Pagina 68 van 87 EersteEerste ... 185864656667686970717278 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.676 tot 1.700 van 2158 worden weergegeven.
  1. #1676

    Standaard

    Preview van 13 minuten; veel spoilers met nieuwe beelden van zowel film 1 als de andere delen!

    http://www.youtube.com/watch?v=_LOVo...layer_embedded

    Edit: werkende link http://www.youtube.com/watch?v=fC5gk9qFsDE
    Laatst aangepast door Jordy van Buel : 06-12-2012 om 19:40

  2. #1677

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Preview van 13 minuten; veel spoilers met nieuwe beelden van zowel film 1 als de andere delen!

    http://www.youtube.com/watch?v=_LOVo...layer_embedded
    Gaaf deze beelden, ja ben benieuwd zullen ze de verwachtingen waarmaken na Lord of The Rings

  3. #1678

    Standaard

    Wauw! Geweldige beelden nu is wachten nog moeilijker :P

  4. #1679

    Standaard

    De film inmiddels gezien.

    In tegenstelling tot bij LOTR, verfilmt PJ in deze film inderdaad letterlijk alles woord voor woord. Tevens wordt hier aan toegevoegd met uitgebreide flashbacks en een onnodige start met Bilbo en Frodo.

    Maar je bent een kniesoor als dit je tegen staat. De film is niet echt langdradig en de actie is visueel overdonderend. The Hobbit is qua verhaal wat kleiner van opzet, maar dit staat PJ niet in de weg. De proloog is schitterend in beeld gebracht, waarin we al een battle-scene te zien krijgen en dit doet je alleen maar verlangen naar de 'Battle of the Five Armies' in het derde deel.

    Helaas biedt de film weinig nieuws, waardoor er misschien Tolkien-moeheid ontstaat en ik denk dat mensen hierna niet staan te trappelen op film twee, zeker gezien die weer in twee delen is opgesplitst.


    Dat is een zorg voor volgend jaar. Voor nu zeg ik: lekker onderuit zitten en genieten!

  5. #1680

  6. #1681

    Standaard

    En heb je de film in HFR gezien?

  7. #1682

    Standaard

    De 3D was leuk. PJ is wel een regisseur die hiermee om kan gaan. Veel verschillende lagen in zijn beelden. Helaas was het niet in HFR.

  8. #1683

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    En heb je de film in HFR gezien?
    Er zijn behoorlijk wat negatieve reacties op HFR. Het zou het idee dat je naar een film zit te kijken teveel onderuit halen. Het lijkt meer een live TV programma. Voor een fantasy film als The Hobbit lijkt mij dat inderdaad bezwaarlijk.

  9. #1684

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RobW Bekijk bericht
    De 3D was leuk. PJ is wel een regisseur die hiermee om kan gaan. Veel verschillende lagen in zijn beelden. Helaas was het niet in HFR.
    is de 3D techniek verder als Avatar 3D ?

  10. #1685

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door baltar Bekijk bericht
    Er zijn behoorlijk wat negatieve reacties op HFR. Het zou het idee dat je naar een film zit te kijken teveel onderuit halen. Het lijkt meer een live TV programma. Voor een fantasy film als The Hobbit lijkt mij dat inderdaad bezwaarlijk.
    Ik heb er inderdaad al wat over gelezen. Maar het is toch iets wat ik zelf wil beleven....HFR lijkt me iets wat elke filmliefhebber in ieder geval een keer gezien wilt hebben, om zelf een oordeel te geven.

  11. #1686

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door baltar Bekijk bericht
    Er zijn behoorlijk wat negatieve reacties op HFR. Het zou het idee dat je naar een film zit te kijken teveel onderuit halen. Het lijkt meer een live TV programma. Voor een fantasy film als The Hobbit lijkt mij dat inderdaad bezwaarlijk.
    De CGI kan door die weergave zwakker lijken,dat is dan ook jammer.

  12. #1687

    Standaard

    Jongens, kijk eerst zelf, en geef dan een oordeel ......

  13. #1688

    Standaard

    Speciaal voor HFR, hebben zin bij Royal in Heerlen een nieuwe doek moeten hangen, en er is een nieuwe projecter geplaatst (die ook 4K aankan), en een nieuwe 3D systeem (ik meen van RealD):
    ------------------------------------------------------------------------------------------------



    Montage van het ruim 14 meter brede nieuwe doek in Royal. Ook Rivoli krijgt een nieuw doek.






    Op 4 en 5 december zijn de zalen Royal en Rivoli gesloten, zodat de nieuwe doeken
    en projectoren geplaatst kunnen worden. De andere zes zalen zijn uiteraard gewoon open.



    De vier jaar oude digitale projector in de Royal, al deels gedemonteerd,
    maakt plaats voor een nieuwe, meer geavanceerde projector.


    Terwijl met vereende krachten de onderdelen van een projector naar de cabine worden gebracht, komt ook in de Rivoli zaal een nieuw filmdoek te hangen.

  14. #1689

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    een film maak je niet op basis van de dikte van een boek

    1 zin in een boek kun je met 10 minuten verfilmen

    Veel stephen king films zijn gemaakt op basis van een kort verhaal.

    Ik snap niet dat buitenstaanders zo simpel over een film kunnen denken. Dan hebben ze duidelijk de film niet gezien, het boek niet gelezen of überhaupt een poging gedaan om het te begrijpen.
    Ehm, ik weet niet of je het hier tegen mij hebt, maar ik heb LOTR gelezen en de films meerdere keren gezien. De Hobbit heb ik ook gelezen en ik snap nog steeds niet zo goed hoe je daar drie films van kunt (en wilt) maken.

    En wie noem je nou precies buitenstaanders? Iedereen die niet direct meewerkt aan het productieproces is toch een buitenstaander? Of zit jij daar middenin of zo?

    En wat betreft jouw voorbeeld van Stephen King. Die films zijn over het algemeen nou niet bepaald lang. De wat langere films zijn ook gebaseerd op dikke boeken.

    Ik snap heus wel dat de dikte van een boek niet de lengte van een film aangeeft. Maar in dit geval ligt het wel heel erg ver uit elkaar. Dus ik ben zeer benieuwd hoe ze daar drie boeiende films van kunnen maken. Maar goed, ik laat me verrassen.
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  15. #1690

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bas Reuver Bekijk bericht
    De Hobbit heb ik ook gelezen en ik snap nog steeds niet zo goed hoe je daar drie films van kunt (en wilt) maken.
    Voor de zoveelste keer. Jackson verfilmd niet alleen The Hobbit!

    Peter Jackson:
    "the richness of the story of The Hobbit, as well as some of the related material in the appendices of The Lord of the Rings, allows us to tell the full story of the adventures of Bilbo Baggins,"

  16. #1691

    Standaard

    wat ik raar vind in the hobbit er komt iemand in voor die nog niet eens geboren is en de gene die al honderden jaren of al geboren zijn komen er niet in voor.
    Frodo, waarvoor moet frodo er in voor komen???

    (ik heb alleen de LOTR gelezen, dus als het ook zo in het boek staat ja logisch)

  17. #1692

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bas Reuver Bekijk bericht
    Ehm, ik weet niet of je het hier tegen mij hebt, maar ik heb LOTR gelezen en de films meerdere keren gezien.
    Ik had het tegen jou jah, maar je kunt zelfs van 1 regel tekst een film maken van 5 uur. Ligt aan de creativiteit van de regisseur. PJ is best creatief.

    Lees the hobbit eens zou ik zeggen. Dan is dat een belevenis van langer dan 10 uur. De wereld, je eigen fantasie, dat maakt het boek langer dan enkel wat tekst.

  18. #1693

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jdgirl Bekijk bericht
    wat ik raar vind in the hobbit er komt iemand in voor die nog niet eens geboren is en de gene die al honderden jaren of al geboren zijn komen er niet in voor.
    Frodo, waarvoor moet frodo er in voor komen???

    (ik heb alleen de LOTR gelezen, dus als het ook zo in het boek staat ja logisch)
    Ga de film gewoon kijken, dan snap je het.

  19. #1694

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    Ga de film gewoon kijken, dan snap je het.
    ik ga hem ook kijken heb al kaartjes voor de premiere in Amsterdam...

  20. #1695

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bas Reuver Bekijk bericht
    Ehm, ik weet niet of je het hier tegen mij hebt, maar ik heb LOTR gelezen en de films meerdere keren gezien. De Hobbit heb ik ook gelezen en ik snap nog steeds niet zo goed hoe je daar drie films van kunt (en wilt) maken.
    [...]
    Ik snap heus wel dat de dikte van een boek niet de lengte van een film aangeeft. Maar in dit geval ligt het wel heel erg ver uit elkaar. Dus ik ben zeer benieuwd hoe ze daar drie boeiende films van kunnen maken. Maar goed, ik laat me verrassen.
    Zoals eerder gezegd (door iemand anders) wordt ook info uit andere boeken gehaald. Dit lijkt me nie eens een keuze, maar noodzaak.

    In het boek "De Hobbit" zijn meerdere verwijzingen naar 'gebeurtenissen' waarbij niet in detail gegaan wordt.
    De Hobbit (film) moet echter in het kader van LOTR geplaatst worden, omdat de film (in tegenstelling tot het boek) later gemaakt is. Als er een verwijzingen naar een gebeurtenis is die verband heeft met LOTR, is die in het boek niet uitgewerkt en draagt dat een beetje bij aan sfeer en mysterie. Als je dat nu in de film zou doen blijft heel het publiek op zijn honger zitten.
    Hierdoor kan/moet een zin van het boek in de film een hele scene worden. Resultaat is dat je veel meer film gaat krijgen als dat lezen van het boek zou doen uitschijnen.

  21. #1696

    Standaard

    Even een screen plaatsen om de hype te vergroten


    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  22. #1697

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Jongens, kijk eerst zelf, en geef dan een oordeel ......
    Dat zal ik ook zeker gaan doen. Er zijn hier echter heel wat forum leden die enorme verwachtingen hebben van HFR en het kan geen kwaad om dat wat te temperen. Dan kan het alleen maar meevallen

  23. #1698

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bas Reuver Bekijk bericht
    De Hobbit heb ik ook gelezen en ik snap nog steeds niet zo goed hoe je daar drie films van kunt (en wilt) maken.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    Lees the hobbit eens zou ik zeggen. Dan is dat een belevenis van langer dan 10 uur. De wereld, je eigen fantasie, dat maakt het boek langer dan enkel wat tekst.
    Over lezen gesproken .......

  24. #1699

    Standaard

    Het was ook meer een statement.

  25. #1700

    Standaard

    Het was ook maar een grapje hoor Tuinman .

Pagina 68 van 87 EersteEerste ... 185864656667686970717278 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •