Pagina 12 van 13 EersteEerste ... 28910111213 LaatsteLaatste
De resultaten 276 tot 300 van 304 worden weergegeven.
  1. #276

    Standaard

    Gisteren de film gezien, en hij was om te smullen!!! Ik heb het boek vroeger ook gelezen maar daar staat mij niet veel van bij. Het vervolg heb ik vroeger ook gelezen, Sjakie en de grote glazen lift, en vraag mij nu toch af of deze ooit verfilmd gaat worden.






    Het was echter wel 1 van de laatste keren dat ik naar de bios in Hilversum ben geweest, het geluid was ***, we zaten slecht en het beeld was ook niet om over naar huis te schrijven. Ben nu 2 keer in Almere geweest in Utopolis, en dat kijkt toch veel lekkerder weg.

  2. #277

    Standaard

    Ik ga morgen naar de film, ben benieuwd!

  3. #278

    Standaard

    Echt een topper,na van Burton al Ed Wood,Batman en Edward Scissorhands te hebben gezien ging ik ook naar deze en dit is voor mij zeker de beste.Prachtige sets,leuk verhaal en Johnny Depp in weer een aparte rol(schitterend lachje)
    De liedjes en de intro waren ook geweldig,evenals de oempa loempa's.
    Misschien was het allemaal iets te zoet,allemaal rijke kinderen die op een verwende manier het kaartje krijgen en dan Charlie,een superarm jochie die net iets te braaf is,die komt er ook bij.
    Maar verder gewoon geweldig leuk,grote aanrader!

  4. #279

    Standaard

    Heb deze film ook gezien (helaas de NL versie, moest wel even slikken toen ik die halve gare Nederlander hoorde die J. Depp vertaalde) maar vond hem ook best leuk. Hoewel sommige grappen erg kinds zijn heb ik me toch zeer vermaakt. (Maar goed wat wil je ook het is een kinderboek.)

    Dood en verderf aan alle bioscoopmanagers die denken dat de meeste mensen geïnteresseerd zijn in een Nederlandse versie
    "City of light, city of magic!"

  5. #280

    Standaard

    Hier in ALmere draait hij alleen in de nederlandse versie! Ik wacht dus maar af tot ik eens in Amsterdam ben of tot de dvd uit is. Johnny Depp in het Nederlands ga ik niet kijken!

  6. #281

    Standaard

    Mooie film, niet Tim Burton's beste, maar wel echt weer een fantasiewereld waarin hij zijn verbeeldingskracht mooi kwijt kan. Zoals [spoiler:bfbd0a402c]het scheve huis van Charlie, Oompa-Loompa's die in vier verschillende stijlen zingen[/spoiler:bfbd0a402c], en talloze andere details uit het boek die ik herkende. Willy Wonka is ook echt een 'weirdo' zoals alleen Johnny Depp die kan spelen. Erg leuk gedaan, zowel voor kinderen als volwassenen, entertainment met een boodschap. Waarom hiervan nou weer een Nederlandse nasynchronisatie moest worden gemaakt is mij een raadsel; kinderen die oud genoeg zijn om de film te zien en te begrijpen, kunnen toch ook wel ondertitels lezen? (godzijdank zat ik in de Engelse versie!)
    Ook de muziek van Danny Elfman was zelden beter, perfect zoals het de fantasievolle beelden ondersteunde. Laat die man na al die nominaties nu eindelijk maar eens een Oscar krijgen.
    Leuke bijrol trouwens voor Christopher Lee, na LotR en Star Wars Ep II en III is die man wel een van mijn favo schurken geworden. Bassende stem, streng voorkomen: echt zo'n "guy you love to hate" zoals dat heet.
    Mom? If you were in a German Scheiße movie, you'd... you'd tell me, right? - Eric Cartman
    You are entering a world of pain, my friend - Walter Sobchak

  7. #282

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marco Dubbeldam
    Ik heb hem net ook gezien en wat een geweldige film! Depp levert weer een geweldige prestatie als de zeer eigenaardige Willy Wonka, maar ook de rest van de castleden passen perfect in hun rol. En de chocaladefabriek vanbinnen ziet er natuurlijk prachtig uit, zoals we van Burton gewend zijn.

    De verwijzingen naar andere films waren idd erg leuk gedaan. Met name 2001, maar ook [spoiler:bfecdf0e35]Psycho die even voorbij komt als dat vervelende kind vast zit in de tv.[/spoiler:bfecdf0e35]

    Ik vind dit een fantastische film, die ik zeker nog vaker zal bekijken als hij op dvd verschijnt. :P
    Hier kan ik me volledig bij aansluiten. Topfilm die ik zeker zal aanschaffen op dvd!

  8. #283

    Standaard

    Ik heb deze film afgelopen weekend gezien en is werkelijk een topper.
    Decors zijn werkelijk geweldig, met erg veel Burton invloeden wat het geheel ook een beetje eencreepy gevoel meegeeft.
    Nu ik het toch over creepy gevoel heb, kan ik meteen spreken over Johnny Depp. Wat geweldig speelt die man ook weer in deze film. Hij speelt Willie Wonka erg goed en geeft hem ook iets totaal naargeestigs mee, wat de rol zeker een extra dimensie geeft. Het gedrag van Wonka tov. de kinderen, is erg goed gedaan net zoals de gelaatsuitdrukkingen van Depp. Laat die Oscar nu eens op zijn deurmat vallen aub.

  9. #284

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door FredKroket
    Dood en verderf aan alle bioscoopmanagers die denken dat de meeste mensen geïnteresseerd zijn in een Nederlandse versie
    Voor kinderen is de Nederlandse versie uitermate geschikt.
    Je hebt toch de keuze in een bioscoop,engels of Nederlands,of woon jij in z,on flutgat. :wink:
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  10. #285

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door FredKroket
    Dood en verderf aan alle bioscoopmanagers die denken dat de meeste mensen geïnteresseerd zijn in een Nederlandse versie
    volledig mee eens, maar misschien helpt het meer als je gaat klagen bij de desbetreffende bios.

    zelf ben ik gisteren naar CatCF geweest en ik heb zitten smullen. visueel fantastische film, met weer een geweldige johnny depp. het verhaal vond ik wel hier en daar rammelen, zo haalden de uitstapjes naar de jeugd van wonka je een beetje uit het ritme. maar prachtig gemaakt. achteraf las ik dat wonka wel vergeleken word met michael jackson, geeft de film toch weer een hele andere lading.

  11. #286

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    Citaat Oorspronkelijk gepost door FredKroket
    Dood en verderf aan alle bioscoopmanagers die denken dat de meeste mensen geïnteresseerd zijn in een Nederlandse versie
    Voor kinderen is de Nederlandse versie uitermate geschikt.
    Je hebt toch de keuze in een bioscoop,engels of Nederlands,of woon jij in z,on flutgat. :wink:
    dan woon ik inderdaad in zo'n ***gat (schoonoord) in heel Drenthe is geen enkele bioscoop die de Engelse versie draaide en ik had mijn vriendin al toegezegd om deze film te zien (haar boeit het niet welke versie er draait) en ik wou ruzie vermijden

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jannemanneman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door FredKroket
    Dood en verderf aan alle bioscoopmanagers die denken dat de meeste mensen geïnteresseerd zijn in een Nederlandse versie
    volledig mee eens, maar misschien helpt het meer als je gaat klagen bij de desbetreffende bios.

    zelf ben ik gisteren naar CatCF geweest en ik heb zitten smullen. visueel fantastische film, met weer een geweldige johnny depp. het verhaal vond ik wel hier en daar rammelen, zo haalden de uitstapjes naar de jeugd van wonka je een beetje uit het ritme. maar prachtig gemaakt. achteraf las ik dat wonka wel vergeleken word met michael jackson, geeft de film toch weer een hele andere lading.
    je bedoelt waarschijnlijk Marilyn Manson
    "City of light, city of magic!"

  12. #287
    Super Member
    Registratie datum
    May 2004
    Woonplaats
    Backalley in Sin City

    Standaard

    Die vergelijking met Jackson klopt helemaal niet
    Jackson houdt van kinderen en Wonka haat ze!
    Top 20
    Laatst gezien:Jackass: The Movie 3*/5

  13. #288

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pieter bond
    Die vergelijking met Jackson klopt helemaal niet
    Jackson houdt van kinderen en Wonka haat ze!
    dat las ik inderdaad ook in een interview met Burton, toch vind ik het een leuke vergelijking. te meer omdat veel amerikanen dit probleem schijnen te hebben met het kijken van deze film.

  14. #289

    Standaard

    Simpelweg prachtfilm. In het Engels dan.

    Natuurlijk zit er wat onnodig en erg dik erop gelegd moraal in. En er zijn trouwens ook dingen die je erg politiek incorrect kan interpreteren, maja, niet echt ernstig ofzo...hoe oud is het boek eigenlijk?

    Anyway, voor de rest bestaat de film uit prachtige beelden vamn overweldigende sets, waar Burton zo goed in is en Depp is weer vreemd en grappig en simperlweg briljant. En de muziek van Elfman was weer erg mooi en soms grappig.
    "Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room."

  15. #290

    Standaard

    Gisteravond deze prachtfilm wederom mogen aanschouwen. En echt waar, je blijft geboeid en met een grote grijns op je gezicht kijken. Echt schitterend gemaakt...gewoon een mooie film met heel erg fijne vondsten.

  16. #291

    Standaard

    Vandaag deze magische film in de bioscoop gezien en heb genoten. Fantastische film. Acteerwerk is erg goed en Depp is briljant. De film weet ook precies de juiste sfeer te raken met schitterende decors, prachtige muziek en veel oog voor detail. Heb ook regelmatig in een scheur gelegen. Humor was geweldig. Wordt een zekere dvd aanschaf voor mij. Heb de hele film met kippevel bekeken. Nou kwam ik wel lopend en doorweekt door de storm naar de bioscoop maar weet zeker dat het door deze meesterlijke film komt.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  17. #292

    Standaard

    Net terug van charlie. WAt een geweldige film met (kennen we hem anders) een sublieme depp.
    9/10
    Fc Twente is na films een andere hobby van me:).

  18. #293
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Ik heb hem net gezien op dvd, blinde aankoop.
    Burton, Elfman, Depp, Dahl boek ... wat kan er misgaan!

    Toch een heel deel vind ik.
    Ik vergelijk hem teveel met de eerste verfilming, welke ik fantastisch vond.
    Gene Wilder vond ik ongelofelijk als Willie Wonka, heel geloofwaardig. Wat ik van Depp niet kan zeggen. Die staat daar wat weird te doen, maar nooit geloof ik dat alles uit zijn brein komt. Ook is de eerste verfilming als geheel veel vloeiender en logischer. Hier wordt er wel wat van de hak op de tak gesprongen. De nieuwe Charlie doet me ook niet zoveel meeleven als Ostrum. Ik voel me eigenlijk nooit 'verbonden' met de film. De enigste scene die het origineel een beetje doet verbleken is in de tv-kamer. En de verwijzingen naar andere films en scene's is wel leuk gevonden en soms heel grappig (op een Burton manier). Maar meer dan dat is het niet. Ik krijg weinig echte emotie van het Depp personage. Het enige dat de film voor mij nog overeind houdt is het andere einde. Maar dat is nu ook niet van een denderende kwaliteit.
    Naar het schijnt zijn er niet zo heel veel mensen fan van de eerste film, maar ik dus wel. En daar zal het 'probleem' wel liggen zeker, de lat zal bij mij te hoog liggen. En zeker omdat het een Burton-Depp vehikel is.
    Maar de algemene geloofwaardigheid is er dus niet. De vele kleuren en filmische spelingen verbleken bij de fletsheid van het geheel.
    Ik klink misschien wat harder dan ik in werkelijkheid wil zijn, maar ik kan er dan ook niet zo heel euforisch over doen.
    Het is veel te lang geleden dat ik het boek heb gelezen en kan dus niet zeggen of er veel uit is weggelaten in deze film. Maar tegenover de eerste film wel in ieder geval, daar zitten zoveel meer mooie, leuke en geschifte scene's in. En toch geloof je elk moment, dankzij Gene Wilder.
    Sorry geen pluimen voor dit nieuw probeersel, maar des te meer voor het 'origineel'.

  19. #294

    Standaard

    Nou wilde ik em net gaan kopen, maar Jaded laat me weer erg twijfelen
    Ik heb em niet gezien trouwens, maar wel het origineel. En die was uitstekend idd

  20. #295
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door superman
    Nou wilde ik em net gaan kopen, maar Jaded laat me weer erg twijfelen
    Ik heb em niet gezien trouwens, maar wel het origineel. En die was uitstekend idd
    Je mag de mijne overkopen, het is de R2 NL dubbeldisc.

  21. #296

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded
    Citaat Oorspronkelijk gepost door superman
    Nou wilde ik em net gaan kopen, maar Jaded laat me weer erg twijfelen
    Ik heb em niet gezien trouwens, maar wel het origineel. En die was uitstekend idd
    Je mag de mijne overkopen, het is de R2 NL dubbeldisc.
    Hee cool, maar ik ga hem eerst eens huren. Dan zie ik wel of ik em daadwerkelijk neem.

  22. #297

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded
    Ik heb hem net gezien op dvd, blinde aankoop.
    Burton, Elfman, Depp, Dahl boek ... wat kan er misgaan!

    Toch een heel deel vind ik.
    Ik vergelijk hem teveel met de eerste verfilming, welke ik fantastisch vond.
    Gene Wilder vond ik ongelofelijk als Willie Wonka, heel geloofwaardig. Wat ik van Depp niet kan zeggen. Die staat daar wat weird te doen, maar nooit geloof ik dat alles uit zijn brein komt. Ook is de eerste verfilming als geheel veel vloeiender en logischer. Hier wordt er wel wat van de hak op de tak gesprongen. De nieuwe Charlie doet me ook niet zoveel meeleven als Ostrum. Ik voel me eigenlijk nooit 'verbonden' met de film. De enigste scene die het origineel een beetje doet verbleken is in de tv-kamer. En de verwijzingen naar andere films en scene's is wel leuk gevonden en soms heel grappig (op een Burton manier). Maar meer dan dat is het niet. Ik krijg weinig echte emotie van het Depp personage. Het enige dat de film voor mij nog overeind houdt is het andere einde. Maar dat is nu ook niet van een denderende kwaliteit.
    Naar het schijnt zijn er niet zo heel veel mensen fan van de eerste film, maar ik dus wel. En daar zal het 'probleem' wel liggen zeker, de lat zal bij mij te hoog liggen. En zeker omdat het een Burton-Depp vehikel is.
    Maar de algemene geloofwaardigheid is er dus niet. De vele kleuren en filmische spelingen verbleken bij de fletsheid van het geheel.
    Ik klink misschien wat harder dan ik in werkelijkheid wil zijn, maar ik kan er dan ook niet zo heel euforisch over doen.
    Het is veel te lang geleden dat ik het boek heb gelezen en kan dus niet zeggen of er veel uit is weggelaten in deze film. Maar tegenover de eerste film wel in ieder geval, daar zitten zoveel meer mooie, leuke en geschifte scene's in. En toch geloof je elk moment, dankzij Gene Wilder.
    Sorry geen pluimen voor dit nieuw probeersel, maar des te meer voor het 'origineel'.
    Dit klinkt inderdaad alsof je de Wilder film op een extreem hoog voetstuk hebt gezet. Vergeet niet dat die film ook minpunten had, bijvoorbeeld de moraal waar Dahl niets van moest weten. In het boek gaat het alleen om de doldwaze reis van het verhaal, niet dat kinderen aan het einde iets geleerd hebben.

    Wat dat betreft vind ik Burton's versie subliem. Hij vult de kale plekjes in de dialogen goed in waardoor het verhaal uit het boek beter doorvloeit en voegt een verklarend subplot toe. Het moge duidelijk zijn dat de Burton versie het meest trouw is aan het boek.

  23. #298
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrownB
    Het moge duidelijk zijn dat de Burton versie het meest trouw is aan het boek.
    Het is echt te lang geleden dat ik het boek heb gelezen, misschien wel 15 jaar.
    Maar in mijn gedachten is het boek altijd als iets moois blijven bestaan, in ieder geval mooier dan de nieuwe film. Maar dat is dus eerder een gevoelskwestie dan iets anders.
    Het vervolgboek (Sjakie en de grote glazen lift als ik me niet vergis?) vond ik te bizar om echt goed te zijn. Ik kan me herinneren dat ik verschillende keren het boek heb neergelegd omdat het me niet boeide. En in die tijd las ik die boeken meestal in 1 ruk uit.

    Het grootste struikelblok voor mij blijft dat ik niet kan meeleven met de personage's. Zowel Sjakie als Wonka hebben iets oppervlakkigs. En dat komt in mijn geval denk ik omdat ik niet Wonka zie, maar een opgemaakte Depp. Het grijpt je niet echt vast.
    De wereld die ze scheppen is mooi, kleurrijk, fantastisch. Maar het komt over alsof je naar een glasraam kijkt. Het licht schijnt er even over en alles licht op. Maar als het licht weg is, dan blijf je met een plat stuk glas zitten. En dat terwijl vooral Wilder iets tastbaars, een stuk werkelijkheid, gaf aan Willie Wonka.
    Op verschillende momenten werd een aanzet gegeven tot een mooie scene, maar het werd in mijn oordeel nooit echt afgemaakt. Ik bleef altijd op mijn honger zitten.

  24. #299

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded
    De enigste scene die het origineel een beetje doet verbleken is in de tv-kamer.
    Errr en de notenkamer met al die eekhoorns dan?
    In die eerste film zaten we daar te kijken naar 1 of andere gare weegschaal dat nergens op sloeg.

  25. #300

    Standaard

    Ik heb deze ook liggen op dvd, moet hem alleen nog kijken. Maar ben zeer benieuwd aangezien ik het boek maar een keer of 12 heb gelezen vroeger

    Jeugdsentimenteel.
    Ik zoek alles van Stanley Kubrick..!! Misschien iemand wat te ruil of te koop?
    PM is welkom

Pagina 12 van 13 EersteEerste ... 28910111213 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •