Pagina 1 van 12 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 288 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Engste filmscène aller tijden

    Een tijdje terug heeft de Britse tv-zender Channel 4 een peiling gehouden onder haar kijkers over wat nu de engste filmscène aller tijden is. Daaruit is als engste uit de bus gekomen de befaamde bijlscène uit The Shining met de daarbij beroemde filmquote "Here's Johhny!". Nou ben ik benieuwd wat jullie engste filmscène aller tijden is; als hier al een topic over bestaat, sorry dan, plaats hier dan in elk geval die link.

  2. #2
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    Ik weet niet hoe de film heet maar er gaat ene Katja Schuurman uit de kleren, nog nooit zoveel vlees op sterk water gezien. En als ze lacht, s**t zelfs die Clown uit IT van Stephen King bezorgt mij niet zoveel kippevel.
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  3. #3
    rveldhuizen
    Guest

    Standaard

    Wat is eng... De bedoelde scene is verre van eng, dwz noch qua suspense, noch qua schrikeffect. Volgens mij is een schokeffect in een film enger, zij het veel korter (bv. het korte shot ondersteund met muziek in The Ring (US versie) op het eerste dode meisje...)...

  4. #4

    Standaard

    Ben ik mee eens, een enge scène moet mij in ieder geval kippevel kunnen bezorgen en dat heb ik idd niet met die scène uit The Shining. Persoonlijk vond ik dat The Others wel een paar van die scènes bevat.

  5. #5

    Standaard

    De scene met de badkuip in What Lies Beneath is voor mij wel een scene waar ik water van in m'n handen krijg...
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  6. #6

    Standaard Re: Engste filmscène aller tijden

    Citaat Oorspronkelijk gepost door B.O.B.B.Y.
    Een tijdje terug heeft de Britse tv-zender Channel 4 een peiling gehouden onder haar kijkers over wat nu de engste filmscène aller tijden is. Daaruit is als engste uit de bus gekomen de befaamde bijlscène uit The Shining met de daarbij beroemde filmquote "Here's Johhny!"
    Ik moet altijd lachen als ik Jack die befaamde woorden hoor uitspreken, kan er ook niets aan doen Maar verder heeft die film tot de uitbarsting van Jack een onaangename dreigende sfeer die zich niet beperkt tot één scène.

    Maar de definitie "eng" is inderdaad nogal breed. Schrikeffecten, spanningsmomenten of goor uitziende scène's. Zeg het maar.

    Psycho; de douchegordijnscène
    Predator; de scène waar de Predator zoekt naar Dutch (Schwarzenegger).
    Jaws; als ze in het pikdonker opeens aangevallen worden in hun te kleine houten bootje.
    Alien; waar Kane (John Hurt) voor het eerst de eieren nadert.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  7. #7

    Standaard

    Uit the shining vind ik het ritje op de driewieler persoonlijk enger. Verder zijn er nog wel wat scenes in die film die me een een angstig gevoel geven. De bijl scene hoort daar niet bij. Heel vreemd dat deze wordt gekozen. Net als bij psycho (psycho 2 vind ik trouwens ook top) vind ik de douche scene, de grote schrikscene, niet zo bijzonder het zijn meer de scenes in het huis die ik eng vind (zo'n haloween gevoel krijg je dan, Ga dat huis nou niet in stom mens! :wink: ).

    Ondanks dat ik IT voor de zoveelste keer kijken absoluut niet meer kon waarderen was de eerste scene toch prachtig. De scene waar het kleine meisje de kop van it (geweldig gespeelt door tim curry) voor het eerst door het draaiende wasrek ziet is echt angstaanjagend.
    All the animals come out at night
    Robert de Niro | Taxi Driver

    My precious dvd collectie|Top20

  8. #8

    Standaard

    Ikzelf vond The Blair Witch Project qua sfeer heel erg eng.
    Met name die scene waarin ze die kinderstemmetjes 's nachts om hun tent horen lachen enzo.
    Door het camerawerk en de algehele beknellende sfeer vind ik dit wel zo'n beetje de engste scene, zeker van de laatste pakweg 10/15 jaar.

  9. #9

    Standaard

    In Dawn of the Dead de scene waarbij de lijn "When there is no more room in hell, the dead will walk the earth" wordt uitgesproken, in de verte hoor je de zombies kreunen en slaan tegen de deuren. Kippenvel...
    "When a forest grows too wild, a purging fire is inevitable and natural." | DVD's te koop | My Collection | WhatIWatch

  10. #10

    Standaard

    De enige scene waar ik destijds echt enorm van ben geschrokken, en dus ook eng was, was een scene uit Candyman 1, waar de Candyman erg onverwacht met z'n haak door een spiegel heen komt, terwijl iemand voor de spiegel 3x Candyman roept

    Was destijds ook nog maar 11 ofzo hoor

  11. #11

    Standaard

    Toen ik klein was vond ik Raptor scene in de keuken, uit Jurassic Park 1, altijd doodeng

  12. #12

    Standaard

    De volgende scene uit The Exorcist. er gebeurt niks, geen geluid nog enige aktie.
    Gewoon Linda Blair (als Regan, possessed/bezeten door Pazuzu, 'Lord Of The Flies') die naar jouw kijkt als kijker van de film.

    Moet ik er bij zeggen, dat wanneer je 100 horror liefhebbers bij elkaar zet je er 100 verschillende antwoorden krijgt.
    Het blijft allemaal subjectief.

    Dit is overigens de lijst: http://retrocrush.com/scary/ Waar ik het dus niet mee eens ben :wink:



  13. #13

    Standaard Re: Engste filmscène aller tijden

    Citaat Oorspronkelijk gepost door B.O.B.B.Y.
    Een tijdje terug heeft de Britse tv-zender Channel 4 een peiling gehouden onder haar kijkers over wat nu de engste filmscène aller tijden is. Daaruit is als engste uit de bus gekomen de befaamde bijlscène uit The Shining met de daarbij beroemde filmquote "Here's Johhny!". Nou ben ik benieuwd wat jullie engste filmscène aller tijden is; als hier al een topic over bestaat, sorry dan, plaats hier dan in elk geval die link.
    Hmm, blijkbaar ben ik weer even te snel en de verkeerde lijst te pakken.
    Zie de nummer 1.
    Dat heb je wanneeer je uit de kroeg waggelt om +/- 03:15

  14. #14

  15. #15

    Standaard

    Van mij had IT er wel ingemogen, op de plaats van Sneeuwwitje ofzo, die er wonderbaarlijk genoeg WEL in staat.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  16. #16

    Standaard

    Eerste meisje die dood gaat in The Ring.
    en een paar stukjes uit de film The Shining o.a. het stukje met die jongen op zijn 3-wieler.
    Freaky!!
    Stuntman Mike : "Fair lady, your chariots await!"
    Death Proof

  17. #17

    Standaard

    Ik vind de scene in The Shining ijzersterk maar niet eng. Spannend wel maar ook weer niet heel erg. Van alle films die ik heb gezien vind ik dit toch wel het ......



    Nog steeds krijg ik hier rillingen van.

  18. #18

    Standaard

    Ik vond einde van Audition (van Takashi Miike) best wel eng.
    Durfde toen niet te kijken. Het was geen schrikmoment, maar wel shockerend.

    Wat de Exorcist betreft, het was nogal lachen vond ik.
    Had paar jaar geleden de re-release van die film gezien in de cinema.
    Zaten met 20 man in de zaal, begon opeens iemand te lachen bij bepaalde "enge" scenes. Het creepy sfeertje was toen al verpest bij de eerste lach.
    Na een tijdje lag hele zaal plat bij elke horrorscene. Dat bleef doorgaan tot einde van de film. Tja, als ene lacht dan heb je de neiging om mee te lachen. Nog nooit meegemaakt!
    Best wel een leuke/speciale avond gehad. Was bijna stem kwijt van te luid te lachen.

  19. #19

    Standaard

    M'n favoriete scene is 't zelfde als die van Phil van Tongeren, filmcriticus van o.a. Schokkend Nieuws magazine:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Phil van Tongeren
    Hèt schrikmoment uit THE EXORCIST III (William Peter Blatty, VS 1990). Een lang, statisch shot van een ziekenhuisgang bij avond. Een bewaker verdwijnt en een verpleegster blijft alleen achter. Nadat ze eerst opgelucht heeft vastgesteld dat een verdacht geluid uit een kamer niets te betekenen heeft, keert ze terug naar haar plaats achter de balie. Dan komt ze er weer achter vandaan en loopt een gang in. Achter haar duikt een gesluierde figuur op, met een buitenmodel bottenschaar in de aanslag. Een snelle zoom, een snerpend geluid en Blatty heeft ons waar hij ons hebben wil: tegen het plafond.
    Verder is die suïcidale sprong uit de Japanse horrorfilm Kairo (Pulse) voor eeuwig in m'n netvlies gebrand (zit me nog steeds af te vragen hoe ze dat in godsnaam hebben gedaan...)
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Star_Fresh
    Ik vind de scene in The Shining ijzersterk maar niet eng. Spannend wel maar ook weer niet heel erg. Van alle films die ik heb gezien vind ik dit toch wel het ......



    Nog steeds krijg ik hier rillingen van.
    Ik ook. Voornamelijk door het trap-loop-geluid dat over de surroundspeakers klinkt.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  21. #21

    Standaard

    WHY ARE YOU SITTING IN MY CHAIR ??

    The Eye van de Pang broertjes. Als film maar zo-zo, maar er zit een scene in die zowat de akeligste is die 'k ooit heb gezien. Kippevel. Keigoed geluid ook.

  22. #22

    Standaard

    De scene in Psycho waarin dat meisje de moeder van Norman Bates ontmoet in de kelder :-S Als kind heb ik er weken nachtmerries van gehad.

    Nu is die film trouwens voor eeuwig verknald doordat op de achterkant van de hoes eigenlijk al de clue verteld wordt.

    The Others vond ik ook ongelooflijk creepy. Echt een knappe prestatie als je bekijkt dat alles puur suggestie is.
    there's only one person who's got his work done by friday, and that was robinson crusoë

  23. #23

    Standaard

    Ik zal me beperken tot redelijk recente films... de braakscene in the sixth sense, die ik de eerste keer doodeng vond (en daarna nooit meer), de paardscene op de veerboot in the ring, die niet zozeer eng was, maar wel "doel trof" 8) en daarnaast een stuk of zes momenten waarbij ik me helemaal te pletter schrok in what lies beneath.

    dat beroemde here's johnny moment in the shining kon mij ook zelfs op jonge leeftijd niet echt doen wegkijken, dan was de badkamerscene in die film stukken enger...

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tommycat
    Uit the shining vind ik het ritje op de driewieler persoonlijk enger. Verder zijn er nog wel wat scenes in die film die me een een angstig gevoel geven. De bijl scene hoort daar niet bij. Heel vreemd dat deze wordt gekozen.
    helemaal mee eens. De driewielerrit met de tweeling aan het einde van de gang is veel enger.

  25. #25

    Standaard

    Ik vond veel uit "The Blair Witch Project" erg eng. Maar ik had ook de optimale randvoorwaarden getroffen: film om 0:00u aangezet, alleen thuis... Je kent dat wel. Ik durfde op sommige momenten zelfs niet te kijken.

    Later zag ik de film nog eens, niet alleen en 's middags om 3 uur, en toen vond ik er geen klap aan...

Pagina 1 van 12 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •