De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard DvD Kwaliteit PC-Soft Vs PC-Hard Vs StandAlone

    Hoi,

    Na een tijdje weg geweest te zijn (genieten van al die dvd's die ik nu eindelijk kan draaien op mijn pc).
    Ben ik er achter gekomen dat de kwalitiet toch stukken beter kan.

    De vraag is dus nu of mensen ervaring hebben met meerdere soorten van DvD playback en de kwalitiet daarvan

    Zelf heb ik
    Athlon 1133, ASUS 7700, SB 5.1
    Geluid is erg goed (AC3 output, versterkerd decodering)
    Beeld Monitor = Erg Goed
    Beeld TV = Matig

    Wat ik me afvroeg of er kaarten zijn die een betere TV out hebben.
    En of het voor mij intersant is om een hardware decoder kaartje te kopen, of is die Asus goed genoeg ?

    Met een stand alone heb je natuurlijk Goed beeld en Goed Geluid, maar zie je nu al het verschil met een spelertje van 500 piek.
    Of moet je dan in de 1000 - 1500 regio gaan denken ?


    Mijn voorkeur gaat toch wel uit naar de PC omdat ik dan ook al mijn divXtjes goed op de TV kan zetten.

    BB,
    chaorick

  2. #2

    Standaard

    Standalone is super (vooral de wat duurdere modellen)
    DVD Harfdware is daarna heel goed
    DVD Software is matig.

    Maar zoals altijd zitten er grote verschillen tussen. Voor de echte enthousiasteling is een aparte speler (en het liefst een goede) niet te versmaden...

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan -ZeroDown- Strik
    Standalone is super (vooral de wat duurdere modellen)
    DVD Harfdware is daarna heel goed
    DVD Software is matig.
    Oneens:

    DVD Standalone kan goed zijn, maar is interlaced.
    DVD Hardware (PC) is goed voor op TV, maar slecht op monitor
    DVD Software levert de beste beeldkwaliteit op een monitor, en afhankelijk van de gebruikte TV-out ook goede kwaliteit op een TV.

    Kijk je puur naar beeldscherpte dan wint software DVD het wanneer het in combinatie met een progressive scan display wordt gebruikt (monitor, plasmascherm, projector). Gebruik je echter een normale interlaced TV dan kun je het best kiezen voor een standalone speler omdat progressive scan dan toch geen mogelijkheid is.
    Eric van Ballegoie

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Oneens:

    DVD Standalone kan goed zijn, maar is interlaced.
    Ik bedoelde dus ook als er gebruik wordt gemaakt van een gewone TV-setup.

    Ik heb het trouwens niet kunnen testen, maar het lijkt me stug dat hele dure Progressive Scan spelers slechter zouden zijn dan een softwarematige playback van een PC-tje. Maar nogmaals, in mijn ervaring is PC-beeld veel te wazig en niet zo mooi verzadigd als een goede DVD-speler met een vette RGB kabel.

  5. #5
    NMH
    Guest

    Standaard

    Ik heb dus een ASUS Ge-Force 2 met tv-out, en ook een DVD-Rom..... kweet niet of het even hoge kwaliteit is als een "hele dure Progressive Scan spelers" maar het ziet er mooi uit... en niet "wazig" ..... ik kijk er ook mij divx/vcd's enzo mee... ook heel mooi..... soms ook games trouwens =P

    kheb een

    Athlon 1300
    512 Mb
    Ge-Force 2 ........
    etc... =P
    TV: Philips - 70cm

    oh en......
    "Wat ik me afvroeg of er kaarten zijn die een betere TV out hebben"
    mijn tv-out roelt....... .. khad hiervoor een TNT2 ...... die zoog echt..... met tv-out enzo =)

  6. #6

    Standaard Verbetering

    Hia,

    k Heb ff lopen sleutelen aan mijn PC, en er ook een goede s-Vid kabel tussengezet.
    En het verschil is aanmerkelijk (ok, ook de nieuwe drivers hielpen wel).
    Denk dat ik voorlopig nog ff mijn PCtje hou.
    Geluid is tenminste wel Wow, en daarvoor ging ik toch eigenlijk over op de DvD. (pinoneer VSX859RDS , en KEF q serie boxen, vol 5.1)
    Heb trouwens nog een oude tv (76 cm, triniton, geen 100 hz)...dus die eerst maar eens vervangen.... plasma ... maar dan moet ik mijn hele maand salaris daaraan opofferen
    Dus dat doen we maar ff niet...

    Is er trouwens een manier om uiit mijn computer rgb te krijgen ipv comp of s-video....

    Thanx iedergeval voor de input...

    BB,
    Chaorick

    PS Wat ik nu wel doorheb is dat standalone spelers beter zijn, maar begrijp ik het nu goed dat dus zelfs de 'slechtste' spelers al beter zijn als PC output (uitgaande voor de TV) ?

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •