De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard krijg geen beeld op TV?

    ik heb een NVidia Riva TNT2 Model 64 met TV-out en wil nu het beeld op TV krijgen.
    Ik heb de nieuwste drivers Detonator XP v21.83 Windows XP/2000 van www.nvidia.com geinstalleerd.De resolutie heb ik al op 640X480 alsook op 800X600 geplaatst maar niets helpt voorlopig.
    Ik heb het op PAL gezet (Belgie)maar ...niks.
    Het is aangesloten via mijn s-video uitgang naar de scart aansluiting van de TV waarop dan een convertor naar een s-video stekker zit.Convertor verloopstuk is op INPUT geplaatst. wanneer ik omschakel van monitor naar TV zie ik gekleurde vertikale lijnen (kleur desktop?) van links naar rechts gaan maar na 15 sec springt terug de monitor aan
    Wat doe ik nog mis ??

  2. #2

    Standaard

    Eh...stekker in 't stopcontact?
    Sorry, erg flauw! Ik zou je graag willen helpen maar ik zou 't echt niet weten, succes!

  3. #3

    Standaard

    Ik heb vandaag iets eigenaardigs ontdekt.Achteraan mijn TV (merk AKAI) zijn dus 2 scartaansluitingen waarop duidelijk boven de ene EURO-AV 1 staat en boven de andere EURO-AV 2.
    Dit zijn de specificaties die zo in mijn handleiding van mijn TV staan:

    EURO-AV 1
    Audio uit 0,5V/1kOhm
    Audio in 0,5V/10kOhm
    Video uit 1V/75 Ohm
    Video in 0,7V/75 Ohm
    RGB in 0,7V/75 Ohm
    Y/C in (SVHS) ----> ik weet dat het s-video is maar zo staat het in handleiding!

    EURO-AV 2
    Audio uit 0,5V/1kOhm
    Audio in 0,5V/10kOhm
    Video uit 1V/75 Ohm
    Video in 0,7V/75 Ohm

    Ik denk dat het toch duidelijk is dat ik de EURO-AV1 moet gebruiken om de convertor naar mijn s-video kabel te verbinden.Ook op het menu (op display TV) kan ik alleen s-video instellen bij EURO-AV 1 als externe toegangsmethode.(Bij 2 alleen video).
    Ik heb vandaag toch even geprobeerd de scart op EURO-AV 2 aan te sluiten en ...het werkte toch wel zeker!!--->Begrijpe wie begrijpen kan!
    Ik had wel geen mooi beeld. Het was eerst met een goedkoop kabeltje van 10 meter.Toen heb ik mijn TV even naast mijn pc geplaatst en met het bijgeleverde kabeltje van mijn AGP kaart (ongeveer 2meter) en was het beeld al iets beter.
    Heel goed vond ik het toch niet hoor (niet al te scherp!)
    Maakt het zoveel verschil uit dat ik een goedkoop videokaartje heb (Nvidia TNT2 m64)om het beeld wat deftig te krijgen.Op mijn monitor is alles toch scherp,of kan het nog aan iets anders liggen?

    Op de EURO-AV 1 aansluiting kan ik ook geen video kijken(krijg wel geluid).Zou deze defect kunnen zijn?

  4. #4

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •