Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 39 van 39 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Florus
    Hun verbazing is echter van een hoog nivo, als ik ze vertel over het feit dat de NVPI achter de regio 0 blokkering verkoop zit van dit forum.
    Maar gaat dat niet gewoon over illegale R0 disks? Ik bedoel, als Franl Bauer besluit een R0 disk uit te brengen, doet de NVPI daar toch niets tegen? Ik begrijp dat men ook hier op dit forum gedreigd heeft, maar volgens mij ging dat gewoon over Hong Kong disks. Anders snap ik de ophef niet en zou ik gewoon een proces afwachten.
    Regiocodes hebben welliswaar een juridische betekenis, maar die ligt besloten in het distributierecht en voorkomt dat jij een R1 disk in Europa aanbiedt, wat zij dus verbieden. Een perfect legale R0 (als dat als zodanig bestaat, volgens mij is het een R1,2,3,4,5,6,7,8 tegelijk) kan men nooit verbieden. Duss....wat bedoel je precies?

    Ennehh...de 'NVPI zit achter het verbod op het verhuren van R1 disks' klinkt wel erg interessant, maar dat is dus een gevolg van het feit dat je geen R1,3,4,5,6,7,8 disks mag verkopen in Europa. Zo simpel ligt dat. En dat betekent ook niet verhuren. En dat mag een fabrikant doen.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Florus
    Hun verbazing is echter van een hoog nivo, als ik ze vertel over het feit dat de NVPI achter de regio 0 blokkering verkoop zit van dit forum.
    Maar gaat dat niet gewoon over illegale R0 disks? Ik bedoel, als Franl Bauer besluit een R0 disk uit te brengen, doet de NVPI daar toch niets tegen?
    De discussie is helaas nooit echt gesloten, maar voor zover ik het begrepen heb gaat hier om alle regio 0 discs. Dus ja, ook Frans Bauer! Tegen die specieifieke ban heb ik weer niks op tegen, maar da's een andere discussie..

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Regiocodes hebben welliswaar een juridische betekenis, maar die ligt besloten in het distributierecht en voorkomt dat jij een R1 disk in Europa aanbiedt, wat zij dus verbieden. Een perfect legale R0 (als dat als zodanig bestaat, volgens mij is het een R1,2,3,4,5,6,7,8 tegelijk) kan men nooit verbieden. Duss....wat bedoel je precies?
    Alle regio 0 DVD's! (zie ook hierboven)

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Ennehh...de 'NVPI zit achter het verbod op het verhuren van R1 disks' klinkt wel erg interessant, maar dat is dus een gevolg van het feit dat je geen R1,3,4,5,6,7,8 disks mag verkopen in Europa. Zo simpel ligt dat. En dat betekent ook niet verhuren. En dat mag een fabrikant doen.
    Tja, daar heb je gelijk in. Je zou je echter af kunnen vragen of de consument daar bij gebaat is en dus of het een en ander wel legaal (naar de geest der wet), danwel maatschappelijk verantwoord is. In de basis heb je echter gelijk.
    Dit valt geloof ik onder de import wetgeving. De zogenoemde "grijze" import?
    So much for a global economy...
    Mijn begrotingstekort
    Co-Star Trader
    Safe Trader

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Florus
    De discussie is helaas nooit echt gesloten, maar voor zover ik het begrepen heb gaat hier om alle regio 0 discs. Dus ja, ook Frans Bauer! Tegen die specieifieke ban heb ik weer niks op tegen, maar da's een andere discussie..
    Sorry, maar ik geloof er geen fluit van dat de NVPI dat kan blokkeren. En, maar misschien moet ik het dan nog eens precies nazoeken, ging het op doit forum echt om illegale disks. Het kwam namelijk voor dat iemand een R0 van de Matrix aanbood (bijvoorbeeld) en dat kan helemaal niet.
    Als ik me de discussie goed herinner heeft Eric B toen besloten het maar helemaal te stoppen omdat ie geen zin heeft in trammellant.

    Nog effe ten overvloedde de juridische onderbouwing van een verbod op het verkopen van DVD's buiten hun regio (dus dat geldt over de hele wereld voor alle duidelijkheid): een fabrikant kan zich beroepen op het zogenaamde distribuitierecht. Levis maakt bijvoorbeeld spijkerbroeken voor Thailand die ginds €5 kosten. Ik zou dus een partij daar kunnen kopen en hier weer verkopen voor €50. Dat mag dus niet, omdat Levis zelf mag bepalen waar hun producten worden verkocht. In DVD-land hebben de de regiocodes bedacht en door de regiocodering maken ze heel erg duidelijk dat bijvoorbeeld een R1 DVD niet elders verkocht mag worden.

    Als je dit stuk snapt, snap je ook dat indien een producent een niet-regiogecodeerde DVD op de markt brengt, deze dus NIET gebonden is aan een geografische regio. Dus: als de NVPI verkoop/verhuur in Nederland verbiedt, waar mag ie dan WEL worden verkocht/verhuurt? De maan soms? Ik stel dus dat de NVPI alleen ten strijde trekt tegen de Hong-Kong R0's die overvloedig op internet worden aangeboden. Ik hoorde zelfs op dit forum dat er in België een winkeltje is die illegale Japanse Anime DVD's verkoopt. Ongetwijfeld zijn die ook R0.

    Dus nogmaals: weet je wel heel zeker dat de NVPI verbiedt dat ik een LEGALE NIET-REGIOGECODEERDE DVD hier te koop ga aanbieden? Dat kan dus gewoon niet waar zijn, en ik geloof er ook geen snars van. Denk er nog maar eens goed over na, want wat je zegt kan gewoon niet kloppen. Ik heb overigens een DVD hier van Chuck Mangione (Chesky Records) waar op de achterkant heel netjes staat 'World Playback, no regional codes asserted'. En dit zou dus een 'verboden disk' zijn? I don't think so, Tim...
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Florus
    De discussie is helaas nooit echt gesloten, maar voor zover ik het begrepen heb gaat hier om alle regio 0 discs. Dus ja, ook Frans Bauer! Tegen die specieifieke ban heb ik weer niks op tegen, maar da's een andere discussie..
    Sorry, maar ik geloof er geen fluit van dat de NVPI dat kan blokkeren. En, maar misschien moet ik het dan nog eens precies nazoeken, ging het op dit forum echt om illegale disks.
    (SNIP omwille van leesbaarheid)
    Lees dit er maar eens op na.
    Overigens ben ik het dus volledig met je eens!!!!
    Helaas heb ik het dus niet verzonnen. Na mijn laatste reply, bleef het angstig stil in bovenstaande thread.
    De NVPI (en BREIN) wordt met name genoemd, weliswaar als aanstichter, maar wel zodanig druk uitoefenend dat er tot een algehele ban werd overgegaan.
    Wat ik me nu pas bedenk is waarom BREIN toendertijd niet voor elke verkochte regio 2 DVD een bewijs wilde zien van echtheid. Wie weet zit er wel een copietje in een schijnbaar originele hoes....
    Mijn begrotingstekort
    Co-Star Trader
    Safe Trader

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Florus
    Lees dit er maar eens op na. Overigens ben ik het dus volledig met je eens!!!!
    In de link staat dus precies wat ik bedoel. Het gaat alleen om illegale R0 disks en Eric heeft tot een totale ban besloten omdat ie dan steeds per disk moet gaan kijken hoe het zit. Het valt dus best mee met die consiracy theorieën bij de NVPI.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric B
    Het aanbieden van illegale Regio 0 versies van Hollywood films is daarbij het probleem, aangezien de rechthebbenden hier duidelijk benadeeld worden. Aangezien dit ook voor DVD.nl juridische concquenties kan hebben hebben wij daarom besloten om handel in Regio 0 DVD´s geheel te verbieden. Waarom het gehele verbod als er ook legale Regio 0 DVD´s zijn? Omdat wij anders per DVD moeten gaan bewijzen dat het om illegale producten gaat, iets waar wij geen tijd voor hebben.
    Daar gaat het dus om. De totale ban is dus niet het werk van de NVPI, zoals ik al dacht. Iets verbieden dat perfectly legal is KAN NIET. Ook de NVPI niet, niemand.
    Blijft staan dat het hele regiogebeuren een onhandig en onnodig prijsopdrijvend middel is geworden. En om weer een beetje on-topic te komen: ik ben blij dat ik indertijd mij Sony heb laten helpen. De goede man die dat doet, doet ook reparaties dus da's lekker handig. Nu heb ik een Pioneer die in de winkel regiovrij is gemaakt. Als er wat aan mankeert denk ik dat die meneer in de winkel even snel met de laptop een originele firmware flasht.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  6. #31

    Standaard

    Inmiddels is het 4 weken geleden dat ik mijn speler voor reparatie heb aangeboden. Tot nu toe taal noch teken.

    Inmiddels wel de consumentengids van deze maand thuisgekregen met wat leuke info: 100 vragen over audio en video

    Zal de interessante stukjes hier plaatsen.
    ? | Home Cinema | Gekeken Films/Series | Don't ask me... I use my brain to keep my ears apart.

  7. #32

    Standaard

    Ik heb een DVDspeler voor de PC aangeschaft, maar hij
    staat ingesteld op Regio 1 terwijl ik alleen Regio 2 DVD's heb...
    Ik had één poging om van Regio te veranderen, maar mijn broertje gooide er dus die Reg. 1 DVD in en nu wil ik jullie vragen, hoe kan ik die DVD regiocode eraf halen, en anders omzetten naar regio 2?

    HELP ME UIT DE BRAND AUB!!!
    Help me AUB!!!

  8. #33

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Charley Baak
    Inmiddels is het 4 weken geleden dat ik mijn speler voor reparatie heb aangeboden. Tot nu toe taal noch teken.

    Inmiddels wel de consumentengids van deze maand thuisgekregen met wat leuke info: 100 vragen over audio en video

    Zal de interessante stukjes hier plaatsen.
    Owja, ik zou nog wat plaatsen...
    Van de 100:

    36 Wat is een regiocode?
    Bijna elke dvd heeft een regiocode. Een dvd kan alleen worden afgespeeld door een speler met dezelfde code.

    37 Hoeveel regiocodes zijn er?
    Vijf. En die lopen van 1 tot en met 5.

    38 Wat is het nut van regiocodes?
    De filmindustrie was bang dat door de komst van dvd het bioscooppubliek zou teruglopen. Een film die in bijvoorbeeld in de VS (code 1) al in de bioscoop draait, zou in Europa (code 2) op dvd kunnen worden uitgebracht, nog voor die in de bioscoop te zien is.

    39 Jammer.
    Er zijn ook dvd-spelers te koop die standaard regiovrij zijn. Bovendien is het mogelijk om bestaande spelers regiovrij te maken. Soms kost dat een paar euro, soms is het een code die je op je afstandsbediening moet intoetsen.

    40 Is regiovrijmaken illegaal?
    Nee

    41 Hoe doe je dat regiovrij maken?
    Dat gaat in principe vrij eenvoudig omdat de versleuteling niets anders is dan een software-instelling. Sommige winkeliers doen het voor u, tegen betaling.

    42 Kan ik mijn dvd-speler zelf regiovrij maken?
    Dat kan. De 7 regelige code is op internet te vinden, bijvoorbeeld via zoekmachine Google. Als u van puzzelen houdt, kunt u daar zelf mee aan de slag.

    43 Wordt de garantie beinvloed door regiovrij maken?
    Nee, want het staat los van het verdere functioneren van het apparaat.

    (Af en toe heb ik zo mijn vraagtekens bij de antwoorden die gegeven worden door de consumentenbond, vooral bij puntje 42.)
    ? | Home Cinema | Gekeken Films/Series | Don't ask me... I use my brain to keep my ears apart.

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Charley Baak
    42 Kan ik mijn dvd-speler zelf regiovrij maken?
    Dat kan. De 7 regelige code is op internet te vinden, bijvoorbeeld via zoekmachine Google. Als u van puzzelen houdt, kunt u daar zelf mee aan de slag.
    Dit is helemaal nieuw voor mij! Iemand enig idee wat ze hier in hemelsnaam mee bedoelen? De Consumentbond denkt dus dat alle DVD-spelers met een "7 regelige code" (wat dat dan ook is) regiovrij te maken zijn?

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Charley Baak
    42 Kan ik mijn dvd-speler zelf regiovrij maken?
    Dat kan. De 7 regelige code is op internet te vinden, bijvoorbeeld via zoekmachine Google. Als u van puzzelen houdt, kunt u daar zelf mee aan de slag.

    (Af en toe heb ik zo mijn vraagtekens bij de antwoorden die gegeven worden door de consumentenbond, vooral bij puntje 42.)
    Ik vroeg dus me dus hetzelfde af als upje.
    ? | Home Cinema | Gekeken Films/Series | Don't ask me... I use my brain to keep my ears apart.

  12. #37

    Standaard

    Kreeg gisteren te horen dat m'n speler gerepareerd is. Ben benieuwd wat ze gedaan hebben en of hij nog steeds regiovrij is.
    ? | Home Cinema | Gekeken Films/Series | Don't ask me... I use my brain to keep my ears apart.

  13. #38

    Standaard

    Ik ben blij: Driedubbel zelfs!!!
    reden 1: mijn dvd-speler is gemaakt.
    reden 2: hij is nog regiovrij
    reden 3: het kostte me 0 (nul) euro!

    Wat was er nu kapot? Een ic protector. Een wat ??? Ik weet ook niet precies wat het is, maar ik weet dat het een soort transistortje is ofzo. Plaatje:


    Zo zie je maar weer, de ketting is zo sterk als zijn zwakste schakel.
    ? | Home Cinema | Gekeken Films/Series | Don't ask me... I use my brain to keep my ears apart.

  14. #39

    Standaard

    Nou, veel plezier er weer mee. Zet je hem morgenvroeg om 7:00 na je 10e DVD wel weer uit? Voor je het weet brandt er weer iets door. :wink:

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •