Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 85 worden weergegeven.

Discussie: Al Pacino

  1. #51

    Standaard

    Die film bouwt echt zo heerlijk op naar de "I am a Jew!" monoloog
    En jah, ik heb 88 Minutes ook gezien... het is een beetje een uitschuiver, maar elke meesteracteur heeft slechtere rollen gespeeld. Nu vind ik Al Pacino wel een bijzonder acteur, maar niet legendarisch, sorry... in Scarface wordt hij bijvoorbeeld van het scherm gespeeld door Mastrantonio, en in The Godfather moest hij tegen Brando opboksen...
    Misschien haalt Pacino mijn toptien wel, maar in mijn topvijf of iets dergelijks zul je hem niet aantreffen...
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    Er zijn misschien een aantal films, zoals The Recruit bijv. waar hij misschien een beetje op de auto-pilot speelt, maar zelfs dat is nog steeds een goed niveau!

    En dat hij ook totaal iets anders kan laat hij zien in The Merchant of Venice.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kees Hoekerd Bekijk bericht
    Vanaf nu neem ik Verhoeven niet meer serieus.
    Beter laat dat nooit!
    Wat een reactie's allemaal.8) Tegenwoordig moet je mee met wat de massa vindt anders wordt niet als serieus genomen. Ben blij dat ik dat nooit zal doen....

    Trouwens The Merchant of Venice is bijzonder sterk ja, Lex. Die was ik vergeten naardat ik die drol van een 88 minutes gezien heb...!

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Tegenwoordig moet je mee met wat de massa vindt
    Dat 'de massa' iets vindt, wil niet per definitie zeggen dat iedereen elkaar napraat. Het kan ook betekenen dat veel mensen het gewoon met elkaar eens zijn. Een tegendraadse mening is niet meer of minder waard dan een mening die door een meerderheid gedeeld wordt. De 'tegenreacties' zijn wel te verklaren gezien de manier waarop je jouw persoonlijke mening onder woorden brengt;
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    toch denk ik dat we eens serieus moeten kijken wat Pacino nu eigenlijk gedaan heeft in de jaren ‘’90 en ‘’00. Niets, totaal niets bijzonders.
    Die opmerking suggereert dat 'we' (hetgeen je waarschijnlijk niet zo generaliserend bedoelt als het overkomt) niet serieus hebben gekeken naar wat Pacino de afgelopen 17 a 18 jaar heeft gedaan. Zoals je intussen doorhebt, is dat niet het geval. En hoewel Al Pacino -net als verreweg de meeste acteurs- ook wat mindere films op z'n naam heeft staan, heeft hij zeker ook in die periode een paar ijzersterke vertolkingen op z'n cv bijgeschreven. Voorbeelden zijn in voorgaande posts meer dan voldoende genoemd. Ik ben speciaal gecharmeerd van Glengarry Glen Ross (waarin eigenlijk iedereen erg sterk speelt), Heat, Any Given Sunday, Merchant of Venice en Donnie Brasco. Daarnaast is z'n hobby-project Looking for Richard ook erg interessant. De enige negatieve uitschieters zijn de komedies. Ook al ben je niet gecharmeerd van de beste man: Beweren dat hij niets bijzonders heeft gedaan in die periode is schromelijk overdreven.

    88 Minutes heb ik overigens niet gezien, maar op grond van wat ik erover gehoord heb, lijkt deze ook bij de negatieve uitzonderingen thuis te horen. Ik wacht wel af tot hij een keer op tv voorbijkomt.
    Laatst aangepast door mark t : 21-03-2008 om 11:34
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  4. #54

    Standaard

    Markt t, wat doet Pacino percies in Any Given Sunday?

  5. #55

    Standaard

    Coach van een (American) football team.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    Coach van een (American) football team.
    Haha, oké dat bedoel ik niet.

    Wat was er zo geweldig aan zijn rol? Vond hem ALWEER de grote schreeuwlelijk!

  7. #57

    Standaard

    Dat wordt nou juist gevraagd in die rol. Een coach onder stress, een team met lastige spelers, maar desondanks moet presteren. Pacino deed dat imo gewoon erg goed.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    Dat wordt nou juist gevraagd in die rol. Een coach onder stress, een team met lastige spelers, maar desondanks moet presteren. Pacino deed dat imo gewoon erg goed.

    Wat voor verschil zit er in zijn performance als ik de vergelijking maak met The Devils Advocate? (om er maar eentje op te noemen!)

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Wat voor verschil zit er in zijn performance als ik de vergelijking maak met The Devils Advocate? (om er maar eentje op te noemen!)
    Wereld van verschil. Als je dat niet ziet...

    In de ene film speelt hij een uitgebluste coach. Vergane glorie. Probeert wanhopig nog iets te maken van een schijnbaar verloren seizoen.

    In de andere film speelt hij zo'n beetje het tegenovergestelde.

    Nogmaals, dat je niet van de beste man gecharmeerd bent is één ding, maar als je beweert dat hij de afgelopen 18 jaar niets fatsoenlijks heeft gepresteerd dan zul je weinig instemming vinden voor die mening. Je mist de nuance of je staat er gewoon niet voor open omdat je al een mening over de man hebt. Zeker als je z'n spel in het algemeen reduceert tot 'hij schreeuwt maar wat'.
    Laatst aangepast door mark t : 21-03-2008 om 19:23
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  10. #60

    Standaard

    1 - Scarface
    2 - The Godfather II
    3 - The Godfather I
    4 - The Godfather III
    5 - Donnie Brasco

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wo2-freak Bekijk bericht
    1 - Scarface
    2 - The Godfather II
    3 - The Godfather I
    4 - The Godfather III
    5 - Donnie Brasco
    Goh, wat iedereen toch aan Scarface vindt... wat een oppervlakkig filmpje toch, vooral in vergelijking met The Godfather. Dat Pacino eeuwige roem heeft verdiend door The Godfather: akkoord, maar Scarface... jongens...
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennoman Bekijk bericht
    Goh, wat iedereen toch aan Scarface vindt... wat een oppervlakkig filmpje toch, vooral in vergelijking met The Godfather. Dat Pacino eeuwige roem heeft verdiend door The Godfather: akkoord, maar Scarface... jongens...
    Hier kan ik wel mee akkoord gaan. Scarface was niet slecht, als aanvulling op de verzameling, maar zeker niet de klassieker waar velen hem voor aanzien. Zo vind ik Pacino bijvoorbeeld veel beter presteren in 'The Godfather' of 'Heat'. Ook zijn prestaties in 'Insomnia' of bvb 'City Hall' konden mij fascineren en btw, Lex, ik vond hem ook sterk in 'Merchant'.

  13. #63

    Standaard

    inderdaad, Scarface was een goede, vermakelijke film, maar om te zeggen dat hij beter zou zijn dan the godfather 1 of 2...
    niet mijn mening....
    Onderschrift,

    kun je dat eten?

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennoman Bekijk bericht
    Goh, wat iedereen toch aan Scarface vindt...
    Tony Montana schijnt de held te zijn van elke wannabe gangster/gangsta-rapper. Als zodanig krijgt zijn vertolking als amorele psychopaat bovengemiddeld veel aandacht. Jammer, wat het kan nooit de bedoeling van de filmmakers zijn geweest om een regelrechte crimineel te verheerlijken.
    Hij speelt de rol overigens wel goed, maar het is desondanks bij lange na niet z'n beste of meest interessante werk.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  15. #65

    Standaard

    Inderdaad. Ik wil zelfs niet gezegd hebben dat ik de film goed vond: hij was namelijk écht slecht. Hij had niets van wat bijvoorbeeld het oeuvre van Tarantino wel vermakelijk maakte (leuke stock footage, passende muziek voor het tijdvak), en ging gewoon over een stuk Cubaans tuig dat zich opwerkt in de maffia. Verder valt er niet echt een noemenswaardige boodschap te ontdekken, behalve voor de zoveelste keer dat macht corrumpeert... als een film als Scarface de dag van vandaag zou worden gemaakt, werd het een straight-to-DVD feature, maar nee: toen was Pacino nog "smoking hot" van zijn optreden in The Godfather I en II, meteen dacht ik toendertijd ook de meest dikbetaalde acteur in Hollywood. Met hem kon je gewoon niet missen en dus heeft Brian De Palma (sowieso niet bepaald mijn favoriete regisseur, is net iets te vaak de mist ingegaan) maar snel een filmpje gemaakt, die wel prachtig de sfeer van de jaren '70 en '80 uitstraalt, maar dat heb je met pakweg een serie als Miami Vice ook... op de koop toe wordt Pacino ook nog eens van het scherm gespeeld door een debutante: Mastrantonio. Gewoon een gênante vertoning is het geworden: "take the money and run" heet dat.
    Haha, ja, de enige tv's waarop Scarface gespeeld dient te worden, zijn de enorme plasmaschermen in de huizen van gangsta rappahz die we in MTV Cribs te zien krijgen. "Al Pacino be my homeboy dawg". Gawd... -_-
    Nee, dan maar The Godfather met zijn intriges en diepgewortelde thema's zoals familie-eer en "oog om oog, tand om tand".
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  16. #66

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Mijn Top 5 best gespeelde rollen van Al is..
    1:88: 88 Minutes
    Nu hoop je zeker dat er 20 mensen verontwaardigt gaan reageren?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  18. #68

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Sarcasme...?
    Ik weet bij jou het verschil nooit, is Gibson op 1,2 en 3 in je beste films lijst ook sarcasme?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  20. #70

    Standaard

    Ah, Pacino.
    Niet veel van gezien, ik ontwijk die man.

    1. Godfather II
    2. Godfather I
    3. Scent of a woman (nee echt, in deze film zie je hem een karikatuur van z'n eigen acteren spelen, alles wat ik haat aan de man zit hier emmers vol in. Vanwege de tango muziek is deze leuk, maar dezelfde muziek zit ook in Schindler's List...Por una cabeza...ofzoiets.)
    4. Donnie Brasco
    5. Heat
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  21. #71

    Standaard

    Ik vind Scarface zeker geen slechte film. Pacino is goed in zijn rol en ik vond de setting en de muziek van de film leuk (je ziet vooral dat de makers van de Grand Theft Auto game-reeks heel wat overgenomen hebben van films als Scarface).

    Ondertussen ook The Merchant Of Venice gekeken. Niet meteen mijn soort film, maar de rol van Pacino maakte het voor mij nog net de moeite waard. Die "I am a Jew" speech was heel leuk, en later in de film zit er nog zo'n leuke speech van hem voor de rechtbank.

    Misschien is het een beetje cliché dat Pacino meer dan eens gevraagd wordt voor rollen waarbij het personage van dat soort lange monologen moet afsteken, maar dat is bijv. voor een Samuel L. Jackson niet anders. En ze doen dat allebei meer dan goed vind ik. Pacino is een acteur die daar de juiste uitstraling voor heeft, en dat hij naast speechen ook echt kan acteren weten we natuurlijk van films als The Godfather en dergelijke.
    Laatst aangepast door intexor : 28-03-2008 om 14:00

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd H. Bekijk bericht
    Ik weet bij jou het verschil nooit, is Gibson op 1,2 en 3 in je beste films lijst ook sarcasme?
    Nope, tegendraads...! Als ik een lijstje met Lord of the Rings titels wil volg ik jou wel.

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Nope, tegendraads...! Als ik een lijstje met Lord of the Rings titels wil volg ik jou wel.
    Ik reken ze alledrie als één film, daardoor wordt het wat minder eentonig Ik zou natuurlijk ook een andere film op nr.1 kunnen zetten (ookal meen ik het dan niet), omdat dat zo heerlijk tegendraads zou zijn
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  24. #74

  25. #75

    Standaard

    Mr. Pacino wordt vandaag zomaar 68 jaar...

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •