De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Harddisk recorder of een DVD-recorder?

    Harddisk recorder of een DVD-recorder?

    Ik wil graag films en tv-programma's digitaal opnemen, ze hoefen niet bewaard te worden. Wat is dan slimmer om te kopen een Harddisk recorder of een DVD-recorder? Hoeveel uur op dvd-kwaliteit kan je opnemen op een dvd-rw?
    | Beamer: JVC DLA-HD1 | Scherm: Lumene Movie Palace Velvet 300C | Popcorn Hour C-200 | Receiver: Denon AVR-3808 | Speakers Front: JBL XTi 80 | Speaker Center: JBL Xti 10c | Speakers Surround 4x : JBL L810 | Subwoofer: JBL E250P |

  2. #2

    Standaard

    Ik heb voor dit doeleinde een hard disk recorder gekocht. Hier kan zo'n 13 uur opname op een bitrate van 6Mb/s (40Gb). Dit is een voordeel als je wat langer weg bent (vakantie). Ook een voordeel, vind ik, is dat je niets hoeft te wisselen en dat er dus ook niets vuil kan worden. Ik hoop wel dat de harddisk het uithoudt. Ik heb een Samsung gekocht maar daar zitten wel wat kleine nadelen aan.
    Er een ventilator is die geluid maakt (gbelangrijkste nadeel).
    Er zit geen tijdindicatie op van hoever een opname is gevorderd. Dus als ik stop met kijken moet ik later het punt weer opnieuw opzoeken. Dit gaat echter wel vrij snel aangezien 'doorspoelen' tot 128x gaat (2x 4x 8x etc...).
    Overigens zit bij dit ding ook een DVD speler, maar die maakt ook herrie.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  3. #3
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: Harddisk recorder of een DVD-recorder?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wrcveen
    Harddisk recorder of een DVD-recorder?

    Ik wil graag films en tv-programma's digitaal opnemen, ze hoefen niet bewaard te worden. Wat is dan slimmer om te kopen een Harddisk recorder of een DVD-recorder? Hoeveel uur op dvd-kwaliteit kan je opnemen op een dvd-rw?
    Ik zou persoonlijk ook voor de harddisc gaan
    Grootste nadeel van een dvd recorder vind ik de beperkte opname duur in een goede kwaliteit

  4. #4

    Standaard

    De dvd recorders die er zijn blinken ook niet uit.
    Kijk eens op dit forum http://www.dvdplusrw.org/cgi/forum/i...9e4;act=SF;f=4 wat er voor een problemen zijn met vooral Philips dvd recorders.
    Een HD recorder lijkt mij een betere keus.

  5. #5
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Welbergen
    De dvd recorders die er zijn blinken ook niet uit.
    Kijk eens op dit forum http://www.dvdplusrw.org/cgi/forum/i...9e4;act=SF;f=4 wat er voor een problemen zijn met vooral Philips dvd recorders.
    Een HD recorder lijkt mij een betere keus.
    De dvd recorders in de huidige vorm zijn in mijn ogen gewoon een mislukking
    Beeld en geluid blijven gewoon ver achter in vergelijk tot een ,,gewone,, dvd
    En stel je m zo in dat ie het wel benaderd, dan laat de opname capiciteit het weer afweten (tenzij je van korte filmpjes houd natuurlijk)
    Nee, de harddisc is hierin echt de betere keuze

  6. #6

    Standaard Re: Harddisk recorder of een DVD-recorder?

    Mocht je via een schotel tv-kijken dan is een harddisk recorder zeker de beste optie. Er is dan namelijk geen verschil te zijn/horen tussen een opgenomen uitzending en een "live" uitzending. De mpeg stream wordt direct opgenomen. Kijk in dit geval eens naar een dual tuner ontvanger kan je kijken en opnemen van een andere zender tegelijkertijd. Zelf zeer te tevreden met een nokia ontvanger.

    Groetjes,

    Jeroen
    HT: Horen, Zien en Beleven

  7. #7

    Standaard

    Ik heb nog een vraag: Is het mogelijk om op een DVD+R steeds iets bij te voegen?

    Net als bij een CD-R, die kan je in meerdere sesies beschrijven. Maar hij kan pas bekeken worden als hij is "afgesloten". Is dit dus ook bij een DVD+R?
    | Beamer: JVC DLA-HD1 | Scherm: Lumene Movie Palace Velvet 300C | Popcorn Hour C-200 | Receiver: Denon AVR-3808 | Speakers Front: JBL XTi 80 | Speaker Center: JBL Xti 10c | Speakers Surround 4x : JBL L810 | Subwoofer: JBL E250P |

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wrcveen
    Ik heb nog een vraag: Is het mogelijk om op een DVD+R steeds iets bij te voegen?

    Net als bij een CD-R, die kan je in meerdere sesies beschrijven. Maar hij kan pas bekeken worden als hij is "afgesloten". Is dit dus ook bij een DVD+R?
    Dat is zo ja. Zolang de schijf niet gefinaliseerd is kan je nog nieuwe opnames toevoegen. Je kan ook reeds gemaakte opnames weer wissen, maar die ruimte op de schijf is dan verloren.
    Een niet gefinaliseerde schijf is enkel in de dvd recorder te lezen.

    Jaak

  9. #9
    Arjan VDH
    Guest

    Standaard

    Ik heb een Philips HDR-1000 Harddisc recorder en ben er zeer tevreden mee. Ik heb deze gekozen omdat ik nu gewoon via showview voor de komende weken programmeer wat ik op wil nemen. Je hoeft je geen zorgen te maken dat er vergeet een lege dvd in te doen, wat je bij dvd recorders dus wel hebt. ook kun je van TV opnemen terwijl je een dvd'tje zit te kijken, of zelfd een ander op de harddisk opgenomen programma.

    Mijn mening is dus wel duidelijk, Koop een HD recorder

  10. #10

    Standaard

    Het lijkt me sterk dat je een lege DVD in je recorder vergeet te stoppen... het nadeel aan HD-recorders lijkt me dat 'n harddisk op een gegeven moment vol raakt, of zie ik dit verkeerd?

  11. #11

    Standaard

    Een DVD Recorder (+r/+rw) mét Hard-Disk dan zijn we allemaal blij.

  12. #12
    Arjan VDH
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaz van Kooten
    Het lijkt me sterk dat je een lege DVD in je recorder vergeet te stoppen... het nadeel aan HD-recorders lijkt me dat 'n harddisk op een gegeven moment vol raakt, of zie ik dit verkeerd?

    Voordat die 36 uur opname tijd vol is...... als ik iets gezien heb wis ik het toch weer, dus die 36 uur is ruim voldoende.
    Een dvd kan slechts 6 uur hebben, dat vind ik pas snel vol. en dan kan je zeggen doe er een andere in, maar dan moet je wel thuis zijn om dat te doen.
    Nu kom ik thuis en staat er 20 uur tv opname keurig met naam in een tabel waaruit ik kan selecteren wat ik wil zien.

    En ik weet niet of het mogelijk is, maar misschien is de harddisc wel te vervangen door een grotere.

  13. #13
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arjan VDH
    Een dvd kan slechts 6 uur hebben, dat vind ik pas snel vol..
    En wil je betere kwaliteit, om wat voor reden dan ook, dan zal die opname tijd snel minder worden
    Dit kan zelfs terug lopen tot zo,n 2 uur
    Toch wel aan de korte kant lijkt me zo (al is de kwaliteit dan wel prima te noemen)

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •