaffen :wink:

  11. #11

  12. #12
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Ben blij dat je het zelf zegt :wink:
    Nu ja zolang TV kwaliteit niet hoger wordt in België heeft het allemaal nog niet zoveel nut om dingen van TV op DVD te zetten ... beperk me op dit moment to het opnemen en op DVD zetten van cartoons, net om die reden.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hans De Bisschop
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Ben blij dat je het zelf zegt :wink:
    Nu ja zolang TV kwaliteit niet hoger wordt in België heeft het allemaal nog niet zoveel nut om dingen van TV op DVD te zetten ... beperk me op dit moment to het opnemen en op DVD zetten van cartoons, net om die reden.
    Eh..... mijn opmerking sloeg op de aanschaf van een Mac?

  14. #14
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hans De Bisschop
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Ben blij dat je het zelf zegt :wink:
    Nu ja zolang TV kwaliteit niet hoger wordt in België heeft het allemaal nog niet zoveel nut om dingen van TV op DVD te zetten ... beperk me op dit moment to het opnemen en op DVD zetten van cartoons, net om die reden.
    Eh..... mijn opmerking sloeg op de aanschaf van een Mac?
    Tuurlijk ... onkosten die daarmee gepaard gaan zijn enkel nog een beetje nutteloos zolang er niets deftig is om op DVD te zetten hé

    En dan zit je daar binnen x aantal jaar als de kwaliteit deftig wordt met een verouderde mac ... dat kan ook de bedoeling niet zijn hé

  15. #15

    Standaard

    I agree. Als het op DVD zetten van uitsluitend TV opnamen je bezigheid is.

  16. #16
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    I agree. Als het op DVD zetten van uitsluitend TV opnamen je bezigheid is.
    Tja af en toe ook wel eens iets anders maar dat is voor het moment nog vrij beperkt. Die cartoons zet ik vooral op DVD aangezien je nooit zeker weet of men ze ooit op DVD zal releasen ...

  17. #17

    Standaard

    Ben op aanraden van iemand ooit begonnen met TMPGEnc (of hoe dat vehikel ook mag heten). Maar daar kon ik op een gegeven moment wat dingen niet mee. Weet niet meer precies wat. Toen overgestapt naar Meastro. Tof programma, kan veel mee. Maar al met al toch ook een paar bugs tegengekomen waardoor: (a) niet alle hoofdstukken in de film werden meegenomen en ik geen chapterstops had en (b) het ondertitelen van een film vind ik nogal lastig...

    Handleidingen die fijn zijn: www.dvd2dvd-r.be

  18. #18
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Ben op aanraden van iemand ooit begonnen met TMPGEnc (of hoe dat vehikel ook mag heten). Maar daar kon ik op een gegeven moment wat dingen niet mee. Weet niet meer precies wat. Toen overgestapt naar Meastro. Tof programma, kan veel mee. Maar al met al toch ook een paar bugs tegengekomen waardoor: (a) niet alle hoofdstukken in de film werden meegenomen en ik geen chapterstops had en (b) het ondertitelen van een film vind ik nogal lastig...

    Handleidingen die fijn zijn: www.dvd2dvd-r.be
    Ondertitels zijn inderdaad niet echt simpel ... maar dat is eigenlijk omdat het ondertitelformaat voor dvd's niet echt logisch gekozen is ... denk niet dat dit in andere progs makkelijker kan.

  19. #19

    Standaard

    Actually, er zijn meerdere formaten:
    STL: Spruce Technologies subtitle format
    SON: Sonic Solutions bitmap-based format
    SCR: Daiken Comtec Laboratories Scenarist bitmap-based format.
    TXT: plain textfile

  20. #20
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Actually, er zijn meerdere formaten:
    STL: Spruce Technologies subtitle format
    SON: Sonic Solutions bitmap-based format
    SCR: Daiken Comtec Laboratories Scenarist bitmap-based format.
    TXT: plain textfile
    Dat si voor verwerking door het authoring programma ... nadien heb je maar een formaat op je DVD schijf en het feit dat dit formaat niet echt logisch gekozen is maakt dat de rest ook niet echt praktisch of uniform is.

    Komt er op neer dat het ondertitelen van videobeelden niet echt makkelijk is

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Ik gebruik DVD-lab voor het snelle werk. Ondersteunt alles: DTS, Dolby 5.1, meerdere menu's, geanimeerde menu's, en ga zo maar door.
    Ziet er inderdaad wel geinig uit. Kun je met DVD-Lab ook zo'n intro filmpje maken die automagisch wordt afgespeeld als je de DVD in de speler steekt? Dat lijkt me nl wel leuk, maar DVD Author kan dat niet. En aangezien ie in feite alles doet wat ik wil, is het een beetje te gek om alleen daarom naar Maetro over te gaan.

    (Ligt een beetje aan mij...ik heb eigenlijk niet zoveel zin meer om heel veel tijd in zo'n programma te steken als ik het idee heb dat het veel makkelijker moet kunnen)
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  22. #22

    Standaard

    Mike, kun je niet instellen wat het eerste item moet worden dat moet worden afgespeeld? En dat je als het intro afloopt naar het hoofdmenu gaat?

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Mike, kun je niet instellen wat het eerste item moet worden dat moet worden afgespeeld? En dat je als het intro afloopt naar het hoofdmenu gaat?
    Nope. Ik kan wel iets instellen dat ie als eerste moet afspelen, maar daarna gaat ie door met de rest. Het is een enigzins beperkt programma zoals ik al zei. Maar de rest: menu's maken, chapters e.d. gaat als een speer.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  24. #24

    Standaard

    Ik vind het een beetje krom dat hier alle threads over het kopieren van dvd's dicht gegooid worden, terwijl members van de crew hier illegaal het programma "scenarist" gebruiken, en ga me nu niet vertellen dat je die origineel hebt gekocht, want ik geloof echt never nooit niet dat je echt 14.999 dollar daarvoor hebt neergeteld.

    http://www.motionmedia.com/vendor/so...rist100502.pdf

    Leuk he dat meten met 2 maten.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pietse
    Ik vind het een beetje krom dat hier alle threads over het kopieren van dvd's dicht gegooid worden, terwijl members van de crew hier illegaal het programma "scenarist" gebruiken
    Ik wilde eigenlijk dezelfde opmerking maken...
    Maar er ís een verschil: openlijk over het rippen van DVD's praten is wel iets anders. Bovendien stelt DVD.nl zich dan bloot aan de fratsen van Stichting Brein enzo. En er zijn genoeg fora waar je daarover kunt praten. DVD.nl heeft nu eenmaal een policy, en daar kan ik me helemaal in vinden. Je moet een onderscheid maken tussen je privé mening over kopieren en de manier waarop je een forum runt. Ik heb ooit een computer clubje gehad voor de Commodore64 en ik verbood ook het kopieren en uitwisselen van games op bijeenkomsten. Simpelweg omdat er toendertijd veel invallen waren én je kunt veel nuttiger dingen doen in die tijd. En natuurlijk kopieerde ik alles was los en vast zat, maar dat heeft daar niets mee te maken.

    Als ze dat op DVD.nl gaan toestaan wemelt het straks van de threads over kopieren van DVD's en dan ben ik weg. Het is in mijn ogen dus geen meten met 2 maten. Je bent iets te snel met je conclusie. Bovendien kan het zo zijn dat de mensen die hier met Scenarist werken dat beroepsmatig doen, of op school. Je weet het nooit.

    Maar laten we deze topis niet verder vervuilen met discussies over de policy. Ik zie dat je elke gelegenheid aangrijpt om die aan de kaak te stellen maar je schiet er geen moer mee op.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •