Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 49 worden weergegeven.

Discussie: Fucking Åmål

  1. #1

    Standaard Fucking Åmål

    Onbegrijpelijk dat hier nog geen film discussie over is

    Ik vindt dit echt een geweldige film en is op het moment de beste film uit mijn collectie en nee ik heb geen budget collectie :wink:

    Bij mij staat deze film boven films als: American Beauty, Braveheart, Fight Club, LOTR en Pulp Fiction.

    Ik denk dat het komt door de magie van de film, alles is zo simpel en tegelijkertijd zo mooi. En 2 absoluut verschillende meisjes die elkaar vinden en samen gelukkig zijn.

    Ik kan het niet zo goed uitleggen, maar voor mij is dit echt een topper

    Ook erg jammer dat er geen betere uitgave van de film is, terwijl het een wereldwijde hit was en volgens de hoes van mijn DVD trok de film in eigen land (in 1998) net zoveel bezoekers als : "The Titanic"

    Wat vinden jullie van deze film??
    MegaStarTrader / Mijn Collectie

    "One cannot be betrayed if one has no people....."

  2. #2

    Standaard

    De film is op een manier gefilmt zoals het in het dagelijks leven ook zo kan zijn. Pubers die alles moeten ontdekken, geweldig. Een hoofdpersoon die zo stoer lijkt maar heel onzeker is. Knap werk bij vlagen ook verschrikkelijk zwart qua humor. Met name het bezoekje aan huis...

  3. #3

    Standaard

    Ik heb 'm destijds op Canal+ gezien en vond het inderdaad een mooie film. Tienerfilms zijn meestal mijn kopje thee niet maar deze film ontstijgt dat genre in mijn ogen. Om 'm nou direct als beste film te bombarderen gaat mij wat te ver, maar ik kan er zeker wel begrip voor opbrengen als jij dat wel vind. Al denk ik wel dat jij deze film stiekem alleen maar mooi vind vanwege de zoen-scene's. :wink:

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bob Bakker
    Om 'm nou direct als beste film te bombarderen gaat mij wat te ver
    Ik vind het een van de beste films uit mijn collectie niet de beste ooit ofzo

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bob Bakker
    Al denk ik wel dat jij deze film stiekem alleen maar mooi vind vanwege de zoen-scene's. :wink:
    Haha, shit je hebt me door :wink:
    MegaStarTrader / Mijn Collectie

    "One cannot be betrayed if one has no people....."

  5. #5

    Standaard

    Ik vond 'm leuk om eens gezien te hebben, maar niet goed genoeg om in mijn collectie te houden. Van mij had het verhaal nog wat beter uitgewerkt mogen worden, het blijft een beetje hangen.
    Ik kan het eigenlijk niet goed uitleggen, maar de film kwam op mij erg "leeg" en simpel over. Had meer ingezeten!
    Arrivederci

  6. #6

    Standaard

    Idd leuke film, maar geen top 10 film.

    Dushen

  7. #7

    Standaard

    Ik heb hem wel eens op tv gezien en ik vond het ook eigenlijk een typische tv-film. Niet eentje om de dvd van de gaan kopen dus (of in de bios te gaan zien).

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jokey
    Ik vond 'm leuk om eens gezien te hebben, maar niet goed genoeg om in mijn collectie te houden. Van mij had het verhaal nog wat beter uitgewerkt mogen worden, het blijft een beetje hangen.
    Ik kan het eigenlijk niet goed uitleggen, maar de film kwam op mij erg "leeg" en simpel over. Had meer ingezeten!
    mee eens, al houd ik hem lekker wel in mn collectie


  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Niet eentje om de dvd van de gaan kopen dus (of in de bios te gaan zien).
    Toch wel juist, da's nu net een film die je meerdere keren kan bekijken. Vooral de scène waarin die jongens tegen elkaar aan het oppochen zijn wie de kleinste heeft... GSM natuurlijk
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  10. #10

    Standaard

    Goeie film, nog steeds niet aangeschaft. Ooit gezien op Canal+. Helaas is hij bij dvdzone2 duurder dan bij de frs, want eerlijk gezegd vind ik die hoes iets meer hebben. De franse versie is ook wel aardig. Oordeel zelf:

    FRS


    Dvdzone2 NL


    Dvdzone2 FR
    ? | Home Cinema | Gekeken Films/Series | Don't ask me... I use my brain to keep my ears apart.

  11. #11

    Standaard

    Vind die van de FRS er toch het beste uitzien... Met die van DVD Zone NL op een aardige 2de plaats
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  12. #12

    Standaard

    Ik heb de FRS versie, beste een mooie cover, maar de Franse uitgave vind ik ook wel iets hebben
    MegaStarTrader / Mijn Collectie

    "One cannot be betrayed if one has no people....."

  13. #13

    Standaard

    Ik vind dit ook echt een hele mooie film. Er is wel veel in andere topics over gesproken, maar hij verdient wel een eigen. Tillsamman en Lilya 4ever zijn ook films om ff te kijken als je deze goed vindt (zelfde reg). Maar lilya is wel heel zwaar.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Elaine
    Ik vind dit ook echt een hele mooie film. Er is wel veel in andere topics over gesproken, maar hij verdient wel een eigen. Tillsamman en Lilya 4ever zijn ook films om ff te kijken als je deze goed vindt (zelfde reg). Maar lilya is wel heel zwaar.
    Bedankt voor de tip. Ik zal eens zoeken
    MegaStarTrader / Mijn Collectie

    "One cannot be betrayed if one has no people....."

  15. #15

    Standaard

    De eerste keer dat ik deze film heb gezien begreep ik eigenlijk niet waar iedereen nou zo enthousiast over was, maar na 'm nog een keer gezien te hebben heb ik m'n mening bijgesteld.

    Maarre...Ben ik nou de enige die de laatste scène vond tegenvallen? Ik heb ergens gelezen dat heel die scène volledig geïmproviseerd was. Op zich niks op tegen, maar dan moet het ook wel ergens over gaan. Als het aan mij lag zou de aftiteling beginnen nadat ze de school uit komen lopen.
    Death to Oatmeal!
    Mijn Collectie (needs updating)| Nieuwste titel(s): Over There

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michelle
    Maarre...Ben ik nou de enige die de laatste scène vond tegenvallen? Ik heb ergens gelezen dat heel die scène volledig geïmproviseerd was. Op zich niks op tegen, maar dan moet het ook wel ergens over gaan. Als het aan mij lag zou de aftiteling beginnen nadat ze de school uit komen lopen.
    Ja, dat zou mischien een beter einde zijn geweest. Over het einde was ik ook niet helemaal tevreden, dat had wel beter gekunt. Nu zitten ze daar met hun chocomel, niet echt een waardig einde voor de film, vind ik :wink:
    MegaStarTrader / Mijn Collectie

    "One cannot be betrayed if one has no people....."

  17. #17

    Standaard

    Deze film moest ik bij een "intressante" school project dag kijken :kots:

    Extreem saai (dat is b.t.w. wel weer 1 jaar geleden). We zaten toen met een man of 200 in het filmhuis en ik heb werkelijk niemand gesproken (natuurlijk geen 200) die het wel een leuke film vond. Verder kon je ook gewoon merken aan de stemming die in de zaal heersde dat (bijna) niemand geintresseerd zat te kijken.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  18. #18

    Standaard

    Eindelijk een topic over deze film!!!! Eindelijk!!! . Echt waar, dit is gewoon echt een van de allerbeste films aller tijden. Zonder ovedrijven. Ik ben zelf een tiener (bijna vijftien), en hoewel ik nog nooit in mn hele leven verkering heb gehad, zeg ik altijd tegen iedereen die het maar wil horen; 'Voor vragen over liefde moet je bij deze film zijn.' En het is zo. Een paar jaar geleden had ik een kennis die Canal+ had deze film voor me op laten nemen, omdat ik er vaag es eens een keer iets over gehoord had, en het verhaal me gaaf leek. De film overtrof echt al mijn verwachtingen. Deze hele film is zo ontzettend puur. Het acteren, het verhaal, de zoenscenes (niet overdreven), en de eindscenes, ook de scene met de chocolademelk. Ik heb in deze topic heel veel gelezen dat het einde zo raar is. Ik heb de DVD van deze film, en daarop staat het audiocommentaar van regisseur Lukas Moodysson. Hij legt daarin uit dat ze het einde expres zo open hebben gelaten, omdat er eigenlijk vanaf dat punt nog van alles kon gaan gebeuren. Elin kon bijvoorbeeld naar school gaan en zeggen tegen haar vriendinnen dat het allemaal een grapje was ofzo. Oke, ik had ook veel liever gezien dat je als proloog nog had gezien dat ze samen op school hand in hand liepen ofzo, maar de scene in de wc maakt toch veel goed?! :P Wat ik prachtig vind is dat Elin zegt: 'Opzij alsjeblieft. Wij gaan even neuken.' En dat je dan al die verbaasde gezichten ziet, inclusief die van de leraar. Een andere favoriete scene van me is het stuk waar een stel gasten een pin-up poster hebben opgeplakt op het kluisje van Agnes en dan vragen wat ze ervan vindt. Geweldig. Die Johan vind ik echt een sukkel, al kan ik sommige reacties van hem wel een beetje begrijpen. En Elin kan zo mooi vloeken en boos zijn. Wanneer ze bingo zitten te spelen en Elin zich kapot verveelt en de tv uitzet. Maar het beste van de hele film vind ik verreweg de ontwikkeling van Elin's karakter. In het begin is ze nog heel erg bang voor allerlei dingen, maar ze gaat toch beseffen dat ze het beste voor zichzelf kan kiezen en nie voor haar vriendinnen die haar toch alleen maar uitlachen. Standaard een van de allerbeste films ooit gemaakt. Tilsammans vond ik ook goed, maar hij haalde het toch niet bij dit kunststukje.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maarten van Krimpen
    Eindelijk een topic over deze film!!!! Eindelijk!!! .
    Graag gedaan :wink:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maarten van Krimpen
    Echt waar, dit is gewoon echt een van de allerbeste films aller tijden. Zonder ovedrijven.
    AMEN

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maarten van Krimpen
    En Elin kan zo mooi vloeken en boos zijn.
    Je dat is waar, ze schreeuwt zo leuk. Als ze zich verveelt of haar zin niet krijgt

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maarten van Krimpen
    Maar het beste van de hele film vind ik verreweg de ontwikkeling van Elin's karakter. In het begin is ze nog heel erg bang voor allerlei dingen, maar ze gaat toch beseffen dat ze het beste voor zichzelf kan kiezen en niet voor haar vriendinnen die haar toch alleen maar uitlachen.
    Ja, dat is erg leuk om te zien. Eigenlijk wordt ze van het populairste meisje van de school ook een buitenbeentje, net als Agnes. Vandaar dat het zo moeilijk voor haar is, erg mooi gedaan
    MegaStarTrader / Mijn Collectie

    "One cannot be betrayed if one has no people....."

  20. #20

    Standaard

    Hmm, toch maar eens gaan checken dan deze film na al deze laaiend enthousiaste reacties...

  21. #21

    Standaard

    Veel mensen vinden dit kennelijk een steengoeie film (cfr. hier en IMDB). Vrienden van me gaven me de DVD eens mee en na het bekijken ervan weet ik dit : ik vond het een absolute k*tfilm. Kan het nog saaier worden ??

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Hmm, toch maar eens gaan checken dan deze film na al deze laaiend enthousiaste reacties...
    Goed zo
    MegaStarTrader / Mijn Collectie

    "One cannot be betrayed if one has no people....."

  23. #23

    Standaard

    iemand hier die zijn exemplaartje wil verkopen?ik heb em 2 maanden in bestelling gehad bij frs,en nooit gekregen...

    mazzel,niels
    T2: I'll Be Back!

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Niels Simons
    iemand hier die zijn exemplaartje wil verkopen?ik heb em 2 maanden in bestelling gehad bij frs,en nooit gekregen...

    mazzel,niels
    Dat is echt superlullig. Voor een dijk van een film als deze zal ik maar beter gelijk naar de Ombudsman stappen .

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door daviddekam
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maarten van Krimpen
    Eindelijk een topic over deze film!!!! Eindelijk!!! .
    Je dat is waar, ze schreeuwt zo leuk. Als ze zich verveelt of haar zin niet krijgt
    Dat is echt supercool! Ik wist gister niet echt hoe ik het goed onder woorden kon brengen, maar dit is goed omschreven. Ook in die kantine, met haar 'vriendinnen', als ze zich, idd, verveelt ofzo.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •