Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 165 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Welke DVD-Titels hebben jullie dubbel en waarom?

    Hoe meer DVD's je hebt, des te groter is de kans dat je bepaalde titels later dubbel koopt omdat je niet helemaal tevreden was met je eerste aankoop. Daarom zou ik van jullie willen weten: Welke titels hebben jullie dubbel/vervangen en waarom?

    Bij mij zijn dat:

    Austin Powers regio 1 aangevuld met regio 2, andere extra's
    Evil Dead Anchor Bay versie aangevuld met de Elite versie, ander beeldformaat (resp. 1:1,85 en 1:1,33)
    Labyrinth WS versie aangevuld met de Superbit versie, vanwege de nederlands ondertitels

  2. #2

    Standaard

    Ondanks mijn grote collectie heb ik (gelukkig) maar 2 titels dubbel:

    Full metal jacket en 2001

    Beide zitten integraal in de Stanley Kubrick box en ik heb van beide de collector's box. Laatstgenoemden kwamen erbij omdat ik de uitvoering zo verschrikkelijk mooi vind.
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  3. #3

    Standaard

    Op dit moment heb ik maar één film virtueel dubbel, namelijk Requiem For A Dream.

    Ik heb de uk versie, maar heb de Nederlandse versie besteld. Zodra die Nederlandse versie bij mij binnen is, zal ik die uk versie waarschijnlijk wel weg gaan geven aan een oud buurjongentje van me.
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  4. #4

    Standaard

    FOTR 2 disc en FOTR 4 disc natuurlijk. Vanwege de verschillende extra's en film.
    Ook heb ik enkele DVD's vervangen door superbits. Indien de normale uitgave extra's had heb ik die nog berwaard (Vertical Limit en Snatch)
    Ook heb ik Die hard 1 en 2 vervangen.
    Life of Brian door de anamorfe versie.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  5. #5

    Standaard

    Momenteel geen, maar ik had:

    Lord Of The Rings - wegens de verschillende extra's + film
    The Pianist - wegens de soundtrack

    en dat was het denk ik alweer.
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  6. #6
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Voor mij ook slechts een paar titels die ik dubbel had/heb. In de eerste plaats was dat Eraserhead (1977, David Lynch) waarvan ik ooit een keer voor heel weinig geld de UK-versie (pan&scan) had gekocht. Er was destijds geen betere versie op de markt en deze film wilde ik toch absoluut hebben. Een paar maanden geleden echter heb ik de fantastische widescreen-versie aangeschaft die David Lynch exclusief koop aanbiedt op zijn eigen website. Met de oude UK-versie heb ik inmiddels een goede vriend blijgemaakt.
    Daarnaast heb ik de extreem slechte UK release van Blue Velvet (1986, David Lynch) eindelijk vervangen door een uitstekende Nederlandse special edition. De UK versie heb ik nog, ik weet nog niet wat ik daarmee ga doen.
    Als laatste heb ik Citizen Kane vervangen door de mooie nieuwe 2 disc-versie die Universal onlangs heeft uitgebracht. De oude versie die erg slecht was qua beeld en geluid heb ik gegeven aan een vriend die erg nieuwsgierig was naar deze film.

    Ik heb verder geen plannen om binnen afzienbare tijd andere dvd's te gaan vervangen. Ik ben behoorlijk tevreden over de versies die ik heb van de meeste films. Er zijn nog wel een paar uitzonderingen. Ik zou terzijnertijd wel graag een mooie special edition willen hebben van Goodfellas in plaats van de beruchte flipper die ik nu in mijn verzameling zit. Ook denk ik er wel eens over om de 1 disc versie (Eureka) van Nosferatu te vervangen door de mooiere BFI versie, maar voorlopig vind ik het eigenlijk wel prima.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  7. #7

    Standaard

    Once upon a time in America. Ik heb deze opnieuw gekocht omdat de kwaliteit van de oorspronkelijke uitgegeven dvd-versie om te janken was.
    The world is changed. I feel it in the water. I feel it in the earth. I smell it in the air. Much that once was is lost, for none now live who remember it.

  8. #8

    Standaard

    Lekker origineel :
    Ook alleen LOTR 2-disc en LOTR 4-disc

  9. #9

    Standaard

    Ik heb momenteel de volgende dubbel:

    - James Bond - Tommorow never dies

    Het was namelijk mijn allereerst DVD die ik kocht (inmiddels toch wel een jaartje of 4 geleden), en later heb ik de SE voor de serie gekocht.
    Bij de eerste stonden er namelijk geen extras op.

    Past niet echt in het rijtje thuis maar toch;

    - James Bond - Die another Day
    De screener versie en de oficiele SE versie


    Verder HAD ik de volgende dubbel:

    - Any Given sunday

    Gewoon stom. Niet opgelet en dubbel aangeschaft. Inmiddels aan mijn broer gegeven

    - Lethal Weapon4

    Ik was bezig de Directors Cut versies van LW aan het verzamelen. Toen zag ik LW4 in dezelfde metaalachtige glimmende snapper verpakking.
    Ik dacht dat dit een andere versie was, dan de LW4 die ik al had (met rode snapper). Bleek exact hetzelfde te zijn (cadeau gedaan aan mijn paps )
    Mijn DVD's

    Anoniem door het leven

  10. #10

    Standaard

    X-Men en X-Men 1.5, en ik houd ze ook allebei, omdat er andere extra's opzitten.

    Bandits (1x in de Blokker 5 Euro-actie, en 1x in Movie power-box). De Moviepower-box gaat zsm de deur uit. (51st state was nog wel aardig, maar de andere 2 is 1x kijken wel genoeg)

    Verder eigenljk alleen films op dvd, die ik ook ergens op vhs heb.


  11. #11

  12. #12

    Standaard

    - Hitchcock's "Vertigo" en "Psycho"... omdat ze beiden ook in The Hitchcock Collection boxen zitten.

    - Planet Of The Apes (orig.)... Zit ook in de PotA SE-box.

    - Singin' In The Rain (Warner Classic)... 2-disc Special Edition gekocht.

    - Johnny Mnemonic... Superbit versie gekocht.

  13. #13

    Standaard

    Bij mij het LOTR verhaaltje
    MegaStarTrader / Mijn Collectie

    "One cannot be betrayed if one has no people....."

  14. #14

    Standaard

    Hier ook LotR: De 2-disc op R2, de 4-disc op R1.

    En verder ook nog Silence of the Lambs. Had daarvan de Special Edition, maar kon toen (met dank aan GJB voor de tip) de Criterion toevoegen, die ik al een tijdje wilde hebben.

  15. #15
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Na teveel 's heb ik al mijn dvd's dubbel ...

    Tot nu toe heb ik enkel Heaven & Earth en Spider-Man dubbel gehad, omdat ik zo slim was om ze per ongeluk dubbel te bestellen.

  16. #16

    Standaard

    ik heb geen titels dubbel , wel een aantal vervangen maar daar is al een mooie thread over :wink:


  17. #17

    Standaard

    Ik heb van de volgende films meerdere edities:
    The Sixth Sense (gewone Nl versie en de DTS versie) en The Sixth Sense Vista Versie (R10
    Unbreakable (gewone Nl versie) en Unbreakable Vista versie (R1)
    Pulp Fiction (Nl versie) en de S.E./C.E. R1 versie
    Memento (Nl versie) en de S.E./C.E. R1 versie
    LOTR-FOTR 2 disc en 4 disc versie (NL)
    X-Men 1 en X-Men 1.5 (NL)
    En de reden waarom ik meerdere versies heb van bepaalde film, is dat de de NL uitgaves van bepaalde film minimaal zijn
    En voor LOTR en X-Men is omdat er bij de beide versies ook een hoop andere extra's bij zijn en de LOTR natuurlijk de theater version en Director's version is
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  18. #18

    Standaard

    LOTR 2 disc en 4 disc zoals de helft van het forum

    verder:
    2001 de SE en de versie die in de kubrick box zit.
    eyes wide shut had ik al op r2 nl dvd en daarna de kubrick box gekocht waar exact dezelfde versie inzit.

    monty pythons life of brian R1 criterion heb ik per ongeluk dubbel besteld... een paar weken voor de r2 versie uitkwam die veel goedkoper is. niet meer te verkopen dus.

  19. #19

    Standaard

    - LOTR:FOTR (well duhhh...)
    - Brazil (de directors cut en de 'love conquers all' versie: beiden zitten in de Criterion-box)
    - Legend (ook hier: beide versies zitten in de regio 1 release)
    - Nosferatu (twee verschillende 'tinten': beiden zitten in een set van Eureka)
    - Apocalypse now (de gewone versie en de Redux-versie: beiden zijn een 'must' voor iemand die de film zo lief heeft als ik)
    - Metropolis (oude en nieuwe Eureka-versie)
    - Citizen Kane (oude en nieuwe Universal-versie)
    - The life of Brian (oude regio 0 versie en de Criterion-editie)
    - Dr. Strangelove (mooie oude rental-editie en de reguliere editie)
    - Traffic (regio 1 editie en UK regio 2 editie)

    Uuuuhh.. dat was het wel dacht ik. Van de 5 laatstgenoemde titels wil ik trouwens nog opnoemen dat ik die nog een keer kwijt zal proberen te raken. Van die Dr. Strangelove-release weet ik dat btw nog niet zeker omdat dat een dvd is die qua verpakking, menu en extra's nog wel wat leuke eigenaardigheden heeft.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door technocat

    monty pythons life of brian R1 criterion heb ik per ongeluk dubbel besteld... een paar weken voor de r2 versie uitkwam die veel goedkoper is. niet meer te verkopen dus.
    Voor een leuk prijsje daarentegen..... (ergens tussen de 2 prijzen in wellicht)

    probeer je geluk anders eens in de veiling
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

  21. #21

    Standaard North by nothwest

    Ik heb zojuist "North by northwest" van Hitchcock op Regio1 NTSC gekocht, de PAL versie had ik al.

    De Regio 1 versie heeft echter DTS(heb ik nog niets aan) en een extra trailer met de meester zelf!
    Onbegrijpelijk dat die niet op de Regio 2 versie stond.

  22. #22
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    LOTR heb ik dan de 2 en 4 disc van
    The Bone Collector heb ik vervangen voor de Superbit
    The Fast and the Furious heb ik ook vervangen voor de Superbit

  23. #23

    Standaard

    De titels die ik vervangen heb zijn:

    Twister (vanwege de extra's en DTS-geluid)
    Dante's Peak (vanwege de extra's en DTS-geluid)
    Halloween (Nederlandse naar Engelse versie vanwege het beeldformaat)
    The Sixth Sense (vanwege de nieuwe extra's en DTS-geluid)
    Dinosaur (Nederlandse naar Engelse versie vanwege de extra's)

    De titels die ik dubbel heb:

    The Lord of the Rings (2-disc en 4-disc)
    Kruimeltje (eerste versie met film in beeldformaat 1.33:1 met extra's, tweede versie met film in beeldformaat 1:85:1 zonder extra's).

  24. #24

    Standaard

    Ik heb dubbel :

    LOTR-FOTR (2 en 4-disc uiteraard)
    Clockwork Orange (uit de Kubrick box en de Collectors Edition)
    Full Metal Jacket (uit de Kubrick box en de Collectors Edition)
    Das Boot (de gewone en de SuperBit)
    Alien-box (R1 en R2)


    En ik heb er pas een paar verkocht die ik dubbel had (Raging Bull, Unforgiven, Deer Hunter, Total Recall).
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  25. #25

    Standaard

    Als grote Terminator fan heb ik natuurlijk de regio1 en 2 van deze films.

    En The Rock en Armageddon als Criterion en regio2 Special Edition.
    The World is Yours
    -------------------------------------------------------

Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •