Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 72 worden weergegeven.

Discussie: The Polar Express

  1. #1

    Standaard The Polar Express

    Tom Hanks en regisseur Robert Zemeckis (Forrest Gump, Cast Away) keren november 2004 terug met: The Polar Express.

    'An inspiring adventure based on the beloved children's book by Chris Van Allsburg. When a doubting young boy takes an extraor-dinary train ride to the North Pole, he embarks on a journey of self-discovery that shows him that the wonder of life never fades for those who believe.'

    Teaser trailer > http://www.apple.com/trailers/wb/the_polar_express/

    Officiele site > http://polarexpressmovie.warnerbros.com/

    Mzzls, Jeroen.
    'A thing of beauty, is a joy forever'

  2. #2

    Standaard

    Poster



    Tom Hanks speelt de treinconductor en hij is goed nagemaakt! Wow...

    Mzzls, Jeroen.
    'A thing of beauty, is a joy forever'

  3. #3

    Standaard

    Wow ziet er inderdaad goed uit, is er al iemand die meer weet over het verhaal en zo?
    When I was your age, they would say you could become cops or criminals. What I'm saying is this: When you're facing a loaded gun, what's the difference?
    - Frank Costello (The Departed)

    Mijn Collectie

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door www.imdb.com
    It's a very thin story about a boy who experiences a magical trip to the north pole on christmas eve. It also implies that only the young can make this trip because they are uncorrupted enough to 'believe.' It will be a beautifully rendered film that will be promoted heavily with big industry names like Zemekis, Hanks and Ralston attached to the film. However, this film absolutely is not an 'animated' film. It is a live action film rendered to look like animation utilizing motion capture technolgy. The human characters are all motion captured and the animals are all rotoscoped. Not one ounce of animation will exist in this film because the studio is apparently bent on the idea of producing the first 'all motion capture film.' (I guess 'Final Fantasy' has been forgotten alrready) Will it be a good movie? Sure, I can't imagine the personalities attached making anything but a good film. I just feel it is mis-represented as animation.
    ik ben benieuwd...
    ? | Home Cinema | Gekeken Films/Series | Don't ask me... I use my brain to keep my ears apart.

  5. #5

    Standaard

    Gisteren de teaser gezien en ziet er inderdaad zeer mooi uit. Tom is net echt! Ga ik volgend jaar november zeker heen.
    There's evil there that does not sleep - Sean Bean
    Groeten van Outje
    Mijn collectie

  6. #6

    Standaard

    Ziet er zeer realistisch geanimeerd uit!

    Ben zeer benieuwd.
    "I've seen things you people wouldn't believe"
    -Bladerunner-


  7. #7

    Standaard

    All on board: it's the nighttrain

    Gave trailer, maar pas volgend jaar november in de bios. Lang wachten nog.

    Erg gaaf gemaakt, maar wat een flaporen had dat joch!

  8. #8
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank79
    . Lang wachten nog.
    Heel erg lang ja maar ik heb het idee dat het zeker de moeite waard is.

  9. #9

    Standaard

    Ik sluit me bij je aan!

  10. #10

    Standaard

    Animatie ziet er goed uit, alleen vind ik de bewegingen van de monden wat houteriger
    Al met al toch zeer benieuwd
    Daar ben ik weer!
    Moderator edit: Ik dacht het niet!

  11. #11

    Standaard

    Ik vind het wel apart dat er nu al (!) een teaser trailer uitgekomen, dit terwijl de film pas november 2004 in de bioscopen komt.
    Hierdoor verwacht ik een grootschalige reclamecampagne die het publiek moet overtuigen dat ook andere filmmaatschappijen dergelijke animatiefilms kunnen produceren, naast bijv. Pixar.

    De film zal gemaakt worden door Imageworks.
    Zij zijn degene verantwoordelijk voor onder andere:
    - Spider-Man (plus deel 2)
    - Stuart Little
    - Charlie's Angels (plus deel 2)
    - Matrix Reloaded (plus Revolutions)
    - Bad Boys 2
    - Cast Away
    - Lord of the Rings - The Two Towers

    Ook heeft Imageworks een Oscar gewonnen voor: 'The ChubbChubbs'.
    http://www.sonypictures.com/movies/chubbchubbs/
    Deze 'short' stond ook op de Men in Black 2 DVD.

    Dus met de animaties (effecten) zal het allemaal wel goed komen.
    In een interview werd zelfs gezegd dat er een budget was uitgetrokken van een geschatte $150 millioen voor The Polar Express.
    'A thing of beauty, is a joy forever'

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen C
    De film zal gemaakt worden door Imageworks.
    Zij zijn degene verantwoordelijk voor onder andere:
    - Spider-Man (plus deel 2)
    - Stuart Little
    - Charlie's Angels (plus deel 2)
    - Matrix Reloaded (plus Revolutions)
    - Bad Boys 2
    - Cast Away
    - Lord of the Rings - The Two Towers

    Ook heeft Imageworks een Oscar gewonnen voor: 'The ChubbChubbs'.
    http://www.sonypictures.com/movies/chubbchubbs/
    Deze 'short' stond ook op de Men in Black 2 DVD.
    Nou behalve ChubbChubbs (die er overigens wel leuk uitziet) en enigszins Stuart Little, zijn bovengenoemde films geen animatiefilms. Dus om nou te zeggen dat het met de animaties wel goed gaat komen? Special effects voor films is toch heel wat anders vind ik. En zoals ik al eerder zei, ik ben tot nu toe nog helemaal niet onder de indruk van wat ik heb gezien. Niet slecht, maar ook zeker niet fantastisch. We zullen zien.
    Daar ben ik weer!
    Moderator edit: Ik dacht het niet!

  13. #13

    Standaard

    Heb de teaser ook al gezien. Weer een film om naar uit te kijken voor volgend jaar. Release in november 2004! Hmmm DVD pas in 2005. Dat besef doet pijn
    Totaal aantal film : teveel !
    Totaal aantal nog te bekijken film ... zucht :)

  14. #14

    Standaard

    Foto vrijgegeven van character Tom Hanks:

    Picture
    'A thing of beauty, is a joy forever'

  15. #15

  16. #16

    Standaard

    Mooie sfeer alleen ik vind de animatie (niet de models) persoonlijk erg houterig. Veel stijve armpjes en krampachtige keyframe animatie. De 2 momenten waar je dit erg ziet is als ze dansen in de trein en de knipoog op het eind. Maar verders ziet het er erg sfeervol uit, en de stem van Tom Hanks blijft altijd mooi in film. 8)

  17. #17

    Standaard

    Ben benieuwd, ik ben niet echt de grootste fan van Zemeckis. Tom Hanks vind ik verder een prima acteur, maar ook niet wereldschokkend. Ik heb echter een belachelijk zwak voor kerstfilms, op de een of andere manier maken ze me helemaal week. Als normaal kritische kijker bezweek ik zelfs voor Howards Grinch, ook Home Alone 1 en 2 hebben een speciaal plekje in mijn hart. Ja, ik denk dat ik toch wel uitkijk naar deze film .

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kars
    Als normaal kritische kijker bezweek ik zelfs voor Howards Grinch, ook Home Alone 1 en 2 hebben een speciaal plekje in mijn hart. Ja, ik denk dat ik toch wel uitkijk naar deze film .
    De hierboven genoemde films vond ik allen erg leuk. Home Alone blijft een van de ultieme kerstfilms. En the Grinch vind ik vooral tof vanwege carrey en de decors. Een rijtje films die ik perfect bij de kerst vind passen:

    Mickey's Chirstmas Carol
    Muppets Christmas Carol
    Groundhog Day
    Gremlins 1 en 2
    Home Alone 1 en 2
    Santa Clause
    Harry Potter (alle films)
    Beauty and the Beast

  19. #19

    Standaard

    Heb een teaser en een echte trailer gezien in de bios, ziet erg goed gemaakt uit.

    Trailer 2

  20. #20

    Standaard

    Net de site bezocht en vanaf het eerste moment, kippevel. Wow. Wat een sfeervolle site. De trailer was even sfeervol en zag er erg goed uit. Ik kijk erg uit naar deze film. Al was het alleen maar omdat ik een zwak heb voor alles wat met kerst te maken heeft. Het maakt dan niet uit welke tijd van het jaar het is.

    Kan gewoon niet wachten tot die bij ons in de bioscoop draait.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  21. #21

    Standaard

    Lijkt me een hele leuke film. Het is jammer dat hij niet met nu kerst al te krijgen is.
    "When a forest grows too wild, a purging fire is inevitable and natural." | DVD's te koop | My Collection | WhatIWatch

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jurgen V
    Lijkt me een hele leuke film. Het is jammer dat hij niet met nu kerst al te krijgen is.
    Ik hoop toch wel dat die rond kersttijd bij ons in de bioscoop draait. Maar wanneer komt die dan uit in Nederland?
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sneaker
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jurgen V
    Lijkt me een hele leuke film. Het is jammer dat hij niet met nu kerst al te krijgen is.
    Ik hoop toch wel dat die rond kersttijd bij ons in de bioscoop draait. Maar wanneer komt die dan uit in Nederland?
    Zie overigens op de site van pathe een datum van 09-12-2004 staan. Dus die komt op een mooi moment in de bioscopen.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  24. #24

    Standaard

    Wanneer een film vooraf wordt aangeprezen om zijn knappe, baanbrekende technieken is een gezond wantrouwen op de plaats, zeker wanneer het een familiefilm en geen science fiction betreft. In The Polar Express werd de zogenaamde motion capture-techniek (die Gollum tot leven bracht in de Lord of the Rings-trilogie) op alle personages toegepast. Tom Hanks speelde de voornaamste en sprak zes van de stemmen in, waaronder die van het jongetje dat de hoofdrol speelt. Hij werkte hiervoor weer samen met Cast Away-regisseur Zemeckis, die eerder nieuwe technieken succesvol toepaste in Forrest Gump en Who Framed Roger Rabbit? Kon deze succesvolle mix ooit mis gaan?

    Ja dus: de film is saai en eng wanneer hij dat niet hoort te zijn. De menselijke figuren ogen als zombies, hoe knap ze ook zijn gemaakt. Ze doen niet denken aan de vrolijke familie uit The Incredibles maar aan de levenloze helden uit Final Fantasy, de vorige computer-animatieflop waarin mensen zo levensecht mogelijk werden geschapen. Drie jaar terug werkte dat al niet, en nu nog steeds niet- de techniek heeft kennelijk te weinig vorderingen gemaakt. En wederom is de vraag: waarom zou je hiervoor niet gewoon acteurs inhuren? Toegegeven, de wonderlijke nachtelijke treinreis die de kinderen met de Polar Express maken bevat fraaie visuele staaltjes, zoals wanneer een verloren treinkaartje een lange luchtreis maakt. Maar dat soort vondsten is niet genoeg om een speelfilm lang te boeien.

    Want dat is het andere probleem van Polar Express: het verhaal is te dun (en komt ook letterlijk uit een dun kinderboek) voor een film van anderhalf uur. Kinderen die twijfelen aan de kerstman worden naar de Noordpool gereden zodat ze weer in de kindervriend gaan geloven. Dat is meteen een volgend bezwaar aan Polar Express: het uitgangspunt is té Amerikaans. Nederlandse kinderen kennen de kerstman inmiddels wel, maar dat hij van de Noordpool komt zal minder bekend zijn. Voeg daarbij een flinke scheut typisch Amerikaans sentiment en wat nare stereotypen (het brave zwarte meisjes versus de nerdy beterweter) en het is duidelijk dat u deze trein beter aan u voorbij kan laten gaan.

  25. #25
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Wanneer een film vooraf wordt aangeprezen om zijn knappe, baanbrekende technieken is een gezond wantrouwen op de plaats, zeker wanneer het een familiefilm en geen science fiction betreft. In The Polar Express werd de zogenaamde motion capture-techniek (die Gollum tot leven bracht in de Lord of the Rings-trilogie) op alle personages toegepast. Tom Hanks speelde de voornaamste en sprak zes van de stemmen in, waaronder die van het jongetje dat de hoofdrol speelt. Hij werkte hiervoor weer samen met Cast Away-regisseur Zemeckis, die eerder nieuwe technieken succesvol toepaste in Forrest Gump en Who Framed Roger Rabbit? Kon deze succesvolle mix ooit mis gaan?

    Ja dus: de film is saai en eng wanneer hij dat niet hoort te zijn. De menselijke figuren ogen als zombies, hoe knap ze ook zijn gemaakt. Ze doen niet denken aan de vrolijke familie uit The Incredibles maar aan de levenloze helden uit Final Fantasy, de vorige computer-animatieflop waarin mensen zo levensecht mogelijk werden geschapen. Drie jaar terug werkte dat al niet, en nu nog steeds niet- de techniek heeft kennelijk te weinig vorderingen gemaakt. En wederom is de vraag: waarom zou je hiervoor niet gewoon acteurs inhuren? Toegegeven, de wonderlijke nachtelijke treinreis die de kinderen met de Polar Express maken bevat fraaie visuele staaltjes, zoals wanneer een verloren treinkaartje een lange luchtreis maakt. Maar dat soort vondsten is niet genoeg om een speelfilm lang te boeien.

    Want dat is het andere probleem van Polar Express: het verhaal is te dun (en komt ook letterlijk uit een dun kinderboek) voor een film van anderhalf uur. Kinderen die twijfelen aan de kerstman worden naar de Noordpool gereden zodat ze weer in de kindervriend gaan geloven. Dat is meteen een volgend bezwaar aan Polar Express: het uitgangspunt is té Amerikaans. Nederlandse kinderen kennen de kerstman inmiddels wel, maar dat hij van de Noordpool komt zal minder bekend zijn. Voeg daarbij een flinke scheut typisch Amerikaans sentiment en wat nare stereotypen (het brave zwarte meisjes versus de nerdy beterweter) en het is duidelijk dat u deze trein beter aan u voorbij kan laten gaan.
    Mooi omschreven en ik kan het geheel met je mening eens zijn.
    Gemiste kans en wanneer men deze trein mist dan mis je uiteindelijk niets, helemaal niets.

    Met andere woorden, de film is de moeite niet waard en mist juist de sfeer die dit soort films zo fijn kunnen maken.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •