De resultaten 1 tot 24 van 24 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Kazaa gebruikers info

    Boete voor KazzaA's gebruikers in Italië

    In Italië kan je maar beter geen KazaA downloaden, er zit namelijk een hoge staf op.

    De politie van Italië heeft zeker 3000 invallen gedaan bij internetgebruikers. De Italiaanse politie onderzocht hun internetverkeer en ontdekte zo dat ze illegaal bestanden uitwisselden via KaZaA. De Italiaanse wet verbiedt het uitwisselen van bestanden als muziek, films en software vanwege inbreuk op auteursrechten. De boete van het illegaal uitwisselen in Italië is 1032 euro
    Uit betrouwbare bronnen heb ik vernomen dat dit ook in meerdere landen gaat gebeuren.

    Dit stukje tekst heb ik van deze website

    http://www.almererulez.nl/nieuws_det...i=1251#reageer

  2. #2

    Standaard

    Maar dat doet toch niemand hier op het forum.........toch?

    Nee zonder gein... MP3 en DivX enzo is niet echt aan mij besteed. Bij mij zullen ze niks aantreffen! (ahum... ze kijken toch niet naar software he... :wink: )
    Did I tell you about my condition......?
    MegaStarTrader en SaveTrader

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Leonard Shelby
    (ahum... ze kijken toch niet naar software he... :wink: )
    Vooral naar Software :wink:
    MegaStarTrader / Mijn Collectie

    "One cannot be betrayed if one has no people....."

  4. #4

  5. #5

    Standaard

    Ik had toch echt eerst de zoekfunctie gebruikt maar hij kon niks vinden onder het woord: kazaa

  6. #6

    Standaard

    Bij mij staat kazaa aan zodra ik de pc aan zet!
    Het enigste wat ik doe is muziek downloaden om op de pc te luisteren, ik deel verder ook niks met anderen!
    Three-Star Trader
    Grandpa, were you a hero in the war? Grandpa said, "No......but I served in a company of heroes".

  7. #7

    Standaard

    vraagje , kunnen ze kazaa lite ook checken ????
    Dit is toch een progamma dat op de server van kazaa zit , maar voor de rest helemaal geen spy gedoe bevat .
    Co-StarTrader Safetrader
    Mijn Collectie
    I'm the servant of the secret fire, wielder of the flame of Anor. The dark fire will not avail you! Flame of Udûn!

  8. #8

    Standaard

    Ja natuurlijk kunnen ze Kazaa lite ook checken? Hoe ik dat weet? Op de televisie lieten de mensen van stichting Brein zien hoe ze gebruikers opsporen, en dat deden ze met KaZaa lite.

    (Weleens van Peer Guardian gehoord trouwens? )

  9. #9

    Standaard

    De manier waarop Kazaa Lite probeert te ontsnappen aan instellingen als BREIN is vrij primitief: ze hebben een lijstje met IP-adressen van dat soort instellingen en KL blockt deze adressen als er eentje contact probeert te maken. Zodra de BREIN's en RIAA's van deze wereld via een inbel-accountje gaan controleren is die soort van 'beveiliging' al waardeloos...

  10. #10

    Standaard

    Daarvoor hebben ze dus peer-guardian uitgevonden en inbel-accounts gebruiken ze toch niet.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry B.
    Daarvoor hebben ze dus peer-guardian uitgevonden en inbel-accounts gebruiken ze toch niet.
    Ik zou die gok niet willen nemen...

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry B.
    Ja natuurlijk kunnen ze Kazaa lite ook checken? Hoe ik dat weet? Op de televisie lieten de mensen van stichting Brein zien hoe ze gebruikers opsporen, en dat deden ze met KaZaa lite.

    (Weleens van Peer Guardian gehoord trouwens? )
    Worden er stappen ondernomen om ons Belgische en Nederlandse gebruikers te checken ?

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door M@drox
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry B.
    Ja natuurlijk kunnen ze Kazaa lite ook checken? Hoe ik dat weet? Op de televisie lieten de mensen van stichting Brein zien hoe ze gebruikers opsporen, en dat deden ze met KaZaa lite.

    (Weleens van Peer Guardian gehoord trouwens? )
    Worden er stappen ondernomen om ons Belgische en Nederlandse gebruikers te checken ?
    We worden al gecheckt De vraag is alleen of Brein juridische stappen kan ondernemen (hangt dus van de rechter af). Maar als je je bestanden niet deelt ben je sowieso niet strafbaar.

  14. #14

    Standaard

    dit is zeker niet de eerste keer dat er gedreigd wordt met het opsporen van mp3tjes. In de tijd van Napster werd dit ook bekend gemaakt. Het feit is dat (vrijwel) iedereen deze vorm van muziek heeft op zn comp. en ik geloof niet dat ze straks huis aan huis boetes gaan uitdelen.


  15. #15

    Standaard

    mooi zo , upload account is toch te traag om te sharen .
    Co-StarTrader Safetrader
    Mijn Collectie
    I'm the servant of the secret fire, wielder of the flame of Anor. The dark fire will not avail you! Flame of Udûn!

  16. #16

    Standaard

    Is dit niet Inbreuk op de Privacy, zomaar in iemands PC kijken zonder toestemming, lijkt mij strafbaar, die lui onderscheiden dan ook niet van Hackers die doen precies het zelfde.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin
    Is dit niet Inbreuk op de Privacy, zomaar in iemands PC kijken zonder toestemming, lijkt mij strafbaar, die lui onderscheiden dan ook niet van Hackers die doen precies het zelfde.
    Je biedt die informatie in feite zelf aan doordat je op het Kazaa-netwerk zit: iedereen kan dit namelijk opvragen. Ik vraag me af hoe dat dan inbreuk op de privacy zou moeten zijn.

    Btw, sorry dat ik het zeg maar het komt een beetje hypocriet over om in dit soort gevallen te gaan klagen over 'inbreuk op privacy'. Een dubbele moraal noemen ze dat.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin
    Is dit niet Inbreuk op de Privacy, zomaar in iemands PC kijken zonder toestemming, lijkt mij strafbaar, die lui onderscheiden dan ook niet van Hackers die doen precies het zelfde.
    Je biedt die informatie in feite zelf aan doordat je op het Kazaa-netwerk zit: iedereen kan dit namelijk opvragen. Ik vraag me af hoe dat dan inbreuk op de privacy zou moeten zijn.

    Btw, sorry dat ik het zeg maar het komt een beetje hypocriet over om in dit soort gevallen te gaan klagen over 'inbreuk op privacy'. Een dubbele moraal noemen ze dat.
    Je moet eens weten hoe ze verkrachters, moordernaars e.d op deze onzinnige wetjes moeten laten lopen, de jan boeren *** wordt op deze manier weer hard aangepakt, zolang je die muziek gewoon voor eigen gebruik gebruikt is er toch niks aan de hand, als kazaa ten gronde gaat staat er weer een andere op!!
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin
    zolang je die muziek gewoon voor eigen gebruik gebruikt is er toch niks aan de hand
    Dan is er niks aan de hand, maar je mag 't zelf niet aanbieden! En als er niemand mag aanbieden kun je het dus ook bij niemand meer downloaden, dus hebben ze dat ook opgelost!
    Maar er zal natuurlijk wel weer iemand anders opstaan, op 't moment is soulseek ook behoorlijk in geloof ik, is 't makkelijker om hele cd's te downloaden!
    Three-Star Trader
    Grandpa, were you a hero in the war? Grandpa said, "No......but I served in a company of heroes".

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin
    Je moet eens weten hoe ze verkrachters, moordernaars e.d op deze onzinnige wetjes moeten laten lopen, de jan boeren *** wordt op deze manier weer hard aangepakt, zolang je die muziek gewoon voor eigen gebruik gebruikt is er toch niks aan de hand, als kazaa ten gronde gaat staat er weer een andere op!!
    Ok, dus zolang het recht maar steken laat vallen mag ik als burger doen wat ik wil? Lijkt me een beetje erg kromme redenering. Ik ga straks maar in iemands huis inbreken omdat de rechter een moordenaar heeft laten lopen. En als de politie dan langskomt om me op te pakken dan gebruik ik dat als excuus voor wat ik gedaan heb: hoe vreemd zou dat wel niet zijn?

    Btw: 'muziek voor eigen gebruik', binnengehaald via Kazaa is natuurlijk nog altijd een onrechtmatige daad. Er is misschien niet voor ingebroken maar het is wel illegaal: wel degelijk wat aan de hand dus.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Ok, dus zolang het recht maar steken laat vallen mag ik als burger doen wat ik wil? Lijkt me een beetje erg kromme redenering. Ik ga straks maar in iemands huis inbreken omdat de rechter een moordenaar heeft laten lopen. En als de politie dan langskomt om me op te pakken dan gebruik ik dat als excuus voor wat ik gedaan heb: hoe vreemd zou dat wel niet zijn?
    Waar denk je dat avdocaten voor zijn, niet om een spannend verhaal te vertellen, want je hebt het immers niet gedaan Advocaten zijn er juist voor om een gaatje te vinden in de mazen van de wet om jou vrij te kunnen pleiten. hoe onrechtvaardig het ook klinkt om dan zo iemand te laten lopen, maar het is wel de realiteit!! (ik heb het zelf niet verzonnen hoor)

    Btw: 'muziek voor eigen gebruik', binnengehaald via Kazaa is natuurlijk nog altijd een onrechtmatige daad. Er is misschien niet voor ingebroken maar het is wel illegaal: wel degelijk wat aan de hand dus.
    Dat je met die gedownloade muziek geld ga verdienen vindt ik ook niet kunnen. De mp3 file die je download heeft niet die kwaliteit wat je in de winkel koopt, dus lijkt mij dat ze hier geen vergoeding voor kunnen vragen/krijgen.

    gewetens vraag, jij die een kast vol legale CD's heeft staan en je vriend/vriendin komt bij je langs met een lege casette of minidisc of cd'r en vraagd of jij een copie'tje wil maken omdat je vriendin het zo lief vraagd doe je het dan ja, of nee of ga je eerst geld over maken naar buma stemra om daarna het CD'tje te copieeren ???
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Ok, dus zolang het recht maar steken laat vallen mag ik als burger doen wat ik wil? Lijkt me een beetje erg kromme redenering. Ik ga straks maar in iemands huis inbreken omdat de rechter een moordenaar heeft laten lopen. En als de politie dan langskomt om me op te pakken dan gebruik ik dat als excuus voor wat ik gedaan heb: hoe vreemd zou dat wel niet zijn?
    Waar denk je dat avdocaten voor zijn, niet om een spannend verhaal te vertellen, want je hebt het immers niet gedaan Advocaten zijn er juist voor om een gaatje te vinden in de mazen van de wet om jou vrij te kunnen pleiten. hoe onrechtvaardig het ook klinkt om dan zo iemand te laten lopen, maar het is wel de realiteit!! (ik heb het zelf niet verzonnen hoor)
    Je oorspronkelijke stelling was dat justitie moordenaars en verkrachters laat lopen en zich daarom onterecht bemoeide met gebruikers van Kazaa. Het lijkt me niet dat welke advocaat er zich aan zou willen wagen om dat te gebruiken in een proces.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin
    Dat je met die gedownloade muziek geld ga verdienen vindt ik ook niet kunnen. De mp3 file die je download heeft niet die kwaliteit wat je in de winkel koopt, dus lijkt mij dat ze hier geen vergoeding voor kunnen vragen/krijgen.
    Het staat er los van of er met via Kazaa gedownloade muziek geld wordt verdient: het blijft natuurlijk gewoon 'gepikte' muziek. Het feit dat de platenmaatschappij er geld mee mist is nog niet eens zo belangrijk: het gaat puur om het eigendom van iemands werk dat misbruikt wordt.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin
    gewetens vraag, jij die een kast vol legale CD's heeft staan en je vriend/vriendin komt bij je langs met een lege casette of minidisc of cd'r en vraagd of jij een copie'tje wil maken omdat je vriendin het zo lief vraagd doe je het dan ja, of nee of ga je eerst geld over maken naar buma stemra om daarna het CD'tje te copieeren ???
    Ik ben niet roomser dan de paus maar ik zou dat niet zomaar doen tenzij er heel speciale redenen voor zouden zijn. Btw: mijn vrienden/collega's/familie zouden mij trouwens nooit om zoiets vragen want die kunnen A) wel hun eigen cd's betalen en hebben B) een heel andere muzieksmaak.

  23. #23

    Standaard

    Het lijkt er op dat het een ordinaire princiepe kwestie is van de maatschappijen, ze verkopen liever 1 cd voor € 25 dan 4 cd's voor €6,25. als die lui nou gewoon die prijzen laten zakken dan is het voor de ilegale circuit ook niet meer rendable.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  24. #24

    Standaard

    Het lijkt er op dat het een ordinaire princiepe kwestie is van de maatschappijen, ze verkopen liever 1 cd voor € 25 dan 4 cd's voor €6,25. als die lui nou gewoon die prijzen laten zakken dan is het voor de ilegale circuit ook niet meer rendable.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •