Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 84 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Waarom geen kopiën ipv originelen.....

    Laatst vroeg een vriendin mij waarom ik niet gewoon op gekopieerde dvd's zou overstappen. Ik keek haar heel verbaast aan en zei: "Ben je gek ofzo????" Ikzelf ben nog maar beginner (DVD's sparen) en heb toch al een soort 'respect' opgebracht voor de DVD. Maar nu mijn vraag aan jullie: "Waarom geen kopiën?" Kom niet met antwoorden van: "Dat is tegen de wet" maar met echte antwoorden....

    Dus waarom originele dvd's kopen in plaats van de veel goedkopere oplossing: kopiën?

    (nog kleine aanvulling:
    Vooral de grootste reden: Totaal geen verzamelwaarde. Geeft je geen goed gevoel als je je eigen collectie bekijkt. Vooral met limited editions. Iederen kan die wel branden maar je moet maar aan het origineel zien te komen. Het is gewoon een soort sport....
    (Vind ik zelf))
    River:
    Bullet in the brainpan.....Squish.

  2. #2

    Standaard

    Originelen zijn gewoon veel mooier, Punt.
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  3. #3

    Standaard

    Je merkt het terug in de kwaliteit, en gevoelsmatig vind ik het niet prettig om gecopieerde dvd's in huis te hebben. Met cd's heb ik ook eeuwen gehad dat ik copieerde bij de vleet, maar ook dat is nu al een heel stuk over.
    Het echte spul is gewoon het beste. Ook gevoelsmatig.

  4. #4

    Standaard

    Voor het "collection" gevoel
    En een gekopieerde gaat nu maar tot 4,5 GB
    Je hebt dus altijd kwaliteitsverlies.

    Met de nieuwe Dubbellaags branders zal dat wel veranderen... Maar dat maakt het kopieëren voor mij er niet interessanter op...
    This Ain't Love... It's Sport Fuckin' Tyler Durden
    / MY COLLECTION /
    EXCEL SHEET

  5. #5

    Standaard

    Een hele goeie reden is dat je nu nog geen double-layer dvd's kan branden. Dus je hebt of 2 schijfjes nodig voor één kopie of je kiest voor kwaliteitsverlies...

    Ik hoop alleszins dat de dvd niet net zo massaal zal gekopieerd worden als de cd. Het zou de uitgaves en de prijs zeker niet ten goede komen.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Biebs
    Een hele goeie reden is dat je nu nog geen double-layer dvd's kan branden. Dus je hebt of 2 schijfjes nodig voor één kopie of je kiest voor kwaliteitsverlies...

    Ik hoop alleszins dat de dvd niet net zo massaal zal gekopieerd worden als de cd. Het zou de uitgaves en de prijs zeker niet ten goede komen.
    Inderdaad. De grootste redenen zijn hier en nog in aandere antwoorden al genoemd.

    Het gaat vooral om verzamelwaarde en kwaliteit. Als je nou een kopie hebt van alle Reservoir Dogs Mr..... edities dan is dat toch eigenlijk helemaal niks waard? Denk dat ik met dit topic haar wel een antwoord kan geven op haar vraag.....

    Bedankt allemaal.

    Mogen wel verder discussiëren hoor
    River:
    Bullet in the brainpan.....Squish.

  7. #7

    Standaard

    Ik heb een DVD+ brander, en heb een stuk of 50 gebrande, van huur afkomstig, dvd's.

    In het begin is het een soort van dwang, zoveel mogelijk huren, en kopieeren. De lol is er echter snel af, nu zitten ze in zo'n cd-map voor 200 cd's

    De meesten zijn B-films, leuk om nog een keer terug te zien, en een lege disc is goedkoper dan opnieuw huren.

    puntje-bij-paaltje, ook al heb ik 50 discs gebrandt, ik hecht er geen enkele waarde aan. Dat is bij de rest van mij collectie (ook bij muziekcd's trouwens) echt wel anders

  8. #8

    Standaard

    Naast het feit dat de prijzen niet zover uit elkaar liggen (voor 1 euro wil ik best zo nu en dan een kopie kopen) is vooral de verzamel waarde van grote invloed, om al niet te spreken van de kwaliteit en verpakking..


  9. #9

    Standaard

    Volgens mij is sinds kort de eerste dual layer DVD bruner te koop. Erg aan de prijs en nog weinig dubbel layerd DVD-R's zijn er in omloop. Als de prijs zal zakken, zullen er meer kopien verschijnen van DVD's.

  10. #10

    Standaard

    Ik heb nog geen gebranmde DVD's vanwege het feit dat er nog ggen dual layer branders zijn, naja ze zijn er al, maar niemand heeft ze.

    Ook al heb ik de kans om ze te kopieren kopietjes zijn toch minder dan het orgineel. En zoals gezegd, het ziet er veel mooier uit om te showen als je orginele DVD's hebt.

  11. #11

    Standaard

    Het gaat om het verzamelen. Ik kan goedkoper een copy van een film krijgen dan dat ik een nieuwe film koop. Maar dan mis ik de hoesjes, de extra's, de kwaliteit!!

    Soms kan ik ook gewoon een tijdje naar mijn kast kijken met alle dvd's en dan zit ik gewoon een beetje te genieten. En tja naar een kast copy DVD's kijken, daar kan ik niet van genieten.

    Mijn dvd kast straalt wat uit. Iets fleurigs, iets aantrekkelijks, iets dromerigs, iets mystieks.
    En dat heb ik niet bij copy dvd's.

    Ach.... iedereen heeft een tik.
    Rutger .:: Alles te koop ::.
    ====================
    "Trachten leven toe te voegen aan de dagen,
    waar geen dagen meer kunnen worden toegevoegd aan het leven"
    ====================

  12. #12

    Standaard

    Rugter ik ben het helemaal met je eens,

    tevens als iemand op bezoek komt en ziet je collectie dan denkt die WOW, maar als het gebrand is dan is het meestal, och tot niet legaal.(dit is geen reden waarom ik legaal koop hoor)

    Tevens vindt ik een echte hoes ect belangrijk. Een dvd met een copy van de hoes is voor mij gelijk minder waard.

    Voor de een is het postzegels verzamelen, voor mij zijn dat dvd's :wink:

  13. #13

    Standaard

    Als iedereen alleen maar gekopieerde dvd's gaat kopen, zal de dvd markt instorten en valt er niets meer te kopiëren, komen er geen grote filmprojecten meer, kunnen nieuwe ht systemen geschrapt worden en ga zo maar door.....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  14. #14

    Standaard

    In principe heb ik geen problemen met kopietjes. Vooral als het om films gaat die ik toch niet per sé op DVD hoef te hebben, maar die gewoon een keer leuk om te zien zijn.
    Het kwaliteitsverschil valt trouwens reuze mee aangezien niet alle films het schijfje volledig gebruiken, maar zo'n 4-7,5GB. Hoe groter, hoe slechter de kwaliteit wordt uiteraard, maar dat merk je alleen echt goed als je met je neus op het scherm gedrukt zit.

    De reden waarom ik DVD's blijf kopen is vanwege de verpakkingen en dat ik de films gewoon het kopen waard vind. En dan bedoel ik alleen de toppers, niet van die DVD's als Taxi of zo, waar ik helemaal geen waarde aan hecht.
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  15. #15

    Standaard

    Uit principe kijk ik geen gekopieerde DVD's. Ik zie het als een nepproduct, waarvan de kwaliteit erg veel te wensen over laat.
    Mijn DVD-collectie:
    http://home.planet.nl/~i4ict

  16. #16

    Standaard

    Ik gebruik gekopieerde dvd's voor mijn dochter van 2. Ze is helemaal gek van Nijntje. Ze weet al hoe de apparaten werken en krijgt de dvd ook nog eens op de goede plek en aan de praat. Alleen gaat dat nog niet zo fijnzinnig als ik er zelf mee omga. :wink: Om nou elke maand weer opnieuw die dvd's te kopen vind ik wat ver gaan. Bovendien kan ik de irritante reclames en waarschuwingen aan het begin van die dvd's eruit halen zodat ik meteen het menu krijg. Degenen met kinderen die vol spanning op iets zitten te wachten weten wel wat ik bedoel

    Dit zijn overigens wel de enige kopieen die ik heb. Niet eens illegaal zelfs want een kopie voor thuisgebruik is toegestaan.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door foley
    Uit principe kijk ik geen gekopieerde DVD's. Ik zie het als een nepproduct, waarvan de kwaliteit erg veel te wensen over laat.
    Moet je toch eens doen zie je namelijk gelijk dat de beeldkwaliteit prima is en het geluid is exact het zelfde. En dat voor rond de €1,50.

    Heb trouwens zo'n 150 kopieën en zo'n 450 orginele DVD's.
    Maakt mij geen bal uit echt of kopie....
    StarTrader

  18. #18

    Standaard

    Als ik moet kiezen tussen een kopie van 1,50 en een origineel van 10 euro, ga ik toch voor de 2e optie.

    En ja, veel DVD's zijn voor 10 euro te vinden, via Engelse en Australische websites.
    Ook cd-wow doet leuk mee.

  19. #19

    Standaard

    Ik heb wel een paar kopieën, maar dat zijn meestal DVD's die hier nog niet uit zijn en die ik dus later weer vervang.
    Ik heb dan ook niet zoveel problemen met een kopie, maar later vervang ik ze toch nog. Mooiere hoesjes, extra's e.d. zijn voor mij toch redenen om hem alsnog legaal te kopen.
    Mega Star Trader / SafeTrader
    Gamed.nl - Als eerste met het laatste gamenieuws

  20. #20

    Standaard

    ik heb ook een aantal kopieen, en de kwaliteit is niet zo slecht als mensen denken, bij korte films zie je het verschil echt niet. ik heb alleen kopieen als ik de film niet waard vind om te kopen. maar als ik een film redelijk vind dan koop ik wel het orgineel.

  21. #21

    Standaard

    En ja, veel DVD's zijn voor 10 euro te vinden, via Engelse en Australische websites.
    Ook cd-wow doet leuk mee.
    Ik heb

    Ik heb mijn meeste DVD's bij Play, Blackstar en EzyDVD gekocht maar dat €10,- verhaal klopt van geen kant.
    heb nog nooit een DVD van €10,- gekocht,
    StarTrader

  22. #22
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Betamax
    dat €10,- verhaal klopt van geen kant.
    heb nog nooit een DVD van €10,- gekocht,
    Het is inderdaad slechts zeer zelden dat je een dvd voor €10,- kan kopen.
    Ze zijn er wel maar dan heb je vaak vage titels.
    Verders zijn copieen vaak van vrij goede kwaliteit en hoef je het daarvoor het te laten.
    Voor €0.70 kun je zelf al een dvd branden excl. cover maar ook die zijn simpel te te vinden.
    Een collega van mij copieer alles wat los en vast zit en ik koop alles origineel.
    Ik vraag mezelf dan ook wel eens af wie er nu eigenlijk gek is van ons beide.............

  23. #23
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Uit respect voor de mensen die 3 jaar van hun leven of meer aan een film gewerkt hebben koop ik enkel originelen. Het zou in mijn geval ook niet echt goed aanvoelen als ik copietjes in huis zou hebben

    Tenslotte moet een groot deel van de winst op een film uit DVD verkoop komen.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Betamax
    En ja, veel DVD's zijn voor 10 euro te vinden, via Engelse en Australische websites.
    Ook cd-wow doet leuk mee.
    Ik heb

    Ik heb mijn meeste DVD's bij Play, Blackstar en EzyDVD gekocht maar dat €10,- verhaal klopt van geen kant.
    heb nog nooit een DVD van €10,- gekocht,
    En vriend van mij die heeft als principe dat hij geen dvd's koopt die duurder zijn dan 10 euro. En hij heeft toch al een aardige collectie (van goede films) opgebouwd. Kijk je koopt voor die prijs geen echte limited editions ofzo maar een heleboel dvd's kan je als je goed zoekt toch echt wel voor €10 vinden......
    River:
    Bullet in the brainpan.....Squish.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sander_kok

    En vriend van mij die heeft als principe dat hij geen dvd's koopt die duurder zijn dan 10 euro. En hij heeft toch al een aardige collectie (van goede films) opgebouwd
    Iemand die ik ken doet dat ook, alleen staat hij er niet bij stil dat dat vaak 4:3 films zijn met een baggerkwaliteit aan geluid. Ik weet niet hoe dat is met die vriend van jou, misschien hecht hij daar wel waarde aan. Maar als ik die vent dan zie met zijn installatie vind ik het toch jammer dat hij dvd's van baggerkwaliteit aanschaft, terwijl hij er een erg dure speler enz heeft staan. Een beetje jammer, maar ja, hij moet het zelf weten natuurlijk.

    Ik probeer wel zoveel mogelijk dop internet enzo rond te neuzen naar de goedkoopste optie van de dvd die ik wil hebben. Vaak kom ik toch onder de 20 euro uit. Toch wil ik, wanneer dat mogelijk is, de beste versie van de film hebben. Ik denk dat bijna iedere echte filmliefhebber wel gaat smartshoppen op die manier, anders wordt zo'n hobby wel erg duur.
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •