Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 57 worden weergegeven.

Discussie: Elephant

  1. #1

    Standaard Elephant

    * elephant

    * trailer: http://www.apple.com/trailers/newline/elephant/



    IFP Spirit Award Nominations:
    Best Director - Gus Van Sant
    Best Cinematography - Harris Savides

    * website: http://www.elephantmovie.com/

    Een zeer mooie film door Gus van Sant. Heb em al gezien maar hij komt pas in feb. 2004 in de nederlandse bioscoop.
    Ik denk dat 'zulk' soort films niet echt bekend zijn bij het groot publiek, vandaar dat ik hier een topicje over open.
    Wat denken jullie ervan?

    Zijn er meer 'zulk' soort films die jullie me zouden aanraden?
    - 2advanced den -

  2. #2

    Standaard

    Ik zit er al een tijdje op te wachten, hij gaat deze maand al draaien in het filmfestival Rotterdam. Waar je kan genieten meer van 'zulk' soort films zoals Zatoichi en Lost in Translation. 17 januari wordt het complete programma bekendgemaakt, uitsluitend 'zulk' soort films kan ik je nu al garanderen. :wink:

    Maar als je niet kan wachten zou ik ieder geval even naar In America gaan of Goodbye Lenin nu ze nog draaien.

  3. #3

    Standaard

    Lijkt me een bijzonder mooie film, is die trouwens al uit op DVD op regio 1?

  4. #4

    Standaard

    Op IMDB een 7,6 op dit moment alleen wordt de film bij de User Comment volledig afgekraakt.

    http://www.imdb.com/title/tt0363589/
    Four-Star Trader (236)

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Caledonians
    Op IMDB een 7,6 op dit moment alleen wordt de film bij de User Comment volledig afgekraakt.

    http://www.imdb.com/title/tt0363589/
    Veelal Amerikanen, die schijnen niet zo goed tegen kritiek te kunnen. En In Elephant komen de amerikanen er wederom niet al te best vanaf. Heerlijke film. :wink:

  6. #6

    Standaard

    zeker een film om een keer te huren lijkt me heel interessant om te zien

    GrtZ

  7. #7

    Standaard

    wow, heb net de trailer zitten te bekijken op imdb.com en die vond ik al spannend. je weet wat er gaat gebeuren natuurlijk, maar schijnbaar wordt de spanning echt geweldig opgebouwd.

    Gus maakt weer gebruik van aparte camera- en filmtechnieken. ja...deze mag ik wel denk ik

    hier te pre-orderen, maar ik wacht nog even tot ie bij andere winkels verkrijgbaar is!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    wow, heb net de trailer zitten te bekijken op imdb.com en die vond ik al spannend. je weet wat er gaat gebeuren natuurlijk......



    [spoiler:06f6a4aa08]Dat gebeurt dus precies nìet in de film... :wink: [/spoiler:06f6a4aa08]

  9. #9

    Standaard

    [spoiler:2aa768eaa0]niet joh?? dan heb ik dat niet goed begrepen [/spoiler:2aa768eaa0]

    heb jij m al gezien? zo ja, wat vond je er van?

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    [spoiler:f2417e0c33]niet joh?? dan heb ik dat niet goed begrepen [/spoiler:f2417e0c33]

    heb jij m al gezien? zo ja, wat vond je er van?
    Ik heb hem idd al gezien op IFFR. Ik vond het zelf een hele goeie film. Interessant eraan was dat de nadruk licht op [spoiler:f2417e0c33]de voorgeschiedenis en dus niet zozeer op de gebeurtenis zelf" Daarom zei ik dus dat je misschien wel aangenaam verrast zal worden. Misschien overdreef ik een beetje in mijn eerdere post. Want je weet idd natuurlijk waar het naartoe gaat. En juist daarom zit je al op scherp. Je weet wat die studenten gaan meemaken. Wat een heerlijk ongemakkelijk gevoel geeft als kijker. De spanning wordt inderdaad magistraal opgebouwd. En je houd er echt een heerlijk zuur "onderbuikgevoel" aan over[/spoiler:f2417e0c33] :wink:

  11. #11

    Standaard

    De film is boeiend doordat je weet dat de grote happening aan zit te komen, maar je weet niet welke van de personen die belicht worden het zullen overleven.
    Een film die ook lekker onthaast, maar waarvan
    [spoiler:1635cefa66]het einde vrij abrupt is (bij ons werd zelfs de aftiteling niet eens meer afgedraaid). Een complete uitleg verwacht ik niet, maar toch hield ik hierdoor een onbevredigend gevoel aan over . [/spoiler:1635cefa66]
    Keep you damn filthy bones outta my mouth.

  12. #12

    Standaard

    hmm, bou van alternatieve films en ben zelf een filmstudent, maar de ellenlange travels die de personen volgen( ik weet dat ze dienen om op te bouwen), houden gewoon geen steek, ze worden na 2 maal wel vrij saai.
    En ze nemen dan meer dan de helft van de tijd in.
    Ben erz eker van dat hij hier opvulling in gedachten had.

    MP

  13. #13

    Standaard

    Wat een prachtige film... in het begin een beetje wennen aan de film style en de acterende scholieren, maar daarna is het een film die je pakt bij je strot.
    Mooie lange shots en het pennen van de camera tussen de scholieren is goed uitgevoerd. De piano-scène is één van de mooiste en ontroerenste scène van de film. Ook het shot van de donkere wolken die opkomen... prachtig!

    Dit meesterwerkje (??) moet je zien!

    4,5 * Kippevel!

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MaimProblem
    ..
    Ben erz eker van dat hij hier opvulling in gedachten had.

    MP
    ik weet niet of je dat zo makkelijk kan stellen. Zeker niet bij een filmmaker als van Sant. Kenmerkend aan zijn films is misschien wel het extreem doorvoeren van het experiment met tempo en timing. "Gerry" was daar ook een goed voorbeeld van bijvoorbeeld. Daarom is het wel een beetje makkelijk om het meteen af te schuiven op "opvulling" ook als hij naar jou mening de plank een beetje misslaat. Wat je natuurlijk wel mag vinden.. :wink:

  15. #15
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Ik vond de film erg aangrijpend, gezien het feit dat het bij jouw in de buurt ook kan gebeuren en dat jezelf/ je kinderen er ook makkelijk bij betrokken kunnen raken. Na deze film gezien te hebben hield ik er een vreemd gevoel aan over. Ik vond hem een beetje misselijk makend, omdat je gewoon kei- maar dan ook kei-hard met je neus op de feiten gedrukt wordt. Maar toch ondanks dit gevoel wat deze film me meebracht, vond ik het een erg goede film. een beetje sloom gefilmd vond ik. en kwam amateuristisch over (.. misschien is dat ook de charme van deze film..)

    Desondanks krijgt deze film van mij een dikke out of

  16. #16

    Standaard

    Heb net ff Für Elise 'uit de kast' gehaald. Je beleeft de film meteen weer opnieuw...

  17. #17

    Standaard

    Ik denk dat Gus van Sant met deze film wel erg dichtbij de werkelijkheid is gekomen, vandaar ook de vele kritieken. Een film met een impact die je maar zelden tegenkomt.


  18. #18

    Standaard

    Al een tijdje terug gezien maar heeft een dusdanige indruk op me gemaakt dat ik hem echt niet kan vergeten.
    Vind de film erg sterk, de extra's zijn ook boeiend.
    *For love some WiLL search the ends of the world..to possess the objects of their desire some even KiLL*
    Mijn collectie

  19. #19

    Standaard

    Hele strakke film, ga ik dus zeker aanschaffen op dvd.

    Wat heeft de titel eigenlijk met de film te maken? Het is al een tijdje geleden dat ik hem gezien heb dus het kan zijn dat de film hier uitleg over geeft (ik weet het iig niet).
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  20. #20

    Standaard

    Van Sant admired a the British filmmaker Alan Clarke, that did a movie also called Elephant from 1989. He titled his film after the mordant saying about a problem that is as easy to ignore as an elephant in the livingroom. Van Sant decided to title his film after Clarke's work. So the movie is about a problem that can't be ignored, maybe not in the beginning, but it grows...

  21. #21

    Standaard

    Die film staat ook als extra op de dvd dacht ik.
    *For love some WiLL search the ends of the world..to possess the objects of their desire some even KiLL*
    Mijn collectie

  22. #22

    Standaard

    Op de Nederlandse disc?

    Ik heb nu alleen nog de UK versie en daar staat ie niet op.

  23. #23

    Standaard

    Najah op de NL rental iig staat een tweede film ja :wink:
    *For love some WiLL search the ends of the world..to possess the objects of their desire some even KiLL*
    Mijn collectie

  24. #24

    Standaard

    Dan moet ik de NL dvd ook maar eens gaan halen

  25. #25

    Standaard

    Zelf vond ik dat ik erg moest wennen aan het slome eerste half uur.

    Einde maakte alles goed.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •