Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 62 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Gaan we niet een beetje het video2000 versus vhs debat op en dan in 2004..?

    Hoewel het 2000 systeem technisch geavanceerder was won vhs het op alle fronten en werd het door de consument in de armen genomen. Ik denk dan ook dat de dvd zoals hij nu is voor de meeste mensen meer dan afdoende is... blu-ray of hd-dvd is heel mooi maar in eerste instantie voor een heel select kooppubliek die gewoon het nieuwste en beste willen. Ik denk dat het nu introduceren van blu ray op grote schaal ook zijn ondergang kan worden en misschien wel het 2000 systeem achterna gaat. De tijd zal het leren.....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  2. #27

    Standaard

    Bleu-ray is toch juist ontwikkeld voor HD?? Dan heb je hogere resolutie om grote TVs (van 1 meter plus) helemaal te vullen en ook goed te vullen. Wat is het probleem bij veel grote TVs ze hebben last van blokken, maar dan niet meer!
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  3. #28
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaap Poot
    Dus ik blijf erbij met de bestaande techniek kan er nog een heleboel zonder dat er weer radicaal een nieuwe standaard door onze strot wordt geboord.
    Maar hier was ik het ook mee eens :wink:
    Enige wat ik eraan wilde toevoegen voor mij persoonlijk is dat nieuwe technieken voor mij ook welkom zijn mits het maar een duidelijk kwaliteits verbetering heeft.
    Maargoed, we zullen zien wat de toekomst ons gaat brengen.

  4. #29

    Standaard

    Maar zelfs op superbit staat de film gecomprimeerd. Het kan er alleen maar mooier op worden! Dus wat de techniek betreft, is blu-ray een hele vooruitgang. Bij de huidige compressie gaat veel detail verloren, daar ligt nu ook de kracht van superbit. Als er starks veel meer ruimte en bandbreedte is op blu-ray discs, krijg je veel mooiere beelden/geluid.

    Daarnaast moet er een vervanger komen voor de dvd: vanuit commercieel oogpunt, dan. De verwachting is dat rond 2005 vrijwel iedereen in de doelgroep 1 of meer dvdspelers heeft, dus willen de producenten wel wat nieuws als de mensen aan het vervangen gaan.

    En let maar eens op: als je aan vervangen toe bent, neem je toch dat apparaat waar de nieuwe technieken opzitten.

    Wouter

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door beamer
    Maar zelfs op superbit staat de film gecomprimeerd. Het kan er alleen maar mooier op worden! Dus wat de techniek betreft, is blu-ray een hele vooruitgang. Bij de huidige compressie gaat veel detail verloren, daar ligt nu ook de kracht van superbit. Als er starks veel meer ruimte en bandbreedte is op blu-ray discs, krijg je veel mooiere beelden/geluid.

    Daarnaast moet er een vervanger komen voor de dvd: vanuit commercieel oogpunt, dan. De verwachting is dat rond 2005 vrijwel iedereen in de doelgroep 1 of meer dvdspelers heeft, dus willen de producenten wel wat nieuws als de mensen aan het vervangen gaan.

    En let maar eens op: als je aan vervangen toe bent, neem je toch dat apparaat waar de nieuwe technieken opzitten.

    Wouter
    De blu-ray staat al lang te popelen maar ik denk dat men daar nog wel een tijdje mee wacht voordat het als de opvolger van onze huidige dvd wordt geintroduceerd. Dvd is nu nog dermate nieuw voor velen en is commercieel gezien ontzettend winstgevend dat het wel heel dom zal zijn nu de blu-ray als opvolger op de markt te zetten. Denk dat het niet zo'n vaart loopt... 2005 is echt veel te vroeg..
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door beamer
    En let maar eens op: als je aan vervangen toe bent, neem je toch dat apparaat waar de nieuwe technieken opzitten.
    Ja...wij doen dat...Maar doet je schoonmoeder dat ook? DVD is heel snel omarmd door de massa omdat het hele duidelijke voordelen bood tov de video. Dat kan zelfs een leek zien en horen. Retestrak beeld en surround geluid. Zelfs op een Kruidvat 'HT' van een paar tientjes en 3 zegelboekjes klinkt het tof. Ik stel dat de grootste categorie DVD bezitters, de massa zogezegd, geen verschil gaat zien met een Blue-Ray. Of een heel klein beetje hooguit. Dat komt gewoon omdat je het niet veel beter kan krijgen op onze TVtjes. De massa zit echt niet met een CRT-Beamer te werken. Ik ook niet trouwens.

    Daaruit volgt (naar mijn idee dan) dat er weinig of geen voordeel voor de doorsnee consument te behalen is. Die gaat echt geen plasma kopen omdat BR discs zo mooi zijn. De massa wil gewoon Marco Borsato in de kuip kijken. Dus eigenlijk 3 randvoorwaarden wil BR massaal aanslaan:
    *backwards compatible met DVD
    *zelfde prijsstelling als DVD nu
    *betaalbare weergevers die de hoge kwaliteit laten zien

    Vooral die laatste is heel erg belangrijk. Hoe moet ik anders een leek overtuigen van het nut van BR? Gaat je niet lukken. Minder posterizing, meneer... Helemaal geen compressie-artefacten, mevrouwtje... Zie je het voor je in de It's?

    Als ze het binnen 2-3 jaar introduceren, gaat het gewoon Laser-Disc achterna. Leuk, maar alleen voor een paar freaks die graag iets moois zien en daar een boel geld voor overhebben.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Citaat Oorspronkelijk gepost door beamer
    En let maar eens op: als je aan vervangen toe bent, neem je toch dat apparaat waar de nieuwe technieken opzitten.
    Ja...wij doen dat...Maar doet je schoonmoeder dat ook? DVD is heel snel omarmd door de massa omdat het hele duidelijke voordelen bood tov de video. Dat kan zelfs een leek zien en horen. Retestrak beeld en surround geluid. Zelfs op een Kruidvat 'HT' van een paar tientjes en 3 zegelboekjes klinkt het tof. Ik stel dat de grootste categorie DVD bezitters, de massa zogezegd, geen verschil gaat zien met een Blue-Ray. Of een heel klein beetje hooguit. Dat komt gewoon omdat je het niet veel beter kan krijgen op onze TVtjes. De massa zit echt niet met een CRT-Beamer te werken. Ik ook niet trouwens.

    Daaruit volgt (naar mijn idee dan) dat er weinig of geen voordeel voor de doorsnee consument te behalen is. Die gaat echt geen plasma kopen omdat BR discs zo mooi zijn. De massa wil gewoon Marco Borsato in de kuip kijken. Dus eigenlijk 3 randvoorwaarden wil BR massaal aanslaan:
    *backwards compatible met DVD
    *zelfde prijsstelling als DVD nu
    *betaalbare weergevers die de hoge kwaliteit laten zien

    Vooral die laatste is heel erg belangrijk. Hoe moet ik anders een leek overtuigen van het nut van BR? Gaat je niet lukken. Minder posterizing, meneer... Helemaal geen compressie-artefacten, mevrouwtje... Zie je het voor je in de It's?

    Als ze het binnen 2-3 jaar introduceren, gaat het gewoon Laser-Disc achterna. Leuk, maar alleen voor een paar freaks die graag iets moois zien en daar een boel geld voor overhebben.
    Leuk omschreven en sta ik wel achter.... volgens mij is de DAT recorder ook een wisse dood gestorven terwijl het ook top was op moment van uitkomen....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Als ze het binnen 2-3 jaar introduceren, gaat het gewoon Laser-Disc achterna. Leuk, maar alleen voor een paar freaks die graag iets moois zien en daar een boel geld voor overhebben.
    Leuk omschreven en sta ik wel achter.... volgens mij is de DAT recorder ook een wisse dood gestorven terwijl het ook top was op moment van uitkomen....
    Precies...niemand zat erop te wachten. Ja, een enkele audiofiel en studiomensen. Die gebruiken het nu nog steeds. De gewone consument, die een tape in de auto draait of op de zolder, zit niet te wachten op superieure kwaliteit. In het rijke westen hebben we toch overal CD en in de landen waar men minder te besteden heeft kan men DAT toch niet betalen. Daar ga je dan... En ik heb niet eens marketing gestudeerd... Ik hoop voor de technologie dat het niet dezelfde kant uit gaat met Blue-Ray. Hoewel ik iemand heb horen roepen dat de opvolger van de DVD helemaal geen schijfje zou moeten zijn, maar een soort flashcard ofzo. Ik zie dat wel gebeuren binnen 10 jaar: een flashdiskje van 20Gb voor een paar €'s.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Als ze het binnen 2-3 jaar introduceren, gaat het gewoon Laser-Disc achterna. Leuk, maar alleen voor een paar freaks die graag iets moois zien en daar een boel geld voor overhebben.
    Leuk omschreven en sta ik wel achter.... volgens mij is de DAT recorder ook een wisse dood gestorven terwijl het ook top was op moment van uitkomen....
    Precies...niemand zat erop te wachten. Ja, een enkele audiofiel en studiomensen. Die gebruiken het nu nog steeds. De gewone consument, die een tape in de auto draait of op de zolder, zit niet te wachten op superieure kwaliteit. In het rijke westen hebben we toch overal CD en in de landen waar men minder te besteden heeft kan men DAT toch niet betalen. Daar ga je dan... En ik heb niet eens marketing gestudeerd... Ik hoop voor de technologie dat het niet dezelfde kant uit gaat met Blue-Ray. Hoewel ik iemand heb horen roepen dat de opvolger van de DVD helemaal geen schijfje zou moeten zijn, maar een soort flashcard ofzo. Ik zie dat wel gebeuren binnen 10 jaar: een flashdiskje van 20Gb voor een paar €'s.[/quote]

    er zijn al optische schijven in ontwikkeling met een behoorlijke capaciteit.
    nog beter dan flash geheugen. zo'n beetje a la minority report waarbij je zo'n schijfje in een gleuf drukt. dit bestaat al echt! :wink:

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Als ze het binnen 2-3 jaar introduceren, gaat het gewoon Laser-Disc achterna. Leuk, maar alleen voor een paar freaks die graag iets moois zien en daar een boel geld voor overhebben.
    Leuk omschreven en sta ik wel achter.... volgens mij is de DAT recorder ook een wisse dood gestorven terwijl het ook top was op moment van uitkomen....
    Precies...niemand zat erop te wachten. Ja, een enkele audiofiel en studiomensen. Die gebruiken het nu nog steeds. De gewone consument, die een tape in de auto draait of op de zolder, zit niet te wachten op superieure kwaliteit. In het rijke westen hebben we toch overal CD en in de landen waar men minder te besteden heeft kan men DAT toch niet betalen. Daar ga je dan... En ik heb niet eens marketing gestudeerd... Ik hoop voor de technologie dat het niet dezelfde kant uit gaat met Blue-Ray. Hoewel ik iemand heb horen roepen dat de opvolger van de DVD helemaal geen schijfje zou moeten zijn, maar een soort flashcard ofzo. Ik zie dat wel gebeuren binnen 10 jaar: een flashdiskje van 20Gb voor een paar €'s.
    er zijn al optische schijven in ontwikkeling met een behoorlijke capaciteit.
    nog beter dan flash geheugen. zo'n beetje a la minority report waarbij je zo'n schijfje in een gleuf drukt. dit bestaat al echt! :wink:[/quote]

    Maar, eeh optische schijven zijn toch cd's en dvd's

    Flashkaarten van 1 GB zijn al ruim verkrijgbaar en langzamerhand betaalbaar, en 4 GB kaartjes bestaan ook al. Eer deze betaalbaar worden duurt nog wel even. Of ze dvd als opslag zullen verdringen.. weet ik niet zeker. Nu lukt dat qua prijs / kwaliteit niet denk ik.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Als ze het binnen 2-3 jaar introduceren, gaat het gewoon Laser-Disc achterna. Leuk, maar alleen voor een paar freaks die graag iets moois zien en daar een boel geld voor overhebben.
    Leuk omschreven en sta ik wel achter.... volgens mij is de DAT recorder ook een wisse dood gestorven terwijl het ook top was op moment van uitkomen....
    Precies...niemand zat erop te wachten. Ja, een enkele audiofiel en studiomensen. Die gebruiken het nu nog steeds. De gewone consument, die een tape in de auto draait of op de zolder, zit niet te wachten op superieure kwaliteit. In het rijke westen hebben we toch overal CD en in de landen waar men minder te besteden heeft kan men DAT toch niet betalen. Daar ga je dan... En ik heb niet eens marketing gestudeerd... Ik hoop voor de technologie dat het niet dezelfde kant uit gaat met Blue-Ray. Hoewel ik iemand heb horen roepen dat de opvolger van de DVD helemaal geen schijfje zou moeten zijn, maar een soort flashcard ofzo. Ik zie dat wel gebeuren binnen 10 jaar: een flashdiskje van 20Gb voor een paar €'s.
    er zijn al optische schijven in ontwikkeling met een behoorlijke capaciteit.
    nog beter dan flash geheugen. zo'n beetje a la minority report waarbij je zo'n schijfje in een gleuf drukt. dit bestaat al echt! :wink:
    Maar, eeh optische schijven zijn toch cd's en dvd's

    Flashkaarten van 1 GB zijn al ruim verkrijgbaar en langzamerhand betaalbaar, en 4 GB kaartjes bestaan ook al. Eer deze betaalbaar worden duurt nog wel even. Of ze dvd als opslag zullen verdringen.. weet ik niet zeker. Nu lukt dat qua prijs / kwaliteit niet denk ik. [/quote]


    een andere techniek dan dvd's en cd's. en de capaciteit van deze technieken worden ook steeds groter.

  12. #37

    Standaard

    Ook maar even mijn mening geven (ik heb toch even niks te doen
    )

    Bleu ray is leuk bedoeld en er zullen best wel verbeteringen kunnen plaats vinden qua beeld en geluid.
    wat hiervoor al gezegd is dat de hoge resolutie wat met BR gehaald kan worden op onze huidige TV's niet tot hun recht zullen komen, High Def TV's hebben wij hier niet, en de gemiddelde consument zou het ook niet kopen want dit kost te veel.

    Wat als het DD en DTS stream wordt verhoogd laten we zeggen 2x zoveel als nu, dan zullen er weer allemaal nieuwe versterkers moeten komen die dit signaal aankunnen en kunnen decoderen. hup daar gaan we weer met z'n alle naar de hifi-boer. Nee, Blue ray is en wordt een doodgeboren kindje in europa.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  13. #38

    Standaard

    Ik kan me zeker vinden in de algemene concensus in dit topic; nl dat blue ray leuk is, maar waarschijnlijk vooral iets voor videofielen.

    Tenzij... de content providers meegaan in deze techniek en nieuwe releases (met name bijv Special Editions) alleen nog maar uit gaan brengen op blu-ray discs. Dan is er pas sprake van een technology push. De vraag is natuurlijk of de productie maatschappijen die stap willen nemen, en gezien de huidige winstmarges lijkt me dat voorlopig nog niet aannemelijk.

    PS Misschien moet ik de titel van dit topic aanpassen naar iets wat de lading meer dekt? Zoeiets als "Discussie Blu-ray technologie"?

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Akira
    Tenzij... de content providers meegaan in deze techniek en nieuwe releases (met name bijv Special Editions) alleen nog maar uit gaan brengen op blu-ray discs. Dan is er pas sprake van een technology push.
    Dat zouden ze kunnen doen. Ook mbt het kopieeren. Ze zouden een nieuwe beveiliging en codering kunnen verzinnen. In principe wordt altijd gesteld dat zo'n beveiliging altijd wel te omzeilen valt, maar er is iets op te verzinnen. Met CD-ROM's is er het succesvolle SecuRom waarvan het gewoon echt onmogelijk is om een goede werkende kopie te maken. De remedie is altijd een crack die het spel aanpast zodat ie niet meer naar de beveiliging zoekt. Zoiets is iets te ingewikkeld voor Jan Doorsnee. Ook SA-CD heeft een ingewikkelde beveiliging met iets dat fysiek in de schijf zit en niet mee te kopieren is. Maar met SA-CD hebben ze weer het voordeel dat er geen recorders voor zijn.

    Technology push is ok, als ze dan maar een deal sluiten met de fabrikanten van spelers zodat die een beetje redelijk geprijsd zijn. Aan de andere kant heb ik een redelijk dure speler en ik heb geen zin om nog een keer zo'n bedrag uit te geven op korte termijn. In feite geldt dat voor iedereen, want iedereen koopt naar draagkracht zou je kunnen zeggen. Niemand wil gedwongen worden een nieuwe speler te kopen. Dan moet het wel heel erg aantrekkelijk gemaakt worden.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  15. #40

    Standaard

    ik hoop zelf van harte dat dit niks wordt, want ik zou het zonde vinden van de DVD's die ik nu heb. En ik heb maar een bescheiden DVD collecxtie van 60 DVD's. laat ze nog maar 20 jaar wachten voordat ze met iets nieuwes komen. Van mij hoeven die dingen niet, ook superbit kan me niet trekken.

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door FrankGuthrie
    ...ook superbit kan me niet trekken....
    De enige reden waarom ik een superbit versie overweeg is wanneer de gewone release weinig (interessante) extra's heeft. Dus in mijn geval: Das Boot, Vertical Limit en The Mask Of Zorro. Blue Ray zal wel backwards compactibel zijn dus dat zal het probleem niet zijn, alleen zal dit volgens mij een stille dood hebben gelijk Mini Disc en Video 2000 etc......

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door FrankGuthrie
    ik hoop zelf van harte dat dit niks wordt, want ik zou het zonde vinden van de DVD's die ik nu heb.
    Dat is natuurlijk onzin. Je hoeft je DVD's toch niet weg te gooien? Hoe kom je daarbij? En als BR komt, is het echt niet zo dat er helemaal geen DVD's meer worden gemaakt. En stel dat het wat wordt, heb je nog genoeg tijd en als je huidige speler aan vervanging toe is kun je misschien een BR speler kopen. En daarop kun je nog steeds je oude DVD's afspelen.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  18. #43
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door M@drox
    alleen zal dit volgens mij een stille dood hebben gelijk Mini Disc
    Mini Disc is nog niet dood en alleen in europa was het geen sucses.
    Met name in de aziatische landen was en is (al wordt die plaats ingenomen door mp3 spelers en dergelijke) het wel een groot sucses. :wink:

  19. #44

    Standaard

    Sony kom juist met nieuwe minidisk spelers uit, waarop een schijfje 7uur en 59 minuten muziek past. Dus we krijgen weer een opleving.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  20. #45

    Standaard

    Ik denk dat als Sony wil dat minidisk alsnog een echt succes kan worden hier in Europa, dat ze gewoon een beter offensief moeten beginnen. De meeste mensen zullen het niet kennen of begrijpen of aanverwante dingen.

  21. #46

    Standaard Columbia to go completely Blu-ray by 2005

    Columbia to go completely Blu-ray by 2005

    Lees het hier

    » COLUMBIA GOES HI-DEF

    The road to high definition just got its first day-tripper: Columbia TriStar Home Entertainment has pledged to release all of its home video product in the Blu-ray format by the end of 2005. Speaking at a "Digital Hollywood" reception Monday night, CTHE president Ben Feingold praised the merits of the next-generation high-definition format. "Consumers are demanding high definition," he said. "We see Blu-ray as a revenue engine for Hollywood." In emphasizing his commitment to Blu-ray, Feingold said Columbia would release all home video product in the Blu-ray format by the end of 2005.

    Blu-ray DVD - supported by a consortium of manufacturers including Sony, Matsushita (Panasonic), LG, Philips, Samsung, JVC, Pioneer, Sharp, Hitachi and Thompson Multimedia - uses a blue laser to read next-generation optical discs. Whereas current DVD technology uses red lasers, blue lasers have a shorter wavelength (405 nanometer) than red lasers (650 nanometer). This allows for a thinner light beam which can read and write smaller bits of information on a disc. Current DVD discs hold 4.7 gigabytes on single-layer discs and 8.5 gigabytes on dual-layer discs; Blu-ray discs can hold 25 gigabytes of data or high definition video on a single-layer disc and 50 gigabytes on a dual-layer disc. Current Blu-ray specs call for discs to come housed in a cartridge, but manufacturers are looking into hard-coating the discs to protect them from dust and fingerprints without requiring a cartridge.

    The rival format developed by Toshiba and NEC, with backing from the DVD Forum, is HD-DVD which uses both red and blue rays to read current and next-generation discs. A dual-layer HD-DVD disc can hold 30GB of data, but can use compression to squeeze more video hours of onto a disc. You can learn more about the Blu-ray format at its official site.

  22. #47

    Standaard Re: Columbia to go completely Blu-ray by 2005

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Akira
    Columbia to go completely Blu-ray by 2005

    Lees het hier
    Dit lijkt mij persoonlijk erg stug. Ze zullen vast wel DVD's blijven uitbrengen!

  23. #48

    Standaard

    Let wel dat blue-ray(in welke vorm dan ook) handiger is voor de filmmaatschappijen. ze kunnen de film nu ongecomprimeerd op een schijf zetten wat de productiekosten behoorlijk zal drukken. ze hoeven geen keuze meer te maken van wel of geen dts enz. je kunt nu gewoon alles op een schijf zetten wat je wilt zonder compromis!
    de consument gaat er dan ook op vooruit door beter beeld en geluid.

    als ik het consortium zo bekijk is het een sterke groep, met allemaal de marktleiders op dvd gebied. ik denk dat het officiele dvd-consortium het nog moeilijk gaat krijgen, daar alle andere grote spelers voor hun eigen formaat kiezen(bleu-ray 50 gig). hoeveel mensen hebben niet philips, sony, jvc, panasonic, samsung etc. spelers thuis staan? meer dan de andere 2.met andere woorden, die grote producenten hebben een veeeeeeel groter marktaandeel dan het officiele consortium.
    Ik hoop voor philips in ieder geval dat ze nu wel eens op het goede paard wedden.

    door vroegtijdig blue-ray branders op de markt te zetten zullen ze zich een behoorlijke voorsprong verschaffen en het acceptatie-proces voor de blue-ray zal dan ook sneller gaan dan van het consortium. het consortium is groter(212 leden) maar in de praktijk zijn het toch de marktleiders die voor blue-ray kiezen en gezamenlijk het overgrote marktaandeel bezitten(ze verkopen samen meer spelers dan wie dan ook!). Het zal ook samenhangen met het uitbrengen van de software; hoe snel en hoeveel dvd titels worden er binnen afzienbare tijd uitgebracht. voorbeeld is sacd.
    volgens vele audiofielen superieur ten opzichte van dvd-audio. helaas komen er maar sporadisch titels op de markt terwijl de dvd-audio titels de dvd-films al verdrongen heeft qua productie. hierdoor is het alsnog gelukt om een grotere acceptatie af te dwingen en een grote speler te worden bij de consument.

    mocht blue-ray nu al aanslaan, voorspel ik moeilijkheden voor het dvd-consortium. waarom zou je dan alsnog voor een systeem kiezen dat 20 gig minder aan capaciteit aankan?!

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Citaat Oorspronkelijk gepost door FrankGuthrie
    ik hoop zelf van harte dat dit niks wordt, want ik zou het zonde vinden van de DVD's die ik nu heb.
    Dat is natuurlijk onzin. Je hoeft je DVD's toch niet weg te gooien? Hoe kom je daarbij? En als BR komt, is het echt niet zo dat er helemaal geen DVD's meer worden gemaakt. En stel dat het wat wordt, heb je nog genoeg tijd en als je huidige speler aan vervanging toe is kun je misschien een BR speler kopen. En daarop kun je nog steeds je oude DVD's afspelen.
    Ik snap het probleem ook niet helemaal. het is backwards compatible en je gaat er op vooruit door beter beeld en geluid. wat wil je nog meer. nieuwe technieken houdt je toch niet tegen. :wink:

  25. #50

    Standaard

    Zolang blu ray niet in de nieuwe pcs geintegreerd wordt hoef je je nergens zorgen over te maken. het wordt pas echt interessant als je met je pc gebruik kunt maken van de schijfjes. daarom is dvd uiteindelijk ook zo een groot succes geworden.
    wich one is yours, the one that says BAD ************!!

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •