Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 75 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Disney: Introductie van de 'Gold Serie'

    Disney: Introductie van de 'Gold Serie'



    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Had gehoopt dat ze wat geleerd hadden daar bij Disney maar nee hoor, gewoon weer lekker films uitbrengen in 4x3. Alleen Mary Poppins is widescreen !!!
    Mijn zoontje moet maar snel engels leren want ik ga voor de regio 1 versies. :x

  3. #3

    Standaard

    Heel veel extra's??? Kan ze niet ontdekken, waar blijven 2dvd uitvoeringen...

  4. #4
    Jeroen van Moorsel
    Guest

    Standaard

    VOOR DE ALLEREERSTE KEER, op Disney DVD ??

    Kan aan mij liggen maar volgens mij zijn Hercules, Merlijn de Tovenaar,Mary poppins en De Meest Verre Tocht van Winnie de Poeh al eens eerder op DVD uitgekomen (begin tijdperk Disney DVD), dan wel zonder bonusmateriaal.

    Taran en de toverketel zal ik zeker aanschaffen!

  5. #5

    Standaard

    Een aantal van deze films komen toch nog wel eens als Milestone-editie uit of niet? Want dan wacht ik liever daar op....
    Blanke bolster, Ruwe Pit

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Spacemann Spiff
    Een aantal van deze films komen toch nog wel eens als Milestone-editie uit of niet? Want dan wacht ik liever daar op....
    Nope.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan
    Had gehoopt dat ze wat geleerd hadden daar bij Disney maar nee hoor, gewoon weer lekker films uitbrengen in 4x3. Alleen Mary Poppins is widescreen !!!
    Mijn zoontje moet maar snel engels leren want ik ga voor de regio 1 versies. :x
    Met de R1 versies zul je weinig opschieten. De films worden allemaal gepresenteerd in hun oorspronkelijke ratio. Het nadeel is alleen dat Hercules en Taran & De Toverketel niet anamorph zijn (en dat zijn ze op R1 ook niet )
    "Kinda wobbly" (Bambi, 1942)
    Mijn thuispagina met DVD-collectie | Mijn interview

  8. #8

    Standaard

    Inderdaad wel een beetje jammer van het beeldformaat, maar ach, er zitten toch wel een paar geweldige leuke films bij voor de Disney liefhebbers onder ons. In ieder geval zit er zeker wel wat voor me tussen.
    dvd's *foto van verzameling*startrader/safetrader

  9. #9

    Standaard

    Waarom ze daar nu weer een andere titulatuur aan moeten geven ("Gold" ???) is me compleet een raadsel. En aangezien Hercules blijkbaar nog steeds niet anamorf is, houd ik lekker mijn oude versie, die paar spelletjes kunnen mij geen barst schelen. Maar Merlijn en Taran... they're mine! Alleen jammer dat die laatste blijkbaar non-anamorphic letterboxed wordt. Alhoewel, Nathan, als ik goed zie staat er onder het 4x3-symbooltje op de kaft 1.33:1. 't Zal toch weer niet van dat zijn zeker? Hebben jullie de cover? Kunnen jullie dat fragmentje eens uitvergroten?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  10. #10

    Standaard

    Snif
    Inderdaad Hercules op 4x3 uitbrengen is echt onbegrijpelijk. Deze film is toch vrij recent, en de originele DVD (er was inderdaad al een uitgave) was toch al 16x9?
    Wat is het probleem om die transfer te gebruiken en deze liefst anamorfisch op deze DVD te plakken?
    Mijn begrotingstekort
    Co-Star Trader
    Safe Trader

  11. #11

    Standaard

    Hercules: 1.66:1 / 4 x 3
    Merlijn de tovenaar: 1.33:1 / 4 x 3
    Taran en de toverketel: 2.35:1 / 4 x 3
    Mary Poppins: 1.85:1 / 16 x 9
    Melody Time: 1.33:1 / 4 x 3

    Ze hebben allemaal het oorspronkelijke ratio inderdaad (zie http://www.ultimatedisney.com/oar.htm). Alleen is de notatie een beetje verwarrend (als er 4x3 achter staat betekend het kennelijk 'niet anamorf'). Cool. Deze gaan allemaal in mijn collectie belanden.

    Beetje vaag dat ze nou die naam 'Gold serie' gaan hanteren. Lijkt een beetje op de 'Gold collection' die ze in de VS hadden, maar volgens mij is het niet vergelijkbaar.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Florus
    Snif
    Inderdaad Hercules op 4x3 uitbrengen is echt onbegrijpelijk. Deze film is toch vrij recent, en de originele DVD (er was inderdaad al een uitgave) was toch al 16x9?
    Wat is het probleem om die transfer te gebruiken en deze liefst anamorfisch op deze DVD te plakken?
    De oude Warner-release (zie http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=210) was ook niet anamorf en had hetzelfde aspect ratio (1.66:1) als de nieuwe release. Dit ratio is het 'maximale' ratio dat je kunt hebben: als er een echte WS-versie zou moeten worden gemaakt dan zouden ze aan de boven- en onderkant van het beeld stukken moeten weghakken. Lijkt me niet wenselijk.

  13. #13

    Standaard

    Werner,

    Wij hebben de covers inderdaad, maar bij het persbericht stond duidelijk vermeld dat de info op deze vroege pers-covers niet klopte en dat we uit dienen te gaan van de teksten in het persbericht.
    Eric van Ballegoie

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Werner,

    Wij hebben de covers inderdaad, maar bij het persbericht stond duidelijk vermeld dat de info op deze vroege pers-covers niet klopte en dat we uit dienen te gaan van de teksten in het persbericht.
    Ik denk dat hier bij mij de verwarring is ontstaan. Ik had de tekst van het persbericht niet na nagekeken op beeldformaat. Ik dacht dus dat het hier om P&S (zie cover) (yuck!) ging.
    Mijn begrotingstekort
    Co-Star Trader
    Safe Trader

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Werner,

    Wij hebben de covers inderdaad, maar bij het persbericht stond duidelijk vermeld dat de info op deze vroege pers-covers niet klopte en dat we uit dienen te gaan van de teksten in het persbericht.
    Da's een duidelijk antwoord. Bedankt!

    Richard, films zoals Lilo & Stitch en The Emperors New Groove en zo waren ook geloof ik 1.66:1 en hebben toch ook een anamorfe transfer. Akkoord, je hebt dan nog in principe een pietepeuterig zwart balkje aan linker-en rechterkant...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Richard, films zoals Lilo & Stitch en The Emperors New Groove en zo waren ook geloof ik 1.66:1 en hebben toch ook een anamorfe transfer. Akkoord, je hebt dan nog in principe een pietepeuterig zwart balkje aan linker-en rechterkant...
    Klopt. Mijn opmerking over Hercules had ook eigenlijk betrekking op de beeldverhouding en niet op het wel of niet anamorf zijn. Als ik mijn posting zo teruglees dan komt dat misschien wel een beetje verwarrend over.

  17. #17

    Standaard

    Waw! De hoezen zijn schitterend! Alleen die van Poeh is niet erg origineel, maarja, die film hoef ik toch niet.

    Waar slaat dat Gold Serie eigenlijk op? Ik hoop niet dat ze net als in Duitsland van die lelijke logo's naast het Classics logo gaan maken...

    Maar goed, Hercules, Taran, Merlijn (waar overigens Merlijn zelf bij op de hoes ontbreekt...) en Melody Time komen zeker in m'n collectie (al heb ik alle oude versies ook...)
    Mary Poppins heb ik de UK versie van en daar ben ik tevreden mee.


  18. #18

    Standaard

    Zou er ook nog een reden zijn om de vorige Hercules te vervangen? Ik vind het geluid op die dvd al vrij goed, en voor die paar extra's hoef je het niet te doen...

    De andere Classics worden natuurlijk gewoon toegevoegd :wink:
    IMDb Top 250: in bezit 234, besteld 0
    Co-StarTrader

  19. #19

  20. #20
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Zitten inderdaad weer een paar leuke titels bij die ook in mijn collectie gaan komen
    Langzaam maar zeker komen er al aardig wat films op mijn wishlist te staan voor de resterende maanden van dit jaar
    Gaat duur worden, erg duur vrees ik

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ralph71
    Zou er ook nog een reden zijn om de vorige Hercules te vervangen? Ik vind het geluid op die dvd al vrij goed, en voor die paar extra's hoef je het niet te doen...
    Gezien de prijs zou ik de nieuwe Hercules laten liggen voor wat íe is. Met de oude is er niets mis. Idem voor Pinokkio.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  22. #22

    Standaard

    Mary Poppins... o yeah! Als deze dvd betaalbaar is komt hij in de kast te staan.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door (Disney)Tom Houben
    Waw! De hoezen zijn schitterend! Alleen die van Poeh is niet erg origineel, maarja, die film hoef ik toch niet.

    Waar slaat dat Gold Serie eigenlijk op? Ik hoop niet dat ze net als in Duitsland van die lelijke logo's naast het Classics logo gaan maken...
    Het ziet er niet echt goed uit
    Kijk maar naar volgende shots : http://www.dvd-home.nl/pers/buenav.htm#20
    Bij sommige is het 'Classics' logo niet meer te zien enkel een nieuw (foeilelijk) logo.

  24. #24
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door doolittle
    Citaat Oorspronkelijk gepost door (Disney)Tom Houben
    Waw! De hoezen zijn schitterend! Alleen die van Poeh is niet erg origineel, maarja, die film hoef ik toch niet.

    Waar slaat dat Gold Serie eigenlijk op? Ik hoop niet dat ze net als in Duitsland van die lelijke logo's naast het Classics logo gaan maken...
    Het ziet er niet echt goed uit
    Kijk maar naar volgende shots : http://www.dvd-home.nl/pers/buenav.htm#20
    Bij sommige is het 'Classics' logo niet meer te zien enkel een nieuw (foeilelijk) logo.
    Dat nieuwe gold logo is inderdaad niet de mooiste

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door doolittle
    Citaat Oorspronkelijk gepost door (Disney)Tom Houben
    Waw! De hoezen zijn schitterend! Alleen die van Poeh is niet erg origineel, maarja, die film hoef ik toch niet.

    Waar slaat dat Gold Serie eigenlijk op? Ik hoop niet dat ze net als in Duitsland van die lelijke logo's naast het Classics logo gaan maken...
    Het ziet er niet echt goed uit
    Kijk maar naar volgende shots : http://www.dvd-home.nl/pers/buenav.htm#20
    Bij sommige is het 'Classics' logo niet meer te zien enkel een nieuw (foeilelijk) logo.
    Hmm, dat zijn natuurlijk wel de foto's van Amerikaanse DVD's, maar toch, waarom zouden die er ineens bijstaan? Ik hoop het niet voor mij, maar ook voor hun, als die lelijke logo's erop staan vervang ik mijn oude versies zeker weten niet... Ach, het is afwachten!

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •