Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 57 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard (Tijdelijke) aanscherping regels in 'Overige Discussies'

    Tot onze grote teleurstelling hebben we geconstateerd dat een klein aantal mensen na het tijdelijke sluiten van de OH-thread vannacht is overgegaan tot het ophalen van oude threads om daarin zoveel mogelijk off-topic posts te plaatsen. Niet alleen is dit bijzonder kinderachtig, het hindert ons in onze poging om uit te zoeken waardoor het forum af en toe zeer traag is en daarmee is het dus een vorm van 'sabotage' waar ook alle andere forummers indirect last van hebben.

    Vanaf nu zullen we deze zeer kinderachtige acties op even kinderachtige manier tegen gaan: Op het moment dat er expres wordt geouwehoerd / ge-off-topict in een serieuze (‘Overige Discussies’) discussie dan zullen we de betreffende thread sluiten. 'Lollige' of 'gevatte' opmerkingen die verder geen enkel nut dienen rekenen we ook tot deze categorie.

    Na het instellen van deze nieuwe regel benadeelt het (gelukkig kleine) groepje mensen dat de boel probeert te dwarsbomen niet alleen de crew, maar vooral ook alle mensen die wel op een normale manier van het forum gebruik willen maken. Mochten er mensen zijn die toch moedwillig doorgaan met het dwarsbomen van onze poging om te kijken of minder ouwehoer-berichten zorgen voor een sneller forum dan zullen we deze zonder verdere waarschuwing (tijdelijk) bannen.

    Ik vind het erg jammer dat het blijkbaar zo moet, maar een klein clubje mensen verziekt het op deze manier wel voor de rest.

    Overigens is het niet zo dat we tegen het ophalen van oude threads an sich zijn! In ‘Overige Discussies’ zijn er ook een aantal threads opgehaald die gewoon leuk zijn en waarin zonder geouwehoer wordt gepost, en dat is uiteraard prima!

    ----------------------------------------------------------------------------------
    Voor hen die perse off-topic willen babbelen hebben we de chatbox vanaf heden 24 uur per dag opengesteld. (LET OP: Je moet op 'ja' klikken als er wordt gevraagd om de chatbox plug-in te installeren, anders zal de chatbox NIET werken).

    http://www.dvd.nl/dvdchat.php
    ----------------------------------------------------------------------------------
    Eric van Ballegoie

  2. #2

    Standaard

    Dat heeft geen zin Erik nu gaan ze natuurlijk expres lullige berichten plaatsen om deze expres te laten sluiten.
    Ik kwam juist op dit forum omdat het geen kinderachtige forum was en overzichtelijk,maar dat wordt al minder.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door M Balje
    Dat heeft geen zin Erik nu gaan ze natuurlijk expres lullige berichten plaatsen om deze expres te laten sluiten.
    Zoals ik hierboven al aangaf zullen we in dat geval een (tijdelijke) ban op de betreffende account plaatsen.
    Eric van Ballegoie

  4. #4
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: (Tijdelijke) aanscherping regels in General Chat

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Ik vind het erg jammer dat het blijkbaar zo moet, maar een klein clubje mensen verziekt het op deze manier wel voor de rest.
    Is het dan ook niet beter om dat kleine groepje personen aan te pakken.
    Nu gaan we iedereen die soms wat onzinnige dingen plaats direct aan pakken en dus waarschijnlijk ook diegene die verhoudings gewijs helemaal niet zoveel onzin plaats.

    Ik kom hier namelijk op omdat ik enige weken geleden ook benaderd ben door een crew lid (om maar geen naam te noemen) die toevallig achter elkaar een paar off topics/onzin tegen kwam van mijn kant in verschillende threads.
    Hij viel mij hier dus min of meer op aan terwijl achteraf bleek dat het in verhouding tot mijn on topics totaal te verwaarlozen was.
    Hij had een veelste snelle conclussie getrokken dus.
    Wanneer je dan een onaangekondige ban kan verwachten heb je niet meer de kans om je te verdedigen.
    Ik denk dat er op de manier die jullie nu willen gaan toepassen fouten gemaakt gaan worden in de trend van de verkeerde mensen aan te pakken.

    Ik denk dat jullie heel goed weten wie jullie aan moeten pakken (en volgens jullie de probleem personen zijn) en daarom denk ik dat jullie veel gerichter te werk kunnen gaan dan de manier die jullie nu voor ogen hebben (teminste als ik jullie manier goed begrepen heb.)
    Wees voorzichtig met conclussies trekken dus.

  5. #5

    Standaard Re: (Tijdelijke) aanscherping regels in General Chat

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Ik vind het erg jammer dat het blijkbaar zo moet, maar een klein clubje mensen verziekt het op deze manier wel voor de rest.
    Is het dan ook niet beter om dat kleine groepje personen aan te pakken.
    Ook mijn idee, ik moet eerlijk zeggen dat ik me gisteren écht ontzettend heb zitten ergeren aan een aantal kinderachtigheden van een aantal leden in de General Thread.

    Normaal gesproken heb ik natuurlijk tegen niemand iets, maar soms kan het best te ver gaan.
    Als dit inderdaad door zou blijven gaan, ik denk eigenlijk van niet, maar stel, dan zou ik zeggen doe de OH Thread maar direct terug....alleen zónder bepaald personen.

    Ik hoop echter wel dat de situatie hier weer wat normaler wordt :sad:
    dvd's *foto van verzameling*startrader/safetrader

  6. #6

    Standaard Re: (Tijdelijke) aanscherping regels in General Chat

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Nu gaan we iedereen die soms wat onzinnige dingen plaats direct aan pakken en dus waarschijnlijk ook diegene die verhoudings gewijs helemaal niet zoveel onzin plaats.

    Ik kom hier namelijk op omdat ik enige weken geleden ook benaderd ben door een crew lid (om maar geen naam te noemen) die toevallig achter elkaar een paar off topics/onzin tegen kwam van mijn kant in verschillende threads.
    Hij viel mij hier dus min of meer op aan terwijl achteraf bleek dat het in verhouding tot mijn on topics totaal te verwaarlozen was.
    Hij had een veelste snelle conclussie getrokken dus.
    Wanneer je dan een onaangekondige ban kan verwachten heb je niet meer de kans om je te verdedigen.
    Ik denk dat er op de manier die jullie nu willen gaan toepassen fouten gemaakt gaan worden in de trend van de verkeerde mensen aan te pakken.
    Juist...
    Eric ik wacht nog stees op je mailtje.

  7. #7

    Standaard

    Yoh! Wat is hier allemaal aan de hand?!
    Ik dacht dat ik het me wel kon permiteren om even 2 dagen niet online te komen, maar dat ik me zo vervreemd zou voelen bij "terugkomst" had ik dus echt niet verwacht...

    OH-thread gesloten, rebellen groeperingen ??
    Ik denk dat ik eerst maar even op onderzoek uitga voordat ik nog iets zeg...

  8. #8

    Standaard Re: (Tijdelijke) aanscherping regels in General Chat

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronald Dassen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Ik vind het erg jammer dat het blijkbaar zo moet, maar een klein clubje mensen verziekt het op deze manier wel voor de rest.
    Is het dan ook niet beter om dat kleine groepje personen aan te pakken.
    Ook mijn idee, ik moet eerlijk zeggen dat ik me gisteren écht ontzettend heb zitten ergeren aan een aantal kinderachtigheden van een aantal leden in de General Thread.

    Normaal gesproken heb ik natuurlijk tegen niemand iets, maar soms kan het best te ver gaan.Ik hoop echter wel dat de situatie hier weer wat normaler wordt :sad:
    Wat jammer weer dat er (weer) met termen als "verzieken", "kinderachtig" wordt gegooid door een aantal crewleden wanneer forummers hun ongenoegen uiten over een bepaalde actie vanuit dvd.nl....Niet een eerste opschudding/crisis waarop op zo'n (regenteske) manier wordt gereageerd En dat men forummers weer allerlei boosaardige motieven toedicht... Een heldere communicatie over de wijze van aanpak e.d. had wellicht een hoop gedoe kunnen voorkomen... Wat dat betreft is er weinig lering getrokken uit het verleden hier...

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin de Goeij
    Wat jammer weer dat er (weer) met termen als "verzieken", "kinderachtig" wordt gegooid door een aantal crewleden wanneer forummers hun ongenoegen uiten over een bepaalde actie vanuit dvd.nl....Niet een eerste opschudding/crisis waarop op zo'n (regenteske) manier wordt gereageerd En dat men forummers weer allerlei boosaardige motieven toedicht... Een heldere communicatie over de wijze van aanpak e.d. had wellicht een hoop gedoe kunnen voorkomen... Wat dat betreft is er weinig lering getrokken uit het verleden hier...
    Misschien heb je hier ten dele gelijk Martin, maar mijn persoonlijke mening is, dat als het OH er tijdelijk af wordt gehaald, en dat er dan oproepen in een andere thread worden gestart om daar het OH topic verder te voeren, terwijl Eric al verschillende postjes had geplaatst wáárom het OH tijdelijk is weggehaald, dan vind ik dat kinderachtig, en hier blijf ik dan ook bij.
    Dat dit regentesk op je overkomt, dat kan ik me lichtelijk voorstellen, maar laat je nu niet misleiden omdat er nu forum crew member bij m'n naam staat, over dit gebeuren heb ik ook niet veel in te brengen.

    Ook ik kan me best voorstellen dat velen het jammer vinden dat het OH er nu uit ligt.
    Dit gevoel had ik toen "Napster" de lucht uitging. Daar had je namenlijk ook ontzettend leuke chatrooms, en op die manier heb ik aardig wat mensen leren kennen, en het was daar reuze gezellig.....zelfs nu mis ik dat nog steeds een beetje, terwijl het alweer meer dan drie jaar geleden is.

    (Hé......een dejavu )
    dvd's *foto van verzameling*startrader/safetrader

  10. #10

    Standaard

    Als je een probleem hebt, dan stuur je gewoon een PM naar de crew.

    Maar het opruiende gedrag van een aantal leden de laatste dagen is dus niet de bedoeling.

    Ongenoegen uiten okee, maar misbruik de threads op het forum daar niet voor, zo trap je alleen maar stennis. PM is dé manier om de crew snel te bereiken. Met zinloos posten maak je ons echt alleen maar pissig.

  11. #11

    Standaard

    Rebellen op wat voor manier heb je altijd. Die zul je altijd houden. Je kan een ban gaan geven wat je wilt, het enige dat veranderd is de naam die je op het scherm ziet. Het is niet reeel om te denken dat er met alle rebellen bannen geen raddraaiers meer zijn. Persoonlijk heb ik even een aantal dingen gemist (oa het omhooghalen en "misbruiken" van oude thread os) dus namen weet ik niet, en die hoef ik zo ook niet te weten. Maar degene om wie het gaat hoeven wat mij betreft gewoon echt geen ban te krijgen. Je veranderd er gewoon niets mee.
    En ik kan mij bijzonder goed voorstellen dat er mensen (heel) chagerijnig/kwaad worden door het sluiten van een aantal threads en de OHT. Als je altijd hier komt, en het is bijna altijd gezellig, en je kan altijd overal over praten etc, en opeens is dat grotendeels weg? Hoe zou jij reageren? Ik zou me ook echt niet blij voelen.
    En dat is ook meteen de reden van het zinloos posten neem ik aan. Onder het mom van jullie maken ons kwaad, wij maken jullie kwaad.
    Nogmaals, het is gewoon speculeren, maar hou zou me echt niets verbazen als dit erachter zit.
    Als het niet zo is hoor ik het net zo graag.
    Mvg,

    Christiaan

  12. #12

    Standaard

    ik denk dat meeste mensen hier op het forum vooral verbaasd of kwaad zijn geworden omdat er eigenlijk zonder enige waarschuwing of wat dan ook enkele draadjes zijn gesloten...maar geloof mij maar,binnen een paar dagen zijn ze het allemaal weer vergeten!!
    Persoonlijk maakt mij het allemaal niks uit,dus mij zal je ook niet horen klagen.
    i am possessed by all that is evil
    the dead of your god, i demand
    i spit at the virgin you worship
    and sit at lord Satan's left hand

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Yoh! Wat is hier allemaal aan de hand?!

    <knip>

    OH-thread gesloten, rebellen groeperingen ??
    Ik denk dat ik eerst maar even op onderzoek uitga voordat ik nog iets zeg...
    Zo... Ik geloof dat ik wel ben bijgelezen en aardig doorheb wat er aan de hand is... Niet veel bijzonders dus, behalve dat Eric de DVD.nl kantine in de fik heeft gestoken... ofzo

    Ik begrijp best dat dit een enorme inbreuk op het dagelijks leven van een aantal van onze "vaste gasten" is. En het aanraden van een chatbox is dan op zich geen verkeerd idee, maar vervult inderdaad nooit de funktie van de OHT waarin iedereen door teruglezen van alles op de hoogte kon blijven.

    Wat de huidige gang van zaken betreft, kan ik ook erg veel begrip opbrengen voor het wissen van threads, met tienduizenden (!!) berichten die iedere minuut veelvuldig worden geopend, om te onderzoeken of die het forum misschien zwaar belasten. Sterker nog... Naar mijn idee is alles geoorloofd om te onderzoeken wat de oorzaak is van het feit dat de boel eens in de paar maanden lijkt in te storten.

    O.k.... Erg jammer dat het allemaal erg plotseling zonder vooraankondiging gebeurde, maar wees blij dat de HT-relevante threads op het forum nog online zijn. Tenslotte zijn die het echte hart van het forum, al zullen een kleine 20 personen het daar niet met me eens zijn...

    En nee... ik ga geen partij kiezen... hoogstens zou ik kunnen zeggen dat Eric een klein beetje ietsiepietsie abrupt te werk is gegaan.
    Daarnaast zou ik misschien kunnen zeggen dat ik het redelijk eens ben met de gebruikte omschrijving "kinderachtig", al zou ik liever de term "onvolwassen" gebruiken aangezien dit een minder "vernederend" effect zal hebben...

    Maar om de discussie niet te laten oplaaien zeg ik dat voorlopig maar niet...

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Als je een probleem hebt, dan stuur je gewoon een PM naar de crew.

    PM is dé manier om de crew snel te bereiken. Met zinloos posten maak je ons echt alleen maar pissig.
    Je moet mijn eerste 3 van de 4 punten naar Erik maar even lezen in de omhoog haal thread.
    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=17439
    Daar spui ik mijn mening dat het versturen van een mailtje ook niet altijd zin heeft en goed verloopt.

    Let vooral op het einde: Dit is motiveerd mij dus om gewoon een bericht teplaatsen.

  15. #15

    Standaard

    Oeiaaiaai. Rebbeleren binnen de crew? Kijk maar uit .
    Maar ik ben het met je eens dat het wel zo beleefd geweest was om even te waarschuwen van te voren.
    Maar aan de andere kant: als je gaat waarschuwen heb je al dit geze*k alleen maar van te voren en na afloop. Nu alleen na afloop.
    Want of je nu waarschuwt of niet ,gezeik komt er toch van. Ikzelf ben bv ook niet gelukkig met het wissen van bepaalde dingen. Of het waarschuwen van te voren nu zoveel geholpen had tegen al dit gedoe? ik denk het niet.
    Mvg,

    Christiaan

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nieuwe Regels voor General Chat!
    Omdat vele van jullie toch niet zonder een gezellige off-topic thread kunnen zal de Ouwehoer Topic: With Love for Offie.. blijven bestaan en dit is de enige thread die nog gebruikt mag worden voor discussies zonder vast onderwerp
    .
    Pijnlijk. Misschien een tip om dit even te veranderen? Het is maar een idee

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Oeiaaiaai. Rebbeleren binnen de crew? Kijk maar uit
    Ze weten wat ze in huis hebben gehaald...

    Pijnlijk. Misschien een tip om dit even te veranderen? Het is maar een idee
    Lees alle "oproer-threads" nog eens door.... Waarschijnlijk is het veel mensen ontgaan door alle andrenaline uitspattingen, maar ik weet 99,5% zeker dat ik Eric ergens heb zien typen dat het een tijdelijke maatregel is. Het lijkt me dus (voorlopig) niet echt zinnig om die regel aan te passen.

    Voordat we verder discusseren over wat-wel-en-wat-niet... Een mening geven is o.k., maar één keer is genoeg. Voorlopig is voor "the guys on top" het allerbelangrijkste om het forum weer van de nodige smeermiddelen te voorzien.

  17. #17

    Standaard

    Ach, zie mijn sig en je weet hoe ik er overdenk. Nu gewoon een hoop gezeik, maar ook dat komt wel weer goed. Gewoon even wennen, een aantal dingen verbeteren en/of achterwege laten, en het forum is weer als vanouds gezellig. Nu ga ik slapen. Dan kan ik in mijn dromen opzoek naar een sociaal leven ipv om 0230 achter een pc op een aantal forums rond te hangen . (ga nog wel eerst even modelbowforum.nl checken, wat overigens veel minder gezellig is)
    Mvg,

    Christiaan

  18. #18
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Als je een probleem hebt, dan stuur je gewoon een PM naar de crew.
    PM is dé manier om de crew snel te bereiken.
    Er is al te kennen gegeven dat men in de meeste gevallen geen antwoord krijg op een pm of mail aan bepaalde crew leden. (niet allemaal gelukkig)

  19. #19

    Standaard

    Een tijdelijke verwijdering van de OHT is begrijpelijk. Ook begrijpelijk is dat er dan ge-OHd gaat worden in andere threads (de OHT was juist daarvoor in 't leven geroepen).
    Plotselingen veranderingen leiden tot protest, dat moet je voor lief nemen en dat zal ook maar tijdelijk zijn.
    Het heeft mijns inziens niets met kinderachtigheid of onvolwassenheid te maken. Het is gewoon een logische reactie als mensen iets wordt ontnomen (begrijpelijk of niet).
    Anders kan ik de vakbonden ook wel onvolwassen gaan noemen, als er eens bezuinigingen nodig zijn.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  20. #20

    Standaard

    De oorzaak waarom er (zogezegd) kinderachtig wordt geofftopict in andere threads is omdat de crew, zonder waarschuwing, aankondiging of overleg de OHT heeft gesloten.
    Indien de crew ons hierover had aangesproken zou er veel minder onheil en kinderachtige reacties geweest zijn in andere threads.
    Volgens mij is er maar 1 oplossing om die kinderachtige reacties te stoppen en dat is het OHT terugzetten, met duidelijke afspraken wat wel en niet mag.

  21. #21

    Standaard

    Ik lees overal dat men met name problemen heeft met het plotselinge karakter van deze actie, met andere woorden dat er vooraf niet over gecommuniceerd is.

    En dat klopt inderdaad helemaal.
    Ik heb dat echter niet gedaan om een 'leuk verrassingseffect' te creeeren, maar omdat ik vrijdagavond met een forum zat wat gewoon totaal niet meer draaide. Omdat ik op dat moment tijd had om een en ander uit te proberen heb ik toen dus besloten om de OH-threads te verwijderen. Er zit dus geen boze opzet achter.
    Nu ben ik daarnaast ook van mening dat het ook geen enkel effect had gesorteerd als ik dit wel vooraf had gemeld (of 'toestemming' had gevraagd) want dan hadden we ook vantevoren in ellenlange wel-niet discussies beland geraakt.

    Maar goed, wellicht ten overvloede:

    Het doel van deze actie is NIET om jullie te pesten, maar om uit te zoeken wat er helpt om het dataverkeer in te dammen en om het forum sneller te maken.
    Mijn opmerkingen over 'kinderachtig' neem ik dan ook niet terug, als mensen expres proberen om een dergelijke noodzakelijk actie te torpederen dan heb ik daar helaas geen mildere kwalificering voor.
    Eric van Ballegoie

  22. #22

    Standaard

    Ik ben het bijne helemaal met je eens, maar met het volgende niet:

    Je zegt dat het van tevoren dan ook al in discussies zal geraken. Daar ben ik het in principe wel mee eens, maar dit zie ik niet als een reden om niet van tevoren te informeren. Dat het forum te traag loopt en ineens spoedige acties nodig, zodat er niet van tevoren kan geinformeerd worden kan ik me ook indenken. Toch lijkt het mij zinvol om over dit soort acties informatie te schaffen, ervoor of er direct er na. Ik ben zelf van mening dat het weldegelijk begrip zal wekken bij een aantal mensen. Dat er discussies komen is onvermijdelijk, maar de waarde van communicatie moet zeker niet onderschat worden.
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  23. #23

    Standaard

    het is gewoon één groot gezeur nu en ik denk dat het belengrijker is dat één van de crewleden nu eens informeert over de stand van zaken waarin het onderzoek verkeerd in plaats van dat zij zich tegenover iedereen moeten verdedigen!!
    The greatest thing, you'll ever learn,
    is just to love, and be loved in return...

  24. #24

    Standaard

    Volgens mij hebben mensen echt poep in hun oren (of ogen in dit geval).
    Er wordt toch duidelijk gezegd dat er geen tijd was om deze maatregel van tevoren uitgebreid aan te kondigen.

    Sjeesh, wat is nu belangrijker, snel een oplossing voor de snelheidsproblemen waar iedereen de dupe van is of het geouwehoer van een select clubje leden? Ik weet het wel namelijk.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Volgens mij hebben mensen echt poep in hun oren (of ogen in dit geval).
    Er wordt toch duidelijk gezegd dat er geen tijd was om deze maatregel van tevoren uitgebreid aan te kondigen.

    Sjeesh, wat is nu belangrijker, snel een oplossing voor de snelheidsproblemen waar iedereen de dupe van is of het geouwehoer van een select clubje leden? Ik weet het wel namelijk.
    reageer dan ook gewoon op míjn post ipv op die van anderen..
    The greatest thing, you'll ever learn,
    is just to love, and be loved in return...

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •