Pagina 71 van 87 EersteEerste ... 216167686970717273747581 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.751 tot 1.775 van 2158 worden weergegeven.
  1. #1751

    Standaard

    Deze avond ook de cinema binnengestapt, naar de 3D/48 fps versie. En ik ben zeer voldaan terug buiten gekomen.

    Eerst en vooral, en ik vermoed dat dit een beetje aan mezelf lag, maar ik vond de 48 fps nu niet zo erg opvallen zoals elke reviewer ons wil doen denken. Het beeld is haarscherp ja, maar het was gewoon heel aangenaam kijken. Verder had ik er totaal geen problemen mee.

    Ik was al langer dan vandaag een bewonderaar van Martin Freeman, eigenlijk al sinds zijn rol in The Office (maar ook heel recent in Sherlock) en ben blij te zien hoe ver die man het gebracht heeft: alles, tot in de puntjes, klopte gewoon aan zijn vertolking van Bilbo Baggins. Nu snap ik ook waarom PJ persé hem in de hoofdrol wilde, niet alleen omwille van de frappante gelijkenis met Ian Holm maar omdat Freeman de kunst heeft om héél serieus te zijn wanneer nodig (I am a Baggins of Bag End!) maar je ook met een blik kan doen lachen, zoals in de trollenscène.

    Dat brengt me bij mijn volgende puntje. De 2 uur en 40 minuten vlogen voorbij, en ik kon er mijn vinger niet opleggen waarom ik nooit bij LOTR dat gevoel had. Begrijp me niet verkeerd, ik zou LOTR nog kijken mochten ze 8 uur elk geduurd hebben () maar als ik een van de drie kijk dan "wegen" ze gewoon zwaarder. Toen ik buitenkwam wist ik het: The Hobbit is, mede dankzij de humor, luchtiger, grappiger en kijkt daarom ook sneller. Ik heb het boek niet gelezen, maar deze film heeft eigenlijk niet zo'n donkere toon nodig als LOTR - tenslotte gaat het hier (nog) niet over het ultieme kwaad.

    De nieuwe kennismaking met Gollum was inderdaad één van de hoogtepunten en keek ik misschien wel het meest naar uit. Andy Serkis kan het nog steeds en dankzij de nieuwste technieken is ie realistischer dan ooit. Ik hoop dat PJ nog een reden vind om 'm te doen opdraven in The Desolation of Smaug of There And Back Again.

    Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan, maar om het kort te houden: de film was voor mij méér dan geslaagd. Het vertrouwde lettertype aan het begin, oude bekenden zoals Ian McKellen, Christopher Lee (wat zat die nog goed in de rol van Saruman zeg!) en Cate Blanchett en de herkenbare themes van Howard Shore voerden me meteen terug naar LOTR, maar tegelijk voelt dit aan als iets nieuws om te koesteren.

    En nu maar wachten op December 2013...
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  2. #1752

    Standaard

    Ik ben gisteren in Royal te Heerlen geweest, en het was een geweldige ervaring.

    Over de film zal ik kort zijn, want ik ben geen Tolkien kenner en heb nooit de boeken gelezen. Een prima film, die een trage aanloop heeft, maar vervolgens geen minuut verveelt. Er zijn wel paar scenes die iets rekken, maar voor je weet is de film om. Het is geen LOTR, en die magie ontbreekt ook een beetje. Bilbo wordt prima vertolkt, en ook de andere karakters zijn dik in orde. In het begin vond ik de dwergen een beetje kinderachtig/irritant, maar na een uurtje is dat ook verdwenen. Al met al een zeer onderhoudende film voor jong en oud.

    Dan over de techniek, HFR. De film spatte werkelijk van het doek, gewoon Blu-Ray in de bioscoop. Nog nooit zo'n haarscherp beeld gezien.
    Dit was de beste 3D die ik ooit zag, en dat komt door de HFR. Maar, de 3D vond ik zoals gebruikelijk, ook in deze film weinig tot niets toevoegen. Soms zijn er paar scenes die wel effect hebben in 3D, maar over het algemeen, nee, laat 3D nou maar bij animatiefilms.
    Wel zaten er enkele schoonheidsfoutjes in de film mbt CGI en HFR. Bij scenes die zich in kleine ruimtes afspeelden en snel camerwerk was, zag het zeer onnatuurlijk uit. Verder miste ik wel nog een balans tussen techniek/cgi en HFR. Ik denk dat dat bij de volgende films beter zal zijn.
    In het begin was de HFR even wennen, met name bij scenes met veel (dag)licht. Daar kwam het niet als film over maar meer als studio, en miste je toch een beetje de filmervaring. Maar, na klein uurtje merk je hier niks meer van, en geniet je van de film.
    Ik vond de CGI bij die grote Ork niet zo mooi, leek wel van klei, erg onnatuurlijk. Maar Gollum en de Ork in de grot waren wel zeer goed gedaan! Ook bepaalde dieren in het bos waren realistisch.
    Ik denk wel dat HFR alleen bij 3D tot recht komt. Een film zonder 3D met HFR lijkt wel me te onnatuurlijk. Maar juist door de vele CGI en 3D valt HFR minder op.
    Ik denk dat we nog jaren te gaan hebben voor de techniek echt staat, en deze volledig tot zijn recht komt. Want het ziet soms nog blikkerig en onnatuurlijk uit, en het filmgevoel mis je dan wel.

  3. #1753

    Standaard

    Tsja...gisteren gezien in 3D IMAX, maar ik weet niet zo goed wat er van moet of wil vinden.

    Vond het geen slechte film, en heb me ook niet echt verveeld, soms alleen een beetje geirriteerd misschien aan wat 'foutjes'.

    Had soms ook het idee dat bepaalde scenes wel wat mochten opschieten of korter hadden gekund/gemogen. Grootste voorbeeld hiervan is de introductie van alle dwergen, het bijbehorende eet- en afwas tafereel en de twee snel op elkaar volgende zang-stukken.

    Ook leek de film voor mij zichzelf steeds te herhalen. Iemand voelt narigheid komen. Dwergen zijn koppig. Ze belanden in de narigheid. Er is geen uitweg meer. BAM, Gandalf saves the day. De dwergen hebben zelf volgens mij niets bereikt, behalve zichzelf in de nesten werken en op de laatste second komt Gandalf ze even redden. Dat gebeurde volgens mij maar liefst vier of vijf keer in de film!

    Verder was het natuurlijk weer een prachtige film, mooie sfeer, maar toch...en ik weet dat er een verschil is...was het geen Lord Of The Rings.

    Waarom konden die adelaars ze niet even naar die berg vliegen?
    **** me gently with a chainsaw.

  4. #1754

    Standaard

    Volledig trouw aan het boek dus, verder is het verstandig deze film toch echt als onderdeel van een nieuwe trilogie te zien; dan is de dubbele proloog veel beter te verkroppen en eigenlijk vrij logisch omdat het nodig is deze karakters even te introduceren.

  5. #1755

    Standaard

    De trailer ziet er toch wel heel erg kitsch uit. Alsof je naar een schilderij met van die lampjes zit te kijken. Het ziet er zo cgi uit. Ik ga hem in de bios zien maar ik zie er eerlijk gezegd erg tegen op. Waarom weer zo laaaaang....en uitgesmeerd over drie films?

    De lotr trilogie heb ik 1x thuis gekeken maar ik moet er niet aan denken die films nog een keer op te zetten. Films die leuk zijn voor een keer want ze reiken voor mij te veel richting het kinderlijke.

  6. #1756

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    De trailer ziet er toch wel heel erg kitsch uit. Alsof je naar een schilderij met van die lampjes zit te kijken. Het ziet er zo cgi uit. Ik ga hem in de bios zien maar ik zie er eerlijk gezegd erg tegen op. Waarom weer zo laaaaang....en uitgesmeerd over drie films?

    De lotr trilogie heb ik 1x thuis gekeken maar ik moet er niet aan denken die films nog een keer op te zetten. Films die leuk zijn voor een keer want ze reiken voor mij te veel richting het kinderlijke.
    Ja, die Orcs zagen er erg kinderlijk uit . Ik zou ze in ieder geval nog niet aan mijn oudste kind laten zien, en die is 8.

    Aangezien The Hobbit eigenlijk een boek voor kinderen is (itt LOTR), denk ik dat deze film voor jou een lange zit zal zijn....

  7. #1757

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    De trailer ziet er toch wel heel erg kitsch uit. Alsof je naar een schilderij met van die lampjes zit te kijken. Het ziet er zo cgi uit. Ik ga hem in de bios zien maar ik zie er eerlijk gezegd erg tegen op. Waarom weer zo laaaaang....en uitgesmeerd over drie films?

    De lotr trilogie heb ik 1x thuis gekeken maar ik moet er niet aan denken die films nog een keer op te zetten. Films die leuk zijn voor een keer want ze reiken voor mij te veel richting het kinderlijke.
    Als ik jou was zou ik niet gaan,tjonge wat klaag je.

  8. #1758

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    De trailer ziet er toch wel heel erg kitsch uit. Alsof je naar een schilderij met van die lampjes zit te kijken. Het ziet er zo cgi uit. Ik ga hem in de bios zien maar ik zie er eerlijk gezegd erg tegen op. Waarom weer zo laaaaang....en uitgesmeerd over drie films?

    De lotr trilogie heb ik 1x thuis gekeken maar ik moet er niet aan denken die films nog een keer op te zetten. Films die leuk zijn voor een keer want ze reiken voor mij te veel richting het kinderlijke.
    Waarom ga je dan naar The Hobbit ?

  9. #1759

  10. #1760

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Waarom ga je dan naar The Hobbit ?
    Ik moet.... van mn vrienden....

  11. #1761

    Standaard

    Net geweest. En genoten.

    Als ik al een minpuntje zou kunnen noemen is dat misschien de lengte. Dat had voor mijn gevoel ietsje korter gekund.

    Rustige opbouw. Ik denk dat het een goede keus is geweest om meerdere films te maken van the Hobbit, want het verhaal had tijd om te ademen zeg maar. Er werd niets geforceerd om tempo te maken en je wordt langzaamaan het verhaal ingezogen, net als bij LOTR.
    Haarscherp beeld en voor de verandering is het 3d nu eens goed gebruikt. Geen 3d om het 3d zeg maar, maar het had toegevoegde waarde. Prachtige beelden ook trouwens. Vooral ook als het om landschappen enzo ging. Enkel en alleen al daarom moet je dit zien op een zo groot mogelijk doek. Niet wachten op de BR dus, maar gewoon gaan zien in de bios!

    De film heeft een LOTR-feel natuurlijk, maar ik vond hem toch wat luchtiger. En daardoor kijkt de film ook iets lekkerder weg.
    Ik heb het boek niet gelezen en weet dat er verschillende dingen in de film (of zelfs personages) niet voorkomen in het boek die wel in de film zitten. Wat de film betreft voelt dat nergens geforceerd aan. En dat vind ik een pluspunt.
    de cameo van Frodo in het begin van de film is gewoonweg heel natuurlijk. Het speelt vlak voor het feest in Fellowship. Bilbo is met het boek bezig en Frodo ziet dat. Dan volgt een dialoog mbt het feest met allerlei verwijzingen naar Fellowship en gaat Frodo op weg om Gandalf te verwelkomen. Een mooie verbinding dus tussen Fellowship en (als een soort flashback) the Hobbit.

    Daarbij is de muziek wederom super.
    Peter Jackson has done it again!

  12. #1762

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Ik moet.... van mn vrienden....
    Ehm. Hoezo groepsdruk?
    Als je niet wilt ga je toch niet?

  13. #1763

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Khonnor Bekijk bericht

    Waarom konden die adelaars ze niet even naar die berg vliegen?
    Omdat ze onopvallend naar de berg wilden om daar stiekem 'in te breken'?
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  14. #1764

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Omdat ze onopvallend naar de berg wilden om daar stiekem 'in te breken'?
    Nee, omdat de Adelaren volgens Tolkien te bang waren om over Mirkwood te vliegen richting Erebor en zodoende neergeschoten te worden door de mensen die daar woonden.

  15. #1765

    Standaard

    Gisteravond naar The Hobbit 3D geweest, ik moet me volledig aansluiten bij het commentaar van Pieter D + Tyler Burden. ik vond het een prachtige film en je hebt inderdaad weer de mooie herkenningspunten van LOTR. De prachtige muziek van Howard Shore, de schitterende nieuw zeelandse landschappen. het begin van het verhaal vond ik ook wat langzaam op gang komen, maar als ze eenmaal onderweg zijn, begint ook weer echt het avontuur.
    Het is inderdaad nu weer wachten op december 2013.
    Ik kan alleen geen commentaar geven op de 48frs 3D, ik heb de normale 24frs 3D versie gezien, van wat ik heb gelezen zijn er maar weinig bioscopen in Nederland die beschikking hebben over 48frs 3D.?
    Ik ben een liefhebber van 3D maar the hobbit had voor mij niet echt 3D gehoeven, ik was tevreden geweest met 2D. Ik weet ook niet wat nu echt de reden voor jackson was om voor 3D te kiezen?
    Ik heb de hobbit 1 maal gelezen en ook de LOTR maar ik vind het zelf '' zware boeken " ik stoor me met name aan al het gezang /dichten van elven, dwergen, hobbits.
    Dan heb ik veel minder moeite met de films. ook al duren ze 3,5 uur ze worden voor mij niet zwaar. Ik vond vooral Andy Serkis als Gollum weer fantastisch,
    ook het karakter van Radagast de bruine tovenaar vond ik heel mooi en leuk
    de schitterende special effects , make-up , kostuums en decors, echt prachtig.
    De oude karakters van LOTR's als je deze weer voor het eerst ziet, net of je oude bekenden weer terugziet

    ik weet dat Jackson gebruikt maakt van materiaal uit de appendixen van de boeken maar heeft hij genoeg materiaal om hier nog 2 films van te maken?
    Wordt het dan niet te langdradig?
    Van the Hobbit zou al een extended versie aangekondigd zijn die 20-25 minuten langer duurt?
    Als het werkt, geen probleem, hoop alleen niet dat je straks in 2014 naar een 3 delige hobbit film op blu ray gaat kijken die 9 uur duurt en waar je stukken dan maar fast forward om anders niet in slaap te vallen.
    ik gun Jackson het voordeel v/d twijfel.
    Ik heb wel respect voor hem , hij zou volgend jaar al met Kuifje 2 beginnen?!, dan moet hij The Hobbit 2 afmaken, v/d The Hobbit de extended versie klaar hebben rond november 2013(ervan uitgaand dat hij dezelfde werkwijze en release schedule als bij LOTR, aanhoudt) en het jaar daarop the Hobbit 3, als dat maar geen serieuze burn-out wordt, of Jackson wordt nog magerder dan hij nu al is.

    Voor nu, weer een fantastische film die ik nog wel een 2e en 3e keer in de bios wil zien


  16. #1766

    Standaard

    Gisteren gezien in 48fps en volledig omver geblazen. Even wennen in het begin, maar wat een verschil met de voorgaande 3d films die ik gezien heb. Zo scherp en duidelijk.

    Los dat de film prachtig is en ik zelfs als een deel 4 zie. Geen woorden voor, ik kijk uit naar wederom een erg mooie trilogie als geen ander.

    Volgende week er weer heen. En dan ook nog in 2d bekijken. Ik ben gewoon bang dat ik veel detail mis door 3d en hfr

  17. #1767
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Is Gollum lang/veel te zien in de eerste film?

  18. #1768

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter V Bekijk bericht
    Is Gollum lang/veel te zien in de eerste film?
    Ik denk zeker tien tot vijftien minuten.

  19. #1769
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Dank.

  20. #1770

  21. #1771

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Das best wel een spoiler.....
    Niet echt meer natuurlijk, bijna iedereen heeft the Fellowship of the Ring gezien.

  22. #1772

    Standaard

    Afgelopen vrijdag gezien. Ik vond hem ook erg goed. Deze film ligt natuurlijk wel erg in het verlengde van de LOTR-films, maar ik vind hem eigenlijk veel beter in elkaar zitten dan bijv. Fellowship. Het verhaal loopt erg lekker en de cast doet het erg goed. Verder denk ik dat PJ in 10 jaar tijd ook wel wat heeft bijgeleerd en dat is op het scherm te zien. De spektakelscenes maakten eigenlijk meer indruk op me als die van ieder van de LOTR-films. En dat had niet alleen met de 3D of de CGI te maken: de opbouw en regie zijn ook duidelijk beter.

    Ik had redelijk wat verwachtingen van deze film en die zijn niet teleurgesteld. Dat is best wel knap.

  23. #1773

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    De trailer ziet er toch wel heel erg kitsch uit. Alsof je naar een schilderij met van die lampjes zit te kijken. Het ziet er zo cgi uit.
    Helaas bleek dit werkelijkheid, in mijn beleving dan. Ik ben nog niet onder de indruk. Je gaat er naar een tijdje aan enigszins aan wennen, maar met name bij de actiescenes ziet er nogal nep en houterig uit.

    De film zelf was vermakelijk, maar zoals al vaker aangegeven bij vlagen te langdradig. Enkele scenes zouden drastisch korter kunnen of worden weggelaten. Met name in het eerste deel, in het tweede deel van de tempo loopt het allemaal wel lekker.

    7.9

  24. #1774

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Niet echt meer natuurlijk, bijna iedereen heeft the Fellowship of the Ring gezien.

    Dit ging over The Hobbit denk ik.

  25. #1775

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Dit ging over The Hobbit denk ik.
    Dat snap ik ook; feit is dat als je the Fellowship hebt gezien je ook weet dat Gollum in the Hobbit voorkomt

Pagina 71 van 87 EersteEerste ... 216167686970717273747581 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •