Pagina 5 van 87 EersteEerste 1234567891555 ... LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 2158 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    Gollem nooit in de Shire geweest?
    "Gollem once was a normal hobbit".
    Niet alle Hobbits woonden in The Shire, Henk. Sméagol en Déagol waren van een Hobbitvolkje dat langs de oevers van de Anduin woonden. :wink:
    Woonden idd...... vele jaren daarvoor!
    Turn around and feel the vibe.....

  2. #102

    Standaard

    Smeagol was inderdaad van het riviervolk Dus niet uit The Shire

  3. #103

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Smeagol was inderdaad van het riviervolk Dus niet uit The Shire
    Ik heb even geen zin om het op te zoeken... maar het is geloof ik zoiets
    Het riviervolk van de Anduin is de bergen overgestoken, en in de buurt van de Brandywine gaan wonen en waarschijnlijk zijn de Brandybucks of de Tooks afstammelingen van het riviervolk (als ik het me goed herinner allemaal).
    Dit staat trouwens in het boek, en niet in de film :wink:
    Turn around and feel the vibe.....

  4. #104

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Smeagol was inderdaad van het riviervolk Dus niet uit The Shire
    Ik heb even geen zin om het op te zoeken... maar het is geloof ik zoiets
    Het riviervolk van de Anduin is de bergen overgestoken, en in de buurt van de Brandywine gaan wonen en waarschijnlijk zijn de Brandybucks of de Tooks afstammelingen van het riviervolk (als ik het me goed herinner allemaal).
    Dit staat trouwens in het boek, en niet in de film :wink:
    Inderdaad. Dat geeft dus ook een indicatie hoe 'lang geleden' Smeagol de ring vond.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  5. #105

    Standaard

    *doet ook maar mee*

    Déagol vond de Ring.
    God help the outcasts, hungry from birth
    Show them the mercy, they don't find on earth

  6. #106

    Standaard

    idd :P

    jammer dat ze dat al in RotK hebben gezet (wat erg leuk was) maar anders had t een leuke toevoeging geweest aan The Hobbit!
    Alweer een extra scene voor gollem/smeagol

    wat voor Gollem/Smeagol-stukjes uit Nagelaten Vertellingen / History of Middle Earth hebben we nog in de aanbieding voor extra speeltijd voor Serkis?

  7. #107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Smeagol was inderdaad van het riviervolk Dus niet uit The Shire
    waren het geen Stoerders? in de Nederlandse vertaling dan, ik ben ff de Engelse term kwijt... maar ergens in de enorme berg geschriften die Tolkien heeft nagelaten staat ook dat de Shire relatief gezien niet oud is (zeker geen 2de Era) dus dat kan beteken dat Smeagol wel eens toevallig in de Shire geweest kan zijn (hij is toch zeker 600 jaar oud...) maar nu zijn we wel erg aan het mierenneuken...
    Vanity is my favourite sin…

  8. #108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hankster
    idd :P

    jammer dat ze dat al in RotK hebben gezet (wat erg leuk was) maar anders had t een leuke toevoeging geweest aan The Hobbit!
    Alweer een extra scene voor gollem/smeagol

    wat voor Gollem/Smeagol-stukjes uit Nagelaten Vertellingen / History of Middle Earth hebben we nog in de aanbieding voor extra speeltijd voor Serkis?
    dat Legolas Aragorn heeft geholpen met de jacht op Gollum ná dat hij zijn Ring heeft kwijtgeraakt.. dat de elfen van Mirkwood Gollum zelfs enkele weken hebben gevangen gehouden in een boom, maar hem door medelijden meer hebben laten lopen en uiteindelijk hem hebben (ongewenst, werden overvallen door Orks) laten ontsnappen... toen is hij op zoek gegaan naar Mordor.... ook Gandalf heeft Aragorn geholpen.. er is zelfs een hoofdstuk over hoe hij heeft geleeft voordat hij de Ring in bezit kreeg... was zijn grootmoeder niet het hoofd vd familie?....
    Vanity is my favourite sin…

  9. #109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Elessar Ancalímon
    er is zelfs een hoofdstuk over hoe hij heeft geleeft voordat hij de Ring in bezit kreeg...
    De avonturen van Déagol en Sméagol :wink:
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  10. #110

    Standaard

    Hopelijk word :The Hobbit" inderdaad snel gemaakt, ik heb een hekel als andere acteurs dezelfde rollen spelen en we dan maar moeten aannemen dat het hetzelfde personage is. "The Hobbit" kan zeker net zo goed worden als LOTR, maar hij moet wel door Jackson en zijn geniale team gemaakt worden. Als iemand anders het doet ga ik er niet heen tenzij het Bryan Singer is.

  11. #111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ron kars
    Hopelijk word :The Hobbit" inderdaad snel gemaakt, ik heb een hekel als andere acteurs dezelfde rollen spelen en we dan maar moeten aannemen dat het hetzelfde personage is. "The Hobbit" kan zeker net zo goed worden als LOTR, maar hij moet wel door Jackson en zijn geniale team gemaakt worden. Als iemand anders het doet ga ik er niet heen tenzij het Bryan Singer is.
    Hopelijk wordt hij inderdaad snel gemaakt. Alleen ik denk niet dat Singer m gaat maken, zou ik ook niet willen. Krijgen we daluk een hobbit die het weer kan veranderen of die laserstralen uit zn ogen schiet of zo....

  12. #112

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Elessar Ancalímon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Smeagol was inderdaad van het riviervolk Dus niet uit The Shire
    waren het geen Stoerders? in de Nederlandse vertaling dan, ik ben ff de Engelse term kwijt... maar ergens in de enorme berg geschriften die Tolkien heeft nagelaten staat ook dat de Shire relatief gezien niet oud is (zeker geen 2de Era) dus dat kan beteken dat Smeagol wel eens toevallig in de Shire geweest kan zijn (hij is toch zeker 600 jaar oud...) maar nu zijn we wel erg aan het mierenneuken...
    Zou ik ff moeten opzoeken. FF kijken of het in het boek te vinden is

    edit

    Helaas. Niets te vinden. Wel een stukje algemeen over Hobbits, maar niet over Smeagol himself

  13. #113

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Helaas. Niets te vinden. Wel een stukje algemeen over Hobbits, maar niet over Smeagol himself
    Gandalf vertelt een kort verhaal in het begin van LotR. Hij was één van een riviervolkje dat verwant waren aan Hobbits. Iig is hij vrijwel zeker nooit in de Shire geweest, waarom zou hij een gevaarlijke reis door de Misty Mountains ondernemen?
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  14. #114

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Elessar Ancalímon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Smeagol was inderdaad van het riviervolk Dus niet uit The Shire
    waren het geen Stoerders? in de Nederlandse vertaling dan, ik ben ff de Engelse term kwijt... maar ergens in de enorme berg geschriften die Tolkien heeft nagelaten staat ook dat de Shire relatief gezien niet oud is (zeker geen 2de Era) dus dat kan beteken dat Smeagol wel eens toevallig in de Shire geweest kan zijn (hij is toch zeker 600 jaar oud...) maar nu zijn we wel erg aan het mierenneuken...
    Zou ik ff moeten opzoeken. FF kijken of het in het boek te vinden is

    edit

    Helaas. Niets te vinden. Wel een stukje algemeen over Hobbits, maar niet over Smeagol himself
    Als het goed is staat het er allemaal in, en anders in de appendixes!
    Turn around and feel the vibe.....

  15. #115

    Standaard

    HOBBITS RULE!!

  16. #116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ron kars
    ...ik heb een hekel als andere acteurs dezelfde rollen spelen en we dan maar moeten aannemen dat het hetzelfde personage is....
    Ja inderdaad. Dat is bij GTST ook altijd zo vervelend :wink:
    "Don't get High on your own Supply"

  17. #117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Helaas. Niets te vinden. Wel een stukje algemeen over Hobbits, maar niet over Smeagol himself
    Gandalf vertelt een kort verhaal in het begin van LotR. Hij was één van een riviervolkje dat verwant waren aan Hobbits. Iig is hij vrijwel zeker nooit in de Shire geweest, waarom zou hij een gevaarlijke reis door de Misty Mountains ondernemen?
    Hier wat informatie over smeagol:

    Ik kon zo gauw in de boeken niets vinden over hoe smeagol gollum werd maar ik weet nog wel iets. Smeagol hoorde inderdaad bij het riviervolk maar viel altijd al een beetje buiten de rest van de bewoners van het dorp. Toen deagol op een dag de ring vondt, had deze een onweerstaanbare aantrekkingskracht op hem. Hij vermoorde deagol om de ring te pakken te krijgen (zoals in het begin van the return of the king te zien is). In het begin gebruikte hij de ring om dingen te stelen van onder andere zijn oma. Maar naarmate hij de ring langer in zijn bezit had begonnen de bewoners hem nog meer te mijden en zelfs te haten. Hij werd uit het dorp verbanden en zwierf een tijd rond in de wildernis. Hij raakte meer en meer in de ban van de ring en kon het licht niet meer verdragen. Toen kroop hij onder de bergen waar hij nog vele jaren zal blijven.

    In de Hobbit komt bilbo tijdens zijn reis vlakbij Gollum terecht. Bilbo vindt de ring bij toeval; gollum had hem laten vallen. Als Gollum eraan komt in zijn bootje, denk bilbo dat hij hem zal vermoorden maar dat doet hij niet. Ze stellen elkaar raadsels. Als Bilbo verliest, vermoord Gollum hem, als Bilbo wint laat Gollum hem vrij. Toen Bilbo de vraag stelde; Wat heb ik in mijn zakken? (de ring was het). Raadde Gollum drie keer fout. Gollum werd woest en probeerde Bilbo te vermoorden maar bilbo doet de ring om en weet te ontsnappen. Uiteindelijk voegt hij zich weer bij gandalf en de dwergen en ze gaan verder met hun reis. Maar hij verteld niemand iets over ring... De rest is inmiddled beschreven in de films...

    Ik kan helaas geen verdere details vinden over hoe smeagol leefde, iemand anders misschien wel?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  18. #118

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Myth
    In de Hobbit komt bilbo tijdens zijn reis vlakbij Gollum terecht. Bilbo vindt de ring bij toeval; gollum had hem laten vallen.
    Gollum had 'm niet laten vallen, de Ring is van zijn vinger afgegleden en dat was niet toevallig omdat Bilbo net langs zou komen.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  19. #119

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vincent van Poorten
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ron kars
    ...ik heb een hekel als andere acteurs dezelfde rollen spelen en we dan maar moeten aannemen dat het hetzelfde personage is....
    Ja inderdaad. Dat is bij GTST ook altijd zo vervelend :wink:
    Och na 4 Morissen kan er een vijfde toch ook nog wel bij

    On Topic:
    Voor mij mag the Hobbit nog wel even op zich laten wachten, het zal alleen maar overschaduwd worden door de LOTR en misschien is het wel beter als ze gewoon is 10 jaar wachten ..

  20. #120

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Myth
    In de Hobbit komt bilbo tijdens zijn reis vlakbij Gollum terecht. Bilbo vindt de ring bij toeval; gollum had hem laten vallen.
    Gollum had 'm niet laten vallen, de Ring is van zijn vinger afgegleden en dat was niet toevallig omdat Bilbo net langs zou komen.
    Oke wijsneus :wink: Het ging erom dat hij hem kwijt was geraakt
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  21. #121

    Standaard

    De Ring gleed niet van Gollums vinger... Gollum kon het niet meer aan om de Ring altijd te dragen, en bewaarde het daarom op zijn eilandje.
    God help the outcasts, hungry from birth
    Show them the mercy, they don't find on earth

  22. #122

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nandor
    De Ring gleed niet van Gollums vinger... Gollum kon het niet meer aan om de Ring altijd te dragen, en bewaarde het daarom op zijn eilandje.
    Dus volgens jou heeft Bilbo naar dat eilandje gezwommen om daar de Ring te vinden ?
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  23. #123

    Standaard

    Nope, maar hij gleed ook niet zomaar *floeps* van Golliewollies vingertje.
    God help the outcasts, hungry from birth
    Show them the mercy, they don't find on earth

  24. #124

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nandor
    Nope, maar hij gleed ook niet zomaar *floeps* van Golliewollies vingertje.
    Als ik de desbetreffende passage uit het boek nog eens lees krijg ik eerder de indruk van wel. Gollem had de Ring namelijk nog gedragen (om een aardman te vangen) een paar uur voordat Bilbo afkwam.

  25. #125

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jerry2
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nandor
    Nope, maar hij gleed ook niet zomaar *floeps* van Golliewollies vingertje.
    Als ik de desbetreffende passage uit het boek nog eens lees krijg ik eerder de indruk van wel. Gollem had de Ring namelijk nog gedragen (om een aardman te vangen) een paar uur voordat Bilbo afkwam.
    Het komt erop neer dat de ring hem heeft "verraden". Net zoals de ring Isulder heeft verraden en aan het eind van the lord of the rings
    [spoiler:13d7b3eb11]Gollum en Frodo verraad, omdat ze van de rand afvallen[/spoiler:13d7b3eb11]. Er staat volgens mij nergens beschreven hoe gollum de ring precies is kwijtgeraakt. Alleen dat de ring voelde dat hij al te lang bij gollum was gebleven.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

Pagina 5 van 87 EersteEerste 1234567891555 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •