De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.

Discussie: The Black Cauldron

  1. #1

    Standaard The Black Cauldron

    De Benelux release is Cinemascope in Letterbox. Enige verklaring hiervoor? Ze hadden toch dezelfde bron kunnen nemen als de Duitse release, die anamorphic is? Waarom nog eens werk steken in het nogmaals op een andere manier coderen van het beeld?
    - I want peace on earth and good will toward man.
    - We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
    Strips? stripinfo.be | Drum 'n' Bass? drumnbass.be

  2. #2

    Standaard Re: The Black Cauldron

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Surya
    De Benelux release is Cinemascope in Letterbox. Enige verklaring hiervoor? Ze hadden toch dezelfde bron kunnen nemen als de Duitse release, die anamorphic is? Waarom nog eens werk steken in het nogmaals op een andere manier coderen van het beeld?
    The Black Cauldron is overal ter wereld, dus ook in Duitsland (zie foto), niet anamorf uitgebracht. Waarom, geen idee. Daar weet alleen Buena Vista het antwoord op, denk ik.

  3. #3

    Standaard

    Raar. Ik zie het idd ook op de afbeelding, maar ik had op een site anders gelezen. Die site zal dan wel mis zijn denk ik.
    - I want peace on earth and good will toward man.
    - We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
    Strips? stripinfo.be | Drum 'n' Bass? drumnbass.be

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Surya
    Raar. Ik zie het idd ook op de afbeelding, maar ik had op een site anders gelezen. Die site zal dan wel mis zijn denk ik.
    Dat denk ik ook. Het is wel jammer dat Buena Vista deze film niet anamorf heeft uitgebracht. Aan de ene kant hebben ze mooie releases, maar an de andere kant maken ze er een zooitje van. Jammer!

  5. #5

    Standaard

    Inderdaad. Ze brengen dan eens een minder recente film in originele AR uit, en dan smijten ze er met hun pet naar
    - I want peace on earth and good will toward man.
    - We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
    Strips? stripinfo.be | Drum 'n' Bass? drumnbass.be

  6. #6

    Standaard

    vinden jullie ook niet dat er zeer weinig extra's erbij zit?

    komt er geen andere versie ervan ofzoiets?

  7. #7

    Standaard

    Wel, over een jaar of 10 zal er wel eens een platinum versie van uitkomen (2 disk met veel extra's) ofzo, als ze zin hebben...
    Eerst komen nog deze in de platinum collectie:
    2003: The Lion King
    2004: Alladin
    2005: Bambi
    2006: The Jungle Book
    2007: Cinderella
    2008: The Little Mermaid
    2009: Lady and the Tramp
    2010: 101 Dalmatians
    2011: Snow White (10 jaar na de recentste uitgave dus)
    2012: Beauty and the Beast (10 jaar na de recentste uitgave dus)
    - I want peace on earth and good will toward man.
    - We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
    Strips? stripinfo.be | Drum 'n' Bass? drumnbass.be

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Surya
    Wel, over een jaar of 10 zal er wel eens een platinum versie van uitkomen (2 disk met veel extra's) ofzo, als ze zin hebben...
    Vergeet dat maar. Black Cauldron was nooit als een van de betere Disney beschouwd.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Surya
    Eerst komen nog deze in de platinum collectie:
    2003: The Lion King
    2004: Alladin
    2005: Bambi
    2006: The Jungle Book
    2007: Cinderella
    2008: The Little Mermaid
    2009: Lady and the Tramp
    2010: 101 Dalmatians
    2011: Snow White (10 jaar na de recentste uitgave dus)
    2012: Beauty and the Beast (10 jaar na de recentste uitgave dus)
    Schema is al veranderd. Vanaf 2005 gaat Disney 2x een Platinum uitbrengen. En Snow White en/of B&B verwacht ik (en Disney ook) op een opvolger van DVD. Bijvoorbeeld Blue-Ray, Advanced Optical Disc , HD-DVD. Maar goed das ver vooruit kijken en met technick is dat niet handig.
    Not just any turd, mind you, but the kind that breaks off,
    leaving a piece stuck up your butt, and you walk around all day with a bad itch.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marco
    Schema is al veranderd.
    Wanneer gaan ze daar nu eens leren om consequent te zijn en deftig werkt te leveren van de eerste keer?
    - I want peace on earth and good will toward man.
    - We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
    Strips? stripinfo.be | Drum 'n' Bass? drumnbass.be

  10. #10

    Standaard

    Beetje off-topic, maar toch even deze quote uit de FAQ van www.ultimatedisney.com:
    In the spring of 2003, though, Disney changed their Platinum line plans so that there will be 2 Platinum Editions released per year (one in March, one in October), 14 titles in the collection (adding Fantasia, Peter Pan, Pinocchio, and Sleeping Beauty), and making the Platinum DVDs available for two years and then on moratorium for five, so that their 14 top-selling classics are on a 7-year rotation plan. The changes were made, of course, to benefit Disney financially, and the speed-up is also due, in part, to the studio looking ahead to the High Definition DVD (HD-DVD) format, which could possibly succeed as the next popular home video format. Most recent information informs us that the change to 2 releases a year will begin in 2005, and that if the 4 recently-added titles are indeed going to be part of the Platinum collection, they will not be released as such until the run of 10 titles has completed, which Disney expects to be 2007.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    which could possibly succeed as the next popular home video format.
    Met andere woorden, eerst de consument voldoende melken op het huidige format, om dan bij een volgend format opnieuw een aanslag te plegen op zijn portemonnee.

    Kijk, Disneyfilms vind ik zo:
    Maar het hoofd van de dienst marketing van Disney - diegene die die releaseschema's bedenkt - mogen ze wat mij betreft aan zijn tong ophangen!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  12. #12

    Standaard

    Ik heb de dvd vandaag gekocht en net bekeken. De film heb ik eigenlijk nooit eerder gezien (enkel de strip) maar ik vond hem ERG sterk, alhoewel totaal on-Disney. De videokwaliteit van de dvd vond ik btw niet overhouden: hij bevat relatief veel 'vuil' en beschadigingen. Toch gaaf om deze wat meer 'problematische' Disney (jarenlang is ie min-of-meer in de ban gedaan door Disney zelf) nu toch eindelijk in mijn collectie te hebben.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    which could possibly succeed as the next popular home video format.
    Met andere woorden, eerst de consument voldoende melken op het huidige format, om dan bij een volgend format opnieuw een aanslag te plegen op zijn portemonnee.

    Kijk, Disneyfilms vind ik zo:
    Maar het hoofd van de dienst marketing van Disney - diegene die die releaseschema's bedenkt - mogen ze wat mij betreft aan zijn tong ophangen!
    Tja, dat is natuurlijk niet alleen Disney die dat doet. Kijk bijv. eens naar de muziekmarkt; sinds de introductie van de CD in 1983 is menig album al verschillende keren opnieuw uitgebracht (met/zonder bonustracks, enhanced tracks etc.). Om nu dan weer op SACD-format uitgebracht te worden.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •