Pagina 54 van 87 EersteEerste ... 44450515253545556575864 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.326 tot 1.350 van 2158 worden weergegeven.
  1. #1326

    Standaard

    Nu dan maar wat nuttigs en iets nieuws toevoegen; interview met Andy Serkis:
    Exclusive: Andy Serkis on His Hobbit Directing Duties
    Source: Max Evry July 31, 2011

    On Friday, moviegoers will be able to see how Andy Serkis brought Caesar to life in Rise of the Planet of the Apes and later this year he's playing Captain Haddock in Steven Spielberg's The Adventures of Tintin. He follows that up with his anticipated return to Gollum in Peter Jackson's The Hobbit films, movies which he is also directing the 2nd Unit for.

    ComingSoon.net talked to Serkis this weekend about taking on the additional duties.

    ComingSoon.net: You've directed several small short films, but it must be like getting handed the keys to the kingdom directing Second Unit on "The Hobbit." With all those resources at your disposal, what doesn't change from doing a low budget short to a $500 million dollar film?

    Andy Serkis: It's really incredible. At the end of the day you're finding the right shot to support the performance. That's something I've learned from working with Peter over the years. What I've loved and really connected with is observing his choices in how to tell a story with a camera. I've been very inspired by the way he works over the years, clearly, and I think that's why I feel like I'm kind of in touch with his sensibility. Although I'm there for him on 2nd Unit, his words to me when he offered me the job were, "I want you to make bold decisions, come back with your own take on it, you can cut your own material." He wants a fresh pair of eyes as well. I'm not gonna take it too far from his sensibility, but to have that creative freedom and yet at the same time know that you're aiming towards the same end is a great mix for working on that scale. Working in 3D for the first time, working with such a big crew, all the drama and battle sequences and all the other things.

    CS: Will what you do next be somewhere in the middle or do you want to direct big films like this?

    Serkis: I think, yeah. Look, it's all about story and characters, so for me if the story demands a smaller, low-budget approach then I'll do that. If it needs a bigger palette, a lot more money, I think I'm equipped to do that too.

    Look for the full interviews with Serkis and Rise of the Planet of the Apes director Rupert Wyatt this week before the film opens on Friday, August 5.


    Read more: Exclusive: Andy Serkis on His Hobbit Directing Duties - ComingSoon.net http://www.comingsoon.net/news/movie...#ixzz1TlewGezQ
    Laatst aangepast door RobinB : 01-08-2011 om 11:35

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  2. #1327

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robintjuh Bekijk bericht
    Nu dan maar wat nuttigs en iets nieuws toevoegen; interview met Andy Serkins:
    Dat is inderdaad nieuw voor me

  3. #1328

    Standaard

    haha die Jordy toch.
    GIMLI:
    Well lad, whatever luck you live by, let’s hope it lasts the night.

    LEGOLAS:
    Your friends are with you, Aragorn.

    GIMLI:
    Let’s hope they last the night.

  4. #1329

    Standaard

    wot?
    Evangeline Lilly is doodsbang dat ze met haar rol in de twee Hobbit-films vele Tolkien-fans tegen zich in het harnas jaagt. De 32-jarige actrice, vooral bekend uit de tv-serie Lost, speelt de boself Tauriel, die in de boeken niet voorkomt. "Ik ben tot op de dag van vandaag bang dat de fans mijn personage niet willen accepteren", zegt ze tegen de Britse filmsite SFX.
    Zoals bij wel meer fanclubs staan idolaten van de boeken van J.R.R. Tolkien, die in 1937 zijn boek The Hobbit publiceerde, bekend als echte puristen. Toen zijn trilogie The Lord of the Rings verfilmd werd, lieten zij in groten getale hun ongenoegen horen over personages die waren weggelaten, veranderd of toegevoegd.
    "Ik ben als de dood dat ik als een smet op deze twee nieuwe films wordt gezien", zegt de Canadese actrice. "Ik weet hoe de puristen zijn, ik ben er zelf ook een." Ze vertelt al vanaf haar dertiende fan te zijn van de boeken. In eerste instantie wilde ze de trilogie van The Lord of the Rings niet eens zien. Ze vond de verfilming van het werk va Tolkien heiligschennis.
    Lilly zegt wel te begrijpen waarom het scenario van The Hobbit is aangepast. Het boek bevat immers geen vrouwelijke personages. "De aanpassingen van de scenaristen zijn helemaal in de lijn met wat Tolkien geschreven heeft, ze hebben alleen het verhaal iets minder oppervlakkig gemaakt."
    The Hobbit: An Unexpected Journey moet volgend jaar december uitkomen. Deel twee, The Hobbit: There and Back Again, wordt een jaar later in de bioscoop verwacht.

  5. #1330

  6. #1331

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Ja dus?
    waarom deze aanpassing? (voor mij was dit nieuw) waarom moet er perse een vrouwelijk personage in?

  7. #1332

    Standaard

    Lijkt op dat wat ze met Arwen hebben gedaan; haar rol veel groter gemaakt dan ze in de boeken is. Maar goed, zij komt tenminste voor in de boeken...
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  8. #1333

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    waarom deze aanpassing? (voor mij was dit nieuw) waarom moet er perse een vrouwelijk personage in?
    Dat lijkt me toch vrij logisch

  9. #1334

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Dat lijkt me toch vrij logisch
    ik zou zeggen: commercie.
    triest.

    What's next: robots in een bijbelverfilming?

  10. #1335

    Standaard

    Ik vond het juist beter meer te zien van Arwen aangezien ze al zo weinig in de boeken zit. De verdeling van man en vrouw bij LOTR is precies goed vind ik, al had ik misschien wel meer vrouwelijke hobbits willen zien

    In de nieuwe films heb ik eerder problemen met de looks van de dwergen dan met een onbekend en nieuw karakter.
    ..You may wake up one day and find yourself extinct..
    - Deacon Frost

  11. #1336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    waarom deze aanpassing? (voor mij was dit nieuw) waarom moet er perse een vrouwelijk personage in?
    Omdat wij nou eenmaal in een samenleving bestaan waar naast mannen ook vrouwen voorkomen.. Het is hetzelfde verhaal met het gebrek aan zwarte acteurs/actrices in (oude) films. Het zijn allemaal echo's van ons verleden waarin wij vrouwen/zwarten/enz als minderwaardig beschouwde.

    Niets irriteert mij meer dat bijvoorbeeld Michael Bay in de Transformers films de vrouwen nauwelijks wat nuttigs kan laten doen. In tegenstelling tot James Cameron, die met Ellen Ripley, Sarah Connor en Neytiri in ieder geval weet hoe je vrouw een waardige filmrol kunt geven.

    Verder snap ik sowieso de ophef niet over de veranderingen die in een filmversie worden toegepast. Hetzelfde verhaal met Harry Potter, sommige mensen raakte ik blinde paniek toen bleek dat er zo nu en dan wat zaken waren veranderd. Waarom moet een verfilming exact aansluiten op het boek?

  12. #1337

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door InfinitusImmortalitas Bekijk bericht
    Waarom moet een verfilming exact aansluiten op het boek?
    Omdat er ergens een grens moet zijn imo en dit gewoonweg valt onder 'geforceerde en onnodige aanpassingen'. Kijk, dat men Bombadil en de grafheuvels weglaat in LOTR kan ik ergens begrijpen omdat de film anders veel te lang wordt.
    Dat men Glorfindel verving voor Arwen begreep ik al een stuk minder.

  13. #1338

    Standaard

    Ik vond dat wel een logische keuze en het wordt volgens mij ook uitgelegd in de commentaries; waarom zou je (nog) een karakter introduceren die je na 5 minuten nooit meer ziet? In een boek kan dat, voor een filmkijker en zeker die niet bekend zijn met het boek is dat alleen maar verwarrend.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  14. #1339

    Standaard

    wereld premiere in wellington!!: http://www.3news.co.nz/The-Hobbit-to...8/Default.aspx

    denken jullie dat de wereld premier van de 2de film ook in wellington zal zijn of niet? want ik ga zeker naar de wereld premier maar moest de 2de ergens anders zijn ga ik naar de eerste. maar moest de 2de ook in wellington zijn dat ga ik naar de 2de.

    graag jullie mening

    groeten,
    tùrin

  15. #1340

    Standaard

    Ik denk dat je er vanuit mag gaan dat ook de 2e film haar premiere in Wellington zal hebben.

  16. #1341

    Standaard

    On the set report #1 (mogelijk wat kleine spoilers): http://www.aintitcool.com/node/51787
    Laatst aangepast door Jordy van Buel : 31-10-2011 om 16:00

  17. #1342

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    waarom deze aanpassing? (voor mij was dit nieuw) waarom moet er perse een vrouwelijk personage in?
    Omdat ze een stuk aan het verhaal van De Hobbit hebben geschreven dat door Tolkien volgens mij alleen is beschreven in diverse aanhangsels en losse dingetjes (als het al is beschreven).

    Daarnaast is het voor een scenario soms handig om wat te schuiven en te veranderen zodat het geheel er een stuk beter op word. Tja.

  18. #1343

  19. #1344

    Standaard

    Prachtig om te zien. Hij heeft mij hoop gegeven over de toekomst van 3d.

  20. #1345

    Standaard

    Ze kunnen mooi praten in zo'n production blog en heel erg enthousiast doen over 3d, maar feit blijft dat de kleuren op het scherm doffer worden op het moment dat je zo'n rare bril op je neus zet. Ik vind het verspilde tijd en moeite en geld voor Jackson en zijn crew. Maak het maar gewoon in 2d, want zo gaat 95% van het volk de boel ook bekijken thuis. Gekkenhuis dat 3d. Het heeft geen enkele toegevoegde waarde, behalve dan dat het camrips op het internet wat vertraagd.

  21. #1346

    Standaard

    Sluit ik mij wel bij aan. Eerste wat bij mij opkwam toen ik de blog zag; Het is toch wat; Men laat dure camera's bouwen, stored het in 5k en speelt het in 48fps af straks en nog moet je zo'n lullige bril op dat je helemaal uit de film haalt in mijn ogen. Nu verwacht ik van de Hobbit wel beter 3d dan we gewent waren maar dan nog. Ik moet het nog zien of al die dure technieken de echt kritische kijker waar ik mij ook onder schaar om de tuin kan leiden...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  22. #1347

    Standaard

    True, het 3D staat nog altijd maar in de kinderschoenen, al denk ik dat the Hobbit films al weer een stapje verder zullen zijn dan Avatar. Ik ben iig van plan om de films zowel in 2D als 3D te gaan bekijken..

  23. #1348

    Standaard

    Ik vond het op zich een leuk productiefilmpje. Ik geloof alleen geen ene klap wat ze ons daar op het einde wijs proberen te maken, dat het concept art ook in 3d wordt ontwikkeld.

    Waarom zou je 2 mensen met verschillende tekenstijlen op zo'n onpraktische manier proberen dieptecomposities te laten maken, als er eerder al is aangegeven dat ze zo iets makkelijk achteraf in kunnen stellen via die camera?
    Het voegt in feit niets toe aan het proces, en als je luistert naar de uitleg hoe het werkt slaat het helemaal nergens op. Een computer animatic die in stereoscopisch 3d word uitgerenderd zou vele logischer zijn om vooraf te bepalen waar je bepaalde elementen wilt hebben.

    Nu worden dit soort behind the scenes dingen vaak een beetje in scene gezet, maar dit komt me wel erg over als een poppenkast om iets leuks te hebben voor het promofilmpje.
    Als dat ook echt zo is, dan vind ik dat wel af doen aan de verder op zich boeiende achtergrond info.

    Het is een leuk plaatje op het eind, maar ik heb het idee dat de info er om heen verder nogal flauwekul is.

  24. #1349

    Standaard

    Sterker nog, tientallen jaren geleden heeft men het ook al geprobeerd. Toen is het ook niets geworden, nu moesten ze iets bedenken om de lcd verkopen op te schroeven en kwamen ze weer uit op 3d. Er is niet zoveel veranderd of vooruitgang geboekt. Nu is het 4k2k schermen.....
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    True, het 3D staat nog altijd maar in de kinderschoenen, al denk ik dat the Hobbit films al weer een stapje verder zullen zijn dan Avatar. Ik ben iig van plan om de films zowel in 2D als 3D te gaan bekijken..

  25. #1350

    Standaard

    Wat ze wel zouden kunnen doen is een 3d scene maken in 3d software om te kijken hoe je het beste de camera's kan opstellen e.d.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BobT Bekijk bericht
    Ik vond het op zich een leuk productiefilmpje. Ik geloof alleen geen ene klap wat ze ons daar op het einde wijs proberen te maken, dat het concept art ook in 3d wordt ontwikkeld.

    Waarom zou je 2 mensen met verschillende tekenstijlen op zo'n onpraktische manier proberen dieptecomposities te laten maken, als er eerder al is aangegeven dat ze zo iets makkelijk achteraf in kunnen stellen via die ?
    Het voegt in feit niets toe aan het proces, en als je luistert naar de uitleg hoe het werkt slaat het helemaal nergens op. Een computer animatic die in stereoscopisch 3d word uitgerenderd zou vele logischer zijn om vooraf te bepalen waar je bepaalde elementen wilt hebben.

    Nu worden dit soort behind the scenes dingen vaak een beetje in scene gezet, maar dit komt me wel erg over als een poppenkast om iets leuks te hebben voor het promofilmpje.
    Als dat ook echt zo is, dan vind ik dat wel af doen aan de verder op zich boeiende achtergrond info.

    Het is een leuk plaatje op het eind, maar ik heb het idee dat de info er om heen verder nogal flauwekul is.

Pagina 54 van 87 EersteEerste ... 44450515253545556575864 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •