De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Pioneer A06 Dual-layer na Firmware????

    Pioneer has demonstrated dual layer burning during the CES, the technology exhibition in Las Vegas. The company succeeded recording to two layers DVD-R in October 2003 and now firstly publicly demonstrated the technology. In the booth of the RWPPI (RW Products Promotion Initiative) they wrote 100 MB to each layer. The discs were read back by a normal DVD player.

    Intresting however is that the company used a Pioneer A06 burner with only a modified firmware. According to the company only a firmware modification is needed in order to make a DVD-R drive write dual layer discs. The disc was written at 2 speed. The DVD-R dual layer specifications have not yet been passed by the DVD Forum.

    http://www.cdfreaks.com/news/8861

    It would be so nice if all that was needed would be a firmware update to burn dual layer!


    Zou niet gek zijn natuurlijk!!!!!

  2. #2

    Standaard

    ik las laatst dat pioneer had gezegd dat dit zeker NIET mogelijk is, en gisteren las ik dat dit mogelijk kwam doordat het benodigde vermogen voor de laser buiten de specificaties ligt.

    (voor de duidelijkheid, de 106 kan wel doublelayer branden, maar dit is mogelijk niet goed voor het apparaat)

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door J-man
    (voor de duidelijkheid, de 106 kan wel doublelayer branden, maar dit is mogelijk niet goed voor het apparaat)
    Geen vreemde gedachte... zeker aangezien ik in de tekst lees dat er maar 100MB op iedere layer werd gebrandt. Waarom niet meteen 2 maal 4 Giegepietjes? Krijgt de laser dan een burn-out?

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Citaat Oorspronkelijk gepost door J-man
    (voor de duidelijkheid, de 106 kan wel doublelayer branden, maar dit is mogelijk niet goed voor het apparaat)
    Geen vreemde gedachte... zeker aangezien ik in de tekst lees dat er maar 100MB op iedere layer werd gebrandt. Waarom niet meteen 2 maal 4 Giegepietjes? Krijgt de laser dan een burn-out?
    Volgens mij was het één grote stunt van Pioneer om de verkoop van de A06 op te krikken. Ze hebben denk ik een zorgvuldig uitgezocht exemplaar gepakt en met een paar aanpassingen aan de firmware het ding zover gekregen om dual layer te branden. Ik geloof er geen bal van dat dat zomaar ongestraft gaat. Al die twiekertjes kopen nu snel een A06 in de hoop dat ze straks de hand kunnen leggen op die gehackte firmware. Om dan waarschijnlijk te ontdekken dat er geen software is die ermee samenwerkt. Pioneer is niet helemaal gek natuurlijk. Maar ja...de twiekertjes zijn weer blij. Zo kopen ook massa's mensen de NEC1100 omdat je die om kunt flashen naar een 1300... Geweldig! Weer 2 tientjes bespaard en een apparaat uit zijn garantie geholpen... :wink:
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  5. #5

    Standaard

    Dat tweaken is toch juist cool, en gaat hij kapot koop je gewoon een nieuwe voor 100, is niet veel geld.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pietse
    Dat tweaken is toch juist cool, en gaat hij kapot koop je gewoon een nieuwe voor 100, is niet veel geld.
    Hmmm...ik heb die tijd gehad. Wat uiteindelijk het resultaat is van al dat gewiek is dat de boel lekker onstabiel is/wordt en dat je steeds bezig bent de (bij)effecten van je eigen getwiek op te vangen. Het is maar waar je lol in hebt. En zeg nou niet dat het wel meevalt, want de fora van twiekers.net staan vol met problemen die voor 85% veroorzaakt zijn door mindless twieken... Maar ja...ik heb die tijd ook gehad en heb het nu wel weer gezien. Geef mij maar een systeem dat het gewoon altijd doet. Die paar tientjes neem ik wel op de koop toe.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •