Pagina 86 van 87 EersteEerste ... 3676828384858687 LaatsteLaatste
De resultaten 2.126 tot 2.150 van 2158 worden weergegeven.
  1. #2126

    Standaard

    Gisteravond naar TBotFA geweest en ik vond het een prima film. Ok, het einde lijkt wat afgeraffeld, maar ik denk dat daar in de Extended Edition een hoop wordt goed gemaakt. Hoe komt Bilbo bijvoorbeeld bij thuiskomst aan een kist die hij onderweg nog niet had. Als je het boek kent weet je natuurlijk waar die vandaan komt, dat zal in de EE ongetwijfeld nog naar voren komen. Ik moest sommige dingen nog eens in het boek nakijken en dan is het wel grappig om te zien dat de verdrijving van Sauron (die in het boek natuurlijk niet zo heet) ongeveer één zin in beslag neemt.

    Ik had ook niet zo'n moeite met Alfrid en The Master, die voor de (flauwe) komische noot zouden moeten zorgen. Dat viel echt enorm mee. De één is al binnen een paar tellen dood en de ander is niet vreselijk overdreven aanwezig, niet overdreven flauw komisch in ieder geval. En ik heb er echt echt echt een enorme hekel aan als er van die flauwe puberhumor in een film zit. Ik vond ook niet echt dat Legolas enorm aanwezig was met zijn gravity defying actie. Elfen zijn nogal lichtvoetig en komen dus gemakkelijker vooruit dan anderen. Ik vond zijn actie op die olifant in RotK eigenlijk meer overdreven . Het enige waar ik wel moeite mee had was hoe Azog ineens uit het ijs kwam springen, waar zet hij op af, en al zou hij makkelijk door het ijs kunnen breken ... hij is geen elf die zo even opspringt. Dat vond ik ook van Bolg die zo even uit de losse pols terug springt op die half ingestorte toren in het gevecht met Legolas terwijl hij er net afvalt .

    Ik heb verder volgens mij niet echt verhaaltechnische fouten (zoals in een eerdere post gesuggereerd werd) gezien. Ik heb al met al een prima avond gehad.
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  2. #2127

    Standaard

    Je 5e opmerking: dat dacht ik nu ook meteen! Maar die scene in zn geheel is wel heel mooi gedaan met dat ijs.

  3. #2128

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Gisteren naar de trilogie weesten kijken in de Kinepolis Gent.
    Degenen die weesten kijken zijn, weten op welke fouten ik het heb.
    Ik ben ook wel eens gewezen op een schrijffout maar dit slaat alles......"Weesten kijken"?

    Wat betekend "Weesten"?

  4. #2129

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Ik ben ook wel eens gewezen op een schrijffout maar dit slaat alles......"Weesten kijken"?

    Wat betekend "Weesten"?
    Is spreekdialect in de zin van "gaan" kijken

  5. #2130

  6. #2131

    Standaard

    Gents dialect vermoed ik

  7. #2132

    Standaard

    Weet iemand of de extended editie (2d) van Desaulation of Smaug op amazon.de nld ondertitels heeft? Hoe zat dat ook weer met Warner en nld ondertitels:altijd of niet altijd?

  8. #2133

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter R. Bekijk bericht
    Weet iemand of de extended editie (2d) van Desaulation of Smaug op amazon.de nld ondertitels heeft? Hoe zat dat ook weer met Warner en nld ondertitels:altijd of niet altijd?
    http://www.bluray-disc.de/blu-ray-fi...n-blu-ray-disc

  9. #2134

    Standaard

    Bedankt. Die gegevens had ik al. Maar vaak kloppen ze niet helemaal. Vandaar.

  10. #2135

    Standaard

    The Hobbit - Battle of the Five Armies vorige week gezien : visueel verbluffend (de art-department heeft zich duidelijk eens extra mogen uitleven) en... verder valt daar weinig positiefs over te vertellen. Spijtig. De acteurs en de cgi-afdeling doen hun best maar wat baat het met een slecht verhaal (lekker volgestopt met meurende, overbodige subplots) Daarbovenop is de regie en montage van zo'n niveau dat zelfs een filmschool-stagiair dit niet zou durven indienen zonder te blozen van schaamte. Je voelt dat dit zo goed had kunnen zijn geweest moest de regisseur zich wat hebben ingetoomd en het niet tot een trilogie zou zijn gerokken. Er werd zo verlangd naar een verfilming van The Hobbit en Jackson heeft het zo enorm kunnen verpesten, dat de man maar overladen wordt met Razzies.

  11. #2136

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door spiff Bekijk bericht
    The Hobbit - Battle of the Five Armies vorige week gezien : visueel verbluffend (de art-department heeft zich duidelijk eens extra mogen uitleven) en... verder valt daar weinig positiefs over te vertellen. Spijtig. De acteurs en de cgi-afdeling doen hun best maar wat baat het met een slecht verhaal (lekker volgestopt met meurende, overbodige subplots) Daarbovenop is de regie en montage van zo'n niveau dat zelfs een filmschool-stagiair dit niet zou durven indienen zonder te blozen van schaamte. Je voelt dat dit zo goed had kunnen zijn geweest moest de regisseur zich wat hebben ingetoomd en het niet tot een trilogie zou zijn gerokken. Er werd zo verlangd naar een verfilming van The Hobbit en Jackson heeft het zo enorm kunnen verpesten, dat de man maar overladen wordt met Razzies.
    Opnieuw ... ik denk dat in dat geval de EE de echte versie van de film gaat zijn. Geen idee of dat de meningen zal veranderen, maar ik heb zo'n gek gevoel dat deze EE 45 minuten langer gaat worden.
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  12. #2137

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen vS Bekijk bericht
    Opnieuw ... ik denk dat in dat geval de EE de echte versie van de film gaat zijn. Geen idee of dat de meningen zal veranderen, maar ik heb zo'n gek gevoel dat deze EE 45 minuten langer gaat worden.
    Zoals altijd is de EE de echte versie. Ik ben ervan overtuigd dat de film wel ietsje beter zal opgebouwd zijn in de Ext.Ed., vooral het laatste half uur is problematisch, de laatste 5 minuten is zelfs een vlugge afhaspeling. Toch zal dit de grote problemen niet oplossen en dat zijn dan vooral de overbodige plotlijnen, puberale humor, ergerlijke personages die nooit in de films hadden mogen zitten en Peter Jacksons neiging om van actiescenes een kermis-attractie te maken.

  13. #2138

    Standaard

    Peter Jackson heeft de George Lucas ziekte gekregen... erg gevaarlijk!
    BD (1243) What i Watch

  14. #2139

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door spiff Bekijk bericht
    Zoals altijd is de EE de echte versie. Ik ben ervan overtuigd dat de film wel ietsje beter zal opgebouwd zijn in de Ext.Ed., vooral het laatste half uur is problematisch, de laatste 5 minuten is zelfs een vlugge afhaspeling. Toch zal dit de grote problemen niet oplossen en dat zijn dan vooral de overbodige plotlijnen, puberale humor, ergerlijke personages die nooit in de films hadden mogen zitten en Peter Jacksons neiging om van actiescenes een kermis-attractie te maken.
    Ik moet het boek er maar weer eens bij pakken. Het is lang geleden dat ik het gelezen heb, ik heb dan ook alleen de grote lijnen in mijn hoofd en niet meer zo alle details. Ik heb wel vluchtig terug gebladerd en dan worden er inderdaad grote delen van de film opgehangen aan één of twee zinnen in het boek. Wat er verder bijgehaald is weet ik niet zo precies.
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  15. #2140

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door freaky Bekijk bericht
    Peter Jackson heeft de George Lucas ziekte gekregen... erg gevaarlijk!

    Oh oh, dan komt er over drie jaar een SE uit en dan lopen er allerlei trollen voor het beeld langs in elke scene.
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  16. #2141

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door spiff Bekijk bericht
    The Hobbit - Battle of the Five Armies vorige week gezien : visueel verbluffend (de art-department heeft zich duidelijk eens extra mogen uitleven) en... verder valt daar weinig positiefs over te vertellen. Spijtig. De acteurs en de cgi-afdeling doen hun best maar wat baat het met een slecht verhaal (lekker volgestopt met meurende, overbodige subplots) Daarbovenop is de regie en montage van zo'n niveau dat zelfs een filmschool-stagiair dit niet zou durven indienen zonder te blozen van schaamte. Je voelt dat dit zo goed had kunnen zijn geweest moest de regisseur zich wat hebben ingetoomd en het niet tot een trilogie zou zijn gerokken. Er werd zo verlangd naar een verfilming van The Hobbit en Jackson heeft het zo enorm kunnen verpesten, dat de man maar overladen wordt met Razzies.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door spiff Bekijk bericht
    Zoals altijd is de EE de echte versie. Ik ben ervan overtuigd dat de film wel ietsje beter zal opgebouwd zijn in de Ext.Ed., vooral het laatste half uur is problematisch, de laatste 5 minuten is zelfs een vlugge afhaspeling. Toch zal dit de grote problemen niet oplossen en dat zijn dan vooral de overbodige plotlijnen, puberale humor, ergerlijke personages die nooit in de films hadden mogen zitten en Peter Jacksons neiging om van actiescenes een kermis-attractie te maken.
    En dat terwijl je nog zo blij was met de eerste twee delen. Vreemd dat je nu punten aanhaalt waar je voorheen geen last van had bij je eerdere reacties over de vorige twee films, maar goed.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door spiff Bekijk bericht

    Vorige week gekeken naar de Ext. Edition van 'The Hobbit: An Unexpected Journey' bekeken en ik dacht dat ik de bioscoopversie gezien had, het voegde voor mij niks toe aan de cinema-versie. Heb achteraf op http://www.theonerin...on-scene-guide/ gekeken wat er toegevoegd is. De toevoegingen zijn tof maar enkele ervan zijn met recht en reden uit de bioscoopversie gehouden omdat ze nog meer de vaart uit het verhaal halen. Ben ondertussen halfweg de making-of. Ik had niet kunnen vermoeden dat het zelfs na al de extra's van LOTR gezien te hebben nog zo boeiend ging zijn. Prachtige docu's die nog eens benadrukken met hoeveel liefde en zorg deze film gemaakt is, vaak zijn ze grappig of zelfs ontroerend. Mooi, mooi, mooi... Bij andere films maken de extra's de magie van de film een beetje kapot maar bij de Tolkien-verfilmingen krijg je erdoor steeds meer waardering voor de films.
    Nog 3,5 uur extra's te gaan.


    Gisteren 'The Desolation of Smaug' gezien en ik vond het een zeer toffe film. Ik ben op elk vlak akkoord met Tom, de recensent van Brainfreeze. (zie : http://www.brainfreeze.be/2013/12/10...tion-of-smaug/ )
    Peter Jackson heeft hier een indrukwekkende actie-prent afgeleverd. In tegenstelling tot de eerste film kunnen bepaalde scenes wel aangevuld worden. Vooral deze met/bij Beorn mochten nog enkele minuten langer duren maar dat zal zeker en vast zo zijn in de extended edition.
    Ik heb me er al bij neergelegd dat Jackson van het kinderlijke 'De Hobbit' een epische trilogie vol onnodige verwijzingen naar 'The Lord of the Rings' heeft gemaakt. Hierdoor kon ik gisteren dubbel en dik genieten en me liet ik me gewillig mee voeren op de Jackson-rollercoaster.

  17. #2142

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    En dat terwijl je nog zo blij was met de eerste twee delen. Vreemd dat je nu punten aanhaalt waar je voorheen geen last van had bij je eerdere reacties over de vorige twee films, maar goed.

    Buiten het griepvirus heerst er hier momenteel het zuurpruimenvirus, ze voelen zich een beetje ongelukkig.

    Reageren dan een tikkeltje negatief en denken dan een hele peer te zijn.

    Je zou ze het liefst:



    Maar het is bijna kerst en dan laten we ze even uitzieken, misschien.... wie weet worden ze weer:
    Have fun and enjoy your collection

  18. #2143

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    En dat terwijl je nog zo blij was met de eerste twee delen. Vreemd dat je nu punten aanhaalt waar je voorheen geen last van had bij je eerdere reacties over de vorige twee films, maar goed.
    Waarom moet dat vreemd zijn? De derde film schijnt vele malen anders qua structuur en feeling te zijn dan de eerste twee, dus zo gek vind ik het niet eigenlijk dat deze derde film als slechtste in de reeks wordt gezien. Ook op rottentomatoes is hij nog maar slechts een kleine 60% 'fresh'. Ik heb ook zeker genoten van de eerste twee films (met name de EE van DOS deed véél goed). Dat wil niet zeggen dat de derde film - zoals bij Return of the King - dan automatisch ook goed of zelfs beter is toch?

  19. #2144

    Standaard

    Nou Jordy, volgens mij is je beeld van de film al helemaal vooraf gevormd door reviews e.d., zonder dat je de film hebt gezien . En daarom lees ik dus vooraf bijna niet meer reacties/reviews over een film die ik toch wel ga kijken.

    Maar om terug te komen op je reactie; prima dat spiff de derde film niet bevallen is. Maar ik geef alleen aan dat spiff punten aanhaalt, zoals de regie, overbodige plotlijnen, puberale humor, ergerlijke personages en "Peter Jacksons neiging om van actiescenes een kermis-attractie te maken". Maar in wat wijkt dit af van de eerste twee films?
    Vallen de ritten door de Goblin tunnels en die met de vaten op de rivier dan ook niet onder het kopje "Peter Jacksons neiging om van actiescenes een kermis-attractie te maken"? Waarin wijkt de regie nou zoveel af dat het nu opeens enorm slecht is t.o.v. de eerste twee films? Zaten er geen overbodige plotlijnen in de eerste twee films en welke zitten er dan in deze film? Welke ergerlijke personages zijn erbij gekomen in deze film die nog niet in de eerdere twee zaten?

    Het zijn van die punten waarvan ik denk dat ze je toch wel eerder in negatieve zin opgevallen zouden zijn in de eerdere twee films. Dat vind IK vreemd; maar dat hoef jij natuurlijk niet vreemd te vinden.

  20. #2145

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door freaky Bekijk bericht
    Peter Jackson heeft de George Lucas ziekte gekregen... erg gevaarlijk!
    Hij lijdt er toch al een tijdje aan. King Kong was ook véél te lang met enkele overbodige CGI-scenes. Hij had nooit mogen The Hobbit maken. Ik vraag me af hoe de 2 Hobbit-films van Del Toro er zouden hebben uit gezien. Het kon enkel veel beter zijn geweest.

  21. #2146

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    En dat terwijl je nog zo blij was met de eerste twee delen. Vreemd dat je nu punten aanhaalt waar je voorheen geen last van had bij je eerdere reacties over de vorige twee films, maar goed.
    Ja, 'k weet het... Onlangs de EE van Smaug bekeken en na een uur kreeg ik het moeilijk, moest om de 5-10 minuten op pauze drukken om mezelf wat moed in te spreken. Zelfs de extra's deden me minder, na 2 uur green screen had ik het opeens wel gehad. The Jackson-magic heeft zijn effect verloren bij mij. Ik vind het zelf ook spijtig. Enkele collega's en vrienden zijn wel lovend, ben misschien een beetje jaloers op het feit dat ze wel van de film konden genieten.

  22. #2147

    Standaard

    Bizar dat hier zoveel mensen negatief reageren op de derde en laatste film van The Hobbit. Ik vond deze een heel stuk beter dan de eerste twee films. Maar ach, ieder zijn ding zeker!

  23. #2148

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eli05 Bekijk bericht
    Bizar dat hier zoveel mensen negatief reageren op de derde en laatste film van The Hobbit.
    Nou ik begrijp het wel. Ik ben niet zo negatief over films en je zal mij zelden daar mijn mening over films horen.
    Maar de The Hobbit 3 is echt bagger. Ik moet mijn hart hierover luchten. Mijn bloed begint te koken.


    De film heeft geen begin! Leuk en aardig dat deel 2 eindigt met een cliffhanger waar je in deel 3 opgezadeld wordt het de 3e akte van de 2e film. Noem Peter Jackson een filmmaker. Het lijkt wel of hij een amateur is. Je wordt letterlijk gedropt in een aktie scene waar de opbouw in deel 2 te zien was. Verwacht je dat de kijkers weer deel 2 moeten gaan kijken. Het maakt de 3e deel zo afhankelijk van het 2e deel. Het is niet eens een zelf staande film geworden. Een groot verschil met die vorige trilogie. Drie zelfstaande verhalen die samen een trilogie vormen. The Hobbit hebben twee zelfstaande verhalen die een trilogie vormen. Het mag duidelijk dat het “3e” deel bij de haren is bijgesleept om meer geld uit de bezoekers te slaan.


    De karakter van Thorin is in deze deel ook erg slecht geschreven. En zit vol met fouten. Meest ongeloof waarde transformatie.
    Peter Parker in Spider-Man 3 heeft nog een betere karakter transformatie dan Thorin. De hele tijd maar zeuren over die Arkensteen die spontaan een MacGuffin.
    Nee, dat is niet de reden meer. Drakenziekte wordt als excuus gebruikt. Let dan eens heel goed op wat die drakenziekte doet bij andere dwergen.
    Thorin vind ik echt een geweldige karakter en hij wordt hier helemaal verpest. Sorry maar die zogenaamde redemption werkt totaal niet meer. Ik trap daar niet in Peter Jackson.


    Waarom krijgt meest domme cliché filmpersonage in die reeks, ik heb het over due idoot van Alfred/Alfrida whatever zijn naam is, zoveel schermtijd en zelfs overbodige teksten heeft terwijl het merendeel van de dwergen niet eens 1 regel tekst zeggen?
    Deze dwergen zijn meteen gedegradeerd naar ik stond erbij en ik keer ernaar dwerg in The Hobbit De Slag van Vijf Legers.
    En nee gejuich telt niet mee als tekst. Een schaap dat "meeeh" zegt meer dan die zwijgzame dwergen. Waarschijnlijk als je Drakenziekte hebt, dan hou je ook maar je mond dicht.


    Terug naar idioot Alfreud, want hij heeft totaal geen karakterontwikkeling en is dus niet belangrijk voor het verhaal, laat staan dat hij iets bijdraagt aan het verhaal.
    Oh breng die Hobbit naar zijn bed. Oh breng de vrouwen, gewonden en kinderen in veiligheid, hou de wacht bij de poort.
    Vervang idioot Alfonso door bijvoorbeeld een elf en je krijgt precies hetzelfde. Nou bijna want je verwacht niet dat een onbelangrijke elf zit te zeuren en ons kijkers daarmee lastig zit te vallen.
    Tenzij je als kijker dat wel leuk vind, hetzij van idioot Almighty of onbelangrijke elf. Maar daar kan ik niks doen.

    Het wordt iedere keer zo in je gezicht gesmeten dat een laffe slechterik is, die alleen maar aan zichzelf denkt. Alsof dat nog niet genoeg is klagen de bewoners van Laketown constant over deze leeghoofd.
    Peter Jackson had zeker een andere doelgroep voor zijn ogen toen hij deze zogenaamde karakter heeft geschreven. 3 jarige Neanderthalers vermoed ik. Nee, ik neem dat terug, zelfs 3 jarige Neanderthalers zijn al te slim genoeg om te weten wat idoot dat is.
    Hij had net goed een Teletubbie kunnen neerzetten ipv Alf. Nee, ik neem dat ook terug. Zelfs Teletubbies hebben karakterontwikkeling in hun duim dan idoot Alfuck. Dat karakter had gewoon verdronken moeten worden. Period!


    Ook zo raar figuur is Thranduil. In het 2e deel kan je merken dat hij niet dol is op die roodharige elvin. Helaas hebben die rooie en een dwerg ook nog eens een stomme geforceerde romance, maar vooruit dat zit bijna in elke film.
    Hoe dan ook op het einde van de film heeft Thranduil zo in ene medelijden met een verdrietige Tauriel. Waar kom die emotie vandaan?

    Dat was slechts een topje van de ijsberg.

    Ik kan het niet geloven. De man die ons de films Bad Taste, Meet the Feebles, Braindead, Heavenly Creatures, The Frighteners en als bonus LOTR heeft voorgeschoteld heeft deze troep gemaakt. Hoe is dat mogelijk. Ik dacht dat Peter Jackson een filmmaker was.
    Nee, Christopher Nolan, Tim Burton, Martin Scorsese, J.J. Abrams, Alejandro González Iñárritu, Richard Linklater en Guillermo del Toro zijn echte filmmakers.
    Sterker nog ik ga een stapje verder door te zeggen dat zelfs Paul W.S Anderson, John Moore, Michael Bay, Uwe Boll en het duo Jason Friedberg/Aaron Seltzer ook echte filmmakers zijn.
    Als je hun namen op de posters ziet weet je iig wat voor film je voorgeschoteld krijgt en wordt je niet bedrogen. Daar passen domme cliché filmpersonages zoals Alfredo tussen.
    Bij Michael Bay was dat uiteraard een sterotype zwarte gangstarapper geworden. Ik had niet eens erg gevonden als Paul W.S Anderson of John Moore of Michael Bay of Uwe Boll of het duo Jason Friedberg/Aaron Seltzer de regietaak hadden overgenomen van Peter Jackson. Zelfs die mensen weten wat een begin is van een film.


    Leefde ik maar in een alternatieve universum waar del Toro twee Hobbit films heeft gemaakt.
    Helaas we leven in een wrede wereld waar bankiers zoals Peter Jackson niet eens fun time gunnen.
    De schuld ligt aan mijzelf. Ik had teveel goede vertrouwen in Peter Jackson, maar hij wilt gewoon mijn geld afpakken voor een gedrocht wat zich entertainment noemt.


    Heeft deze film nog positieve dingen. Ja, 144 min.


    Zo mijn rant is over. Ik ga gauw mijn hartpillen pakken voordat te laat is.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eli05 Bekijk bericht
    Ik vond deze een heel stuk beter dan de eerste twee films. Maar ach, ieder zijn ding zeker!
    Ik ben blij voor je. Jij hebt tenminste wel kunnen genieten.
    En dat geld ook voor al die andere postivo’s hier. Lucky bastards.

  24. #2149

    Standaard

    Persoonlijk vind ik zelf van de 3 Hobbit films deel 2 het beste/mooiste/leukste.

    En wat vinden jullie?
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 02-01-2015 om 08:14

  25. #2150

    Standaard

    Ik hoop echt dat ze een gelijkaardige boxset voor de extended editon zullen uitbrengen.
    Foto hieronder in fan-made maar zou wel mooi staan naast die van Lord of the Rings. De zwarte cases worden al gebruikt voor de losse uitgaven… Benieuwd wat het wordt.

Pagina 86 van 87 EersteEerste ... 3676828384858687 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •