Pagina 1 van 13 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 304 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Charlie and the Chocolate Factory

    Naast de orginele verfilming met een weergaloze Gene Wilder als Willy Wonka staat er nu een remake op poten met niemand anders dan Johnny Depp die de rol van Willy Wonka gaat doen. Ben benieuwd wat het gaat worden en of Depp de prestatie van Wilder kan overtreffen. Na het zien van Pirates of the Caribbean heb ik daar wel vertrouwen in.

    Het boek van Roald Dahl was als klein kind één van mijn favoriete boeken, zo vaak gelezen. Ik vond de film vooral goed door Gene Wilder, maar verder tegenvallen en waar ik helemaal niet van houd is het zingen in een film (muv The Blues Brothers dan).

    http://us.imdb.com/title/tt0367594/
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  2. #2

    Standaard

    Laten we ook niet vergeten dat Tim Burton de regie voor zijn rekening neemt, toch ook geen kleine naam.

    Ik moet het nog maar zien, ik heb iets tegen remakes.

  3. #3
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    Dit is absoluut KILO UNIFORM TANGO, dat ze eens kappen met die zinloze remakes. De versie met Gene Wilder is wilder dan Burton zelfs kan verzinnen.
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  4. #4

    Standaard

    Tegenwoordig valt het iets meer mee met remakes (bv. The Italian job, Ocean's eleven), maar het is jammer dat hier makkelijk naar gegrepen wordt terwijl er vast nog veel verfrissende scripts liggen te wachten om verfilmd te worden.

    Gelukkig zijn het Tim Burton en Johnny Depp en daar twijfel ik niet aan dat die een geweldig mooie film van gaan maken.
    Aanschouw ook de andere Tim-Johnny combo's:
    Edward Scissorhands
    Ed Wood
    Sleepy Hollow
    Keep you damn filthy bones outta my mouth.

  5. #5

    Standaard

    Ik heb het normaal ook niet zo met die remakes. Maar aangezien deze film vooral om de sfeer gaat en Burton juist zo goed is in het creëeren van een bepaalde sfeer, moet ik eigenlijk zeggen dat ik er wel vertrouwen in heb.

    Ik had het trouwens ook niet erg gevonden als Christoper Walken de rol van Willy Wonka had gespeeld

  6. #6

    Standaard

    Inmiddels is het filmen begonnen. Is toch wel een aardige cast die er aan meedoet. Samen met Burton's regietalent ben ik benieuwd wat het gaat worden.

    http://movies.themovieinsider.com/?mid=738
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  7. #7

    Standaard

    Dit is helemaal geen remake. Het is een Tim Burton verfilming van het boek.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrownB
    Dit is helemaal geen remake. Het is een Tim Burton verfilming van het boek.
    Idd.

    Een foto van de filmposter:



    Heb zin in deze film 8)

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrownB
    Dit is helemaal geen remake. Het is een Tim Burton verfilming van het boek.
    Je kan noemen hoe je het wil. Het verhaal is iig al eens op celluloid gezet.

    Neemt niet weg dat Burton er iets mooi van gaat maken, ik hoop iig dat er niet zoals de eerste film veel in gezongen gaat worden.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrownB
    Dit is helemaal geen remake. Het is een Tim Burton verfilming van het boek.
    Je kan noemen hoe je het wil. Het verhaal is iig al eens op celluloid gezet.

    Neemt niet weg dat Burton er iets mooi van gaat maken, ik hoop iig dat er niet zoals de eerste film veel in gezongen gaat worden.
    Ik denk ook niet dat dat zal gebeuren, volgens mij gaat Tim Burton hier een veel trouwere verfilming op het witte doek toveren dan die oudere film.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrownB
    Dit is helemaal geen remake. Het is een Tim Burton verfilming van het boek.
    Je kan noemen hoe je het wil. Het verhaal is iig al eens op celluloid gezet.

    Neemt niet weg dat Burton er iets mooi van gaat maken, ik hoop iig dat er niet zoals de eerste film veel in gezongen gaat worden.
    Ik vind de songs in het origineel erg geslaagd... of ze daarom in deze verfilming ook moeten is een ander verhaal.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door netfox
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrownB
    Dit is helemaal geen remake. Het is een Tim Burton verfilming van het boek.
    Je kan noemen hoe je het wil. Het verhaal is iig al eens op celluloid gezet.

    Neemt niet weg dat Burton er iets mooi van gaat maken, ik hoop iig dat er niet zoals de eerste film veel in gezongen gaat worden.
    Ik vind de songs in het origineel erg geslaagd... of ze daarom in deze verfilming ook moeten is een ander verhaal.
    Ik hoop het niet. Ik houd gewoon niet van liedjes in een film. Blues Brothers is de enige uitzondering
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  13. #13

    Standaard

    Ik had begrepen dat Dahl nooit helemaal tevreden was met de (1e) verfilming, vandaar dat ze dit project hebben gestart.
    Gezien ik toch wel een grote Burton fan begin te worden ,kijk ik hier ontzettend nar uit!!!!
    "Ik mag er dan uitzien als een eikel, ik ben het niet!!!"

  14. #14

    Standaard

    Ik heb een groot voorliefde voor Burton films. Zijn sfeer, zijn settings, de ultieme combinatie met Danny Elfman muziek en wanneer Burton samenwerkt met Depp is het feest compleet. Misschien is het wel wat om Burton aan een Harry Potter film te zetten. De magie die hij in zijn films heeft zitten, zoals de scene uit Edward Scissorhands: Ice Dance, is misschien wel wat voor een Harry Potter film.

  15. #15

    Standaard

    Hmm, vond de oude wel leuk, behalve dat zingen. Maar Burton en Depp?? Dan zal de film waarschijnlijk iets meer een 'spooky' tintje krijgen...

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door markprijs
    Hmm, vond de oude wel leuk, behalve dat zingen. Maar Burton en Depp?? Dan zal de film waarschijnlijk iets meer een 'spooky' tintje krijgen...
    Hoezo dat? Heb je Big Fish niet gezien? Daar viel het toch wel mee?

    Burton is juist erg goed in dit soort sprookjesverhalen met een duistere kant te verfilmen. En inderdaad, ik denk dat hij (gezien HP3) erg geschikt zou zijn voor een Harry Potter film.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrownB
    Hoezo dat? Heb je Big Fish niet gezien? Daar viel het toch wel mee?

    Burton is juist erg goed in dit soort sprookjesverhalen met een duistere kant te verfilmen. En inderdaad, ik denk dat hij (gezien HP3) erg geschikt zou zijn voor een Harry Potter film.
    Big Fish heb ik idd niet gezien, maar wat ik bedoelde is dat van de Burton-films die ik gezien heb, de meeste wel een spooky, of duister zoals jij het noemt, kant hebben. De film zal waarschijnlijk niet zo irritant vrolijk is de voorganger worden, althans dat hoop ik.
    "Damn worms never cut you any slack!" Earl Basset (Fred Ward) in Tremors

  18. #18

    Standaard

    Dit lees ik net op IMDB bij Trivia:

    A camera lens worth $540,000, wasn't properly secured when trying to get a shot of a vat of chocolate. As a result, the camera fell into the vat which destroyed it.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door xandernijsten
    Dit lees ik net op IMDB bij Trivia:

    A camera lens worth $540,000, wasn't properly secured when trying to get a shot of a vat of chocolate. As a result, the camera fell into the vat which destroyed it.
    Damn das een duur foutje...
    "Damn worms never cut you any slack!" Earl Basset (Fred Ward) in Tremors

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door xandernijsten
    Dit lees ik net op IMDB bij Trivia:

    A camera lens worth $540,000, wasn't properly secured when trying to get a shot of a vat of chocolate. As a result, the camera fell into the vat which destroyed it.
    OOPS

    Ik heb overigens pas Big Fish gezien en heb daarmee gezien dat Burton dit genre zeker wel aankan.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  21. #21

    Standaard

    gister ook big fish gezien en nu ben ik wel heel benieuwd naar dit project! ik ga me ook maar eens wagen aan eerdere films van hem zoals Edward Scissorhands

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    gister ook big fish gezien en nu ben ik wel heel benieuwd naar dit project! ik ga me ook maar eens wagen aan eerdere films van hem zoals Edward Scissorhands
    Zeker doen. Edward Scissorhands is mijn favoriete Tim Burton film samen met Ed Wood (moeilijk te zeggen welke ik beter vind, aangezien Ed Wood toch een net iets andere film is).

  23. #23
    Super Member
    Registratie datum
    May 2004
    Woonplaats
    Backalley in Sin City

    Standaard

    Dahl is mijn favorite auteur
    The chocolate factory één van mijn favoriete boeken
    Tim Burton één van mijn fav regisseurs
    Johnny Depp één van mijn fav acteurs

    dit kan niet misgaan
    Top 20
    Laatst gezien:Jackass: The Movie 3*/5

  24. #24

    Standaard

    Na Big Fish volg ik Burton op de voet 8)


  25. #25

    Standaard

    Die poster ziet er echt goed uit. Ik denk dat Tim Burton (mijn favo director) dé man is voor deze film en een perfecte "mengelmoes" kan maken van Dahl's humor met zijn eigen gothische stijl. En dan Depp, ik hoef denk ik niet veel te zeggen over de combi Depp/Burton Ik geloof er overigens heilig in dat Burton Dahl trouw zal blijven!

    Ik tel de dagen af...

    Ik kwam op de IMDb nog een post tegen van een meisje dat meedoet aan de film;

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Meisje dat meedoet aan de film
    A few weeks ago i received a call saying i had a part in Charlie and the Chocolate Factory as an extra. I don't start filming until 1st September but today i had my costume fitted for the crowd scene...all i can say is this movie is a typical, very abstract Tim Burton-type film. Im a female child/teenager in the crowd scene outside the factory and my costume is a 60's green dress & green beret! The opening of the Chocolate factory is set on halloween and some of the other child extras wear outrageous dressing up outfits (witch's hats 3ft tall / pumkin dresses) ...you get the picture.
    I was also lucky enough to get a glimpse of the Mike Teevee white room scene where he is shrunk...it looks very much like the gene wilder version, except bigger and better. Standing in the middle of the room was none other than Tim Burton himself looking very stressed and holding a walkie-talkie. i wasnt allowed to linger there long as they were filming but i cant wait until my first day filming, its gona be wicked!! hope u lyk the "inside" info! ill update soon. if u hav any questions feel free!

Pagina 1 van 13 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •