Pagina 83 van 87 EersteEerste ... 3373798081828384858687 LaatsteLaatste
De resultaten 2.051 tot 2.075 van 2158 worden weergegeven.
  1. #2051

    Standaard

    Videoclip van "The Last Goodbye" gezongen door Billy Boyd met beelden uit alle zes films en van achter de schermen:


  2. #2052

    Standaard

    The Hobbit Legacy trailer met beelden uit alle 6 de films die zich in Middle-earth afspelen:


  3. #2053

    Standaard

    Het feit dat ze enorm aan het leunen zijn op het succes van Lord of the Rings om deze laatste film te promoten zegt eigenlijk al genoeg. Men weet gewoon dondersgoed dat deze Hobbit Trilogie in vele gevallen tegengevallen is.

  4. #2054

    Standaard

    Denk eerder omdat dit het laatste deel is. Mooi moment om terug te kijken aangezien de verhalen voltooid zijn.

  5. #2055

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Het feit dat ze enorm aan het leunen zijn op het succes van Lord of the Rings om deze laatste film te promoten zegt eigenlijk al genoeg. Men weet gewoon dondersgoed dat deze Hobbit Trilogie in vele gevallen tegengevallen is.
    Je moet ook kijken naar wat the Hobbit is tov de LOTR-boeken. Als alles chronologisch verfilmd was had men gesproken over een superopbouw van het verhaal over 6 films. Dit laatste deel leunt in feite niet op LOTR maar werkt er naar toe. Ga ik vanuit tenminste. Mij is de trilogie tot nu toe helemaal niet tegengevallen. In de boekenserie is De Hobbit ook een klein kinder/jeugdboek en is het 'enkel' de opmaat naar de LOTR-boeken.

    Ik vind eigenlijk dat je deze Hobbit films op volgorde moet kijken en daarna de LOTR-films. En kijk dan eens hoe dat het complete verhaal bevalt (geen 2 trilogiën dus, maar als 1 6-delige film).

  6. #2056

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter R. Bekijk bericht
    Ik vind eigenlijk dat je deze Hobbit films op volgorde moet kijken en daarna de LOTR-films. En kijk dan eens hoe dat het complete verhaal bevalt (geen 2 trilogiën dus, maar als 1 6-delige film).
    Dat zou ik een moeilijke opgave vinden, mede door het enorme verschil in kwaliteit tussen beide trilogieën. Natuurlijk hebben ze het slim aangepakt om het verhaal rondom de Necromancer/Sauron mee te nemen in dit verhaal van the Hobbit. Ook in de EE wordt duidelijk dat Smaug een verbond heeft met de Necromancer, wat het complete verhaal natuurlijk aan elkaar verbind. Maar dan nog zou deze trilogie niet zo sterk moeten leunen op de successen van 10 jaar geleden vind ik.

  7. #2057

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Dat zou ik een moeilijke opgave vinden, mede door het enorme verschil in kwaliteit tussen beide trilogieën. Natuurlijk hebben ze het slim aangepakt om het verhaal rondom de Necromancer/Sauron mee te nemen in dit verhaal van the Hobbit. Ook in de EE wordt duidelijk dat Smaug een verbond heeft met de Necromancer, wat het complete verhaal natuurlijk aan elkaar verbind. Maar dan nog zou deze trilogie niet zo sterk moeten leunen op de successen van 10 jaar geleden vind ik.
    Maar dat kan toch ook niet anders? Het verhaal speelt in hetzelfde universum en IS nu eenmaal een prequel op LOTR. Ik ben van mening dat een prequel nooit zo sterk kan zijn als het origineel, in dit geval LOTR. (neem bijv. Star Wars).
    By the way: ENORM verschil in kwaliteit? Tja, ieder zn mening. Maar komt dat ook niet gewoon doordat LOTR gewoonweg ontzettend goed was, met baanbrekende effecten enz. en die lat dan gewoon te hoog ligt omdat je er niet overheen kunt? Ik bedoel: het verhaal LOTR is het meesterwerk van Tolkien waar The Hobbit een kinderboek is. Ze kunnen dus niet over het verhaal LOTR heen qua qualiteit. Qua effecten: kan ik alleen zeggen dat de CGI in deel 2 af en toe te zichtbaar was. Maar dat was in Fellowship ook.
    Imo is het niet meer dan logisch dat de Hobbit iets minder in kwaliteit in totaliteit: je moet het in zn geheel zien .

    Anyway: Ik zit over een kleine 3 weken gewoon lekker in de bios te genieten van een ws. prima film (iig ten opzichte van veel andere 'troep' die de bios ingeslingerd wordt)

  8. #2058

    Standaard

    Wat me stoort aan de Hobbit-trilogie is dat Gandalf regelmatig wordt geconfronteerd met iets dat zelfs híj kan identificeren als Sauron, en dat hij dan bij het begin van The Fellowship compleet uit de lucht komt vallen... Dat en de Elvis Presley-versie van Orlando Bloom.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  9. #2059

    Standaard

    Lees nu eerste reviews op theOneRing.net, film schijnt aan alle kanten te rammelen. Peter Jackson schijnt onbegrijpelijke keuzes te hebben gemaakt met sleutelkarakters. Film is afgeraffeld en Legolas moet het meest irritant aanwezig zijn met onnodig kunst en vliegwerk. Onbegrijpelijk...

  10. #2060

    Standaard

    Early days Jordy. Volgens mij is totnogtoe vooral The Telegraph vrij negatief terwijl anderen (zoals The Guardian en Empire) het een vrij aardige film vinden. Wat mij vooral stoort is dat de rol van Bilbo blijkbaar enorm slinkt in deze laatste film (die toch wel zijn naam draagt). Hmmm.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  11. #2061

    Standaard

    Dat is toch ook geheel volgens het boek dan?

  12. #2062

    Standaard

    Vind je dat Jordy? In het boek gaat het er op het eind inderdaad druk aan toe en is er minder tijd voor karakterontwikkeling, maar Tolkien gaat (zover ik me kan herinneren) toch altijd terug naar zijn Hobbit om het verhaal vanuit dat standpunt verder te vertellen.

    Enfin, zoals ik zei: volgende week kunnen we zelf ons oordeel vellen.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  13. #2063

    Standaard

    Ik had het meer over Bilbo die tijdens de slag buiten westen raakt

  14. #2064
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  15. #2065

    Standaard

    Gisteren een vroege screening mogen zien. Ik ben vooralsnog redelijk teleurgesteld.

    Het klopt dat de film één grote actiescène is, maar het gaat vrij snel vervelen.
    Here be spoilers.
    De dwergen worden gerangeerd tot figuranten. Ik denk dat het merendeel van de dwergen niet één regel tekst in de hele film heeft, enkel Fili, Kili, Thorin en Dwalin. De rollen van Bofur en Balin die in de eerste twee delen wel op wisten te vallen verdwijnen ook in deze film. Wel is daar ineens Daín die met zijn dwergenleger aan komt rijden en veel screentime opslokt, maar dan ook weer in het niets verdwijnt.

    De hele verhaallijn rondom Dol Goldur wordt afgeraffeld. Na twee films set-up wordt er in het begin van de film 5 minuutjes aan gespendeerd, waarbij Gandalf direct wordt bevrijd en Galadriel, Elrond en Saruman wat om hun heen slaan met hun staf waarna Sauron wordt verjaagd. Dit is een beetje een anti-climax.

    De verhaallijn rondom Smaug wordt ook afgeraffeld. De draak wordt zó snel gedood, dat ik me afvraag of dit niet beter aan het eind van 2e deel had gepast. Het voelt nu zo afgeraffeld, dat ook hier de climax van één van de verhaallijnen wat tegenvalt.
    De fans zullen wel gaan vallen over het ene shot wat gespendeerd wordt aan Beorn, ook dat is niet meer. De veldslag is ook ineens klaar, terwijl Legolas wel héél veel tijd krijgt om zijn trucjes zonder physics te laten zien.

    Is het dan zo slecht? Nee hoor, de battle ziet er goed uit en de actie is gelikt. Het is alleen niet meer dan dat en allemaal wat te langdradig. Ik durf voorzichtig de conclusie te gaan trekken dat twee films écht wel voldoende was geweest. De EE bij deze film kan veel gaan toevoegen, dus daar kijk ik dan wel naar uit.

    Connectie met LOTR: een totaal ongeplaatste scène verbindt Legolas met Aragorn, uit het niets wordt er een namedrop gedaan door Thranduil.
    Hoe op het einde The Hobbit met LOTR wordt verbonden, zeg ik: leuk gedaan!

  16. #2066

    Standaard

    Dat wordt dus qua blu ray wachten op de extended versie, waarin ws. meer ademruimte zit.

  17. #2067

    Standaard

    Toch krijgt de film voorlopig nog een 9.4 op imdb. Morgen en overmorgen zie ik de marathon, dus daarna kan ik mijn eigen oordeel vormen.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  18. #2068

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Toch krijgt de film voorlopig nog een 9.4 op imdb. Morgen en overmorgen zie ik de marathon, dus daarna kan ik mijn eigen oordeel vormen.
    Dat een film op imdb scoort ofzo zegt mij niets. Want imdb is van Amazon, dus niet betrouwbaar wat dat betreft. En je hebt ook mensen die hoge scores geven omdat er veel actie inzit oid en niet kijken naar het verhaal of wat ook. Het is maar hoe je een film beoordeelt. Vraag 10 mensen wat een goede film betekent en je krijgt 10 verschillende antwoorden.

  19. #2069

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter R. Bekijk bericht
    Dat een film op imdb scoort ofzo zegt mij niets. Want imdb is van Amazon, dus niet betrouwbaar wat dat betreft. En je hebt ook mensen die hoge scores geven omdat er veel actie inzit oid en niet kijken naar het verhaal of wat ook. Het is maar hoe je een film beoordeelt. Vraag 10 mensen wat een goede film betekent en je krijgt 10 verschillende antwoorden.
    Dat laatste maakt IMDb juist wel weer betrouwbaard. Ik ken geen plek vaar het cijfer van een film een gemiddelde is van zo veel meningen. Helaas heb je wel een goed punt met dat IMDb van Amazon is, waardoor het niet meer onafhankelijk is en wat dus mogelijk afbreuk doet aan de accuraatheid van cijfers.

    Onderaan de streep houd ik nog steeds het liefst IMDb aan vanwege m'n eerste punt en houd ik mezelf wat betreft het tweede punt maar naïef. We weten dat immers niet zeker. Uit ervaring kan ik wel zeggen dat een 9,4 bij release nog heel weinig zegt.
    The future is Blu

  20. #2070

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter R. Bekijk bericht
    Dat een film op imdb scoort ofzo zegt mij niets.
    Mij ook niet en wel om deze feiten:

    Just The Facts

    1. It's owned by Amazon and only by buying or giving info to them, can you post on the message boards
    2. Anyone can rate a movie/show regardless of whether they've actually seen it.
    3. You can rate a movie/show, before it has even come out.



    Read more: http://www.cracked.com/funny-7618-imdb/#ixzz3LSyFnP7I

  21. #2071

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door crocs Bekijk bericht
    Mij ook niet en wel om deze feiten:

    Just The Facts


    1. It's owned by Amazon and only by buying or giving info to them, can you post on the message boards
    2. Anyone can rate a movie/show regardless of whether they've actually seen it.
    3. You can rate a movie/show, before it has even come out.



    Read more: http://www.cracked.com/funny-7618-imdb/#ixzz3LSyFnP7I
    Dat van de mening kan je overal doen. Zelfs een website kan beweren een dvd te hebben gezien, maar kan onder druk een goede recensie plaatsen.
    Nergens is er zekerheid. Ik heb weleens gereageerd op het forum van IMDB en nooit heb ik een mail gezien dat er info wordt afgestaan noch moest ik iets kopen.
    Het is altijd zo dat als een groot bedrijf zoiets koopt je meteen de verhalen krijgt dat het niet meer onafhankelijk is. Het beste wat je met die cijfers kan doen, is wachten
    totdat er veel mensen het hebben gedaan. Dan pas krijg je een beter beeld van de meningen. Idem met Tripadvisor of Zoover (even een andere tak). 1 mening volg ik niet, maar als
    er b.v. 5-10 mensen al zijn geweest, krijg je een inschatting hoe het is. En dan nog kan je eigen mening volledig anders zijn. Ik heb eens reviews gelezen van een restaurant in een
    vakantieplaats. Het zou volgens de mensen op Tripadvisor slecht zijn. Ik heb er nu twee keer gegeten (1e was een gok) en twee keer tot volle tevredenheid.

  22. #2072

    Standaard

    IMDB ratings zeggen mij ook niet zoveel. Rotten Tomatoes vind ik dan weer wel een beter leidraad, met alle reviews.

  23. #2073

    Standaard

    Koop 'm toch wel, ongeacht wat "men", er waar dan ook, van zegt en vinden mag
    Have fun and enjoy your collection

  24. #2074

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Koop 'm toch wel, ongeacht wat "men", er waar dan ook, van zegt en vinden mag
    Ik ook
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  25. #2075

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door crocs Bekijk bericht
    Mij ook niet en wel om deze feiten:

    Just The Facts


    1. It's owned by Amazon and only by buying or giving info to them, can you post on the message boards
    2. Anyone can rate a movie/show regardless of whether they've actually seen it.
    3. You can rate a movie/show, before it has even come out.



    Read more: http://www.cracked.com/funny-7618-imdb/#ixzz3LSyFnP7I
    Punt 3 heb ik wel eens geprobeerd, maar is mij niet gelukt. Wel lees ik wel eens bij mdb.com de vraag hoe het komt dat een film punten heeft terwijl hij nog niet uit is. Dan lees ik als antwoord: dat men bij een pre-screening geweest is. Dat had ik het verleden wel eens met bijvoorbeeld The Two Towers, die in Nederland ook een pre-screening had.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

Pagina 83 van 87 EersteEerste ... 3373798081828384858687 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •