Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 46 van 46 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Gisteren gezien en zwaar onder de indruk.
    Heel moeilijk om in te schatten onder welke categorie hij valt.
    Maar zeker een hoge categorie.
    Eerlijkheid is het belangrijkste in een relatie. Als je daarover kan liegen, zit je gebeiteld
    "Bother," said Pooh, as the "cop killers" pierced his kevlar jacket.

  2. #27

    Standaard

    Voor diegenen die hem nu NOG niet gezien hebben en wel eens willen weten 'what the fuss is all about': vanavond is ie om 21.00 uur te zien op Canvas.

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Voor diegenen die hem nu NOG niet gezien hebben en wel eens willen weten 'what the fuss is all about': vanavond is ie om 21.00 uur te zien op Canvas.
    Hehe...vanavond om 21 uur zit ik een hele andere film te kijken, maar deze film is voor de thuisblijvers zeker de moeite waard en morgen gewoon lekker meteen op DVD kopen.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luther Hartog
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Voor diegenen die hem nu NOG niet gezien hebben en wel eens willen weten 'what the fuss is all about': vanavond is ie om 21.00 uur te zien op Canvas.
    Hehe...vanavond om 21 uur zit ik een hele andere film te kijken, maar deze film is voor de thuisblijvers zeker de moeite waard en morgen gewoon lekker meteen op DVD kopen.
    Tja, ik had ook 'een filmpje'. Eentje met stevige dosis Ork-bloed: da's een van de weinige dingen die ik wel eens mis in Amelie.

  5. #30

    Standaard

    Woensdag voor het eerst gezien en ik vond het een toppertje. Echt een film om jezelf mee op te vrolijken. En Amelie (of moet ik Audrey zeggen?) is ook zo schattig.
    [ SafeTrader / ***** Five-Star Trader ]
    . · You are my center when I spin away. Out of control on videotape. On videotape · .

  6. #31

    Standaard

    Ik sluit me bij de meeste meningen aan. Erg leuke film, en een erg leuke meid...

  7. #32

    Standaard

    Zeker een leuke film.
    Het verhaal is gewoon erg vrolijk en de hoofdrol speelster is ook geweldig. De sfeer die gecreeerd wordt door de kleuren, muziek en mannier van filmen zijn gewoonweg geniaal.
    Goeie feel good movie met erg mooi camera werk!

  8. #33

    Standaard

    Fantastische film
    Zeer leuk gefilmd, in beeld gebracht. sterk acteer werk en de kleuren en de settings zijn ook erg goed. Ben gek op Parijs als stad en deze film heeft daar niet aan af gedaan!!!
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  9. #34

    Standaard

    Ik vind het ook een geweldige film met een fantastisch sfeertje. Geweldig geacteerd en leuk verhaal. Gewoon een geweldige feelgood-movie!!!!!!

  10. #35

    Standaard

    Hier moet ik natuurlijk even reageren

    Amélie werd plotsklaps mijn favoriete 'sprookje'. Het is gewoon heerlijk genieten! Ik ben sowiezo een fan van Franse cinéma.

    En kom, laten we eerlijk zijn..wie werd er nou niet een beetje verliefd

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kipkameel
    En kom, laten we eerlijk zijn..wie werd er nou niet een beetje verliefd



    Heb hem een tijd geleden gezien en is inderdaad een zeer aparte feel good movie. Het is ook de enige die echt 'werkt' zeg maar en dat maakt hem tot klassieker in mijn ogen.

  12. #37

    Standaard

    Deze film staat niet voor niks in de top 30 bij www.imdb.com.
    Vind het een prachtige film.
    En een prachtig meisje :wink:
    Aanrader
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  13. #38

    Standaard

    Hoi filmliefhebbers!

    Ik ben op zoek naar het stukje tekst dat in de film Amélie elke keer op de achterkant van een ansichtkaart stond, die ze stuurde naar haar vader. Op de voorkant staat zijn tuinkabouter. Op de achterkant staat dan "Groeten uit ...". Wat is dit in het Frans? (heb de DVD hier niet meer en heb gezocht, maar kan echt niets vinden).

    Bvd,
    Bart

  14. #39

    Standaard

    Het is en blijft een topfilm! ik ben benieuwd naar de nieuwe film van dezelfde regisseur. Die ga ik zeker bekijken!
    HOUTHAKKUH!!!

  15. #40

    Standaard

    Ik kan de Franse cinema best waarderen, maar eigenlijk vond ik Amélie niet zo. Toegegeven, Parijs heeft er nog nooit zo mooi uitgezien, maar ik werd een beetje kriegelig van dat blije feelgood verhaaltje met al z'n kleurtjes en z'n aparte montage.
    Niet echt een van m'n favoriete films.
    Mr Fairbrother: 'Is Ted here?'
    Spike: No, he's doing the whocanputhisheadinabucketofwaterthelongest-competion!

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BARO
    Hoi filmliefhebbers!

    Ik ben op zoek naar het stukje tekst dat in de film Amélie elke keer op de achterkant van een ansichtkaart stond, die ze stuurde naar haar vader. Op de voorkant staat zijn tuinkabouter. Op de achterkant staat dan "Groeten uit ...". Wat is dit in het Frans? (heb de DVD hier niet meer en heb gezocht, maar kan echt niets vinden).
    Ik vrees toch dat je dit stuk uit de film iets minder goed herinnert. Het zijn namelijk geen ansichtkaarten, maar polaroidfoto's die de vader van Amelie krijgt. De foto's zitten in een luchtpostenvelop, met enkel een adres er op.

    Er staat verder niks op de polaraidfoto's.

    Hier even een plaatje uit de film als bewijs.


  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stee de Houthakker
    Het is en blijft een topfilm! ik ben benieuwd naar de nieuwe film van dezelfde regisseur. Die ga ik zeker bekijken!



    en hopla.......!


    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=25384

    :wink:
    you came on your own,
    and that's how you will leave

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Citaat Oorspronkelijk gepost door BARO
    Hoi filmliefhebbers!

    Ik ben op zoek naar het stukje tekst dat in de film Amélie elke keer op de achterkant van een ansichtkaart stond, die ze stuurde naar haar vader. Op de voorkant staat zijn tuinkabouter. Op de achterkant staat dan "Groeten uit ...". Wat is dit in het Frans? (heb de DVD hier niet meer en heb gezocht, maar kan echt niets vinden).
    Ik vrees toch dat je dit stuk uit de film iets minder goed herinnert. Het zijn namelijk geen ansichtkaarten, maar polaroidfoto's die de vader van Amelie krijgt. De foto's zitten in een luchtpostenvelop, met enkel een adres er op.

    Er staat verder niks op de polaraidfoto's.

    Hier even een plaatje uit de film als bewijs.

    Okay, dan vergis ik me inderdaad heel erg .

    I.i.g. bedankt!

  19. #44

    Standaard

    Heb hem net eindelijk gezien, en ondanks dat ik de film heel goed vond, had ik er toch meer van verwacht. Dat de film subliem gemaakt is, is een open deur inslaan, dus daar ga ik niet meer op in.
    Mijn minpuntjes zitten in de 'leegheid' van de film: de bordkartonnen personages en het lege verhaal. In het begin werkt het schitterend, maar na het eerste uur vond ik dat de film zichzelf bleef herhalen met deze trucjes. Het werd hierdoor soms wat langdradig (voor mij) (de rare man in het cafe, de grappen met de kruidenier,... steeds herhaling). Ik vond het verhaaltje ook wat te leeg en TE naif. Dit probleem had ik bijvoorbeeld niet met het eveneens naive, maar toch iets subtielere 'Forrest Gump'.
    Persoonlijk vind ik Jeunet's 'Un Long Dimanche' een betere en completere film: meer diepgang, intelligenter emotioneel rijker, betere personages, origineler scenario en mogelijk nog knapper gemaakt dan Amelie.

  20. #45
    Nino Quincampoix
    Guest

    Standaard

    Ik ben helemaal weg van de film. Ik vind de recensie die ervan geschreven is heel goed. De recensie heeft me overhaalt om de DVD te kopen, 2-disc wel te verstaan...

    Maar ik heb een vraagje...
    Hoeveel kost die DVD???

    Kan iemand me dit aub zeggen??? Please...

  21. #46

    Standaard

    De 2-disc lag laatst bij Van Leest voor 9,99.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •