Pagina 32 van 36 EersteEerste ... 22282930313233343536 LaatsteLaatste
De resultaten 776 tot 800 van 877 worden weergegeven.

Discussie: Terminator 4

  1. #776

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rohim Bekijk bericht
    Mogelijke verklaring:
    In T2 duurt het een tijdje voor zijn systeem volledig uitvalt in de lava (of wat voor substantie het ook mocht zijn), want hij heeft nog tijd om zijn duim op te steken en hij liet het gebeuren omdat hij het wilde.
    In T4 wil de terminator niet dood en staat op voordat de lava genoeg door kan dringen om zijn systeem uit te laten vallen. Bovendien wordt hij alleen met lava overgoten en zakt hij er niet helemaal in, waardoor er veel minder druk op staat.


    Zo zie je maar: met een beetje goede wil kun je een heleboel rechtbreien.
    Mensen zijn soms een beetje te kritisch vandaag de dag. Ik zag gisteren T1 weer eens terug (die film waar iedereen zo lyrisch over is) en die film is ook niet foutloos. Op een gegeven moment zag ik Kyle Reese 's nachts een gesloten winkel in vluchten zonder enige moeite. De achterdeur stond praktisch voor hem open. Daar zeurt nu niemand over, want die film is geweldig.
    T1 Had een budget van 6,8 miljoen meende ik en Cameron heeft het met een handjevol mensen geschoten. Sommige scenes waren zelfs ter plekke geimproviceerd en op sommige locaties zelfs illigaal zonder vergunning lopen filmen. Als je dan nog steeds een film weet te maken dat 25 jaar later nog steeds als een benchmark word gezien dan mag je best een paar fouten in hebben. Het zou me niet eens verbazen dat sommige fouten zijn gemaakt door gebrek aan budget, locatie, tijd etc etc etc. T4 had daarintegen een budget van zo'n 200 miljoen en een leger aan mensen die eraan werkten. Dan verwacht je toch wel dat die grove fouten gezien worden ?
    I need your clothes, your boots and your motorcycle...

  2. #777

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JagoKI Bekijk bericht
    T1 Had een budget van 6,8 miljoen meende ik en Cameron heeft het met een handjevol mensen geschoten. Sommige scenes waren zelfs ter plekke geimproviceerd en op sommige locaties zelfs illigaal zonder vergunning lopen filmen. Als je dan nog steeds een film weet te maken dat 25 jaar later nog steeds als een benchmark word gezien dan mag je best een paar fouten in hebben. Het zou me niet eens verbazen dat sommige fouten zijn gemaakt door gebrek aan budget, locatie, tijd etc etc etc. T4 had daarintegen een budget van zo'n 200 miljoen en een leger aan mensen die eraan werkten. Dan verwacht je toch wel dat die grove fouten gezien worden ?
    Vrijdag gezien. Ik vond het zelf geen grove fout hoor!
    In T2 wordt hij ondergedompeld in een bak met gesmolten metaal (geen lava TSSK!!) Die bak wordt dus verhit!! In T4 wordt hij overgoten met gesmolten metaal dat meteen kan gaan afkoelen. Best mogelijk dat de legering waar van een Terminator gemaakt is het net lang genoeg uithoudt om nog niet gesmolten te zijn voordat het hete metaal gestolt is. Sterker nog, volgens mij werd er na het opstaan ook nog iets anders lekgeschoten waardoor er damp over 'm heen gespoten werd waardoor hij nog extra snel gekoeld zou kunnen worden. Ik vondt het best catchy want ik dacht nog: toch geen alien 3 actie heh dat hij uitelkaar spat vanwegen hitte/koude werking. Ze hebben in ieder geval wel weer iets bedacht dat nog niet eerder gedaan was.

    In tegenstelling tot de meeste recenties heb ik genoten... soms zelfs met de bek open bij achtervolgingen of effecten.
    Reden waarom de recenties in de USA volgens mij zo slecht uitpakken: Het is geen Terminator film zoals je die gewend bent: ("Help een Terminator... rennen!!" en dat 100-120 minuten lang) Er zit nog best wat verhaal in waarbij je geacht wordt een beetje na te denken... dat slaat nooit echt aan bij het gros van de Amerikanen. Ok.. mijn vooroordeel!

    1 flink minpunt: de bios/het publiek! Pathe Schouburgplein(zaal 1). Het begon met de reclame die verkeerd om in de projector zat.... duurde 2 reclames eer ze dat doorhadden in de projectieruimte, gelukkig geen last tijdens de film maar 'twas wel dom! Tijdens de film klonk het geluid niet top (We zaten op de achterste rij, tegen onze zin, ik zit liever ergens in het midden) nu klonk het meer als een doffe wall of sound in plaats van lekker surround. De zaal zat ook te vol om meer naar voren te gaan zitten. + een gast 2 plaatsen naast me (ik trek ze aan geloof ik) heeft de halve film zitten SMS-en en 2 belletjes gepleegd Toen ik er tijdens de aftiteling wat van zei wilde 'ie meteen gezellig met me naar buiten om een potje te gaan matten... ik heb maar overgeslagen voor deze keer )
    Voortaan toch maar weer De Kuip of naar ArenA <zught>

    Ondanks dat: 8.5/10

  3. #778

    Standaard

    Ik ben toch wel benieuwd naar deze inmiddels, al die verschillende meningen geven goed aan dat de film beslist geen hersenloos spektakel is ala wanted oid maar och wel wat meer in zich heeft.

    Oh en Juriaan, dat soort gasten snap ik niet, waraom ga je dan in godsnaam naar de film??Ik snap niet dat bioscopen geen signaalblokker hebben voor mobieltjes, scheelt een hoop irritaties plus volgens mij een hoop geknok achteraf.

  4. #779

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    Ik ben toch wel benieuwd naar deze inmiddels, al die verschillende meningen geven goed aan dat de film beslist geen hersenloos spektakel is ala wanted oid maar och wel wat meer in zich heeft.
    Zekers... echt een aanradertje... mijn plan is om 'm zelfs vaker in de bios te gaan zien!

    Oh en Juriaan, dat soort gasten snap ik niet, waraom ga je dan in godsnaam naar de film??Ik snap niet dat bioscopen geen signaalblokker hebben voor mobieltjes, scheelt een hoop irritaties plus volgens mij een hoop geknok achteraf.
    Ik begrijp het ook niet ... als ik de bios in stap is het eerste wat ik doe m'n mobiel of uit of op vergadering zetten. Dan wil ik namelijk helemaal niet gestoord worden. Andere mensen hebben zeker het idee dat ze alleen op de bank thuis zitten en alles kunnen maken.

    Het blokkeren van signalen is al eens ter sprake geweest en zou niet mogen vanwege het feit dat doktoren en andere belangrijke mensen die oproepbaar moeten zijn niet naar de bios zouden kunnen. Ik ben ook van mening dat het niet nodig zou moeten zijn. Gewoon ff normaal doen 2 uur lang moet toch wel kunnen? Ik heb notabene nog voor de voorstelling vriendelijk met die gast zitten babbelen over een lege zitplek tussen ons in "hadden we goed geregeld" enzo. 'tIs in Rotterdam gewoon zo'n triest publiek (helaas wel weer heel duidelijk aanwijsbaar...) Ego's groter dan de zaal en 0,0 normbesef. Het blijft jammer want het wordt elke keer weer verpest voor de rest van de zaal die zich wel kan gedragen. Nog maar te zwijgen over al het vreten dat na afloop op de grond ligt en dat luidruchtig tijdens de voorstelling naar binnen wordt gewerkt. Te ranzig voor woorden soms.

  5. #780

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    Ik ben toch wel benieuwd naar deze inmiddels, al die verschillende meningen geven goed aan dat de film beslist geen hersenloos spektakel is ala wanted oid maar och wel wat meer in zich heeft.

    Oh en Juriaan, dat soort gasten snap ik niet, waraom ga je dan in godsnaam naar de film??Ik snap niet dat bioscopen geen signaalblokker hebben voor mobieltjes, scheelt een hoop irritaties plus volgens mij een hoop geknok achteraf.
    Signaalblokkers aan, muilkorven, dwangbuizen, spuuglapjes om en vervolgens vast ketenen aan de stoel met een 1500watt buttkicker.....Worden ze echt wel rustig van .
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  6. #781

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Signaalblokkers aan, muilkorven, dwangbuizen, spuuglapjes om en vervolgens vast ketenen aan de stoel met een 1500watt buttkicker.....Worden ze echt wel rustig van .
    met deze opmerking krijgt jouw onderschrift wel een hele vreemde betekenis

  7. #782

    Standaard

    Van 't weekend gezien....en het spijt me, maar ik vond 't niks....

    De reacties van de machines is gewoon niet "Terminator"......
    you came on your own,
    and that's how you will leave

  8. #783

    Standaard

    In terminator 1 t/m 3 zijn er terminators teruggestuurd in de tijd, ik hoop toch niet dat de volgende trilogie dit in beeld gaat brengen. Gaat het verhaal in deel 4 ergens naartoe of belanden ze in een vicieuze cirkel?

  9. #784

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dai Bekijk bericht
    In terminator 1 t/m 3 zijn er terminators teruggestuurd in de tijd, ik hoop toch niet dat de volgende trilogie dit in beeld gaat brengen. Gaat het verhaal in deel 4 ergens naartoe of belanden ze in een vicieuze cirkel?
    Tuurlijk gaan we dat te zien krijgen. Maar dat zegt niet dat de kijker meegestuurd word De oorlog in die toekomst blijft wel doorgaan


  10. #785

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    beslist geen hersenloos spektakel is ala wanted oid
    Dat is het naar mijn mening juist zeker wel. Toch vond ik 'm vermakelijk. Als je met deze insteek de film gaat zien, dan zal die vast goed gevallen. Explosies man... ennee.. explosies, GROTE explosies.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  11. #786

    Standaard

    Terminator Salvation McG, 2009
    Zeker geen tegenvallende film. Ik ging ook niet met mega hoge verwachtingen heen omdat ik toch wel aardig wat negatieve reacties had gehoord, maar het is gewoon een goede actiefilm. De aktie is prima in beeld gebracht, lekker rauw en je hebt idee dat je er zelf middenin zit. Met name de eerste dikke actiescene is daar een mooi voorbeeld van. Naast een degelijke Christian Bale vond ik met name Sam Worthington in positieve zin opvallen. Het verhaal zelf mag dan misschien niet briljant zijn, maar op een paar kleine toevalligheden na stoorde ik me er verder ook niet aan. Het geluid stond overigens echt mega hard, echt jammer want daar wordt het echt niet mooier van, eerder slechter en je komt zo ongeveer met een permanente gehoorbeschadiging de zaal uit. 7.0
    Laatst aangepast door Marcel v/d H. : 09-06-2009 om 10:25

  12. #787

    Standaard

    Ah, dus ook gezien in zaal 1? Het viel mij dus ook al op, belachelijk volume.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  13. #788

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    met deze opmerking krijgt jouw onderschrift wel een hele vreemde betekenis
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  14. #789

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    met deze opmerking krijgt jouw onderschrift wel een hele vreemde betekenis
    Albert refereert meer naar de scherpte van de films en zijn scherm...alhoewel er ook op het scherpst van de snede wordt gediscussieerd....

    Ik kan de irritaties van bioscoopganger wel begrijpen, je komt er om een film te kijken...

  15. #790

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Ah, dus ook gezien in zaal 1? Het viel mij dus ook al op, belachelijk volume.
    Ja, met ongeveer 20 mensen...verwacht je ook niet bij zo'n film, ook niet bij de vroege voorstelling.

  16. #791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Ah, dus ook gezien in zaal 1? Het viel mij dus ook al op, belachelijk volume.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Ja, met ongeveer 20 mensen...verwacht je ook niet bij zo'n film, ook niet bij de vroege voorstelling.
    Welke bios hebben jullie hem gezien dan? Want ik heb hem in zaal 1 van de Mustsee gezien, maar daar was me niks opgevallen dat het geluid te hard stond ofzo...


  17. #792

    Standaard

    Pathé
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  18. #793

    Standaard

    Heb 'm maandag gezien ... en ik vond hem echt supervet. Ik ben wellicht niet een zeikerd wat dit soort films betreft. Had ook geen verwachtingen, en vond het verhaal wel origineel. Hoeft voor mij geen remake van T1 of T2 te zijn, doe maar lekker wat nieuws ... en dat was 't ook ... GELUKKIG :P.

    Ik vond de effects wel cool ... de terminators waren idd niet spectaculair, zagen er zelfs lachweekend uit soms ... maar het draaide niet al te veel om hun ... wellicht voor sommigen jammer, maar ik vond het een top film .. niet 2 uur lang iemand die door een Terminator achtervolgd wordt ... en zoals ik al zei ... GELUKKIG ... gelukkig is het wat anders / nieuws geworden. Ben benieuwd naar de volgende films !
    I find your lack of faith disturbing

  19. #794

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Ja, met ongeveer 20 mensen...verwacht je ook niet bij zo'n film, ook niet bij de vroege voorstelling.
    Dat kan dan aan de acoustiek gelegen hebben... een bijna lege zaal klinkt altijd harder dan een volle zaal. Al die harig koppen dempen namelijk nog behoorlijk!
    (zelfde reden waarom een soundcheck in een bijna lege concertzaal ook maar z'n beperkte nut heeft)

  20. #795

    Standaard

    Heb je gelijk in en het zal vast schelen, maar het valt me in de Pathe Groningen wel vaker op, ook bij een volle zaal. Erg jammer.

  21. #796

    Standaard

    Een goede operateur luistert tijdens het proefdraaien van de film of het volume prettig is en past dit zonodig een tikje aan, dat kan bij Pathé Groningen erg simpel, want de hele automatisering van projectoren/geluid is computergestuurd, je kan simpelweg aanklikken op welk volume welke film moet spelen.

  22. #797

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    Ik snap niet dat bioscopen geen signaalblokker hebben voor mobieltjes, scheelt een hoop irritaties plus volgens mij een hoop geknok achteraf.
    Stel dat een telefoontje een leven kan redden, dan krijgt Pathe wellicht een proces aan de broek als dat levensreddende telefoontje niet kan plaatsvinden. Maar goed, wat houd je tegen om zelf een signaalblokker mee te nemen?

  23. #798

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Olivier vd D. Bekijk bericht
    Stel dat een telefoontje een leven kan redden, dan krijgt Pathe wellicht een proces aan de broek als dat levensreddende telefoontje niet kan plaatsvinden. Maar goed, wat houd je tegen om zelf een signaalblokker mee te nemen?
    En als er dan geknokt wordt dan kan niemand meer 112 bellen ... NIW: offtopic! Mijn schuld!

    On topic: Ik las van de week dat McG deel 5 in 2011 wil laten afspelen met niet alleen mensen/terminators maar ook HunterKillers die door de tijd terug reizen. IN LONDEN!!

    Zal me een &&^%$ zooitje geven!!
    Even de vraag of dan judgement day al heeft plaatsgevonden natuurlijk

  24. #799

    Standaard

    Zal ik wel zijn maar toch onzin al die work arounds i.e. signaalblokkers enz. Toch erg dat een paar honderd mensen niet het fatsoen kunnen opbrengen voor elkaar om 2 uur lang de klep te houden en de mobiel uit te zetten. Gelukkig lukt het de meesten nog steeds wel maar die kleine groep etters zouden eens een spiegel voor hun neus moeten houden.....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  25. #800

    Standaard

    Zolang jij en anderen het etters noemen is het natuurlijk niet zo vreemd dat ze zich (blijven) gedragen als etters. Ze voldoen immers aan je verwachtingen. Een self-fulfilling prophecy dus. Als je een positieve impuls wil meegeven aan de mensen die jou storen tijdens een bioscoopbezoek zou je het boek "Geweldloze communicatie" eens kunnen lezen of een gelijknamige cursus kunnen volgen. Dan bestaan er geen etters meer, hetgeen ervoor zorgt dat jij een prettigere bioscoopervaring hebt. It's all in the eye of the beholder.

Pagina 32 van 36 EersteEerste ... 22282930313233343536 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •