Pagina 87 van 87 EersteEerste ... 37778384858687
De resultaten 2.151 tot 2.158 van 2158 worden weergegeven.
  1. #2151

    Standaard

    @crocs: je stuk is echt lastig om te lezen. Heb je het zelf al eens nagelezen?

    Jammer dat je er niet van heb kunnen genieten en dat de film een teleurstelling voor je was. Ik vond Alfred ook niet grappig, maar heb mij ook niet enorm gestoord aan hem.
    Puntjes die je noemt als het begin (wat eigenlijk bij deel 2 hoort, maar je kunt ook zeggen dat de films naadloos in elkaar overgaan ) en de transformatie van Thorin vond ik ook niet goed, maar hebben gelukkig niet de film voor mij verpest.

    Ik begrijp alleen je stukje dat Jackson geen 'filmmaker' is niet helemaal?

  2. #2152

    Standaard

    Ik heb deel 3 overgeslagen, ik wacht op de extended editie..niet vanwege de wisselende recensies maar kwa verwachtingen die ik heb.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  3. #2153

    Standaard

    Heb de film afgelopen vrijdag in IMAX gezien, moet helaas constateren dat het niet de afsluiter was di eh et had moeten zijn...
    Hele mooie plaatjes , maar een verhaal dat (wederom) te lang werd uitgesponnen met overbodige karakters, (te) lange vechtscènes en niet-leuke-humor. Misschien was het beter geweest om twee films van 3 uur te maken i.p.v. dit áfdankertje'. Heb me niet verveeld , maar het is geen film/serie die ik mijn collectie ga opnemen...
    "Ik mag er dan uitzien als een eikel, ik ben het niet!!!"

  4. #2154

    Standaard

    Afgelopen dinsdag eindelijk in de bioscoop gezien:

    The Hobbit: The Battle Of The Five Armies
    Aan al het goede komt een einde dus helaas ook aan de reizen van Peter Jackson door Middle Earth. Gelukkig gaat de reeks niet uit als een nachtkaars en eindigt hij met een bang.
    Een groots opgezette slag tussen de vijf legers uit de titel die bijna 45 minuten duurt. Tijdens deze slag kun je echt de toegevoegde waarde van de high frame rate zien: het is geen vage boel van snel gemonteerde beelden maar een veldslag met zeer duidelijke,heldere beelden. Ondanks dat het snel lopende beeld wel weer even wennen is ziet het prachtig uit. De sets, het grootste deel van de personages (op de extreem irritante Alfrid na), de muziek: allemaal is het weer oud en vertrouwd. De film is dit keer eens niet zo heel lang (125 minuten ongeveer) en het wordt dus niet allemaal onnodig lang gerekt.
    Het einde is mooi maar ook wel wat emotioneel, want op het moment dat het beeld zwart gaat besef je: het is over, er zal geen nieuwe Lord of the Rings/Hobbit film komen...
    We went there and back again, it`s been wonderful.
    Thank you, Mr. Jackson!

    8,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  5. #2155

    Standaard

    Een erg interessante en ook leuk gemaakte retrospective over de Hobbit-films van Lindsay Ellis in drie delen:





    De derde kan ik niet rechstreeks embedden dus dan maar zo: https://www.youtube.com/watch?v=Qi7t_g5QObs

    Het laatste deel gaat trouwens specifiek over een bij ons wat ondergesneeuwd arbeidsconflict aan het begin van de productie, waarbij Warner en de Nieuw Zeelandse overheid op een nogal twijfelachtige manier handjeklap hebben gedaan om allerlei productiemedewerkers ineens rechteloos te maken. Het laat toch wel een beetje een smerige smaak in mijn mond over deze films.

    Ik moet trouwens zeggen dat ik (terugkijkend) de films sowieso wel wat lager inschaal dan toen. De eerste was nog wel goed, maar de 2e en 3e vind ik inmiddels duidelijk minder. In tegenstelling tot de LOTR-films, waar de EE-versies veel toevoegden, zouden de Hobbit-films baat hebben bij het schrappen van veel overbodige (en niet-boek) verhaallijnen. Misschien dat het oorspronkelijke idee om het bij 2 films te houden toch niet zo'n verkeerd idee was.

  6. #2156

    Standaard

    Ik vond deze films onkijkbaar.

    TLOTR trilogie ben ik wel gaan waarderen over de jaren heen, ondanks dat fantasy niet echt mijn ding is, maar deze drie... nee.
    Laatst aangepast door Oakey : 30-11-2018 om 23:44

  7. #2157

    Standaard

    Eén film van drie uur was genoeg geweest. Het boek is ook dunner dan elk van de LotR boeken.

  8. #2158

    Standaard

    Een film (ook al was ie van 3 uur) zou wel erg kort zijn. Maar als je alle verhaallijnen rondom de toegevoegde karakters weg haalt en de rest wat compacter maakt dan kun je het makkelijk bij 2 films laten (misschien van ieder 2,5 uur of zo). Het verhaal van The Hobbit (het boek dan) vind ik eigenlijk beter dan dat van LOTR juist omdat het wat meer een geheel is en minder afzonderlijke verhaallijnen kent. De films waren beter geweest als ze qua verhaal wat dichter bij de kern van het boek gebleven waren.

    Ik moet me eens gaan verdiepen in de fan cuts van deze film.

Pagina 87 van 87 EersteEerste ... 37778384858687

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •