Bekijk uitslag poll: Wat is de beste film van de jaren 90

Stemmers
347. Je mag niet stemmen in deze poll
  • American Beauty (1999)

    19 5,48%
  • American History X (1998)

    6 1,73%
  • Braveheart (1995)

    15 4,32%
  • Fargo (1996)

    2 0,58%
  • Fight Club (1999)

    29 8,36%
  • Goodfellas (1990)

    18 5,19%
  • L.A. Confidential (1997)

    3 0,86%
  • Léon (1994)

    12 3,46%
  • Matrix, The (1999)

    39 11,24%
  • Pulp Fiction (1994)

    57 16,43%
  • Reservoir Dogs (1992)

    2 0,58%
  • Saving Private Ryan (1998)

    16 4,61%
  • Schindler's List (1993)

    24 6,92%
  • Se7en (1995)

    20 5,76%
  • Shawshank Redemption, The (1994)

    51 14,70%
  • Silence of the Lambs, The (1991)

    10 2,88%
  • Sixth Sense, The (1999)

    5 1,44%
  • Toy Story 2 (1999)

    3 0,86%
  • Unforgiven (1992)

    4 1,15%
  • Usual Suspects, The (1995)

    12 3,46%
Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 197 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Wat is de beste film van de jaren 90

    De jaren 90 liggen inmiddels al weer een paar jaar achter ons en het is de hoogste tijd voor een polleteje wat we de beste film van dat decenium vinden.
    De twintig titels zijn gebaseerd op de imdb. Natuurlijk zal niet iedereen zijn of haar favoriet hiertussen aantreffen, maar je bent vrij om in een reactie je personlijke topper te vermelden.

  2. #2

    Standaard

    tja zitten een aantal goede films bij! maar voor mij toch schindler's list, shawshank redemption, saving private ryan.
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  3. #3

    Standaard

    tja zitten een aantal goede films bij! maar voor mij toch schindler's list, shawshank redemption, saving private ryan.
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  4. #4

    Standaard

    Kan maar een keuze maken. Dan Shawshank Redemption. 8)
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  5. #5

    Standaard

    Raar eigenlijk dat shawshank 1 punt hoger krijgt op IMDB dan Forrest Gump. Forrest kaapte toch de Oscar(s) voor de neus van Shawshank weg!
    AKA Jes

  6. #6

    Standaard

    ik mis de Gladiator :P

  7. #7
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jessye
    Raar eigenlijk dat shawshank 1 punt hoger krijgt op IMDB dan Forrest Gump. Forrest kaapte toch de Oscar(s) voor de neus van Shawshank weg!
    Het één heeft (bitter) weinig met het andere te maken.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Amelink
    ik mis de Gladiator :P
    Is die niet uit 2000?
    Mijn DVD's
    StarTrader

  9. #9

    Standaard

    Shawshank Redemption toch wel zonder twijfel.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  10. #10

    Standaard

    the shawshank redemption...met als goede 2-e the usual suspects!

    gr. Coen
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  11. #11

    Standaard

    ik kan niet kiezen.......

    Seven vind ik de beste....


  12. #12

    Standaard

    Ik kon ook al niet kiezen. Allemaal toppers. Toen heb ik maar The Matrix gekozen 8)

    Maar toen zag ik later ook dat American Beauty er tussen zat
    MegaStarTrader / Mijn Collectie

    "One cannot be betrayed if one has no people....."

  13. #13

    Standaard

    Terminator 2 (1991)


    Tyler Durden: "I want you to hit me as hard as you can."

  14. #14

    Standaard

    goodfellas
    Collectie van Tijs
    Mijn Cu2-Profiel
    ~Times like these call for a big lebowski~

  15. #15

    Standaard

    Toch maar gekozen voor Silence of the Lambs, allemaal goede films maar je vergeet juist de beste SF film van de jaren negentig Gattaca. Deze verslaat de matrix absoluut.

  16. #16

    Standaard

    Pulp Fiction



    Marsellus: The night of the fight, you may feel a slight sting. That's pride fucking with you. Fuck pride. Pride only hurts, it never helps


    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

  17. #17

    Standaard

    Ik heb voor the Shawshank Redemption gekozen, maar Se7en en SPR zijn ook heel goed.

  18. #18

    Standaard

    ik vind Braveheart de beste , daarna saving private ryan en dan Pulp fiction.
    Co-StarTrader Safetrader
    Mijn Collectie
    I'm the servant of the secret fire, wielder of the flame of Anor. The dark fire will not avail you! Flame of Udûn!

  19. #19

    Standaard

    Pulp Fiction vind ik de beste uit het lijstje. Graag vermeld ik ook nog mijn all time favourite The Rock (1996). Wat mij betreft puur cinematografisch dinamiet en zeker één van de beste films uit het actiegenre.

  20. #20

    Standaard

    Duidelijk Goodfellas. Misschien wel het best vertelde filmverhaal ooit. Fight Club en Pulp Fiction zijn 2 en 3 bij mij.

    Enne.. ik zal wel weer een onpopulaire mening vertegenwoordigen maar ik begrijp niet waarom Shawshank Redemption zo goed scoort: een hele middelmatige film vind ik het. D'r zijn veel betere films gemaakt in de jaren 90.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Duidelijk Goodfellas. Misschien wel het best vertelde filmverhaal ooit. Fight Club en Pulp Fiction zijn 2 en 3 bij mij.

    Enne.. ik zal wel weer een onpopulaire mening vertegenwoordigen maar ik begrijp niet waarom Shawshank Redemption zo goed scoort: een hele middelmatige film vind ik het. D'r zijn veel betere films gemaakt in de jaren 90.
    ik vind het een hele goede film EN ik vind goodfellas een supersaaie film,heeft gewoon met smaak te maken

    Tyler Durden: "I want you to hit me as hard as you can."

  22. #22

    Standaard

    Matrix
    Leon
    Usual supects
    Braveheart
    Saving private Ryan

    Mijn top 5

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Remco87
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Duidelijk Goodfellas. Misschien wel het best vertelde filmverhaal ooit. Fight Club en Pulp Fiction zijn 2 en 3 bij mij.

    Enne.. ik zal wel weer een onpopulaire mening vertegenwoordigen maar ik begrijp niet waarom Shawshank Redemption zo goed scoort: een hele middelmatige film vind ik het. D'r zijn veel betere films gemaakt in de jaren 90.
    ik vind het een hele goede film EN ik vind goodfellas een supersaaie film,heeft gewoon met smaak te maken
    I guess so...

  24. #24

    Standaard

    Natuurlijk The Matrix !!!
    "I'm as serious as an erection problem."
    DiViDieS
    Collectie update: 3 februari '06 - 1 dvd(s) - totaal 474 dvd's

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    maar ik begrijp niet waarom Shawshank Redemption zo goed scoort: een hele middelmatige film vind ik het. D'r zijn veel betere films gemaakt in de jaren 90.
    Toetsenbord reinigen met groene zeep! Nu!


    :wink:
    Nee, ieder zijn mening hoor :wink: Ik vond Goodfellas ook een prachtige film, maar TSR is gewoon een van mijn all-time favorieten. Zo'n mooi verhaal en twee briljante acteurs, ik kan hem keer op keer blijven kijken...
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •