Bekijk uitslag poll: Wat is de beste film van de jaren 90

Stemmers
347. Je mag niet stemmen in deze poll
  • American Beauty (1999)

    19 5,48%
  • American History X (1998)

    6 1,73%
  • Braveheart (1995)

    15 4,32%
  • Fargo (1996)

    2 0,58%
  • Fight Club (1999)

    29 8,36%
  • Goodfellas (1990)

    18 5,19%
  • L.A. Confidential (1997)

    3 0,86%
  • Léon (1994)

    12 3,46%
  • Matrix, The (1999)

    39 11,24%
  • Pulp Fiction (1994)

    57 16,43%
  • Reservoir Dogs (1992)

    2 0,58%
  • Saving Private Ryan (1998)

    16 4,61%
  • Schindler's List (1993)

    24 6,92%
  • Se7en (1995)

    20 5,76%
  • Shawshank Redemption, The (1994)

    51 14,70%
  • Silence of the Lambs, The (1991)

    10 2,88%
  • Sixth Sense, The (1999)

    5 1,44%
  • Toy Story 2 (1999)

    3 0,86%
  • Unforgiven (1992)

    4 1,15%
  • Usual Suspects, The (1995)

    12 3,46%
Pagina 2 van 8 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 197 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    je bent TERMINATOR 2 vergeten!!!!!!!!!!

    daar zou ik op stemmen.

    mazzel,niels
    T2: I'll Be Back!

  2. #27

    Standaard

    Als ik uit het rijtje moet kiezen kies ik the Matrix. Waarschijnlijk vind ik dat ook wel sowieso de beste film uit de jaren negentig. Maar, en misschien gaan een hele hoop mensen nu vraagtekens bij mijn keuze plaatsen, ik vind Jurassic Park toch ook wel bij de allerbeste van de negentiger jaren horen (en dan heb ik het over deel 1 uiteraard). Ten eerste was deze film een mijlpaal op special-effects gebied en bracht hij naar mijn mening wereldwijd de grootste hype teweeg van alle negentiger jaren films (en daarbuiten?). En hij heeft een gewoon een speciaal plekje bij mij, de film was overdonderend zoals de dinosauriers in beeld werden gebracht (wie had geen ontzag voor de T-Rex? )

  3. #28
    Super Member
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Nieuwerkerk ad IJssel

    Standaard

    Ik ga toch voor Saving Private Ryan, maar waarschijnlijk zit daar het 'HT-show-off gehalte wel flink in mee te wegen

  4. #29

    Standaard

    Ik heb voor Pulp fiction gekozen.
    maar het had ook Schindler's list of Goodfellas kunnen zijn.
    Shawshank Redemption heeft een goed verhaal en twee fantastische acteurs maar beste film van de jaren negentig, nee. En zeker niet beste film aller tijden. Maar smaken verschillen zie bijvoorbeeld onderstaande link. Kent iemand Hoop dreams?

    http://www.refstar.com/s&e/

  5. #30

    Standaard

    Heb toch gekozen voor Silence of the Lambs.
    Al tig keer gezien, maar gaat nooit vervelen.

    Beste thriller ooit.

  6. #31

    Standaard

    Shawshank Redemption, leuke film, maar zwaar overschat!!! Nooit begrepen hoe die op de 2e plaats van beste films allertijden van de IMBd is terecht gekomen???

    [zei hij, terwijl hij onder tafel dook, gezien hij nu het hele forum over hem heen krijgt]

    Maar goed, zal jullie wat geven om op terug te schieten. Ik heb gekozen voor Silence of the Lambs (op haarlengte voorsprong van Fight Club en Pulp Fiction). Cinematografisch erg mooi en qua verhaal blijft de film (en de figuur Hannibal Lecter) mij boeien... Erg mooi spel van Hopkins en Foster. Jammer dat Foster en regisseur Demme niet tekende voor het vervolg: Hannibal. Ridely Scott is ook niet de minste, maar het boek was in geval van Hannibal gewoon beter. Just my 2 cents!

  7. #32

    Standaard

    Ik sluit mij volledig aan bij MAD.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Ik sluit mij volledig aan bij MAD.
    Nou, dat valt dan weer mee... ik had andere reacties verwacht...

  9. #34

    Standaard

    Ik heb the shawshank redemption zelfs nooit gezien, heb die ooit gehuurd en na 5 minuten stopgezet, helemaal niet mijn ding. Maar er is nu wel veel kans als ik hem nu haal dat ie me wel aanstaat. Gewoon smaak maar voor het moment sluit ik me ook nog ff bij MAD aan.

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mobie
    Ik heb the shawshank redemption zelfs nooit gezien, heb die ooit gehuurd en na 5 minuten stopgezet, helemaal niet mijn ding. Maar er is nu wel veel kans als ik hem nu haal dat ie me wel aanstaat. Gewoon smaak maar voor het moment sluit ik me ook nog ff bij MAD aan.
    Na 5 minuten een film stopzetten.... je favo film is Costa! ?

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gekke Dirkie
    Na 5 minuten een film stopzetten.... je favo film is Costa! ?
    Ik sluit me ook aan bij de "volgers van MAD"
    Ennuh ik dacht ook wat een *** film -> Costa, maar aangezien het één van de fav. films van mijn vriendin is kom ik er niet onder uit en heb ik hem ook gezien: Viel heel errug mee, best leuk fillempie !
    ( Maar zeker niet in de top 50 van de negentiger jaren )
    "I'm as serious as an erection problem."
    DiViDieS
    Collectie update: 3 februari '06 - 1 dvd(s) - totaal 474 dvd's

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gekke Dirkie
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mobie
    Ik heb the shawshank redemption zelfs nooit gezien, heb die ooit gehuurd en na 5 minuten stopgezet, helemaal niet mijn ding. Maar er is nu wel veel kans als ik hem nu haal dat ie me wel aanstaat. Gewoon smaak maar voor het moment sluit ik me ook nog ff bij MAD aan.
    Na 5 minuten een film stopzetten.... je favo film is Costa! ?
    Kan ook 10 min zijn, ik heb hem gewoon niet kunnen uitzien. Natuurlijk, is al een hele tijd geleden, ben ondertussen wel serieus verandert qua smaak. Zal hem ooit nog wel eens proberen.

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gekke Dirkie
    Na 5 minuten een film stopzetten.... je favo film is Costa! ?
    Die is niet van de jaren '90, toch?

    Tis jammer dat ze in NL alleen gouden kalveren uitdelen en geen gouden ezels of zo voor slechtste film (als Raspberries in de US)...

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Acinony
    Ik sluit me ook aan bij de "volgers van MAD"
    Nog even en ik start een clan. De "No More Shawshank Redemption-clan"...

  15. #40

    Standaard

    Er staan natuurlijk veel Toppers tussen maar ik ga toch voor PULP FICTION...
    Now if you'll excuse me, I have a beam of light to catch (quote from K-PAX)

  16. #41

    Standaard

    Ik twijfelde tussen GoodFellas, The Shawshank Redemption en Pulp Fiction. Uiteindelijk heb ik gekozen voor Pulp Fiction, omdat ik dat toch de film van de jaren negentig vond. Overigens vind ik de rest ook niet slecht hoor. Van de twintig genoemde films heb ik er namelijk dertien in mijn bezit en staan er nog vier op mijn wishlist :wink:

  17. #42

    Standaard

    mijn rijtje:

    1. Pulp Fiction
    2. Goodfellas
    3. American Beauty
    All the animals come out at night
    Robert de Niro | Taxi Driver

    My precious dvd collectie|Top20

  18. #43

    Standaard

    Inderdaad een lijstje met erg mooie films. Toch voor mij de top 3;
    1. Schindlers List
    2. Saving Private Ryan
    3. Silence of the Lambs
    Oskar Schindler: Stern, if this factory ever produces a shell that can actually be fired, I'd be very unhappy.

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MAD
    Shawshank Redemption, leuke film, maar zwaar overschat!!! Nooit begrepen hoe die op de 2e plaats van beste films allertijden van de IMBd is terecht gekomen???

    [zei hij, terwijl hij onder tafel dook, gezien hij nu het hele forum over hem heen krijgt]

    !
    idd dat snap ik ook niet, ik vond hem wel goed maar zeker niet de beste film uit de 90's laat staan alle tijden...


  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MAD
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Acinony
    Ik sluit me ook aan bij de "volgers van MAD"
    Nog even en ik start een clan. De "No More Shawshank Redemption-clan"...
    Ik sluit me aan. Ik ben het zat om door mijn vrienden en kennissen uitgekotst te worden als ik zeg dat ik die film niets vindt.

  21. #46

    Standaard

    Seven... maar het criterium is wel erg ruim om uit te kiezen.
    Eerlijkheid is het belangrijkste in een relatie. Als je daarover kan liegen, zit je gebeiteld
    "Bother," said Pooh, as the "cop killers" pierced his kevlar jacket.

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door MAD
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Acinony
    Ik sluit me ook aan bij de "volgers van MAD"
    Nog even en ik start een clan. De "No More Shawshank Redemption-clan"...
    Ik sluit me aan. Ik ben het zat om door mijn vrienden en kennissen uitgekotst te worden als ik zeg dat ik die film niets vindt.
    Mag ik ook een lidkaart ? SR is zeker niet slecht mar om hem zo op te hemelen... ?
    Eerlijkheid is het belangrijkste in een relatie. Als je daarover kan liegen, zit je gebeiteld
    "Bother," said Pooh, as the "cop killers" pierced his kevlar jacket.

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jessye
    Raar eigenlijk dat shawshank 1 punt hoger krijgt op IMDB dan Forrest Gump. Forrest kaapte toch de Oscar(s) voor de neus van Shawshank weg!
    Het één heeft (bitter) weinig met het andere te maken.
    en dan nog wel bitter!
    Ik vind nl Forrest Gump nl de beste film en Shawshank nr 2 (wellicht je meedenk vermogen onderschat) en dat wilde ik hiermee aangeven. Het verwonderde mij dat hij niet in deze lijst stond en ik heb de rating even op IMDB nagekeken.
    AKA Jes

  24. #49

    Standaard

    De beste film vind ik forest gump en the matrix.

    _______________________________________
    Mr,Anderson Welcome Back We Missed You
    Matrix Revolution[/i]

  25. #50
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jessye
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jessye
    Raar eigenlijk dat shawshank 1 punt hoger krijgt op IMDB dan Forrest Gump. Forrest kaapte toch de Oscar(s) voor de neus van Shawshank weg!
    Het één heeft (bitter) weinig met het andere te maken.
    en dan nog wel bitter!
    Ik vind nl Forrest Gump nl de beste film en Shawshank nr 2 (wellicht je meedenk vermogen onderschat) en dat wilde ik hiermee aangeven. Het verwonderde mij dat hij niet in deze lijst stond en ik heb de rating even op IMDB nagekeken.
    Wat ik dus wil/wou zeggen:

    De uitreiking van Oscars heeft niets met de 'goedheid' van films te maken. Omdat Forrest Gump veel meer Oscars heeft gekregen dan Shawshank Redemption is het nog geen betere film. Zeker niet.

    Het enige waar de Oscars goed zijn is de verdubbeling/verdriedubbeling van bepaalde acteurs/actrices hun salaris en het strelen van hun ego.

    De reden dat er nog zo'n aandacht wordt aan besteed door filmmakers is dat hun film er zo'n bekendheid mee krijgt (lees: kassa kassa).

    LOTR heeft ook geen 'significante' Oscars gekregen ...

Pagina 2 van 8 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •