De resultaten 1 tot 14 van 14 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Nieuwe dvdspeler speelt NTSC dvds zwart/wit af :x

    Mijn nieuwe Sony DVP NS333 dvdspeler speelt NTSC dvds zwart/wit af.

    Mijn oude CAT DV-922 speelde deze NTSC dvds wel gewoon af op m'n Grundig ktv.

    Wat kan ik hier aan doen? Nieuwe scartkabel? Ik heb nu een standaard zwarte scartkabel.
    Zo ja, welke is aan te raden (voor max. 30 a 40 euro).

  2. #2

    Standaard

    Volgens mij kan je hier weinig aan doen. Je dvd-speler is niet regiovrij. Mijn vorige sony dvd-speler was ook niet regio-vrij te maken (NS-305). Heb hem gelijk weer terug gebracht.

    Je kunt natuurlijk even op www.vcdhelp.com kijken of jou dvd-speler wel regio-vrij te maken is.

  3. #3

    Standaard

    De dvd is kwestie is niet regio gebonden.

  4. #4

    Standaard

    Volgens mij wordt een NTSC film altijd zwart/wit vertoond als je een europese-speler (pal dus) hebt. Door hem regio-vrij te maken kun je NTSC films in kleur zien.

  5. #5

    Standaard

    Het probleem ligt eigenlijk niet aan de speler maar aan de TV

    De TV moet met een NTSC signaal om kunnen gaan anders zie je via ons PAL formaat inderdaad alleen zwart-wit.

    Sommige europeese DVD-spelers hebben een NTSC > PAL conversie ingebouwd om het probleem op te lossen, maar de beeldkwaliteit/filmbeleving wordt er ook minder van.

    Zelf heb ik ook een Sony speler. Mijn Loewe TV is naast PAL ook geschikt voor NTSC... en dat levert een prima plaatje op.
    De speler is niet regiovrij... maar NTSC komt ook voor bij regio-0 DVD's

  6. #6

    Standaard

    Bedankt voor de info mannen. Nuttig.

    Ik heb de beeldinstellingen van de speler (line) verandert van video naar RGB en de NTSC regio 0 dvds worden nu wel in kleur afgespeeld op m'n tv (strak beeld).

    Bij de aanschaf van m'n nieuwe tv (breedbeeld) zal ik zeker letten op de NTSC functie.

  7. #7

    Standaard

    Ik heb bijna hetzelfde probleem, alleen worden mijn NTSC-dvd's groen afgespeeld en vervolgens wordt er 'teruggeschakeld' naar normale weergave Dit probleem deed zich eerst niet voor. Ik heb een multi-systeem tv en een regiovrije speler (onkyo dvd-sp800). Ik heb de speler ter reparatie opgestuurd en recentelijk belde ze van het reparatiebedrijf dat het probleem zich bij hen niet voordeed. Ze zouden nog een 'duurtest' doen Ik heb nu een spelertje erbij gekocht (Hitker HE-940) die met dezelfde tv/bekabeling het prima doet Als ik hem terugkrijg, ga ik hem eerst testen in de winkel... :wink:

  8. #8

    Standaard

    Heb/had je al geprobeerd om de instellingen van de speler te wijzigen?

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Azazel
    Heb/had je al geprobeerd om de instellingen van de speler te wijzigen?
    Nee, omdat hij R1 dvd's voorheen goed afspeelde. Bij het rep bedrijf krijgen ze met een R1 dvd gewoon normaal beeld

  10. #10

    Standaard

    Even iets uit de wereld helpen:

    PAL/NTSC en de verschillende regio's hebben 0.0% met elkaar te maken.


    Meestal ligt het niet ik kleur kunnen kijken van NTSC film aan de TV. Die moet dat signaal wel aankunnen.

    Som schijnt een echte RGB kabel ook nog wel eens te helpen als je NTSC alleen in zwart/wit krijgt.
    Demons To Some, Angels To Others.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Phydomir
    Even iets uit de wereld helpen:

    PAL/NTSC en de verschillende regio's hebben 0.0% met elkaar te maken.
    Ik denk dat de meesten hier dat wel weten, maar toch

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin de Goeij
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Phydomir
    Even iets uit de wereld helpen:

    PAL/NTSC en de verschillende regio's hebben 0.0% met elkaar te maken.
    Ik denk dat de meesten hier dat wel weten, maar toch
    Citaat Oorspronkelijk gepost door the_HunTer
    Volgens mij wordt een NTSC film altijd zwart/wit vertoond als je een europese-speler (pal dus) hebt. Door hem regio-vrij te maken kun je NTSC films in kleur zien.
    Nou??
    Demons To Some, Angels To Others.

  13. #13
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Het probleem ligt eigenlijk niet aan de speler maar aan de TV

    De TV moet met een NTSC signaal om kunnen gaan anders zie je via ons PAL formaat inderdaad alleen zwart-wit.
    Het is inderdaad wat Alex al zei, het ligt aan de tv die het signaal niet kan verwerken zeg maar.
    Naast zwart/wit beeld kan het beeld ook gaan "rollen" en allerlei storings strepen teweeg brengen.
    Het kan zijn dat je geluid wel normaal is.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Phydomir
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin de Goeij
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Phydomir
    Even iets uit de wereld helpen:

    PAL/NTSC en de verschillende regio's hebben 0.0% met elkaar te maken.
    Ik denk dat de meesten hier dat wel weten, maar toch
    Citaat Oorspronkelijk gepost door the_HunTer
    Volgens mij wordt een NTSC film altijd zwart/wit vertoond als je een europese-speler (pal dus) hebt. Door hem regio-vrij te maken kun je NTSC films in kleur zien.
    Nou??
    uitzondering daargelaten..maar als je NTSC afspeelt op een tv die dat niet aan kan... Nou? :P

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Het probleem ligt eigenlijk niet aan de speler maar aan de TV

    De TV moet met een NTSC signaal om kunnen gaan anders zie je via ons PAL formaat inderdaad alleen zwart-wit.
    Het is inderdaad wat Alex al zei, het ligt aan de tv die het signaal niet kan verwerken zeg maar.
    Naast zwart/wit beeld kan het beeld ook gaan "rollen" en allerlei storings strepen teweeg brengen.
    Het kan zijn dat je geluid wel normaal is.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •