Pagina 1 van 14 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 348 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard LotR: Return of the King Extended Edition

    Geen idee of dit al eerder geplaatst is, maar toch:

    "11 Oscar nominee "Return of the King" will arrive in a Extended cut on DVD this November. Director Peter Jackson has just finished the edit and it will have a total runtime of four hours and ten minutes.

    He also revealed in an interview with USA TODAY that the theatrical version wil arrive on DVD in May or June. Two months earlier than the first two movies."

    Bron: DVD Town

    Heel mooi
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  2. #2

    Standaard

    Inderdaad mooi nieuws .
    Alleen wel wat jammer dat het nog een redelijk aantal maanden gaat duren. Maarja, wat maken die paar maanden uiteindelijk nou nog uit? Valt ook wel mee. Belangrijker is dat die al klaar is

  3. #3

    Standaard

    ik koop eerst toch de theatrical version om mij zoet te houden,de belangrijkste dvd van de jaar voor mij

  4. #4

    Standaard

    Dus toch niet de eerder verwachte 5 uur. Maar 4,1 uur vind ik prima. Jammer dat de ext. vers. niet zoals de direct. cut ook 2 maanden eerder uitkomt.
    Oskar Schindler: Stern, if this factory ever produces a shell that can actually be fired, I'd be very unhappy.

  5. #5

    Standaard

    het was te verwachten ,mensen die niet naar de langere versie willen kijken kopen gewoon de gewone versie

  6. #6

    Standaard

    250 min. NTSC (24fps) = 240 min. PAL (25fps), dus duurt hij precies vier uur bij ons in Europa.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Zuidervliet
    250 min. NTSC (24fps) = 240 min. PAL (25fps), dus duurt hij precies vier uur bij ons in Europa.
    NTSC is 29,97fps en niet 24fps dus dat reken sommetje klopt niet helemaal.

  8. #8

    Standaard

    Ja, dat weet ik maar effectief zijn het 24 beelden.

  9. #9

    Standaard

    NTSC ---> PAL = NTSC * 0,97
    PAL ---> NTSC = PAL * 1.03

    Maar FILM is toch 29.97 fps en NTSC toch 25 en PAL gewoon weer 24?

  10. #10

    Standaard

    Film = 24fps
    NTSC = 29,97fps (24 beelden per seconde effectief)
    PAL = 25fps (25 beelden per seconde effectief door 4% versnelling)

  11. #11

    Standaard

    Dan zat ik nog eens helemaal verkeerd met die 3% ook
    Bedankt voor de correctie

  12. #12

    Standaard

    Owh.. c'mon people!!!

    Niet gedacht dat we met z'n allen zo vaak 3 getalletjes door elkaar kunnen halen.
    Dus.. Here we go:

    30 FPS = NTSC maar dan alleen voor oude Z/W uitzendingen, doet er dus niet meer toe.

    Voor de kleurenuitzendingen van NTSC was een iets andere frequentie nodig waardoor de boel afgerond op 29.97 FPS uit kwam. Aangezien je hier nog met een afrondingsfout zit (het is eigenlijk 29,97000nogwat) kan je dit corrigeren door hier en daar een frame te laten vervallen en dan heet je NTSC signaal "Drop Frame". Ongecorrigeerd heet je NTSC signaal "Non Drop Frame". (niet onbelangrijk om synchroniteit te waarborgen)

    PAL = 25 FPS. Als je moeite hebt dit te onthouden: TV signalen worden Interlaced uitgezonden, dit is ooit bedacht om bandbreedte te besparen (even en oneven beeldlijnen van een frame gescheiden, hoef je dus maar de helft uit te zenden). Dit resulteerde dus in een 50Hz signaal (2x25). Om dit signaal wat rustiger op een TV te zetten hebben we niet zo lang geleden allemaal 100Hz televisies gekocht ( toch wel breedbeeld heh :wink: ) je 50Hz signaal wordt dus steeds 2x op het scherm gezet voor een stabieler beeld.

    Film = 24 FPS ... Tjah.. niets aan toe te voegen. 'tis klote maar waar Hadden ze 'r 1 beeldje per seconde bijbedacht toentertijd dan hadden we in PAL-land KING geweest maar goed ... dat zijn we dus niet. En zijn we de dupe van termen als "Pal-speedup" en "2:3 pull-down".

    C-ya
    JW

  13. #13

    Standaard

    Veel europese films worden tegenwoordig wel met 25 beelden per seconde opgenomen en afgedraaid in de bioscopen op deze snelheid. Wat echter ook geldt voor films uit de VS, waardoor we thuis geen snelheidsverschil hebben.

  14. #14

    Standaard

    Peter Jackson gaat zich toch niet haasten met de extended edition van Return Of The King. Bij de eerste twee delen van LOTR was hij nog bezig met de opnames en editen van de films, hij zat nog 'in' LOTR. Nu hij helemaal klaaer is en op weg is naar King Kong gaat hij het laatste onderdeel van het LOTR avontuur toch niet afraffelen. Iemand enig idee?

  15. #15

    Standaard

    Wat een hoop wiskundigen hier! :wink:

    'k Ga terug voor de 2 versies. Heb dat bij de vorige 2 ook gedaan en ben er nog altijd happy om. Ik koop normaal gezien nooit 2 versies van dezelfde film, maar dit is echt toch wel iets speciaals. Gewoon de beste trilogie uit de filmgeschiedenis!

  16. #16
    Senior Member
    Registratie datum
    Dec 2003
    Woonplaats
    Fort Kerium, New Texas

    Standaard

    En ik mag toch hopen dat ze van die extra 40 minuten, minimaal de helft besteden aan Saruman.
    There is a thin line between being a hero and being a memory - Optimus Prime

  17. #17
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    Waarom die speelt eigenlijk geen rol meer nu the scounging of the Shire niet verfilmt is?
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  18. #18

    Standaard

    ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe de giftset eruit gaat zien. Vind het wel een beetje magertjes dat er maar 40 minuten bijkomen.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Zuidervliet
    Film = 24fps
    NTSC = 29,97fps (24 beelden per seconde effectief)
    PAL = 25fps (25 beelden per seconde effectief door 4% versnelling)
    Je hebt gelijk dacht namelijk dat films ook 29,97 maar das dus niet zo weer wat geleerd.

  20. #20

    Standaard

    Jammer dat het dan nog zo lang duurt voordat ie in de winkels ligt, die kunnen ze dan toch ook eerder uitbrengen?

  21. #21

    Standaard Re: Return Of The King Extended Cut is af !

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark de Jong
    Geen idee of dit al eerder geplaatst is, maar toch:

    "11 Oscar nominee "Return of the King" will arrive in a Extended cut on DVD this November. Director Peter Jackson has just finished the edit and it will have a total runtime of four hours and ten minutes.

    He also revealed in an interview with USA TODAY that the theatrical version wil arrive on DVD in May or June. Two months earlier than the first two movies."
    Mwoah, ik wist dit al een tijdje hoor :wink:
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  22. #22

    Standaard

    pj had toch zelf al gezegd dat ie minstens 4 uur 50 zou duren, weet niet meer precies waar ik het gelezen had...

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roadster
    pj had toch zelf al gezegd dat ie minstens 4 uur 50 zou duren, weet niet meer precies waar ik het gelezen had...
    De film duurde 3 uur en 20 minute, daar is 50 minuten bijgekomen. Dat wat jij hebt gelezen waren geruchten.

  24. #24

    Standaard Re: Return Of The King Extended Cut is af !

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark de Jong
    Geen idee of dit al eerder geplaatst is, maar toch:

    "11 Oscar nominee "Return of the King" will arrive in a Extended cut on DVD this November. Director Peter Jackson has just finished the edit and it will have a total runtime of four hours and ten minutes.

    He also revealed in an interview with USA TODAY that the theatrical version wil arrive on DVD in May or June. Two months earlier than the first two movies."
    Mwoah, ik wist dit al een tijdje hoor :wink:
    Lex, kom op zeg, en dan zeg je dat niet even tegen de andere fans ? Schaam je
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  25. #25

    Standaard Re: Return Of The King Extended Cut is af !

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark de Jong
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark de Jong
    Geen idee of dit al eerder geplaatst is, maar toch:

    "11 Oscar nominee "Return of the King" will arrive in a Extended cut on DVD this November. Director Peter Jackson has just finished the edit and it will have a total runtime of four hours and ten minutes.

    He also revealed in an interview with USA TODAY that the theatrical version wil arrive on DVD in May or June. Two months earlier than the first two movies."
    Mwoah, ik wist dit al een tijdje hoor :wink:
    Lex, kom op zeg, en dan zeg je dat niet even tegen de andere fans ? Schaam je
    Het was ook al in de LotR thread vermeld hoor. :wink:
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

Pagina 1 van 14 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •