De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Nieuwe Regels voor dit forum !!!

    Beste Mensen,

    Omdat (digitale) camera's en DVD-Writers steeds meer gemeengoed worden passen we de regels voor dit forum aan.

    Vanaf nu kan en mag hier vrijelijk worden gediscussierd over zakens als videocapturing, editing, DVD-authoring en DVD-branden. Ook over hardware, zoals DVD-branders mag nu gewoon gediscussierd worden.

    Wat ook nu NIET wordt toegestaan zijn discusssies over:

    - DVD's rippen
    - Programma's om DVD-9 om te zetten naar DVD-5
    - Kopieën of backups maken van (commerciele) DVD's.
    - Manieren om AVI's, MOV's, of andere (gedownloade) bestandsformaten om te zetten naar DVD.*

    Vooral het niet kunnen praten over het maken van backups van DVD's die in eigen bezit zijn stuit nog weleens op tegenstand. Echter, de technieken blijven hetzelfde, of je nu legale of illegale bedoelingen hebt.
    DVD.nl wil graag een goede relatie behouden met distributeurs en uitgevers van legale DVD's en zodoende zijn we hier zeer streng in.*

    *aanvulling 17-03-'07 door Nathan Strik
    Eric van Ballegoie

  2. #2

    Standaard

    .
    Dat zal door een heleboel mensen op prijs gesteld worden dit

  3. #3

    Standaard

    Waarom mag je niet babbelen over het rippen van DVD's ?
    Hoe maak ik anders een reserve kopie van mijn kostbare bezit ?
    Hoe zet ik anders mijn zelfgekochte legale regio 1 DVD's om in regiovrij zodat ik ze thuis kan bekijken ?
    Regards,
    Arjan.

  4. #4

    Standaard Re: Nieuwe Regels voor dit forum !!!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Beste Mensen,

    Omdat (digitale) camera's en DVD-Writers steeds meer gemeengoed worden passen we de regels voor dit forum aan.

    Vanaf nu kan en mag hier vrijelijk worden gediscussierd over zakens als videocapturing, editing, DVD-authoring en DVD-branden. Ook over hardware, zoals DVD-branders mag nu gewoon gediscussierd worden.

    Wat ook nu NIET wordt toegestaan zijn discusssies over:

    -DVD's rippen
    -Programma's om DVD-9 om te zetten naar DVD-5
    -kopieren van commerciele DVD's.
    hierover heb ik 2 opmerkingen

    - het feit dat dvd-writers gemeengoed worden maakt de discussie over "DVD-authoring en DVD-branden" toch niet meer of minder legaal ? Tuurlijk vind ik deze verandering wel goed, alleen snap ik niet dat dit vroeger niet mocht.

    - als DVD-rippers gemeendgoed worden, mag het dan wel worden besproken ?

    edit: nog steeds geen reactie...... leest iemand dit wel?

  5. #5
    Firelli
    Guest

    Standaard dvd

    Waarom halen ze dan de dvd-brander niet gewoon uit de handel dan?

  6. #6

    Standaard

    Drukte om niks.

    Het is niet illegaal om een dvd-brander te bezitten, het is niet illegaal om commerciele dvd's te kopieren, het is NIET illegaal om dvd-5'jes van dvd-9'tjes te maken. Tot zover de wet.

    Ieder forum mag zijn eigen regels stellen en berichten die niet van toepassing zijn aanpassen of weghalen. Dus dvd.nl wil gewoon niet dat hierover gepraat wordt op dit forum. Dat heeft er niks mee te maken of de onderhavige handelingen voor de wet legaal zijn of niet.

    Maar kletsen over dvd's kopieren kan ook op andere fora. Gaan we toch gewoon met z'n allen naar tweakers.net of cdfreaks.com?

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door X-MenFan
    Drukte om niks.
    Ieder forum mag zijn eigen regels stellen en berichten die niet van toepassing zijn aanpassen of weghalen. Dus dvd.nl wil gewoon niet dat hierover gepraat wordt op dit forum. Dat heeft er niks mee te maken of de onderhavige handelingen voor de wet legaal zijn of niet.
    Als het goed is zijn de regels niet zomaar uit de lucht gegrepen, en zijn ze wel ergens op gebasseerd. als het niet is op de wet, waarop anders???
    Zoals je kunt lezen in een paar post hierboven vraag ik me (ook?) af waarom de regels zijn zoals ze zijn....... maar nog steeds geen reactie


    Citaat Oorspronkelijk gepost door X-MenFan
    Gaan we toch gewoon met z'n allen naar tweakers.net of cdfreaks.com?
    Goed idee..... kan ik me prima in vinden

  8. #8

    Standaard

    Toch jammer om te zien (en wat de aanvankelijke terughoudendheid verklaart van de crew mbt het openen van zo'n thread ) dat deze thread toch bol staat van topics mbt illegale activiteiten, of activiteiten die door de crew als ongewenst worden betiteld.
    Meestal pik je ze er snel tussenuit (als first post van nieuwkomers).
    En hardleerse figuren hou je altijd.
    Maar Nathan heeft het wel een stuk drukker gekregen met slotjes uitdelen.
    Bij deze eigenlijk een oproep aan (doorgewinterde) mede-forummers om enigzins terughoudend te zijn met "behulpzame informatie" verstrekken in dit soort topics. Zeker als je nattigheid voelt (of de bui al van verre aan ziet komen). Door het verstrekken van deze "behulpzame" info ondermijnt men eigenlijk al dan niet indirect het hier gevoerde beleid.

  9. #9

    Standaard

    Ach waar maak je je druk om of het hier niet mag.
    Er is vast wel een discussie groep te vinden waar het wel mag.
    Zoek je daar toch even.
    Probleem opgelost.

  10. #10

    Standaard

    Ik ben (redelijk) nieuw op het forum, na wat gebabbel over de aanschaf van TV en HT-set wordt het tijd op de rest van het forum te ontdekken :wink:

    Ik vraag me één dingetje af, wat is een DVD-5 en wat een DVD-9?

    Wellicht is het antwoord als je het niet weet kun je er ook niet over typen, maar met dat antwoord neem ik geen genoegen

    Desnoods een PM

    Ik ben het overigens heel erg eens met het opstellen van regels in een forum, al volgen ze niet direct uit een wet of iets dergelijks. Als er in de wet staat dat ik ergens 120 km per uur mag, wil dat niet zeggen dat er door iemand een bord wordt neergezet met 70 km/uur erop. Je blijft dan natuurlijk alijd gekken houden die daar 120 blijven rijden, maar die worden (soms) ook van de weg gehaald.
    Laurens

    Alle dingen zijn moeilijk voordat ze makkelijk worden.

  11. #11

    Standaard

    DVD5 = single sided, single layer. 4.7 GB
    DVD9 = single sided, dual layer. 8.54 GB

  12. #12

    Standaard dvd-rippen

    Ik ben zelf geen dvd-ripper. Maar de industrie heeft er zelf om gevraagd.
    Het bestaan van regio-codes alleen al en het slechte film aanbod van de
    makers, duid op uitmelken van de consument van de laatste zuurverdiende centjes (als je werk hebt tenminste). Gladiator (net geen meesterwerk), The Mummie (Special Effects-etalage anders niets), geen geld voor het maken van goede films (Sophie's choice, Terms of Endearment, Woody Allen, Stanley Kubrick, Hitchcock, Scorcese).
    Die haaierige en hijgerige pogingen om de gewone consument het moeilijk te gaan maken zijn te genant voor woorden en ook niet intelligent.
    Uit veel onderzoeken blijkt namelijk dat het zeer zeker niet zo is dat de activiteiten van zogenaamde thuiskopieërders ertoe leiden dat de industrie inkomsten misloopt.
    Immers dat iemand een illegale kopie bezit of maakt, wil lang nog niet zeggen dat hij of zij bij het ontbreken van die techniek, de cd of dvd wel gekocht zou hebben. Sterker nog, kopieën leiden zelfs tot extra aankopen van originelen om uberhaubt te kunnen kopieëren. Ik denk maar aan de jaren toen de groep KISS populair was. Mijn vriend had alle platen, kopieerde voor anderen, waaronder jongens die gewoon mee wilden doen en dus na beluisteren van de zelfgemaakte cassettebandjes
    ook die platen kochten. Normaal hadden ze dat misschien nooit gedaan.
    Ik heb liever een kwaliteitsprodukt uit de winkel mits de prijs redelijk is.
    Maar Software-industrie/Muziekindustrie/Filmindustrie hebben boter op
    hun hoofd, maken veel te dure produkten die ook nog eens een slechte
    inhoud hebben. Eerst verdient men geld door de film of muziek gewoon op cd te dumpen, vervolgens wordt het "geremasterd" "Directors Cut" etc. Ook dit is een vorm van uitmelken van de consument. Een film mag naar mijn mening pas een oscar hebben en een verdiend boxoffice succes als die ongeveer 30% beter is dan Titanic,Gladiator en Moulin Rouge. Deze films hebben meer weg van een kermis-attractie, slecht verhaal, veel te veel spec.effects en bekende(ten onrechte) "acteurs" als Di Caprio. Ik heb dus niet zo'n medelijden met het """mislopen""" van inkosten, door thuiskopieën van dat soort films. En degene die die inkomsten mislopen
    zijn niet de kunstenaars want die worden altijd als eerste door de industrie zelf geript. Nee we hoeven niet zo'n medelijden te hebben met
    de directeuren van filmmaatschappijen en platenproducenten, zij zijn de
    grootste rippers van allemaal.

  13. #13

    Standaard

    Eric, crew, mag ik bij deze een voorstel doen:
    er wordne nog steeds veel draadjes geopend over hoe moet ik dit kopieren, hoe moet ik .mpg op dvd branden, hoe rip ik een dvd etc etc. Dat hoef ik jullie niet te vertellen. Uiteraard gaan deze allemaal op slot, imho helemaal correct trouwens want ik steun de policy die jullie hanteren.

    Is het geen beter idee om de regels en het waarom in 1 draadje te zetten en die sticky te maken en op slot te zetten zodat je er geen discussie over krijgt? De discussie is immers hier ook al gevoerd en bovendien is er een zeer duidelijk antwoord van Nathan.

    Lijkt me ook voor de crew zelf wat handiger en misschien helpt het het aantal van dit soort draadjes naar beneden te brengen. Bovendien kunnen wij als leden dan ook de betrffende draadjesopeners (is dat een woord?) hierop wijzen.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •