Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 27 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Lege DVD media binnenkort fors duurder

    Lege DVD media binnenkort fors duurder



    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Lekker verhaal. Schijnt ook voor "ons" te gaan gelden. (video en dvd productie bedrijf). We betalen als bedrijf ook al een thuiskopie-heffing op lege cdr's. Belachelijk gewoon.
    Gelijk ff een faxje naar Tapes gestuurd om een voorraadje in te slaan.
    Betekent dit nou dat particulieren nu straffeloos kunnen en mogen gaan kopieren, nu ze heffing moeten betalen? Vast niet.
    En mijn Philips dvd-speler gaat eind mei de deur uit.

  3. #3

    Standaard

    Ik heb toch geen dvd-brander , dus voor mij maakt 't niks uit ....
    'Faith in chaos'
    Pi
    MegaStarTrader

  4. #4

    Standaard

    Hmm, is die heffing alleen in nederland?
    Zoja dan haal ik m'n spullen wel weer over de grens.. Alhoewel, enkele jaren geleden moest er ook 'opeens' een heffing betaald worden over cd-r's maar daar ging de prijs ook niet echt van omhoog.

  5. #5

  6. #6

    Standaard

    Klasse-actie.

    - Marc
    "God schmod. I want my monkey man!"

    Mijn Schijfjes

  7. #7

    Standaard

    dat soort reacties snap ik dan weer niet,ik juich al t gekopieer toe hoor!
    hoe meer hoe liever,ik koop er maar enkele maar vind de prijzen ronduit irritant.
    als er gezien wordt,alleen maar kopieen,maken ze de originelen miss nog es wat goedkoper...

    duurder zou stom zijn!

    mazzel,niels
    T2: I'll Be Back!

  8. #8

    Standaard

    Voor alle duidelijkheid, ik ben echt geen voorstander van al dan niet illegaal kopieren. Maar ik geloof ook echt niet dat zo'n maatregel dat tegen zal gaan. Dat heeft de cd-r wel bewezen. Het is gewoon weer zo'n hoe-naai-ik-de-burger-financieel-een-oor-aan maatregel.
    En dat eeuwenlange geklaag (vanaf de cd tijd) over de prijs vind ik ook maar overdreven; de meesten onder ons weten wereldwijd de weg naar goedkope shops wel te vinden.
    Of zoals iemand laatst zei: iedereen klaagt altijd over de prijs van een cd/dvd/software, maar ondertussen heeft men geen enkele moeite om kapitalen uit te geven aan GSM's, SMS'jes en Breezers (en videokaarten, HD's, branders enz)...

  9. #9

    Standaard

    Wat een onzin, net als met die heffing op CD-R's... ze doen er een heffing op omdat mensen kopieren, maar vervolgens gaan ze zeiken dat mensen kopieren??? Ze krijgen er toch een vergoeding voor? Dan moeten ze ook niet zeiken.

    Als ik een DVD brander had zou ik die bovendien alleen gebruiken om homevideos mee te branden. Zelfs al zou ik mijn DVD selectie willen branden, dan zijn al die DVDs toch meer dan 4.7 GB dus dat past niet eens...

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gekke Dirkie
    Zelfs al zou ik mijn DVD selectie willen branden, dan zijn al die DVDs toch meer dan 4.7 GB dus dat past niet eens...
    Je moet maar eens DVD X Copy proberen... daarmee kun je een dubbellaags dvd splitsen en op 2 enkellaags dvdtjes branden... Verrassend vaak past een origineel ook op 1 dvd, zeker als je de extra stuff weg laat...

    Maar goed, ik vind die heffing ook belachelijk... maar ik denk niet dat het veel invloed heeft op de prijs... uiteindelijk zal deze meer naar beneden gaan, alleen zullen we dat niet merken omdat we een heffing betalen...

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Niels Simons
    dat soort reacties snap ik dan weer niet,ik juich al t gekopieer toe hoor!
    Ik niet - op lange termijn heb je er alleen jezelf mee.

    ik koop er maar enkele maar vind de prijzen ronduit irritant.
    Dus het grootste gedeelte van je collectie bestaat uit kopieën?

    als er gezien wordt,alleen maar kopieen,maken ze de originelen miss nog es wat goedkoper...
    Nee, natuurlijk niet... als ze (=de uitgevers) niets meer verdienen omdat er té veel illegale kopieën rondzwerven, is het láátste wat ze doen wel de prijzen verlagen... dat blijkt immers uit de prakijk.
    Het is bovendien niet te verwezenlijken, omdat er áltijd wel mensen zijn die originele uitgaven blijven kopen (verzamelaars, bijvoorbeeld... of originele-uitgaven-fetisjisten, zoals ondergetekende ), en ik denk dat deze groep toch wel groter is dan de die hard kopieerders, zodat uitgevers er niet arm van zullen worden.

    Of zoals iemand laatst zei: iedereen klaagt altijd over de prijs van een cd/dvd/software, maar ondertussen heeft men geen enkele moeite om kapitalen uit te geven aan GSM's, SMS'jes en Breezers (en videokaarten, HD's, branders enz)...
    Precies.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Of zoals iemand laatst zei: iedereen klaagt altijd over de prijs van een cd/dvd/software, maar ondertussen heeft men geen enkele moeite om kapitalen uit te geven aan GSM's, SMS'jes en Breezers (en videokaarten, HD's, branders enz)...
    Maar die prijzen staan met elkaar in verhouding. Als je bedenkt dat je nu een cd brander kan kopen voor 49 euro, is 24.95 voor een dvdtje wel erg duur. Door er een heffing op te gooien vermindert het aantal illegale copy's niet hoor, en de prijs van een dvd blijft echt wel hetzelfde.

  13. #13

    Standaard

    Afgelopen week zijn de inkoopprijzen van een aantal maatschappijen van DVDR media juist gedaald met ongeveer een euro, dus als die er straks straks weer opkomt, staan we weer gelijk. Echt duurder zal het dus niet worden volgens mij.

  14. #14

    Standaard

    Ik wordt helemaal op die stichting thuiskopie...

    Mijn redenen:
    - Als ik eigen materiaal brand (ben ik dus rechthebbende)
    gaat er toch geld naar jantje smit e.d.
    - De software industrie ondervindt ook last van kopieren, maar
    krijgt gek-genoeg hier geen cent van.
    - Doordat alle fabrikanten (zowel cd's als dvd's) uitrusten met
    kopieerbeveilingen (zodat een eigenkopie maken, iets dat wettelijk is
    toegestaan) verliezen ze eigenlijk ook het recht op deze "vergoeding"

    Nog stapje verder:
    - Je bent volgens het nederlandse rechtssysteem pas schuldig als dit
    bewezen is... Dus op voorhand aan iedereen maar een "boete" te laten
    betalen lijkt nergens op!

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Bruggeman
    Afgelopen week zijn de inkoopprijzen van een aantal maatschappijen van DVDR media juist gedaald met ongeveer een euro, dus als die er straks straks weer opkomt, staan we weer gelijk. Echt duurder zal het dus niet worden volgens mij.

    25x € 0,50 = € 12,50

    Reflex Ultra 74min € 23,50 + € 12,50 = € 35,00

    Overigens gebruik ik ze echt alleen voor bestanden op te zetten.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door M Balje

    25x € 0,50 = € 12,50

    Reflex Ultra 74min € 23,50 + € 12,50 = € 35,00

    Overigens gebruik ik ze echt alleen voor bestanden op te zetten.
    AHUM... € 23,50 + € 12,50 = € 36,00

  17. #17

    Standaard

    [quote="M Balje"]
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Bruggeman
    Overigens gebruik ik ze echt alleen voor bestanden op te zetten.
    Dus jij betaalt 0,5-1 euro per schijf omdat je er toevallig mischien ooit eens iets zou kunnen opzetten waar jij geen rechten toe hebt...

    (Op zich is dat bedrijf per schijf niet iets om je echt super druk om te maken - maar het gaat om het principe!)

  18. #18

    Standaard

    Dan maar weer eens goed rondkijken op een computerbeurs. Volgens mij kost het spul daar niks 8) :wink:

  19. #19
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Dit is toch echt weer je reinste onzin ... in België is die heffing nu al een tijdje ingevoerd op CD-R's ... vooralsnog nog geen extra heffing op DVD media ... maar dat zal er ook wel van komen...

    Het waarom ? Omdat er zoveel gekopieerd wordt gaat men een extra heffing invoeren om als vergoeding te dienen ?

    Is kopiëren dan ineens legaal ?
    Nee hoor, nog altijd even illegaal maar nu geeft men het zelfs al een reglementaire schijn van legaliteit ... veel mensen zullen dit dus gewoon gaan interpreteren als zijn de dat kopiëren nu vollop mag ... en net het tegenovergestelde is waar ...

    Iemand die al deze regulaties nog snapt ? Ja ? Ik anders niet meer hoor ...

    Kopiëren kan je enkel reduceren door prijzen te laten dalen ... en zelfs dan nog zullen er mensen zijn die persé willen kopiëren gewoon voor de kick ervan .... klinkt idioot maar er zijn er genoeg die het daarom doen.
    Is dit dan de oplossing ? zeker niet ... want nu krijgen veel mensen de indruk dat CD's en DVD's kopiëren legaal is ...

  20. #20

    Standaard

    Ik vraag me echt een ding af.

    Wat is er mis met dit land.

    Hoe krijg je het voor elkaar om onderscheid te maken tussen heffing voor DVD-R en DVD+R?

    Dit is echt belachelijk.

    Ik vraag me af wie dat beslist. En we pikken het gewoon met z'n alle. Ik bedoel Philips zit in die commissie en zorgt ervoor dat op deze manier + populairder wordt? Ik dacht dat er zoiets als belangenverstrengeling verboden was?

    Eveneens vraag ik me af wat ze gaan doen met die poen? Toch zoiets als kansarme artiesten geld geven voor DVDs die ze toch nooit verkocht hadden? Of gaan ze een schatting maken van 10% gaat naar Sony, 30 naar paramount ect..

    Vraag dan aan iemand die lege DVDs koopt: Van welke maatschappij gaat U wat kopieren zodat wij kunnen zorgen dat het geld bij de juiste mensen terrecht komt.

    Als ze het geld maar niet gaan gebruiken voor die bodemloze geldput genaamd Betuwelijn.

    Wat is het verschil met Nederland en een willekeurig corrupt land? In een corrupt land weet je dat je geld kwijt bent aan anderen en dat is illegaal. In nederland krijgen ze het voor elkaar om een legale heffing te creereren voor dit soort onzin.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door arno
    Ik wordt helemaal op die stichting thuiskopie...

    Mijn redenen:
    - Als ik eigen materiaal brand (ben ik dus rechthebbende)
    gaat er toch geld naar jantje smit e.d.
    - De software industrie ondervindt ook last van kopieren, maar
    krijgt gek-genoeg hier geen cent van.
    - Doordat alle fabrikanten (zowel cd's als dvd's) uitrusten met
    kopieerbeveilingen (zodat een eigenkopie maken, iets dat wettelijk is
    toegestaan) verliezen ze eigenlijk ook het recht op deze "vergoeding"

    Nog stapje verder:
    - Je bent volgens het nederlandse rechtssysteem pas schuldig als dit
    bewezen is... Dus op voorhand aan iedereen maar een "boete" te laten
    betalen lijkt nergens op!
    Klopt in alle gevallen er is destijd geloof ik zelfs gezegd dat de heffing voor de CD-r(w) schijfjes bedoelt was om aan de gedupeerde te geven terwijl het nooit is verwezenlijkt. het is gewoon de 50 eurocent/ 1 euro van Balkenende aan het worden terwijl we ook gewoon keihard nog het kwartje van Kok lopen te dokken en de 50 cent van de CD-r(w) van Kok want daar gaat het tenslotte naar toe en niet naar degene die getroffen worden door het gekopieer.

    Spellen zijn duurder geworden en hetzelfde geld voor CD's en films. Ik bedoel maar hoe kan het dat de normale prijs voor een CD hier 22,50 is en een US/Canadese CD gewoon omgerekend 7 a 8 Euro is? Voor films is het net zo erg te noemen. En dan vinden ze het gek dat er steeds massaler wordt geimporteerd vanuit het buitenland of men schakelt over naar kopieën. De Nederlandse prijzen zijn gewoon te hoog gewoon. Als je ziet dat zo'n beetje alles waar een prijs aan vast zit heel wat goedkoper in het buitenland is te halen dan zijn we toch gek als we het niet doen?
    Wat dat betreft is die hele heffing een druppel water op een gloeiende plaat en ik denk niet eens dat we er feitelijk iets van zullen merken aangezien de cd-r(w) destijds er alleen maar nog goedkoper van werden.
    Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn collectie

  22. #22

    Standaard

    [quote="Hakker"]
    Citaat Oorspronkelijk gepost door arno
    Ik wordt helemaal op die stichting thuiskopie...

    Mijn redenen:
    - Als ik eigen materiaal brand (ben ik dus rechthebbende)
    gaat er toch geld naar jantje smit e.d.
    - De software industrie ondervindt ook last van kopieren, maar
    krijgt gek-genoeg hier geen cent van.
    - Doordat alle fabrikanten (zowel cd's als dvd's) uitrusten met
    kopieerbeveilingen (zodat een eigenkopie maken, iets dat wettelijk is
    toegestaan) verliezen ze eigenlijk ook het recht op deze "vergoeding"

    Nog stapje verder:
    - Je bent volgens het nederlandse rechtssysteem pas schuldig als dit
    bewezen is... Dus op voorhand aan iedereen maar een "boete" te laten
    betalen lijkt nergens op!

    ----------

    Als je kunt aantonen dat je alleen eigen zaken brand dan kan je vrijstelling krijgen van heffing.....Maar dan moet je wel aantallen "doen"...

  23. #23

    Standaard

    Weer een achterlijk manier van geldklopperij van de overheid. Gaan jullie minder met de auto sinds de bezine duurder is geworden??? Roken er minder mensen??? Ga ik minder fikken voor me zelf???
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  24. #24
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sonyman
    Gaan jullie minder met de auto sinds de bezine duurder is geworden???
    Ja toch wel hoor .. veel minder met de auto

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sonyman
    Roken er minder mensen???
    Humm ook dat merk ik toch wel op dat er veel mensen die stoppen met roken omwille van de prijs alleen al ...

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hans De Bisschop
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sonyman
    Roken er minder mensen???
    Humm ook dat merk ik toch wel op dat er veel mensen die stoppen met roken omwille van de prijs alleen al ...
    Yep, deze week weer 15 eurocent gestegen. Schrok me rot. Gauw weer eentje opgestoken van de schrik...

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •