Pagina 60 van 87 EersteEerste ... 105056575859606162636470 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.476 tot 1.500 van 2158 worden weergegeven.
  1. #1476

    Standaard

    Ach, het zijn vaak mensen met een iets hoger dan gemiddeld Iq die een film als de Hobbit of LOTR kunnen waarderen en het allerminst langdradig vinden..
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  2. #1477

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Ach, het zijn vaak mensen met een iets hoger dan gemiddeld Iq die een film als de Hobbit of LOTR kunnen waarderen en het allerminst langdradig vinden..
    Het zijn vaak de mensen die het principe van less is more niet zo goed snappen die blindelings alles slikken wat een regisseur ze voorschotelt en dat ook nog kritiekloos briljant vinden.

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik steeds meer bedenkingen krijg bij dit project. De Lord of the Rings-trilogie week af van het boek, maar veelal door het verhaal in te korten. Dat was nog redelijk respectvol gedaan. Maar nu wordt teruggevallen op een heleboel losse verhalen, manuscripten en eigen verzinsels om een betrekkelijk dun boek met een eenvoudig verhaal (zeker in vergelijking met de trilogie) op te rekken naar maarliefst drie verhalen. Ik vond twee al op het randje en daarvan was volgens de berichten tot nog toe al zo'n beetje de helft niet direct op The Hobbit gebaseerd.

    Gezien het toch wel tegenvallende, veel te langdradige King Kong vraag ik me af of Jackson niet misschien wat te verliefd is op z'n eigen werk om in te zien dat het neigt naar het langdradige. Korter is soms gewoon scherper, pittiger, beter. The Hobbit leent zich niet voor negen uur (of meer).
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  3. #1478

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Het zijn vaak de mensen die het principe van less is more niet zo goed snappen die blindelings alles slikken wat een regisseur ze voorschotelt en dat ook nog kritiekloos briljant vinden.

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik steeds meer bedenkingen krijg bij dit project. De Lord of the Rings-trilogie week af van het boek, maar veelal door het verhaal in te korten. Dat was nog redelijk respectvol gedaan. Maar nu wordt teruggevallen op een heleboel losse verhalen, manuscripten en eigen verzinsels om een betrekkelijk dun boek met een eenvoudig verhaal (zeker in vergelijking met de trilogie) op te rekken naar maarliefst drie verhalen. Ik vond twee al op het randje en daarvan was volgens de berichten tot nog toe al zo'n beetje de helft niet direct op The Hobbit gebaseerd.

    Gezien het toch wel tegenvallende, veel te langdradige King Kong vraag ik me af of Jackson niet misschien wat te verliefd is op z'n eigen werk om in te zien dat het neigt naar het langdradige. Korter is soms gewoon scherper, pittiger, beter. The Hobbit leent zich niet voor negen uur (of meer).
    Als je al het nieuws goed leest dan weet je dat deze 3 films niet alleen op de hobbit worden gebasseerd maar ook op een manuscript a 125 blz + stukken uit andere boeken/verhalen. Of te wel 3 films is makkelijk haalbaar met alles wat er gebeurd tussen the hobbit en uiteindelijk LOTR!

  4. #1479

    Standaard

    Gezien ik naar deze films uitkijk ben ik in beginsel ook blij met een film meer. Natuurlijk hoop je dat dit niet ten koste gaat van de kwaliteit, maar daar kunnen we nu met zijn allen alleen maar over gissen. Ik ben het eens met de stelling dat The Hobbit an sich een veel te kort en eenvoudig verhaal is voor drie films, maar niemand weet hoe al het andere materiaal van Tolkien precies verwerkt is. Ik blijf mijn positieve bril ophouden, totdat het tegendeel is bewezen.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  5. #1480

    Standaard

    Ik zie het probleem niet zo van sommigen mensen die de films maar niks vinden. Tja, ga je toch naar een zaal waar wel iets van je gading draait straks? Ik kijk er ook naar uit. Valt het tegen, jammer. Next. Wat maken sommigen zich toch druk om niets. Nog erger vind ik dat ze hun mening willen opdringen aan hen die het wel mooi vinden. Boeiend hoor...vraag dan asiel aan in Cuba of Rusland of zo....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  6. #1481

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theregiment Bekijk bericht
    Als je al het nieuws goed leest dan weet je dat deze 3 films niet alleen op de hobbit worden gebasseerd maar ook op een manuscript a 125 blz + stukken uit andere boeken/verhalen. Of te wel 3 films is makkelijk haalbaar met alles wat er gebeurd tussen the hobbit en uiteindelijk LOTR!
    Als je m'n bericht goed leest dan weet je dat ik dat ook al weet.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  7. #1482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Ik zie het probleem niet zo van sommigen mensen die de films maar niks vinden. Tja, ga je toch naar een zaal waar wel iets van je gading draait straks? Ik kijk er ook naar uit. Valt het tegen, jammer. Next. Wat maken sommigen zich toch druk om niets. Nog erger vind ik dat ze hun mening willen opdringen aan hen die het wel mooi vinden. Boeiend hoor...vraag dan asiel aan in Cuba of Rusland of zo....
    Idem.

    Dat overtuigen is enkel energieverspilling. Geniet van de film met anderen die dat ook doen, en laat degenen die daar niet in delen links liggen.

  8. #1483

    Standaard

    Ehmmm, dan begrijp ik het commentaar op the dark night rises niet, want daar schijnen sommigen flink van in de war te raken...Less is more...food for the brain...
    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Het zijn vaak de mensen die het principe van less is more niet zo goed snappen die blindelings alles slikken wat een regisseur ze voorschotelt en dat ook nog kritiekloos briljant vinden.

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik steeds meer bedenkingen krijg bij dit project. De Lord of the Rings-trilogie week af van het boek, maar veelal door het verhaal in te korten. Dat was nog redelijk respectvol gedaan. Maar nu wordt teruggevallen op een heleboel losse verhalen, manuscripten en eigen verzinsels om een betrekkelijk dun boek met een eenvoudig verhaal (zeker in vergelijking met de trilogie) op te rekken naar maarliefst drie verhalen. Ik vond twee al op het randje en daarvan was volgens de berichten tot nog toe al zo'n beetje de helft niet direct op The Hobbit gebaseerd.

    Gezien het toch wel tegenvallende, veel te langdradige King Kong vraag ik me af of Jackson niet misschien wat te verliefd is op z'n eigen werk om in te zien dat het neigt naar het langdradige. Korter is soms gewoon scherper, pittiger, beter. The Hobbit leent zich niet voor negen uur (of meer).

  9. #1484

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Ehmmm, dan begrijp ik het commentaar op the dark night rises niet, want daar schijnen sommigen flink van in de war te raken...Less is more...food for the brain...
    Dark Knight Rises heeft wat mij betreft heel andere problemen dan wat volgens mij nu met The Hobbit dreigt te gebeuren. In plaats van een goede verfilming van The Hobbit in één stevige film krijgen we nu drie films die voor een groot gedeelte gebaseerd zijn op onvolledige aantekeningen en op verhalen die nooit bedoeld zijn om het gat tussen The Hobbit en Lord of the Rings te dichten. Als de eerste film het verhaal van The Hobbit afrondt, dan ben ik er nog niet zo bang voor. Dan zal in ieder geval dàt verhaal niet onnodig worden opgerekt. Maar ik vermoed dat dat niet het geval zal zijn.
    Dergelijk commentaar heb ik overigens nergens geuit t.a.v. Dark Knight Rises, dus daar hoef je mij niet op aan te spreken. En mijn mening over The Hobbit kun je ook weer niet doortrekken naar andermans mening over Dark Knight Rises, dus in dat opzicht snap ik je reactie ook niet helemaal. The Hobbit en Dark Knight Rises zijn niet met elkaar te vergelijken. Althans, ik heb ze niet met elkaar vergeleken.
    Laatst aangepast door mark t : 30-07-2012 om 23:13
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  10. #1485

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Gezien ik naar deze films uitkijk ben ik in beginsel ook blij met een film meer. Natuurlijk hoop je dat dit niet ten koste gaat van de kwaliteit, maar daar kunnen we nu met zijn allen alleen maar over gissen. Ik ben het eens met de stelling dat The Hobbit an sich een veel te kort en eenvoudig verhaal is voor drie films, maar niemand weet hoe al het andere materiaal van Tolkien precies verwerkt is. Ik blijf mijn positieve bril ophouden, totdat het tegendeel is bewezen.
    Het beste reply wat ik hier vandaag al gelezen heb. Sluit ik me ook volledig bij aan.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  11. #1486

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Ach, het zijn vaak mensen met een iets hoger dan gemiddeld Iq die een film als de Hobbit of LOTR kunnen waarderen en het allerminst langdradig vinden..
    grappenmaker.

  12. #1487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BatMotor Bekijk bericht
    grappenmaker.
    hou het bij je no-brainers, sensatiepuber

  13. #1488

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    hou het bij je no-brainers, sensatiepuber
    Ga je tuin in.

    Ik vind films als The Tree of Life en 2001 A Space Oddesey fantastisch,dus ga me nou niet afschilderen als een sensatiepuber.grappemaker.

  14. #1489

    Standaard

    dus omdat jij die films fantastisch vindt dan ben je een filmkenner

    dat was inderdaad een punt in m'n intuïtielijstje

    nog zeven te gaan

  15. #1490

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    dus omdat jij die films fantastisch vindt dan ben je een filmkenner

    dat was inderdaad een punt in m'n intuïtielijstje

    nog zeven te gaan
    Daar ga je weer de fout in.
    Ik heb nergens beweerd dat ik een fimkenner ben
    Veel plezier met je lijstje.

    Waarom maak je trouwens lijstjes? heb je niks anders te doen,zijn de bloemen in je tuin dood.

  16. #1491

    Standaard

    Graag ontopic weer...

    Op zich hoeft de dikte van een boek niets te zeggen over de kwaliteit van de verfilming of de lengte daarvan. Films als Stand By Me, Eyes Wide Shut en Brokeback Mountain zijn op korte verhalen gebaseerd en toch zeer geslaagd.

    The Hobbit heeft meer pagina's dan bovenstaande drie verhalen bij elkaar, dus 3 films kan best
    Laatst aangepast door Oakey : 31-07-2012 om 13:12

  17. #1492

    Standaard

    peter jackson heeft mij als regi/producer nooit teleur gesteld.
    [EN ZEKER GEEN UITMELKER wat ik veel op het web lees]

  18. #1493

    Standaard

    Valt me op hoe veel mensen op hun teentjes getrapt zijn als 1 iemand die LOTR wereld niet zoveel aan vind.Zoals ik al zei de locaties en opnames zijn allemaal prachtig.alleen de dialogen zijn vaak best cheesy en de humor ook.Vind de pacing van die eerste LOTR nogal traag.iets wat ik niet bij een film als deze vind passen.daar gebeurd te weinig voor.De meeste gesprekken in de film komen steeds op hetzelfde neer namelijk,de ring dit de ring dat enz..... er zit totaal geen variatie in het verhaal in principe.

    maar voor de rest prachtig.

  19. #1494

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BatMotor Bekijk bericht
    Valt me op hoe veel mensen op hun teentjes getrapt zijn als 1 iemand die LOTR wereld niet zoveel aan vind.Zoals ik al zei de locaties en opnames zijn allemaal prachtig.alleen de dialogen zijn vaak best cheesy en de humor ook.Vind de pacing van die eerste LOTR nogal traag.iets wat ik niet bij een film als deze vind passen.daar gebeurd te weinig voor.De meeste gesprekken in de film komen steeds op hetzelfde neer namelijk,de ring dit de ring dat enz..... er zit totaal geen variatie in het verhaal in principe.

    maar voor de rest prachtig.
    Tja bij zo een monster productie kan je wel eens wat fout doen.
    Het totale plaatje is EPIC

  20. #1495

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BatMotor Bekijk bericht
    Ik heb nergens beweerd dat ik een fimkenner ben
    zeg dan niks, of blijf objectief als je niet het vermogen hebt subjectief te zijn

  21. #1496

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    zeg dan niks, of blijf objectief als je niet het vermogen hebt subjectief te zijn
    blijf maar lekker bashen betweter.

  22. #1497

    Standaard

    denk dan na als je iets stoms zegt op een forum met filmliefhebbers

  23. #1498

    Standaard

    Kijk er erg naar uit hoe Jackson hier de 3d toepast ,bij titin was het mooi subtiel gedaan.

  24. #1499

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Kijk er erg naar uit hoe Jackson hier de 3d toepast ,bij titin was het mooi subtiel gedaan.
    Wat ik daarvan in de trailer zag, zag er al heel goed uit.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  25. #1500

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Wat ik daarvan in de trailer zag, zag er al heel goed uit.
    Heb je de trailer dan in 3d gezien ???

Pagina 60 van 87 EersteEerste ... 105056575859606162636470 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •