Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 49 van 49 worden weergegeven.

Discussie: Fucking Åmål

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maarten van Krimpen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door daviddekam
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maarten van Krimpen
    Eindelijk een topic over deze film!!!! Eindelijk!!! .
    Je dat is waar, ze schreeuwt zo leuk. Als ze zich verveelt of haar zin niet krijgt
    Dat is echt supercool! Ik wist gister niet echt hoe ik het goed onder woorden kon brengen, maar dit is goed omschreven. Ook in die kantine, met haar 'vriendinnen', als ze zich, idd, verveelt ofzo.
    Haha, ja of bij het liften als de 1e 4 auto's niet stoppen
    MegaStarTrader / Mijn Collectie

    "One cannot be betrayed if one has no people....."

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door daviddekam
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maarten van Krimpen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door daviddekam
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maarten van Krimpen
    Eindelijk een topic over deze film!!!! Eindelijk!!! .
    Je dat is waar, ze schreeuwt zo leuk. Als ze zich verveelt of haar zin niet krijgt
    Dat is echt supercool! Ik wist gister niet echt hoe ik het goed onder woorden kon brengen, maar dit is goed omschreven. Ook in die kantine, met haar 'vriendinnen', als ze zich, idd, verveelt ofzo.
    Haha, ja of bij het liften als de 1e 4 auto's niet stoppen
    Jaaaaaaaaaaaaaa!!!! En dat Agnes dan zo heel maf glimlacht. Geweldig!! Ik krijg toch altijd plaatsvervangende schaamte als ze worden betrapt in die auto.

  3. #28

    Standaard

    Zwarte humor, geweldig acteerwerk, etc etc, het is allemaal al een keer gezegd hierboven, dus kan ik niet meer dan beamen dat het werkelijk een geweldige film is waar alles inzit. (de scene met het kleine broertje dat aan de moeder gaat vragen wat lesbisch zijn inhoud blijft me altijd bij) Heb hem helaas maar een keer gezien, toen ie eens op tv was, en zou hem graag in mijn dvd-collectie hebben, maar ben hem niet tegengekomen nog. (Mocht iemand hem kwijtwillen, pm me maar mag natuurlijk eigenlijk niet hier, sorry daarvoor, heb ook een thread lopen in de TKG-sectie )

  4. #29

    Standaard

    Zoals ik dit lees, moet ik em ook cker een keer gaan kijken, ffe huren denk.

    Greetz

    Thomas

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maarten van Krimpen
    Ik heb in deze topic heel veel gelezen dat het einde zo raar is.
    Valt wel mee volgens mij. Ik dacht dat het namelijk maar 2 keer was.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maarten van Krimpen
    Ik heb de DVD van deze film, en daarop staat het audiocommentaar van regisseur Lukas Moodysson. Hij legt daarin uit dat ze het einde expres zo open hebben gelaten, omdat er eigenlijk vanaf dat punt nog van alles kon gaan gebeuren. Elin kon bijvoorbeeld naar school gaan en zeggen tegen haar vriendinnen dat het allemaal een grapje was ofzo.
    Oké, maar het einde zou even open blijven als de film eindigt met het stuk dat ze hand in hand de school uitlopen. Kijk maar naar Jerry Maguire: Daar loopt 'ie dan helemaal gelukkig te zijn met z'n vrouw en haar zoontje, maar het is niet te voorspellen of ze zo gelukkig zullen blijven. Voor hetzelfde geld gaan ze alsnog scheiden.
    Death to Oatmeal!
    Mijn Collectie (needs updating)| Nieuwste titel(s): Over There

  6. #31

    Standaard

    LEUKE FILM TOCH?
    MAAR INDERDAAD ZEKER GEEN TOP- 25 FILM NEE...

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fox
    LEUKE FILM TOCH?
    MAAR INDERDAAD ZEKER GEEN TOP- 25 FILM NEE...
    Ik vind 'm toch wel een plaatsje in de top 25 waard...
    Ik heb na vele positieve reacties de dvd ook zelf aangeschaft en de film stelde me absoluut niet teleur. De film is vooral leuk omdat het zo realistische gefilmd is en dat alles ook echt kan gebeuren.

    Ook een aanrader vind ik 'Lilja 4-ever' van dezelfde regisseur. Ook een (helaas -> je begrijpt wat ik bedoel als je de film hebt gezien) zeer realistisch verhaal en goed gefilmd. Zeker een aanrader, wel een hele zware film.

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fox
    LEUKE FILM TOCH?
    MAAR INDERDAAD ZEKER GEEN TOP- 25 FILM NEE...
    idd, niet eens een top-50 als je het mij vraagt


  9. #34

    Standaard

    Ik vind het ook niet meer of minder dan een leuke film. Leuk, geen topper, geen bagger.
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  10. #35

    Standaard

    Oh, deze film is echt super!!

    Maar ik vond Together (Tillsammans) misschien toch nog wel net even beter
    it can't rain all the time...
    > Mijn Twin Peaks site <> Mijn Tori Amos Message Board <

  11. #36

    Standaard

    Ik heb hem gezien gisteren en ik vond het een juweeltje...

    Van cinema.nl:

    Fucking Åmål

    Åmål, het Zweedse gehucht uit de titel, is de dufste plek op aarde. Althans, dat vindt Elin, een even rusteloze als verveelde tiener die tot haar afgrijzen herhaaldelijk moet constateren dat trends alweer uit zijn tegen de tijd dat ze Åmål hebben bereikt. Door een bizarre speling van het lot raakt de 'ervaren', populaire Elin bevriend met de verlegen Agnes, die nog maar kort in Åmål woont en heimelijk worstelt met haar homoseksualiteit.

    In zijn eerste lange speelfilm volgt de in 1969 in Zweden geboren Moodysson de twee meisjes bijna als terloops. In tegenstelling tot de tienerfilms die Hollywood de laatste jaren aan de lopende band aflevert, is seks in dit geestige, tedere drama geen doel op zich en zijn de personages even onzeker en sociaal onhandig als alle adolescenten op de hele wereld. Bovendien haalt de regisseur het beste uit de twee jonge, ontwapenende actrices, van wie Liljeberg al aanzienlijke televisie-ervaring heeft. Fucking Åmål werd op diverse Europese filmfestivals met prijzen onderscheiden en was vooral in Zweden een immense hit.

  12. #37

    Standaard

    Zeer goede film, wat ik een leuke quote vind is dat deze film in Zweden meer bezoekers trok dan de Titanic haha.

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door steven van dijk
    Zeer goede film, wat ik een leuke quote vind is dat deze film in Zweden meer bezoekers trok dan de Titanic haha.
    Ik las dat inderdaad ook ergens! En in de film hebben ze het ook nog over Leonardo di Caprio... Het lijkt alsof ze het van te voren wisten!

  14. #39

    Standaard

    Het is toch al lang bekend dat dit een van de juweeltjes is van de Europese Cinema, samen met bv. Amelie. Erg naturel (en ook dapper!) zoals de meisjes spelen.
    Alleen jammer van de grove korrel in het filmmateriaal, maar waarschijnlijk is bij het maken van de film zoveel mogelijk met bestaand licht gedraaid, zodat er een hoge filmgevoeligheid is gebruikt.
    Verder een DVD die al lang in m'n collectie zit en die vreemd genoeg nog nooit een recensie op DVD.nl heeft gekregen!
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  15. #40

    Standaard

    Pffff, wat kon ik overdreven enthousiast zijn in mijn vroegere posts zeg . Fucking Amal is, na vijf jaar ofzo, nog steeds een film die bij mij hoog in het vaadel blijft (staan). Interessant audio-commentaar op de DVD trouwens.
    Mr Fairbrother: 'Is Ted here?'
    Spike: No, he's doing the whocanputhisheadinabucketofwaterthelongest-competion!

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maarten van Krimpen
    Pffff, wat kon ik overdreven enthousiast zijn in mijn vroegere posts zeg
    Inmiddels meer ervaring? (heb je post toch even gelezen)

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maarten van Krimpen
    Pffff, wat kon ik overdreven enthousiast zijn in mijn vroegere posts zeg
    Inmiddels meer ervaring? (heb je post toch even gelezen)
    Ik hoop het 8)
    Mr Fairbrother: 'Is Ted here?'
    Spike: No, he's doing the whocanputhisheadinabucketofwaterthelongest-competion!

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maarten van Krimpen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maarten van Krimpen
    Pffff, wat kon ik overdreven enthousiast zijn in mijn vroegere posts zeg
    Inmiddels meer ervaring? (heb je post toch even gelezen)
    Ik hoop het 8)
    Ik ook! :wink:

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roboter
    Het is toch al lang bekend dat dit een van de juweeltjes is van de Europese Cinema, samen met bv. Amelie. Erg naturel (en ook dapper!) zoals de meisjes spelen.
    Alleen jammer van de grove korrel in het filmmateriaal, maar waarschijnlijk is bij het maken van de film zoveel mogelijk met bestaand licht gedraaid, zodat er een hoge filmgevoeligheid is gebruikt.
    Verder een DVD die al lang in m'n collectie zit en die vreemd genoeg nog nooit een recensie op DVD.nl heeft gekregen!
    Dat is omdat er op 16mm is gedraaid.
    Leaving Las Vegas is ook op 16mm gedraaid, daar merk je die korrel ook veel beter.
    Hoewel het bij Fucking Amal wel nog erger overkomt.

  20. #45

    Standaard

    Prachtige film. Mooi geacteerd, een sterk verhaal. Heb de film een tijdje terug voor `t eerst gezien en hij wist me echt te raken. Wederom een pareltje van Moodysson, na Lilya 4-ever (die ik stiekem wel een stuk beter vond, maar dat terzijde :P)
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  21. #46

    Standaard

    Fucking Amal stamt uit 1998, vier jaar vóór Lilja 4-Ever.

    Moest even gezegd worden
    "Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room."

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door miT
    Fucking Amal stamt uit 1998, vier jaar vóór Lilja 4-Ever.

    Moest even gezegd worden
    so?? point being??
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather
    Wederom een pareltje van Moodysson, na Lilya 4-ever (die ik stiekem wel een stuk beter vond, maar dat terzijde :P)
    Verder geen punt
    "Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room."

  24. #49

    Standaard

    Erg leuke film vind ik dit. Dit is dan ook mijn favoriete film van Moodysson tot nu toe, hoewel Lilya 4-ever (ook erg goed) en Fucking Amal natuurlijk niet echt te vergelijken zijn.

    1: Fucking Amal
    2: Lilya 4-ever
    3: Together

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •