De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard DVD (video en geluid) platform dmv een PC

    Idee:

    Ik wil een soort uitgebreide HTPC gaan bouwen en ik heb een paar vraagjes voor de techneuten onder ons:

    - Als ik een geluidskaartje (zoals de Philips Seismic Edge oid) dat geen DD5.1/DTS decoder heeft, maar wel SPDIF uitgang, kan ik dan DVD's afspelen op die PC en het geluidssignaal doorgeven via SPDIF aan de versterker?

    - Ik wil het geheel een beetje in stijl bouwen, dus het liefst een kast met HiFi look, Heeft iemand URL's van behuizingen met HiFi look?

    Ik kwam op het idee voor zoiets toen ik de C'T las van december, daarin hebben ze een zgn. Sound & VIsion Platform gebouwd met de volgende features:

    - Afspelen van DVD's en allerhande videoformaten die je in Windows af kunt spelen, op je TV

    - CD's afspelen
    - MP3 server (en andere formaten)
    - CD ripper (audio cd in de drive en via CDDB gegevens ophalen, rippen en opslaan op een grote schijf
    - digitale videorecorder (hoewel deze mogelijkheden nog niet geweldig werken heb ik wel begrepen, met de huidige verkrijgbare kaartjes).
    - draadloos toetsenbord en muis en bijna alles ook per afstandsbediening te besturen
    - Internet aansluiting natuurlijk.

    Eigenlijk dus een redelijk normale PC, maar met wat aanpassingen, waaronder het geschiktmaken voor gebruik met een afstandsbediening.

    Als jullie tips hebben, dan hoor ik het graag

    Groets,
    Arno
    Arno Jansen - www.sindono.com v3 - My personal playground.

  2. #2

    Standaard

    Vast en zeker C'T Magazine gelezen!!!

    Nou een kleien tip is koop geen afstandsbediening maar gewoon een ligitech surfman ofzo. Die heb ik thuis liggen en dat werkt vele malen fijner dan een knoppendoos.
    Verder moet dat met het geluid wel lukkne lijkt mij. Maar ik weet het niet zeker
    I make him an offer he can't refuse!

    ( Godfather )

  3. #3

    Standaard

    Inderdaad, de C'T ja. Ben net effe op de HCC geweest (pfff wat een mensen...) daar stond de machine uit de C'T... Zag er eerlijk gezegd niet uit... Kwam vooral ook omdat het erg slecht gelakt was, maar de magic was helemaal verdwenen omdat ze het ding hadden aangesloten op een TFTje en alleen Mediaplayer MP3 af lieten spelen.... ja, daar is neit veel aan... En die kleine miniTFT was ook niet te zien... net zo min als de afstandsbediening...
    Arno Jansen - www.sindono.com v3 - My personal playground.

  4. #4

    Standaard

    Ow das minder,

    Toen ik hem had gezien in de ct zag hij er egt wreed uit, maar als het klopt wat jij zegt vind ik het zwaar tegenvallen.

    Best jammer.

    EN had je nog wat moois gekocht op de HCC dagen???
    I make him an offer he can't refuse!

    ( Godfather )

  5. #5

    Standaard Jep!

    Persoonlijk vond ik die C'T machine verre van wreed. Het zal er allemaal best op hebben gezeten, maar het was op de beurs niet te zien en daarnaast vond ik het ding er gewoon lelijk uit zien. Als je zo'n kast in de huiskamer wilt zetten moet ie er wel een beetje uitzien en niet donkergroen gespoten kast en een slecht ge-spray-painte front. Het was gewoon een PC tower op zn kant. Maar goed, de techniek erachter is wel goed natuurlijk.

    Dus wat heb ik gedaan? Ik heb een sweet-@ss pc-tje gekocht, een shuttle SV24 barebones behuizing (zie http://www.cluboverclocker.com/revie...v24_barebones/ voor meer info). De behuizing die ze bij die link testen heeft een ander frontje dan de mijne, ik heb een ijsblauw transparante frontplaat, tegen een "brushed" alluminium voorkant. Heel mooi klein ding. Daar heb ik een HD, FD en CDRW in gestopt en Win98 op gezet. TV-OUT zit er standaard op, dus speel ik nu DivX (en alle andere videoformats) en MP3 af. Trouwens, die plugins voor winamp op een breedbeeld zijn best wreed man!

    Maar goed, er zit dus nog geen DVD rom driveje in, geld was op en ik had de CDRW nog liggen. Die gaat er op den duur uit en wordt vervangen door een DVDROM. Maar het liefst zou ik een DVD-ROM met CDRW in 1 willen. Ricoh heeft er een. Of een DVDRAM, maar goed, das me teveel pegels!

    Er is nog plek voor 1 PCI kaartje. Daar komt misschien een SB Live Player 5.1 in, zodat ik via SPDIF DTS en DD51 signalen naar een versterker kan sturen.

    Het enige wat ik dan dus niet heb is digitaal video opnemen van TV, maar dat werkt toch niet lekker en ik zou niet weten wat ik ermee moet.

    Nu nog een SiteCom IrDA poortje via USB erop en dan kan ik het dingetje via een afstandsbediening besturen. In het frontje van de behuizing zitten gaatjes, daar zou het Ir-'oog' in kunnen...

    Verder is het een kwestie van software erop zetten. Juiste players en als je met 1 druk op de knop cd-s wilt rippen (zoals ze in de c't zetten) dan moet je gewoon de juiste software erop zetten.

    Verder is het geen highend PC, maar het voldoet uitstekend voor dit werk!

    Specs:
    Celeron 850
    128 Mb SDRAM
    20 Gb HDD (moet natuurlijk veeeeel groter worden....)
    Sound onboard (goed genoeg voor stereo, niet voor DD of DTS)
    10/100 realtek netwerk onboard (super in mn netwerkje als Mediaserver)
    4x USB
    2x FireWire

    Ik ben super tevreden, want het geheel ziet er ook wel heel cool uit moet ik zeggen....

    Heb jij je centen nog uitgegeven op de beurs?

    Massel,
    Arno

    p.s. nu zou het helemaal mooi zijn als ik die set Final's van de DVD.NL actie erop aan zou kunnen sluiten....
    Arno Jansen - www.sindono.com v3 - My personal playground.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •