Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 62 van 62 worden weergegeven.
  1. #51
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door yvesdupois
    Zolang blu ray niet in de nieuwe pcs geintegreerd wordt hoef je je nergens zorgen over te maken. het wordt pas echt interessant als je met je pc gebruik kunt maken van de schijfjes. daarom is dvd uiteindelijk ook zo een groot succes geworden.
    Dit ben ik dus in het gehele niet met je eens.
    Tuurlijk is de pc van redelijk groot belang voor de dvd en blu ray maar het is zeker niet bepalend.
    BluRay gaat dus op korte termijn komen (denk aan minder dan twee jaar) hetzij nog in kleine properties.
    Vergeet ook niet dat er nu al BluRay spelers op de markt worden gebracht en dat het dus al begonnen is.

  2. #52

    Standaard

    ik denk dat blu ray een heel groot suc6 gaat worden voor de pc omdat er zoveel data op kan maar voor in de woonkamer denk ik dat vooral als je kijkt hoeveel dvd spelers en schijfjes er worden verkocht dat het daar niet zal aanslaan want de voor de meeste mensen is kwalietijd van dvd's al meer dan goed genoeg dus en als je dan ook nog kijkt hoeveel mensen eerder een zo'n klein mogelijk aparaatje willen dan dat ze kwalitijd willen
    What can we say about this guy. The ancient Romans had a word for it: Asshole!
    dvd's : filmpjes

  3. #53
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rene0987
    want de voor de meeste mensen is kwalietijd van dvd's al meer dan goed genoeg
    Dat is absoluut maar maar steeds meer mensen gaan over op projectie, plasma,s, lcd en dat soort spul.
    Bij deze mensen hoor je ook vaak dat de kwaliteit best nog wat beter zou mogen.
    BluRay (HD-DVD en dergelijke) is hierin dus een begin.
    Tuurlijk zal het lang niet zo hard gaan als destijds met de huidige dvd maar er is zeker al vraag naar.
    HD wordt de toekomst en daar hoort BluRay zeker ook bij.

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rene0987
    want de voor de meeste mensen is kwalietijd van dvd's al meer dan goed genoeg
    Dat is absoluut maar maar steeds meer mensen gaan over op projectie, plasma,s, lcd en dat soort spul.
    Bij deze mensen hoor je ook vaak dat de kwaliteit best nog wat beter zou mogen.
    BluRay (HD-DVD en dergelijke) is hierin dus een begin.
    Tuurlijk zal het lang niet zo hard gaan als destijds met de huidige dvd maar er is zeker al vraag naar.
    HD wordt de toekomst en daar hoort BluRay zeker ook bij.
    Mee eens. Alleen vind ik dat het een beetje te snel gaat. Ik vrees dat de overstap naar BR discs eerder is ingegeven door copy-protection toestanden. Ik heb er nog niets over gelezen, maar ik vermoed dat men iets geinigs bedacht zal hebben om kopieren tegen te gaan. Als je kijkt naar SACD, waar men een fysieke beveiliging aan heeft gebracht op de disc, vrees ik dat men een dergelijk grapje met BR discs uithaalt. Schijven waar zoiets mee gedaan is, zijn niet 1:1 te kopieren. Je moet dan echt een speciale truuk bedenken die dat omzeilt. En dat kan in principe best lastig worden. Kijk maar naar de zogenaamde Securom protectie voor spelletjes. Die is alleen te omzeilen door een echte hack: de beveiliging moet echt fysiek uit het spelletje gehaald worden. De schijf zelf is niet 1:1 te kopieren. Als je dat met DVD doet, hebben we (de kopieerders dus) een probleem: je zult op een of andere manier de software (een DVD film is niets anders als een aantal bestanden en een script met instucties voor de speler) moeten aanpassen dat ie niet meer naar die beveiliging zoekt. Daar kunnen nog wel eens een aantal uitdagingen liggen voor de heren hackers.

    Onmogelijk wordt het nooit (tenzij ze gewoon geen recorders uit gaan brengen, maar die zijn reeds aangekondigd), maar men kan ervoor zorgen dat je zoveel ellende overhoop moet halen om het voor elkaar te krijgen dat de gewone gebruiker er niet aan wil beginnen. En zie daar: kansen voor de commerciele kopieerders...
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  5. #55

    Standaard

    Ik vind het prima als films straks helemaal niet of nauwelijks te kopieren zijn. Maar dan moet men de prijzen ook niet meer kunstmatig hoog blijven houden!! :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rene0987
    want de voor de meeste mensen is kwalietijd van dvd's al meer dan goed genoeg
    Dat is absoluut maar maar steeds meer mensen gaan over op projectie, plasma,s, lcd en dat soort spul.
    Bij deze mensen hoor je ook vaak dat de kwaliteit best nog wat beter zou mogen.
    BluRay (HD-DVD en dergelijke) is hierin dus een begin.
    Tuurlijk zal het lang niet zo hard gaan als destijds met de huidige dvd maar er is zeker al vraag naar.
    HD wordt de toekomst en daar hoort BluRay zeker ook bij.
    Mee eens. Alleen vind ik dat het een beetje te snel gaat. Ik vrees dat de overstap naar BR discs eerder is ingegeven door copy-protection toestanden. Ik heb er nog niets over gelezen, maar ik vermoed dat men iets geinigs bedacht zal hebben om kopieren tegen te gaan. Als je kijkt naar SACD, waar men een fysieke beveiliging aan heeft gebracht op de disc, vrees ik dat men een dergelijk grapje met BR discs uithaalt. Schijven waar zoiets mee gedaan is, zijn niet 1:1 te kopieren. Je moet dan echt een speciale truuk bedenken die dat omzeilt. En dat kan in principe best lastig worden. Kijk maar naar de zogenaamde Securom protectie voor spelletjes. Die is alleen te omzeilen door een echte hack: de beveiliging moet echt fysiek uit het spelletje gehaald worden. De schijf zelf is niet 1:1 te kopieren. Als je dat met DVD doet, hebben we (de kopieerders dus) een probleem: je zult op een of andere manier de software (een DVD film is niets anders als een aantal bestanden en een script met instucties voor de speler) moeten aanpassen dat ie niet meer naar die beveiliging zoekt. Daar kunnen nog wel eens een aantal uitdagingen liggen voor de heren hackers.

    Onmogelijk wordt het nooit (tenzij ze gewoon geen recorders uit gaan brengen, maar die zijn reeds aangekondigd), maar men kan ervoor zorgen dat je zoveel ellende overhoop moet halen om het voor elkaar te krijgen dat de gewone gebruiker er niet aan wil beginnen. En zie daar: kansen voor de commerciele kopieerders...
    Mike, ik las ergens dat sony al weer een nieuwe generatie beveiliging gaat gebruiken.
    echter las ik 10 minuten later op een andere site alweer dat iemand claimde die ook al weer gekraakt te hebben! :wink:

    of iets nu wel of niet te copieren is is voor mij althans niet zo belangrijk; ik koop toch alleen maar originele dvd's en cd's.

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Mike, ik las ergens dat sony al weer een nieuwe generatie beveiliging gaat gebruiken.
    echter las ik 10 minuten later op een andere site alweer dat iemand claimde die ook al weer gekraakt te hebben! :wink:
    Klopt, maar dat gaat over normale DVD's. Je kunt daar niet al teveel gekke dingen mee doen, want die moeten afspeelbaar blijven op alle spelers. Voor Blue-Ray kunnen ze iets heel nieuws bedenken.

    Waarom is overigens zei dat ik vreesde dat ze meer denken aan copy-protection dan aan wat de consument wil is dat ze deze technologie te vroeg op de markt zetten. Ik vraag me af of 'de markt' zit te wachten op een nieuwe DVD standaard. De grootste groep consumenten zal het voordeel niet kunnen zien. Vandaar mijn angst dat ze aan het toegeven zijn aan de entertainment industrie. Blue Ray zou wel eens een doodgeboren kindje kunnen worden. Wie weet...misschien zie ik verkeerd en praten we over 1-2 jaar al niet meer over DVD. Ik kan het me alleen niet voorstellen. Maar ja...Bill Gates dacht 15 jaar geleden ook nog dat 640Kb voldoende geheugen was... :wink:
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  8. #58
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Ik vraag me af of 'de markt' zit te wachten op een nieuwe DVD standaard. De grootste groep consumenten zal het voordeel niet kunnen zien. :
    Dat is absoluut waar maar ze kunnen het wel kunsmatig creeren dat je op termijn moet over stappen op een nieuwe standaard.
    Ze kunnen immers gewoon minder gaan uitbrengen op het huidige formaat en hetzelfde geld voor de spelers.
    In zo,n geval is iedereen op termijn gedwongen naar de nieuwe standaard over te stappen.
    Ze hebben wat dat betref wel diverse mogelijkheden vrees ik.

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Mike, ik las ergens dat sony al weer een nieuwe generatie beveiliging gaat gebruiken.
    echter las ik 10 minuten later op een andere site alweer dat iemand claimde die ook al weer gekraakt te hebben! :wink:
    Klopt, maar dat gaat over normale DVD's. Je kunt daar niet al teveel gekke dingen mee doen, want die moeten afspeelbaar blijven op alle spelers. Voor Blue-Ray kunnen ze iets heel nieuws bedenken.

    Waarom is overigens zei dat ik vreesde dat ze meer denken aan copy-protection dan aan wat de consument wil is dat ze deze technologie te vroeg op de markt zetten. Ik vraag me af of 'de markt' zit te wachten op een nieuwe DVD standaard. De grootste groep consumenten zal het voordeel niet kunnen zien. Vandaar mijn angst dat ze aan het toegeven zijn aan de entertainment industrie. Blue Ray zou wel eens een doodgeboren kindje kunnen worden. Wie weet...misschien zie ik verkeerd en praten we over 1-2 jaar al niet meer over DVD. Ik kan het me alleen niet voorstellen. Maar ja...Bill Gates dacht 15 jaar geleden ook nog dat 640Kb voldoende geheugen was... :wink:
    koffie-dik kijken dus!

    ikzelf denk dat blue ray wel een toekomst heeft vanwege het feit dat je als maatschappij niet druk hoeft te maken of een film met extra's en alle mogelijke geluidssporen wel op een schijf past ZONDER compressie.
    je ziet nu toch ook al een verschil tussen de superbits en de gewone uitvoeringen. dit kan nog beter door gewoon GEEN compressie toe te passen. dit zal zeker te zien zijn, mischien niet echt schokkend maar toch weer een vooruitgang.

    trouwens, bill gates zit er de laatste jaren wel erg vaak naast! :wink:
    hij kan zich beter concentreren op het uitgeven van een goed werkend product.

  10. #60
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman

    trouwens, bill gates zit er de laatste jaren wel erg vaak naast! :wink:
    hij kan zich beter concentreren op het uitgeven van een goed werkend product.
    Of gewoon stoppen en zijn geld op gaan maken.

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Ik vraag me af of 'de markt' zit te wachten op een nieuwe DVD standaard. De grootste groep consumenten zal het voordeel niet kunnen zien. :
    Dat is absoluut waar maar ze kunnen het wel kunsmatig creeren dat je op termijn moet over stappen op een nieuwe standaard.
    Ze kunnen immers gewoon minder gaan uitbrengen op het huidige formaat en hetzelfde geld voor de spelers.
    In zo,n geval is iedereen op termijn gedwongen naar de nieuwe standaard over te stappen.
    Ze hebben wat dat betref wel diverse mogelijkheden vrees ik.
    dit klopt inderdaad!

    lees het artikel maar over columbia(sony) die over 2 jaar volledig overgaat op het blue ray systeem. hoezo het moederbedrijf steunen met pushen van blue(blu) ray?! :wink:
    ik heb ook gelezen dat eventueel de playstation 3 met blue ray gaat werken?!
    maar hopen dat over 2 jaar de prijzen van de blue ray spelers op een acceptabel niveau is. :wink:

    met steun van de grote (film)maatschappijen kunnen ze versnelt een systeem invoeren(pushen). helemaal als hollywood door krijgt als zou blijken dat blue ray moeilijk te copieren is! :wink:

  12. #62

    Standaard

    Ik juich elke nieuwe technologie toe, als BR standaard wordt zullen er ongetwijfeld spelers op de markt komen die ook dvd's afspelen, backwards compatible dus, dus voor mij geen enkele reden om te wanhopen en huilend mijn dvd-collectie te verbranden bij een succes van BR.
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •