Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 30 worden weergegeven.

Discussie: Adrenaline is Goed

  1. #1

    Standaard Adrenaline is Goed

    Ik heb gisteren Adrenaline gezien en snap werkelijk geen bal van al die negatieve recenties. Ik vond de film hartstikke goed.

    OK het is in het begin even wennen aan het beeld dat met DV is geschoken, maar als je snapt wat Roel Reine hiermee wil doen. Namelijk zonder veel geld een actiefilm maken die kwa camerawerk en compositie niet onderdoed voor een hollywood actiefilm (Niet meteen gaan vergelijken met Matrix Reloded, maar ik vond de film een stuk spannender dan 2 Fast 2 Furiuos en een hoop andere vervolgfilms) dan denk ik dat die in die opzet goed geslaagd is.

    Het is ook Bullshit dat 'Hoofdrolspeler' Georgina Verbaan als na 7 minuten niet meer in de film zou voorkomen en is het niet waar dat je steeds weer naar de zelfde shots van parachutespringende thrillseekers zit te kijken.

    Tot slot snap ik niet dat veel journalisten het acteerwerk en de dialogen afkraakte, het is geen Shakespeare en dat wil het ook niet zijn, het is een actie film en dan moet je juist korte dialogen hebben. Het enige minpunt dat ik eigenlijk op deze film heb is dat de uitleg van het plot niet helemaal helder uit de verf kwam.

    Ik raad iedereen aan daarom zelf een mening van deze film te vormen en niet op al die negatieve geluiden af te gaan.

  2. #2

    Standaard

    Reinbo,

    Sorry, maar jouw mening alleen vind ik niet goed genoeg om dit
    wanproduct te gaan kijken. Als 99% van de filmkenners dit een
    boutfilm vinden ga ik toch met ze mee.

    En volgens hen was het maar beter ook dat Gorgina oprot na 7 minuten
    want die muts kan helemaal niet acteren man.

    Dosan

  3. #3

    Standaard

    ik vind het ook niet slim om een film niet te gaan kijken omdat anderen zeggen dat ie slecht is...

    ik heb hem wel gekeken ennuh...


    MINDER SLECHT DAN IK DACHT, MAAR NOG ALTIJD SLECHT



    het grootste probleem zit hem vooral in het scenario, dat echt nergens over gaat en vol zit met aardige ideeen die slecht gestolen zijn uit andere matige films, de rest viel inderdaad wel mee....

    je kan beter nog een keertje kijken naar point break, da's dan toch wel weer een stuk leuker....

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door godofgamblers
    Reinbo,

    Sorry, maar jouw mening alleen vind ik niet goed genoeg om dit
    wanproduct te gaan kijken. Als 99% van de filmkenners dit een
    boutfilm vinden ga ik toch met ze mee.

    Dosan
    Als iedereen er zo over zou denken, dan zouden we nog steeds denken dat de wereld plat was. Maar je moet het zelf weten als je jezelf geen eigen mening wil laten vormen

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo
    Maar je moet het zelf weten als je jezelf geen eigen mening wil laten vormen
    Is dit ABN?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peefie
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo
    Maar je moet het zelf weten als je jezelf geen eigen mening wil laten vormen
    Is dit ABN?
    Nee, maar what's the point? (Ook geen ABN.)

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo
    Citaat Oorspronkelijk gepost door godofgamblers
    Reinbo,

    Sorry, maar jouw mening alleen vind ik niet goed genoeg om dit
    wanproduct te gaan kijken. Als 99% van de filmkenners dit een
    boutfilm vinden ga ik toch met ze mee.

    Dosan
    Als iedereen er zo over zou denken, dan zouden we nog steeds denken dat de wereld plat was. Maar je moet het zelf weten als je jezelf geen eigen mening wil laten vormen
    Tja, als je elke film moet gaan kijken waarover negatief geschreven wordt om er een eigen mening over te vormen dan ben je wel even bezig natuurlijk. Helaas zijn er nog altijd meer slechte films dan goeie.

  8. #8

    Standaard

    Tja, als je elke film moet gaan kijken waarover negatief geschreven wordt om er een eigen mening over te vormen dan ben je wel even bezig natuurlijk. Helaas zijn er nog altijd meer slechte films dan goeie.
    Dit is dus ook weer wat overdreven. Je hoeft niet ALLES te zien, maar als je van te voren denkt : "Adrenaline lijkt me een leuke film, die wil ik zien." Dan moet je hem gewoon gaan kijken, en je niet laten beinvloeden door slechte reviews.

    2001, Apocalypse Now, Barry Lyndon, Citizen Kane etc. zijn eerst ook matig tot slecht ontvangen.... Nou denk ik wel niet dat Adrenaline over 20 jaar de nederlandse Citizen Kane is, maar je begrijpt wel wat ik bedoel hoop ik....

  9. #9

    Standaard

    over slecht gesproken, "Van God Los" was zeer positief ontvangen maar dat vond ik me toch een bout film.
    FOK YOU MAN (Tony Montana)

  10. #10

    Standaard

    Ik heb "adrenaline" even van een vriend geleend, hij zei dat hij heel goed was...nou, ik persoonlijk vind het een film van niks.....gelukkig heb ik hier geen geld aan hoeven te besteden om hem te huren
    dvd's *foto van verzameling*startrader/safetrader

  11. #11

    Standaard

    opzich ben ik wel blij dat er reviews over films worden gemaakt. Mijn mening zal altijd voorop staan maar ik bedoel al was er geen recensie over adrealine dan zal ik hem nog niet kijken.
    All the animals come out at night
    Robert de Niro | Taxi Driver

    My precious dvd collectie|Top20

  12. #12

    Standaard

    Al zou heel nederland Adrenaline de hemel in prijzen dan zou ik hem nog niet kijken, al was het maar vanwege Georgina Verbraaaaaaaak :x Al die nederlandse films van de afgelopen tijd hadden ze voor mij niet hoeven maken (Volle maan, Cotsa). Maargoed, zolang er naieve tieners (lees: de doelgroep) zijn zullen dit soort films wel gemaakt blijven worden.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tommycat
    opzich ben ik wel blij dat er reviews over films worden gemaakt. Mijn mening zal altijd voorop staan maar ik bedoel al was er geen recensie over adrealine dan zal ik hem nog niet kijken.
    Waarom niet? Als filmliefhebber zou je toch enige interesse in het werk van Roel Reine kunnen tonen. Hij is tenslotte de enige Nederlandse regisseur die het ten minste nog probeerd om de internationaal georienteerde actiefilms te maken.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tommycat
    opzich ben ik wel blij dat er reviews over films worden gemaakt. Mijn mening zal altijd voorop staan maar ik bedoel al was er geen recensie over adrealine dan zal ik hem nog niet kijken.
    Waarom niet? Als filmliefhebber zou je toch enige interesse in het werk van Roel Reine kunnen tonen. Hij is tenslotte de enige Nederlandse regisseur die het ten minste nog probeerd om de internationaal georienteerde actiefilms te maken.
    Het enige argument is dus dat omdat het een NEDERLANDSE regisseur is, iemand zich voor hem moet interesseren? Ik denk dat er dan wel andere redenen te verzinnen zijn waarom je je voor iemand kan interesseren en dan komt nationaliteit wel op de laatste plaats.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry B.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tommycat
    opzich ben ik wel blij dat er reviews over films worden gemaakt. Mijn mening zal altijd voorop staan maar ik bedoel al was er geen recensie over adrealine dan zal ik hem nog niet kijken.
    Waarom niet? Als filmliefhebber zou je toch enige interesse in het werk van Roel Reine kunnen tonen. Hij is tenslotte de enige Nederlandse regisseur die het ten minste nog probeerd om de internationaal georienteerde actiefilms te maken.
    Het enige argument is dus dat omdat het een NEDERLANDSE regisseur is, iemand zich voor hem moet interesseren? Ik denk dat er dan wel andere redenen te verzinnen zijn waarom je je voor iemand kan interesseren en dan komt nationaliteit wel op de laatste plaats.
    Raar! Ben jij tijdens bijvoorbeeld de Olympische spelen, het WKvoetbal of bij Wimbeldon ook op de laatste plaats voor een sporter omdat hij uit Nederland komt? Dus jij bent dan dus toevallig voor Nellie Cooman, het Nederlands Elftal of Schalken om een hele hoop andere redenen.......

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry B.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tommycat
    opzich ben ik wel blij dat er reviews over films worden gemaakt. Mijn mening zal altijd voorop staan maar ik bedoel al was er geen recensie over adrealine dan zal ik hem nog niet kijken.
    Waarom niet? Als filmliefhebber zou je toch enige interesse in het werk van Roel Reine kunnen tonen. Hij is tenslotte de enige Nederlandse regisseur die het ten minste nog probeerd om de internationaal georienteerde actiefilms te maken.
    Het enige argument is dus dat omdat het een NEDERLANDSE regisseur is, iemand zich voor hem moet interesseren? Ik denk dat er dan wel andere redenen te verzinnen zijn waarom je je voor iemand kan interesseren en dan komt nationaliteit wel op de laatste plaats.
    Raar! Ben jij tijdens bijvoorbeeld de Olympische spelen, het WKvoetbal of bij Wimbeldon ook op de laatste plaats voor een sporter omdat hij uit Nederland komt? Dus jij bent dan dus toevallig voor Nellie Cooman, het Nederlands Elftal of Schalken om een hele hoop andere redenen.......
    Ik denk dat dat bij sport toch net even iets anders ligt. Bij sport wil je graag dat iemand van jouw land wint, vaderlandsliefde heet dat en dat lijkt me op zich vrij logisch. Ik denk dat dat bij films toch even anders ligt. Tuurlijk is het leuk dat bijv. Paul Verhoeven en Jan de Bont Nederlanders zijn die ons landje een stukje bekendheid geven, maar ik bekijk een film nog steeds omdat ie goed is en niet omdat ie toevallig van een nederlander is. Meneer Reine heeft het geprobeerd, aangezien ik de film niet wil zien kan ik niet zeggen of hij ook geslaagd is maar de 95% slechte recensies zeggen mij genoeg. I rest my case

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry B.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry B.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tommycat
    opzich ben ik wel blij dat er reviews over films worden gemaakt. Mijn mening zal altijd voorop staan maar ik bedoel al was er geen recensie over adrealine dan zal ik hem nog niet kijken.
    Waarom niet? Als filmliefhebber zou je toch enige interesse in het werk van Roel Reine kunnen tonen. Hij is tenslotte de enige Nederlandse regisseur die het ten minste nog probeerd om de internationaal georienteerde actiefilms te maken.
    Het enige argument is dus dat omdat het een NEDERLANDSE regisseur is, iemand zich voor hem moet interesseren? Ik denk dat er dan wel andere redenen te verzinnen zijn waarom je je voor iemand kan interesseren en dan komt nationaliteit wel op de laatste plaats.
    Raar! Ben jij tijdens bijvoorbeeld de Olympische spelen, het WKvoetbal of bij Wimbeldon ook op de laatste plaats voor een sporter omdat hij uit Nederland komt? Dus jij bent dan dus toevallig voor Nellie Cooman, het Nederlands Elftal of Schalken om een hele hoop andere redenen.......
    Ik denk dat dat bij sport toch net even iets anders ligt. Bij sport wil je graag dat iemand van jouw land wint, vaderlandsliefde heet dat en dat lijkt me op zich vrij logisch. Ik denk dat dat bij films toch even anders ligt. Tuurlijk is het leuk dat bijv. Paul Verhoeven en Jan de Bont Nederlanders zijn die ons landje een stukje bekendheid geven, maar ik bekijk een film nog steeds omdat ie goed is en niet omdat ie toevallig van een nederlander is. Meneer Reine heeft het geprobeerd, aangezien ik de film niet wil zien kan ik niet zeggen of hij ook geslaagd is maar de 95% slechte recensies zeggen mij genoeg. I rest my case

    Ik vind Adrenaline dus wel goed, daarom ben ik ook deze thread begonnen, om een beetje tegenwicht te geven, aan al die in mijn ogen onterecht slechte recensies. Trouwens Paul Verhoeven kreeg in zijn tijd ook bijna altijd veel slechte recensies.....

  18. #18

    Standaard

    Vind je het niet erg ver gaan om Roel Reine met Paul Verhoeven te vergelijken????

  19. #19

    Standaard

    Ik denk dat die film volledig geflopt is, omdat nagenoeg iedereen in Nederland die Gorgina verbraak uitkostst... geheel terecht overigens!
    Ze kan in Nederland geen vriend meer krijgen, dus heeft ze nu een Amerikaanse zielepoot aan de haak geslagen...

    Als Cameron Diaz in die film had gespeeld, was het een blockbuster geworden... 8)
    "Assumption is the mother of all fuck-ups..."
    mijn setje
    Co-startrader

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry B.
    Vind je het niet erg ver gaan om Roel Reine met Paul Verhoeven te vergelijken????
    Nee, Ik vind Roel Reine een erg getalenteerd actie regisseur, maar daar zal jij wel nooit achter komen als je niet naar Adrenaline gaat kijken.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Simon
    Tja, als je elke film moet gaan kijken waarover negatief geschreven wordt om er een eigen mening over te vormen dan ben je wel even bezig natuurlijk. Helaas zijn er nog altijd meer slechte films dan goeie.
    Dit is dus ook weer wat overdreven. Je hoeft niet ALLES te zien, maar als je van te voren denkt : "Adrenaline lijkt me een leuke film, die wil ik zien." Dan moet je hem gewoon gaan kijken, en je niet laten beinvloeden door slechte reviews.
    Dat laatste doe ik sowieso niet als een film me leuk lijkt. Alleen is er in het geval van Adrenaline geen sprake van: als ik het thema van de film lees en hoor dat Georgina Verbaan er in meespeeld (waarom is deze vrouw in VREDESNAAM ooit door een blad tot Nederlands mooiste verkozen?) dan weet ik al genoeg..

  22. #22

    Standaard

    Reinbo schreef:
    Nee, Ik vind Roel Reine een erg getalenteerd actie regisseur, maar daar zal jij wel nooit achter komen als je niet naar Adrenaline gaat kijken.
    Pfffffffff, waar baseer je dat in godsnaam op?!

    Roel Reine producent van :

    Soul Assassin - 3.6/10 (243 votes) = een crapfilm!
    Swingers - 5.5/10 (51 votes) = een crapfilm !

    Roel Reine director van :

    The Delivery - 5.4/10 (191 votes) = een crapfilm !
    Adrenaline - 3.4/10 (44 votes) = een crapfilm !

    Moet ik nog doorgaan ?!

    Conclusie :

    Roel Reine is een sukkel die geen goede film kan maken en als je
    dan Verbaan erbij gooit is het einde helemaal zoek.

    Dushen

  23. #23

    Standaard

    Als ik sowieso aan Nederlandse films denk kom ik op hooguit vijf titels die (voor mij) de moeite waard zijn om nog eens te zien (en dat is best weinig als je het over dertig jaar films bekijkt )

    En van soapsterren die denken dat ze kunnen acteren hoef ik al helemaal niets te zien, dus.. ook al was de film helemaal de hemel in geprezen, dan nog was ik niet gaan kijken (nog niet als ik hem gratis op dvd kreeg)

  24. #24

    Standaard

    Ik heb ooit es een interview gezien op TV met een rencensist die de film ging vergelijken met Point Break (soortgelijk thema).
    Wat zijn kritiek was is dat PB de actie WEL mooi in beeld heeft kunnen brengen en AD niet.
    Met deze recensie in mijn achterhoofd ging ik de film vervolgens kijken. Nu moet ik die rencist wel gelijk geven want bij sommige actie-scenes had ik steeds de gedachte van: "nu dit standpunt, nu deze camerabeweging enz enz". Maar dit kwam steeds maar niet!

    Voorbeeld: toen de groep ging basejumpen (van het flatgebouw afspringen). Echt een mooi shot is dat je de camera vanaf een kraan van bovenaf laat filmen naar benden als de acteur van het gebouw afspringt. Wat je dan mooi krijgt is de compostie dat de acteur springt en op de achtergrond de diepte waar hij/zij naartoe springt. Erg mooi shot en vereist weinig dure apperatuur.
    En wat krijgen we? een sullig hoekshotje naar boven geschoten als de acteur naar de rand toe rent, en vervolgens springt., en daarna een wideshot als hij naar beneden valt. Daar zit dus totaal geen spanning in...

    Nog een voorbeeld: de bijna-auto botsing in het begin. Georgina trekt aan het stuur om chicken te gaan spelen met een andere auto. wat de pest met deze sequence is, is dat je de dreiging van de aanstormende auto veel te kort ziet. En wat reiné vervolgens in slo-mo laat zien is dat de auto meigenlijk al voorbij is (en de auto rakelings raakt aan de achterkant, wiehoe). imo kan je veel beter een side-shot vanaf de auto schieten richting de aanstormende auto als GV aan het stuur trekt. Vervolgens een slo-mo shot vanuit de auto dat de andere auto rakelings langs de zijkant gaat, en dan weer normale snelheid als hij er aan de achterkant langs schiet. Lijkt me toch een stukkie mooier van opzet.

  25. #25

    Standaard

    Om Reinbo's gelijk (of ongelijk) te bewijzen, heb ik de film maar eens bekeken. Dat wil zeggen, na een half uur heb ik hem maar afgezet. Afgezaagd, geen greintje creativiteit, slechte geacteerd (Georgina bwerrrrrk), slecht camerawerk en zo kan ik nog wel even doorgaan. In het kort: ongeinspireerde bagger! Het is dat de dvd niet van mij was anders had ie een plaatsje als onderzetter gekregen (en de hoes was dan ritueel verbrand).

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •