Pagina 11 van 87 EersteEerste ... 7891011121314152161 ... LaatsteLaatste
De resultaten 251 tot 275 van 2158 worden weergegeven.
  1. #251

    Standaard

    En hier een reactie van Wingnut Films:

    "Our issue with New Line Cinema has only ever been about their refusal to account for financial anomalies that surfaced from a partial audit of The Fellowship of the Ring. Contrary to recent comments made by Bob Shaye, we attempted to discuss the issues raised by the Fellowship audit with New Line for over a year but the studio was and continues to be completely uncooperative. This has compelled us to file a lawsuit to pursue our contractual rights under the law. Nobody likes taking legal action, but the studio left us with no alternative.

    For over two years, New Line has denied us the ability to audit The Two Towers and The Return of the King, despite repeated requests. Film auditing is a common and straightforward practice within the industry and we don't understand why New Line Cinema has taken this position.

    In light of these circumstances, I didn't think it was appropriate for me to be involved in New Line Cinema's 40th Anniversary video. I have never discussed this video with any of the cast of The Lord of the Rings. The issues that Bob Shaye has with the cast pre-date this law suit by many years.

    Fundamentally, our legal action is about holding New Line to it's contractual obligations and promises. It is regrettable that Bob has chosen to make it personal. I have always had the highest respect and affection for Bob and other senior management at New Line and continue to do so."

    Bron: Aintitcool
    When I was your age, they would say you could become cops or criminals. What I'm saying is this: When you're facing a loaded gun, what's the difference?
    - Frank Costello (The Departed)

    Mijn Collectie

  2. #252

    Standaard

    Eigenlijk was het wel te verwachten. Er is zoveel geld meegemoeid wat ze kunnen gaan verdienen aan de franchise. Ik ben bang dat dit een langlopende kwestie gaat worden.

  3. #253

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans
    Eigenlijk was het wel te verwachten. Er is zoveel geld meegemoeid wat ze kunnen gaan verdienen aan de franchise. Ik ben bang dat dit een langlopende kwestie gaat worden.
    Nou, ik denk dat er voor het eind van het jaar duidelijkheid is want dan moet New Line klaar zijn voor productie en MGM achter zich hebben staan. Ik denk dat Robert Shaye met zijn uitspraken gewoon paniekvoetbal aan het spelen is: hij ziet de deadline naderen en probeert kennelijk zijn kaarten uit te spelen richting de andere partners in het Hobbit-project. Het verhaal is nog verre van over in ieder geval.

  4. #254

    Standaard

    Ik vind het altijd verwonderlijk dat bij mensen met zoveel meer te besteden dan ik zulke hevige financiële discussies bestaan...

    Zeker als het gaat om iets wat PJ en de rest van de wereld heel graag wil, moet er toch wel iets te regelen zijn? ...

  5. #255

    Standaard

    Sean Bean in "The Hobbit"

    Sean Bean has revealed that he would be willing to star in "The Hobbit" provided New Line find a decent replacement for Peter Jackson.

    Bean played the role of Boromir in the "Lord Of The Rings" and has admitted that he would be willing to reprise this role despite the fact that production house New Line has refused to offer the directing duties to Jackson after the Oscar-winning helmer sued them over payment issues.

    Asked whether he would star in any subsequent Tolkien films, Bean said: "It's very much a creation of Peter Jackson. It's difficult for me to answer that question because I haven't heard about it. It depends on the circumstances, the many, many circumstances. The director, the writing, the whole idea behind it and what they are trying to achieve."

    Many "Lord of the Rings" stars came out publicly stating that Peter Jackson should be directing "The Hobbit" and nobody else, but New Line stands firm on their decision to never work with Jackson again.

    Bron:Worstpreviews
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  6. #256

    Standaard

    Boromir komt helemaal niet voor in The Hobbit, maar wellicht kan hij de rol van Bard of Beorn doen. Ik vond hem in LotR iig een van de beste acteurs.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  7. #257

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Boromir komt helemaal niet voor in The Hobbit, maar wellicht kan hij de rol van Bard of Beorn doen. Ik vond hem in LotR iig een van de beste acteurs.
    Alleen is het probleem wel dat als ik hem dan zie in die film dat ik waarschijnlijk steeds Boromir zie, omdat hij die rol nu eenmaal eerder heeft gespeeld...
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  8. #258

    Standaard

    Als Peter Jackson 'the Hobbit' niet gaat regisseren hoeft de film er van mij niet te komen.

  9. #259

    Standaard

    Er zijn misschien nieuwe ontwikkelingen. Het volgende stond op IMDB:

    'Spider-Man' Director Raimi Considers 'The Hobbit'

    Spider-Man 4 is beginning to look a little shaky - director Sam Raimi is looking to tackle literary epic The Hobbit. The moviemaker, who is the brains behind all three Spider-Man movies, has revealed he's in the running to replace Peter Jackson as the director of the Lord Of The Rings prequel. And, if he does head to Middle Earth, actress Kirsten Dunst insists she definitely won't be back for a fourth Spider-Man. In an exclusive interview with EW.com, Raimi says, "Peter Jackson might be the best filmmaker on the planet right now... First and foremost, those (Lord of The Rings films) are Peter Jackson and (New Line studio boss) Bob Shaye's films. If Peter didn't want to do it, and Bob wanted me to do it - and they were both OK with me picking up the reigns - that would be great. I love the book. It's maybe a more kid-friendly story than the others." Dunst, who was in Tokyo, Japan last night for the Spider-Man 3 world premiere, insists she can't imagine returning for a fourth film without Raimi. She explains, "It's disrespectful to the whole team, I think, to do that. And audiences aren't stupid. It'd be a big flop without me, Tobey Maguire or Sam. That would really not be the smartest move."
    Hmm... Raimi die The Hobbit gaat doen? Geen idee wat ik me daar bij voor moet stellen.

  10. #260

    Standaard

    Misschien een film met Shelob in de hoofdrol?
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  11. #261

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon Bekijk bericht
    Er zijn misschien nieuwe ontwikkelingen. Het volgende stond op IMDB:



    Hmm... Raimi die The Hobbit gaat doen? Geen idee wat ik me daar bij voor moet stellen.
    Ik word er niet vrolijk van iig. Als New Line en Jackson hun verschillen nou eens opzij zouden zetten en zich zouden richting op het potentieel van The Hobbit met dezelfde cast en crew, dan zou iedereen daar beter van worden.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  12. #262

    Standaard

    Het grappige is natuurlijk wel dat Jackson en Raimi een beetje dezelfde film-roots hebben: beiden zijn begonnen met splatter-achtige horror. Misschien dat dat de juist voorlopleiding is die je nodig hebt om een LOTR-film te maken? Laten we het hopen.

    EDIT: bij het teruglezen van deze thread zie ik trouwens dat de naam van Raimi al veel eerder gevallen is. De 'primeur' die ik dus dacht te hebben is dat dus eigenlijk niet.
    Laatst aangepast door Richard B. : 18-04-2007 om 14:03

  13. #263

    Standaard

    Is het niet beter om de naam van dit forum te veranderen in The Hobbit? Want Peter Jackson heeft helaas niks meer te maken met dit project.

  14. #264

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door [NL]Patje_Lasek Bekijk bericht
    Is het niet beter om de naam van dit forum te veranderen in The Hobbit? Want Peter Jackson heeft helaas niks meer te maken met dit project.
    Akkoord zo?

  15. #265

    Standaard

    Raimi is volgens mij wel een goede keuze om Jackson te vervangen als regisseur van de Hobbit. Natuurlijk zie ik liever PJ maar als hij echt niet meer er aan gaat werken, wel, dan lijkt Raimi mij een prima keus.

  16. #266

    Standaard

    Ik hoop wel dat het ze dan nog lukt om dezelfde cast bij elkaar te krijgen, maar dat zou wel heel moeilijk worden aangezien Peter Jackson er niet meer bij is. Maar het ging toch ook om 2 films? Een film The Hobbit en nog een om The Hobbit aan The Lord Of The Rings te linken. Ben benieuwd hoe deze films zich gaan ontwikkelen.

  17. #267

    Standaard

    We hebben nog even te gaan want in 2009 gaan ze pas beginnen met productie.

  18. #268

    Standaard

    En ondertussen is er zelfs al sprake van de verfilming van The Children of Hurin, het nieuwe Tolkien-boek dat deze week verschijnt

  19. #269

    Standaard

    D'r valt overigens niks te linken tussen The Hobbit en The Lord Of The Rings! Bilbo heeft zichzelf wat op wat pijp en thee getrakteerd, en af en toe een frissche pint mede!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  20. #270

    Standaard

    Ze zullen het wel willen uitmelken... als ze 'm maken, dan ook 2 delen...

    Dus de Hobbit, in 2 stukken gehakt... en in een 2de deel alvast wat verwijzingen stoppen naar LOTR.... een eind-shot waarin een klein Hobbitkindje zijn oom Bilbo komt begroeten die net op avontuur is geweest of zoiets...en andere dingen die niet in het boek voorkwamen... er zit immers een kleine tijdsspanne tussen The Hobbit en LOTR.

    Ik ben alleen bang dat hoe langer het duurt, des te hoger komt de lat te liggen. En natuurlijk willen we een kwaliteitsproductie zoals LOTR, maar men moet met andere mensen gaan opboksen tegen een instant-klassieker... lastig.
    Send a maniac to catch a maniac...

  21. #271

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hayko de Boer Bekijk bericht
    een eind-shot waarin een klein Hobbitkindje zijn oom Bilbo komt begroeten die net op avontuur is geweest of zoiets...
    Dat klinkt alvast niet als een avondvullend programma...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  22. #272

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters Bekijk bericht
    Dat klinkt alvast niet als een avondvullend programma...
    Met een beetje fantasie fiets je d'r een paar verhaallijnen in.... een goede tovenaar die tekenen van 'the dark side' begint te vertonen (begint wel erg op een ander epos te lijken, maar da's niet erg, ook daar speelt de beste man in mee )

    De zoektocht van Gollum naar de ring...zijn reis door Mordor, waar ie gepakt wordt en gemarteld...

    Het verval van Minas Tirith... de geschiedenis van de dwergen....

    Vergezocht? Het kan zeker beter, maar ik vraag me af waarom ze niet gewoon het boek verfilmen en er zonodig een tussenliggend stuk aan willen plakken... voor het geld natuurlijk...

    Van de andere kant is het bewezen dat een verhaal wel degelijk aangevuld voortgezet kan worden, met behoud van kwaliteit. Als voorbeeld de boeken van Duin (Dune) van Frank Herbert die voortgezet zijn (zowel prequels als vervolg) door Brian Herbert en Kevin J Anderson. Ook al wijkt de stijl iets af, je hebt toch nog het 'Duin'-gevoel.

    Ook bij Tolkien is dit het geval: zijn onvoltooide boek Children of Hurin is door zijn zoon afgemaakt: http://www.moviemachine.nl/news.php?...d33aec57de6334

    Maar mijn eerste gedachte blijft: hou het bij het boek en wacht niet te lang......
    Send a maniac to catch a maniac...

  23. #273

    Standaard

    Daar zit toch wel een verschil tussen Herbert en Tolkien hoor. Christopher Tolkien heeft niet echt Children of Hurin geschreven, maar hij heeft eerder een selectie fragmenten uit de overvloedige, overvloedige nagelaten schrijfsels van Tolkien "gedistilleerd". De uitlijn van het verhaal lag echter al op voorhand vast (een korte versie staat volgens mij in The Silmarillion), waar de Dune-sequels wel gebaseerd zijn op Herberts wereld, maar niet door hemzelf geschreven zijn.

    Ik vind nochtans dat The Hobbit verfilmd moet worden als één geheel, de opbouw van het boek (een mini-Fellowship met mini-deelnemers) leent zich daar gewoon toe. Ik heb overigens laatst de geanimeerde versie nog eens bekeken, ik denk niet dat aan TH inhoudelijk heel veel mag prutsen. Wat wél volgens mij de nodige energie benodigt is het creëren van een digitaal geloofwaardige Smaug.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  24. #274

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters Bekijk bericht
    Daar zit toch wel een verschil tussen Herbert en Tolkien hoor. Christopher Tolkien heeft niet echt Children of Hurin geschreven, maar hij heeft eerder een selectie fragmenten uit de overvloedige, overvloedige nagelaten schrijfsels van Tolkien "gedistilleerd". De uitlijn van het verhaal lag echter al op voorhand vast (een korte versie staat volgens mij in The Silmarillion), waar de Dune-sequels wel gebaseerd zijn op Herberts wereld, maar niet door hemzelf geschreven zijn.
    Dan lijkt het nog meer op elkaar, want ook Herbert Jr. heeft zich grotendeels laten leiden door notities, manuscripten en andere schrijfsels van senior, die in kluis lagen en na en aantal jaren tevoorschijn kwamen... het vervolg (Dune deel 7) was zelfs al in grote lijnen geschreven, alleen hebben Herbert Jr en Anderson er 2 vervolgen van gemaakt. En de de 6 prequels, daar zit natuurlijk veel eigen inbreng in, maar omdat de ene trilogie duizenden jaren van tevoren speelt en de ander vlak voor Dune, deel 1... is het best goed te verteren.

    Ik vind nochtans dat The Hobbit verfilmd moet worden als één geheel, de opbouw van het boek (een mini-Fellowship met mini-deelnemers) leent zich daar gewoon toe. Ik heb overigens laatst de geanimeerde versie nog eens bekeken, ik denk niet dat aan TH inhoudelijk heel veel mag prutsen. Wat wél volgens mij de nodige energie benodigt is het creëren van een digitaal geloofwaardige Smaug.
    Ik ben het er helemaal mee eens, ik reageerde alleen erop, dat, wanneer men echt 2 delen ervan wil breien, dat men dan ook wel een manier zal vinden.

    Ik denk dat Midden-Aarde hoe dan ook nog wat speeltijd verdiend heeft.

    Off-topic: net nog ergens een biografie van Tolkien voor een paar euro op de kop getikt. Ben eens benieuwd naar de man achter al dit moois.
    Send a maniac to catch a maniac...

  25. #275

    Standaard

    Ah? Weer wat bijgeleerd over Frank Herbert...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

Pagina 11 van 87 EersteEerste ... 7891011121314152161 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •