Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 41 worden weergegeven.

Discussie: The Big Lebowski

  1. #1

    Standaard The Big Lebowski

    Ik heb al weer een tijd geleden The Big Lebowski gekocht... prachtfilm...

    Maar nou heb ik toevallig net PowerDVD geinstalleerd en ik gebruikte deze film om het uit te testen... en toen werd ik eraan herinnerd dat je bij die film in het menu (van de film zelf) kan kiezen uit 4:3 of 16:9.

    Nou had ik verwacht dat de 16:9 meer informatie aan de zijkanten zou bevatten en dat de 4:3 zeg maar een 'vierkant' stukje is uit het 16:9 plaatje.

    Dus ik ging vergelijkende screenshots maken... en in het begin bij de titel is het wel zoals ik had verwacht... maar later blijkt de 4:3 meer beeldinformatie te bezitten dan de 16:9... alsof er bij die 16:9 gewoon aan de onder en bovenkant wat vanaf is geknipt.

    Heeft iemand een idee hoe dit zit? Hebben ze werkelijk 2 verschillende versies op dit schijfje gezet, of gewoon bij de 16:9 wat van de 4:3 'afgeplakt'?

    Plaatjes ter verduidelijking:









  2. #2
    Ernest Hamstra
    Guest

    Standaard

    Ik denk dat hier hetzelfde geldt als voor Harry Potter, waarover je hier meer kunt lezen.


  3. #3

    Standaard

    Check de recensie van The Big Lebowski maar eens. Daarin staat ook e.e.a. toegelicht.

  4. #4

    Standaard

    Ugh, kijk ik overal, behalve bij de review hier... thanks!

  5. #5

    Standaard

    Telkens ik de film The Big Lebowski bekijk, en The Dude zo smakelijk van z'n white russian zie drinken, krijg ik een ontzettende zin om deze ook ff te proberen. Weten jullie hoe je een white russian klaarmaakt?
    There is only one real truth: causality!...

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick Deckard
    Telkens ik de film The Big Lebowski bekijk, en The Dude zo smakelijk van z'n white russian zie drinken, krijg ik een ontzettende zin om deze ook ff te proberen. Weten jullie hoe je een white russian klaarmaakt?
    http://www.barmeister.com/cgi-bin/dr....pl?drink=1668 :wink:
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick Deckard
    Telkens ik de film The Big Lebowski bekijk, en The Dude zo smakelijk van z'n white russian zie drinken, krijg ik een ontzettende zin om deze ook ff te proberen. Weten jullie hoe je een white russian klaarmaakt?
    http://www.barmeister.com/cgi-bin/dr....pl?drink=1668 :wink:
    Tx, Edwin!!!
    Maar wat is in hemelsnaam "Kahlua"?
    There is only one real truth: causality!...

  8. #8

    Standaard

    Wat is Google toch makkelijk:

    http://www.webtender.com/db/ingred/265
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  9. #9

    Standaard

    Bij gebrek aan ingredienten maakt The Dude zijn White Russians zelf alleen met melk en wodka volgens mij
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Bij gebrek aan ingredienten maakt The Dude zijn White Russians zelf alleen met melk en wodka volgens mij
    Zal me inderdaad niks verbazen.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    Wat is Google toch makkelijk:

    http://www.webtender.com/db/ingred/265
    hahaha... Dank je wel, precious!...
    There is only one real truth: causality!...

  12. #12

    Standaard

    mooie film, zeker toen ik er bij de tweede keer kijken achter kwam dat het een nieuwe versie van 'The Big Sleep' is.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaplan
    mooie film, zeker toen ik er bij de tweede keer kijken achter kwam dat het een nieuwe versie van 'The Big Sleep' is.
    Bedoel je die met Robert Mitchum? Djeez! Dan moet ik die snel even bekijken!... Tx voor de info!
    There is only one real truth: causality!...

  14. #14

    Standaard

    Die met Robert Mitchum was ook al een remake van die met Humphry Bogart.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaplan
    Die met Robert Mitchum was ook al een remake van die met Humphry Bogart.
    Dus dat waren ook 'Dudes' ?
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaplan
    Die met Robert Mitchum was ook al een remake van die met Humphry Bogart.
    Dus dat waren ook 'Dudes' ?
    En dronken ze ook white russians?...
    There is only one real truth: causality!...

  17. #17

    Standaard

    The Big Lebowski is toch nog steeds een film die hoog (heel hoog) in de regionen van mijn favoriete films staat. Is zelfs 1 van de eerste films die ik op dvd heb gekocht (toen er nog maar net dvd's te koop waren)... Persoonlijk vind ik het 1 van de beste films die de Coen broeders gemaakt hebben (na Fargo dan).

    O Brother (...), Barton Fink en The Man Who Wasn't There zijn natuurlijk ook heel erg fijn, maar persoonlijk moet ik nog steeds heel erg hard lachen om :
    The Dude: It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh...
    Donny: I am the walrus.
    The Dude: You know what I'm trying to say...
    Walter Sobchak: That fucking bitch...
    Donny: I am the walrus.
    Walter Sobchak: shut the fuck up, Donny! V.I. Lenin. Vladimir Illanich Uleninov!

    Humooor!!! Overigens zie je de Dude nooit zelf bowlen - en meer van dat soort kleine dingen waardoor ik nog steeds in een deuk lig...

    Daar kan geen Daredevil of Spider-man tegenop...
    Jesus, did I say that? Or just think it? Was I talking? Did they hear me?
    (Fear and Loathing In Las Vegas)

  18. #18

    Standaard

    Ik las dat er in Scandinavië een nieuwe versie van deze film op DVD is gebracht met het e.e.a. aan extra's en een DTS track (helaas geen engelse of NL subs). Weet iemand waar deze te bestellen is?
    [ SafeTrader / ***** Five-Star Trader ]
    . · You are my center when I spin away. Out of control on videotape. On videotape · .

  19. #19

  20. #20

    Standaard

    Misschien word die versie hier nog ooit uitgegeven? Ik begin al te duimen...

  21. #21

    Standaard

    Wa[v]e, dat is inderdaad de versie die ik bedoel! Hij is niet echt duur zie ik, maar bestellen zal lastig worden.

    Hopelijk komt er inderdaad nog een dergelijke versie in Nederland of Engeland uit! Het gemis van Engelse of Nederlands ondertitels vind ik toch wel een nadeel.
    [ SafeTrader / ***** Five-Star Trader ]
    . · You are my center when I spin away. Out of control on videotape. On videotape · .

  22. #22

    Standaard

    Even een vraagje over de NL uitgave...

    De DVD vraagt voor het menu om de 4:3 of 16:9 versie. Als ik op mijn normale 4:3 TV voor 16:9 kies (dan mis je tenminste geen beeld) lijkt het goed te gaan, maar zodra de film begint is hij toch full-screen.

    Is dit bij iedereen zo? Ik vind het maar irritant...
    [ SafeTrader / ***** Five-Star Trader ]
    . · You are my center when I spin away. Out of control on videotape. On videotape · .

  23. #23

    Standaard

    Ik kocht vandaag de dvd van The Big Lebowski en er blijken geen Nederlandse subtitles op te zitten. Terwijl dit wel op het hoesje stond... Alleen Engels of Chinees. Ook de menu's waren niet in het Nederlands.
    Wat zal ik doen...?
    "Blessed are the meek for they shall inherit the earth" - Al Swearengen

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Filmfan1988
    Ik kocht vandaag de dvd van The Big Lebowski en er blijken geen Nederlandse subtitles op te zitten. Terwijl dit wel op het hoesje stond... Alleen Engels of Chinees. Ook de menu's waren niet in het Nederlands.
    Wat zal ik doen...?
    Weg gooien :wink:
    Terug naar de winkel gaan misschien
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Filmfan1988
    Ik kocht vandaag de dvd van The Big Lebowski en er blijken geen Nederlandse subtitles op te zitten. Terwijl dit wel op het hoesje stond... Alleen Engels of Chinees. Ook de menu's waren niet in het Nederlands.
    Wat zal ik doen...?
    Dit heb ik ook... Alleen Engels en Spaanse subs... omdat ie maar 6 euro's was heb ik het er maar bij gelaten en em gewoon gehouden. Met Engelse subs eronder is de film best te doen, en denk ik nog wel een stuk briljanter (omdat er niks verloren gaat via de vertaling) het is echter wel even wennen!

    Edit: Ik heb em nog niet in andere DVD spelers uitgeprobeerd, maar misschien ligt hier het probleem? (lijkt me sterk trouwens...)

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •