Pagina 81 van 87 EersteEerste ... 3171777879808182838485 ... LaatsteLaatste
De resultaten 2.001 tot 2.025 van 2158 worden weergegeven.
  1. #2001

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    Ik lees veel commentaar over het opgepompte CGI-gehalte en de toeren die Legolas uithaalt en aaneensluitend met als besluit dat deze momenten The Hobbit zouden kraken. Is iedereen de al even straffe stunts uit The Lord of the Rings dan vergeten? Legolas die een schild als skate-board gebruikt, Legolas die circus-toeren uithaalt op gigantische olifanten, ... Ik vond de effecten in die trilogie minstens even aanwezig en zeker niet altijd even overtuigend. Maar niet in die mate dat het enige invloed had op de filmbeleving. Dat is -tot nu toe- niet anders in The Hobbit, althans, zo ervaar ik het.
    Volgens mij is hier en daar ook al opgemerkt dat het in de eerste trilogie in mindere mate ook het geval was, dus vergeten is men het waarschijnlijk niet. Maar hier is het veel uitgebreider en veel nadrukkelijker aanwezig. In de aanloop naar de eerste trilogie liet Jackson zich ontvallen dat het realistisch moest overkomen en dat hij de manier waarop veldslagen in Braveheart te zien waren min of meer als referentiepunt zag. In deze film lijkt het er meer op dat hij te veel naar Spiderman heeft gekeken. Dat jij dat anders ervaart is natuurlijk geen probleem, maar het merendeel van de mensen die die specifieke kritiek hebben geuit zien het anders.

    Overigens is het ook nog eens zo dat Legolas en Tauriel nogal holle karakters zijn in deze film, wat je inlevingsvermogen en betrokkenheid niet ten goede komt. En in wat mindere mate geldt hetzelfde voor het merendeel van de dwergen. Na twee lange films kan ik me bij Thorin en Balin nog iets van een karakter herinneren, maar daarna wordt het toch vooral die dikke, die door James Nesbitt wordt gespeeld en nu door een wel heel erg slecht uitgewerkte romance Kili. In de originele trilogie had je weinig moeite om van elk lid van het gezelschap en van de belangrijkste figuren namen en karakters te onderscheiden, hier zie ik voornamelijk poppetjes over het scherm rennen die nauwelijks uitgewerkt zijn.

    Het is nog wel het aanzien waard door het acteerwerk van een aantal acteurs, door de prachtige vormgeving en omdat het een interessante 'wereld' en mythologie is. Maar het is toch in veel opzichten LOTR-light. Het valt te veel op dat er wel erg veel bij verzonnen is om een betrekkelijk recht-toe-recht-aan-verhaaltje uit te smeren over drie lange films. Of zoals Bilbo het in de allereerste film van de oorspronkelijke trilogie zei: "like... butter scraped over too much bread".
    Laatst aangepast door mark t : 04-01-2014 om 14:37
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  2. #2002

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tyler_Durden Bekijk bericht
    En met name die scene met de tonnen was ongeloofwaardig en volledig 'over the top'.
    Toch even nuanceren dat de scène met de tonnen ook in het boek zat en die vond ik daar wel leuk. De toevoeging van Azog The Defiler en de elfen in de film was er voor mij teveel aan, die rit door het stromende water alleen had al actie genoeg en ik kon soms moeilijk nog uitmaken wat er nu precies gebeurde. Maar spectaculair was het wel. Dat geldt trouwens voor alle CGI-scènes: hoe onnodig je ze als fan ook vind, je kan niet zeggen dat het niet overtuigend overkomt.

    Trouwens vind ik de vlieger over "snel geld binnenrijven" door deze film te stretchen ook niet opgaan. Als ze de scènes met Tauriel geschrapt hadden, en de scenes bij Beorn, Mirkwood Forest en Laketown wat uitrokken dan kwamen ze ook aan deze speelduur en aan hun geld. De motivatie om haar op te voeren is me dus nog steeds onbekend.

    Ik denk trouwens te kunnen zeggen dat enkel de Tolkien-puristen (begrijpelijk) écht over deze dingen vallen.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  3. #2003

    Standaard

    De reden om er Tauriel in te stoppen is simpelweg om er een vrouw in te hebben zoals ze dat bij Arwen ook hebben gedaan.
    Laatst aangepast door Jordy van Buel : 04-01-2014 om 21:36

  4. #2004

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter D Bekijk bericht
    Ik denk trouwens te kunnen zeggen dat enkel de Tolkien-puristen (begrijpelijk) écht over deze dingen vallen.
    Mis. Ik ben bij lange na geen purist -ook al heb ik zowel De Hobbit als In de ban van de Ring meerdere keren gelezen. Het is niet het feit dat de makers er een heleboel aan hebben toegevoegd wat me tegenvalt, maar de matige kwaliteit van die toevoegingen.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  5. #2005

    Standaard

    Akkoord Mark. Mea culpa - ik bedoelde eigenlijk vooral dat de mensen die de boeken niet gelezen hebben de toevoegingen niet zo zullen opvallen, noch dat ze zich er druk over zouden maken.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  6. #2006

    Standaard

    The problems with splitting THE HOBBIT into three films are alleviated—but not solved—by THE DESOLATION OF SMAUG. http://t.co/YKw3hxzp5Q

  7. #2007

    Standaard

    Jackson verandert de titel van de derde film naar "The Battle Of The Five Armies"

    The Hobbit: The Battle of the Five Armies


    Warner 90th AnniversaryAfter rumors circulated earlier this week that plans were underway to officially change the title of the third entry in the Hobbit trilogy, filmmaker Peter Jackson took to his Facebook page to announce the film's new title: The Hobbit: The Battle of the Five Armies.

    Jackson also revealed details about the Extended Edition Blu-ray release of The Desolation of Smaug, which will include 25 minutes of additional scenes when it arrives this November. The Battle of Five Armies is set to open in U.S. theaters on December 17th.

    Jackson's announcement reads as follows:

    Our journey to make The Hobbit Trilogy has been in some ways like Bilbo's own, with hidden paths revealing their secrets to us as we've gone along. There and Back Again felt like the right name for the second of a two film telling of the quest to reclaim Erebor, when Bilbo's arrival there, and departure, were both contained within the second film. But with three movies, it suddenly felt misplaced—after all, Bilbo has already arrived "there" in The Desolation of Smaug.

    When we did the premiere trip late last year, I had a quiet conversation with the studio about the idea of revisiting the title. We decided to keep an open mind until a cut of the film was ready to look at. We reached that point last week, and after viewing the movie, we all agreed there is now one title that feels completely appropriate.

    And so: The Hobbit: The Battle of the Five Armies it is.

    As Professor Tolkien intended, "There and Back Again" encompasses Bilbo's entire adventure, so don't be surprised if you see it used on a future box-set of all three movies.

    Before then however, we have a film to finish, and much to share with you. It's been a nice quiet time for us—Jabez and I happily editing away in a dark cave in Wellington—but those halcyon days are quickly coming to an end. It will soon be time to step into the light. Expect to see and hear much about The Hobbit: The Battle of the Five Armies in the coming months.

    And there's also The Hobbit: The Desolation of Smaug Extended Cut, which we're in the process of finishing, with over 25 minutes of new scenes, all scored with original music composed by Howard Shore.

    It'll be a fun year!
    Bron: http://www.blu-ray.com/news/?id=13816
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  8. #2008

    Standaard

    Ik had al eerder gehoord dat er sprake was van een titelwijziging (o.a. "Into The Fire") maar deze vind ik eigenlijk niet zo fantastisch. Gelukkig gaat het om de inhoud en niet om de titel natuurlijk.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  9. #2009

    Standaard

    Mehh, een beetje een zwaktebod vind ik het; alsof There and Back Again niet avontuurlijk/actievol klonk en ze nu daarom maar voor deze titel hebben gekozen.

  10. #2010

    Standaard

    Ergens deze week schijnt een eerste teaser van film 3 te gaan verschijnen.

  11. #2011

  12. #2012

    Standaard

    Nog 2 nieuwe foto's van de The Battle of the Five Armies:





    Bron: http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=37906

  13. #2013

    Standaard

    Op 3 november van dit jaar komt de Extended Edition van Desolation Of Smaug uit op blu-ray. Wederom als 3D/2D-release (5-disc):
    http://www.blu-ray.com/movies/The-Ho.../94939/#Review

  14. #2014

  15. #2015

    Standaard

    Meh… vind het niet echt interessant uit zien. Eerder teleurstellend.

  16. #2016

    Standaard

    Epic..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  17. #2017

    Standaard

    Ziet veelbelovend uit!
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  18. #2018

    Standaard

    Weinig indrukwekkend, maar maakt weinig uit natuurlijk. Natuurlijk zitten we in de zaal. Goede keuze om 't lied van Pepijn over de beelden heen te plaatsen.

  19. #2019

    Standaard

    Wat een vervelende en nietszeggende trailer. Weer meer van hetzelfde lijkt het. Ben nu wel serieus klaar met die Hobbits.

  20. #2020

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Wat een vervelende en nietszeggende trailer. Weer meer van hetzelfde lijkt het. Ben nu wel serieus klaar met die Hobbits.
    ik deel je mening. Spijtig dat PJ een 2de LOTR met extra kermisattracties wou maken van The Hobbit.

  21. #2021

    Standaard

    Ik was er al klaar mee na de eerste trailer van het eerste deel! Ze lijken een beetje op de automatische piloot te draaien met alles. Special effects zien er ook niet zo denderend uit. Kortom, een duidelijk gevalletje van 'jammer' dit hele Hobbit-spektakel.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Wat een vervelende en nietszeggende trailer. Weer meer van hetzelfde lijkt het. Ben nu wel serieus klaar met die Hobbits.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  22. #2022

    Standaard

    Op opnames van de muziek van Howard Shore zijn begonnen. En de artwork van de standaard CD is bekend gemaakt:



    Een grotere afbeelding is te vinden op de TheOneRing.net.

  23. #2023

    Standaard

    Billy Boyd, Peregrin Took uit The Lord of the Rings-trilogie, schrijft en zingt de titelsong van The Battle of the Five Armies genaamd "The Last Goodbye".

    http://insidemovies.ew.com/2014/10/2...hobit-credits/

  24. #2024

    Standaard

    Het eindgevecht van The Battle of the Five Armies zal 45 minuten duren. Meer info kan je HIER vinden.

  25. #2025
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Aankondiging



    Met een paar nieuwe beelden:

Pagina 81 van 87 EersteEerste ... 3171777879808182838485 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •